Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lähes 50v ihmiset tekee?

Vierailija
18.09.2016 |

Lapset on saatu aikuisiksi. Mitä elämässä nyt on?
Töitä ja kodin siistinä pitämistä?
Eikö oikeasti mitään muuta enää ole. 50v ei jaksa enää valvoa baareissa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki ja luontoharrastukset ja muut harrastukset.

Katsele sinä vain telkkaria ja välttele kirjastoa.

Vierailija
22/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä ja asuinpaikasta. Ainakin täällä pääkäuapunkiseudulla on jatkuvasti niin paljon erilaisia tapahtumia, ettei kaikkiin ehdi edes osallistua. Tämä viiskymppinen on ihan kohta lähdössä stadiin Kansainvälisille suurmarkkinoille ystävättärensä kanssa ja iltapäivällä menen tyttären perheen kanssa siskolleni kokkailemaan meksikolaista ruokaa. Illalla koiran kanssa lenkkeilyä, lukemista, telkkarin katsomista ja käsitöitä. Huomenna alkaa taas työviikko, iltaisin ja ensi viikonloppuna jatkan työhuoneen remontoimista, sitten alkaakin loppuvuoden juhlien suunnittelu ja valmistelu.

Mun elämääni kuuluvat siis nyt ystävät ja muut läheiset ihmiset, koira, työ, matkustelu, kotityöt, remontti, käsityöt, lukeminen, sisustaminen, uusien juttujen opiskelu, erilaisissa tapahtumissa käyminen jne. Ihan riittää tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää aikaa elämässä. Lapset aikuisia, työ tuttua, aikaa matkustella ja harrastaa, rahaa käytössä enemmän kuin koskaan.

Vierailija
24/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50. Kuopus abiturientti. Työ on vaativa, kuten haluankin, ja nautin siitä. Puolison kanssa on kahdenkeskistä aikaa. Myös aikuisten lasten kanssa on hienoa viettää aikaa sekä kotona että matkustellen. Ystävien ja sukulaisten kanssa viihdytään myös. Minulla on kolme vanhaa, rakasta harrastusta / vapaaehtoistyötä ja aloitin juuri kaksi uutta. Elämä on hyvää.

Vierailija
25/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on 14v poika kun täytän 50, niin eiköhän siinä toimintaa ole ihan tarpeeksi 😂

Ja toivon mukaan 2 lasta 40 mennessä.. Olen siis 37 ja poika 9kk ❤

Vierailija
26/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin lapset saatu aikuiseksi ...? Monet naiset saavat lapset nykyisin reilusti yli 30- vuotiaina. Lähipiirissäni on synnytetty 40...45 vuotiaina. Erityisesti korkeakoulutetut naiset hankkivat lapset usein reilusti yli 30- vuotiaina.

50- kymppiset noin muuten tekevät hirveästi töitä. Ja jos aikaa jää mökkeilevät, matkustavat ja harrastavat.

Tuohon päälle vielä sairastelevat vanhemmat ja appivanhemmat, joista pidetään huolta.  Ei ole hiljaista hetkeä vieläkään elämässä.

Vierailija
27/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo yli, mutta vastaan silti 😄

Matkustetaan paljon sekä kauempana että Tukholma/Tallinna-reissuilla, harvemmin kotimaassa, mutta joskus jonkun tapahtuman yhteydessä sitäkin (esim. käynti messuilla). Kutsutaan kavereita kylään ja käydään kylässä, joskus järkätään pieniä illanistujaisissa kuten rapujuhlia tai pikkujouluja. Käydään festareilla, teatterissa ja keikoilla. Nykyään harvemmin areenakeikoilla, useammin klubikeikoilla. Kumpikin pitää kontakteja erikseen myös omiin ystäviinsä. Opiskellaan kansalaisopiston kursseilla.

Kotona remppahommia ja puutarhaa, iltaisin saunotaan, kokataan, katsotaan telakkaa enimmäkseen. Sellasta tavallista elämää. Ei kyllästytä :) Ja työelämässä ollaan vielä molemmat.

Kapakassa ei enää jakseta olla aamuyöhön. Jos käydään, niin käydään jossain pubissa mieluummin, ja harmittaa, jos joku livekeikka alkaa vasta puolenyön jälkeen.

Vierailija
28/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymppinen, mutta minä käyn töissä, pyöräilen, ulkoilen, luen, puuhailen puutarhassa tai oleskelen siellä muuten vaan, silitän kissaa, valokuvaan, korjailen ja arkistoin kuvani, etsin netistä tietoa kiinnostavista asioista, kirjoitan viestejä salarakkaalleni ja tapailen häntä. Siis muun muassa.

Vierailija
29/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta ammattia opiskelen ammattikorkeassa ja husaan tässä kotosalla yrityksen ja lasten välillä. Ei kyllä ehdi sammaloitumaan, kun nuorin on vasta 10 vuotias. Ikää minulla 47.

Sitten vielä elän kaukosuhteessa, joten kyllä tässä menemistä on ihan kiitettävästi.

Vierailija
30/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se elämä vasta alkaa,saa tehdä ihan sitä mitä haluaa.

Baarielämä on tuntunut lähinnä säälittävältä myös silloin kun olin nuori.

Vierailija
31/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähes 50v mutta ylöspäin eli vähän yli:) Ai mitäkö teen?

Töitä myyntijohtajana, kasvatan mieheni kanssa vielä teinikuopusta kotona, matkustelemme, tapaamme ystäviä ja perhettä lähes joka viikonloppu hyvän ruuan parissa. Hoidan pientä lapsenlastamme aina kun ehdin. Käyn treeneissä ainakin kerran viikossa.

Viimeviikolla tehty mm: sahannut muutaman pöllin pätkiksi ja hakannut takkapuita talveksi, siivonnut isoa puutarhaamme ja laittanut syyslannoitteet vähän myöhässä, istutellut viimeisiä perennoja. Siivonnut uima-allasta talvikuntoon miehen kanssa. Kerännyt vähän puolukoita takapihan metsästä. Käynyt joka aamu vielä dippaamassa altaassa. Hoitanut mummin aarretta 2 kertaa, tänään tulee 3. kertaa käymään:) Vienyt anopin kauppaan 2x, eilen anoppi oli meillä syömässä - tänään tulee lapset perheineen. Laitettu ruokaa, leivottu. Luettu lapsen kanssa läksyjä ja valmistauduttu kokeisiin. Kudottu 1 sohvatyynyn päällinen kun sopivaa ei löytynyt kaupoista. Ja tehty töitä.

Baarit ja biletys ei ole mua kiinnostaneet sen jälkeen kun täytin 20v. Työn puolesta joutuu  muutaman kerran vuodessa emännöimään iltamenoja ja se on ihan riittävää. Niissä kun pitää olla se viimeinen joka katsoo perään että kaikki vieraat saadaan hengissä omiin huoneisiinsa/koteihinsa. Eli aina menee aamun tunneille.

Jos vielä jotain pitäisi elämässä enemmän olla niin varmaan kunto ei kestäisi;)

Vierailija
32/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tunne yhtään viisikymppistä? Edes omia vanhempiasi? Aika kapeaa elämää, jos saa sanoa. 

Meidän lapset teinejä, vielä kotona. Ja koska olen elänyt siinä harhassa, että elämä on muutakin kuin lapsia ja kodinhoitoa, minulla on esim. työ ja harrastuksia, kummassakaan ei ole yläikärajaa. Baarissa päivystämisen ihanuus puolestaan ei ole koskaan minulle valjennut. Käyn kyllä paljon ulkona (esim lasillisella, syömässä, leffassa jne) ystävien kanssa, ihan yömyöhäänkin. Olen 46. 

Vierailija
33/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitaan vapaudesta! Ei enää lasten koulunkäyntiin, hoitoon ym. liittyviä huolia ja vastuita. Saa työpäivän jälkeen tehdä mitä huvittaa, ei pakollista ruoanlaittoa töiden jälkeen vaan leivällä ja salaatilla pärjää. Luen paljon, käyn lenkillä ja mitä milloinkin. Elämän parasta aikaa. Niin ja talous on kunnossa ja on varaa tehdä mitä huvittaa (lähes mitä huvittaa), ei velkaa ja kituuttelua.

Vierailija
34/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 ja kotona asuu 17 v. lukiolainen. Ihanaa kyllä se että ei ole enää pk-ikäisiä kuskattavana ja huollettavana. No lainat on maksettu, rahaa siis on. Matkustelemme paljon, välillä myös kahdestaan tyttären kanssa, shoppailemme, käymme ravintolassa syömässä.

Ja tässä vaiheessa elämää on työ tullut tärkeäksi koska on edennyt moni urallaan vastuullisiin tehtäviin. Ainakin itselläni työllä on iso osa elämästäni nyt kun aikaakin on siihen enemmän.

Vierailija
35/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yli 50v, minulla on elämässä paljon kaikenlaista. Nuorena elämä oli enemmän sitä juhlimista, mutta nyt siihen on tullut paljon enemmän ja parempaa. Mutta aika aikansa kutakin. Jos elämä menisi pelkässä juhlimisessa ja baareissa juoksemiseen, niin se vasta tyhjää elämää olisi. Kun olin vielä muutama vuosi vaille 50v, minulla oli kaikki lapset  kotona ja elämä varsinaista hulinaa, mutta lapset kuitenkin sen verran isoja, että saattoi jo panostaa itseensäkin ja harrastaa kaikkea kivaa. nyt enää kuopus kotona ja hänkin fiksu teini josta ei ole huolta. Voin harrastaa rauhassa. Kotia tarvitsee siivota ja huoltaa nyt vähemmä, joten aikaa jää muuhunkin.  Ihminen aina kummasti luulee, että vain hänen ikäisellä/hänen elämän tilanteessa olevilla ihmisillä on elämää. Mutta ei se niin mene. Joka elämän vaiheessa on omat jutut. Vielä ei tähän mennessä ole tullut tylsää ja tyhjää vaihetta vastaan ja olen siis reilusti yli sen  viidenkymmenen.Työ, koti, perhe, lemmikit ja harrastukset  pitävät päivät täysinä. Baarit ei enää jaksa kiinnostaa kun ei ne ennenkään kamalasti kiinnostaneet. Mielummin vaikka tunturiin vaeltamaan.

Vierailija
36/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos lähes 50v ainoa elämäntehtävä on jaksaa valvoa baareissa, niin sen elämä vasta tyhjää on. Kyllä ihmisen täytyy jo tuohon ikään kehittää/keksiä itselleen parempaakin tekemistä kuin baarissa notkumisen.

Vierailija
37/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teemme ihan kaikkea sitä mitä nuoremmatkin, ehkä on vähän enemmän valinnanvapautta. 😊

Vierailija
38/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kuule ihminen muuttuu , ainakin, jos vanhenee kyspymällä. Elämään tulee muita arvoja kuin baareissa käyminen. Onhan niitä tietysti sellaisiakin vanhempia ihmisiä, joille alkoholi on ongelma. Maailmassa riittää harrastuksia ja mielenkiintoisia asioita. 

Vierailija
39/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me teemme ihan kaikkea sitä mitä nuoremmatkin, ehkä on vähän enemmän valinnanvapautta. 😊

Raha tuo niitä valinnanvapauksia.

Vierailija
40/65 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella 50 vuotiaalla on nykyisin jopa alakouluikäisiä lapsia, kun synnytyspuuhissa on oltu vasta/vielä 40 vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän