Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina ihmetellyt, että se pienipalkkainen (?) kampaaja tai kosmetologi

Vierailija
18.09.2016 |

ihan pokkana suosittelee jotain 100 euron naamarasvaa tai 50 euron hiusöljyä heräteostona siihen muutenkin hintavan hoidon päälle. Tilanne on mielstäni kiusallinen, hinnoistahan ei ikinä puhuta eikä kysyessäkään saa edes suuntaa-antavaa hintaa, vaan sitten kansalla jostain tiskinalta kaivetaan se purnukan sikakallis hinta esiin...
Oon sit varmaan tosi pihi, mutta keskituloisena ( brutto 3400 e / kk) en todellakaan maksa shampoosta montaa kymppiä kun marketista saa kelpo tavaraa vitosella. Ja aina kampaajalla tulee sit olo et oon pihi ja varmaan rumakin, kun en niitä kunnon tuotteita osta siinä samalla...
Ja ihmetyttää siis se tyyli, että satanenkin pitäisi heräteostona pistää menemään, paljonko Suomessa on niin varakkaita ihmisiä et satasen hassaa ihan vaan jonkun vinkistä ohi mennen? Kampaajan mielestä kaikki voisivat?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat ovat hauskoja. Ne myyvät tuotteita ja palveluita, joita et tarvitse, mutta joista sa hyvän mielen,  ja vähemmän yllättäen suosittelevat kaikille hiusmallia tai -väriä, jonka ylläpitoon tarvitaan eniten kampaajan palveluita. Kokonainen mielikuvamarkkinointibisnes on kasvanut kuolleen keratiinin klipsuttelun ympärille. Noissa tuotteiden hinnoissa on tajuton määrä ilmaa, kun tsekkaa tuoteselosteet ja miettii mistä ne on valmistettu.

Vierailija
2/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajathan voivat tienata hyvin, tunnen hyvätuloisia kampaajia. Puoli tuntia kampaajan tuolissa ja saatat olla 40-55 euroa köyhempi tai eilenkin tällä palstalla oli aloitus kuinka väri ja leikkaus olivat tulleet maksamaan 280 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin oikeassa!

Meitä kun on vielä paljon huonompituloisiakin, jotka käy (joskus) kampaajalla. Se satsaus on sit siinä ja muista satsauksista päätän ihan itse eikä niitä tehdä kampaajalla. Ei vaikka olis enemmänkin rahaa. Kosmetiikkaan tuhlaaminen ei kiinnosta ja on mun mielestä aika turhaa. Kokeilut ei paljoa kiinnosta, kun vuosikausien hutiostosten jälkeen on löytänyt mieleisensä pesuaineet ym. Mun hiukset voi hyvin itse tarkkaan valitsemillani tuotteilla, joihin olen tyytyväinen.

Viimeksi kampaaja laittoi hiuksiini jotain "silkkiä" , mikä teki ne veltoiksi ja roikkuviksi. Hoitoainetta latvoihin, joka olisi maksanut "vain" monta kymppiä. En ostanut, en pitänyt sen hajusta. Kotona katsoin netistä, mitä se oikein oli: silikonia lähinnä. Sitä en ole halunnut ladata hiuksiin enkä vesistöihin  vuosikymmeniin...

Vierailija
4/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaatko sä nyt oikeasti markettishampoita ja kampaamoshampoita? Joo, rasvasuus saattaa niil markettitavaroilla lähteä, mutta muuta hyötyä niistä ei ole. Mä olen opiskelija, mutta silti ostan niitä kalliita kampaamoshampoita, koska tykkään terveistä ja hyväkuntoisista hiuksista

Vierailija
5/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamoshampoo on markettivastaavaa parempi vain jos se on sulfaatiton. Silloin pesu ei rasita päänahkaa tukkaa samalla tavalla. Myös hoitavat ainesosat hoitoaineissa pelkän silikonin sijaan tekevät hyvää. En kyllä välttele silikonia kun ei ole tarvetta. Silikoni on tosin hyvä pitkien hiusten latvasuojana. Siihen tosin käytän ihan silikonista liukkaria!

Käytän sekä marketti- että kampaamotuotteita ja ostan tuotteita molemmista. Saatan joskus kysyäkin kampaajalta onko myydä jotain tiettyä tuotetta. En kyllä maksa mistään kahta kymppiä enempää, se on maksimi. Tukan pitää olla kuitenkin nätti, joten leikkautan sitä usein. Lähikampaamossa saa hyvän leikkauksen 29 e/ kerta ja kampaaja ottaa latvasta vain huonot pois. Niinpä minulla alkaa olla pitkä ja kaunis tukka.

Vierailija
6/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun kirjoittamaa :)

Ostan shampoon ja hoitoaineen muualta kuin marketista, maksan vähän enemmän ja saan mitä tarvitaan. Kampaamojen tuotteista on huonoja kokemuksia. Oli ikävä heittää pois shampoita, joiden hinta oli 30e pullo, eikä sopineet hiuksille ja päänahalle. Kampaajan kehut ei auttaneet sitä mitenkään.

3

Vierailija
7/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee aina tosi pihi oli kampaajalla. Kun itse käynti maksaa jo hunajaa, ei pysty enää mitään ylimääräistä siihen hankkimaan. Moni ei varmaan kehtaa kieltäytyä, etenkin jos on joku tuttu kampaaja.

Vierailija
8/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkainen olen itsekin, mutta en käytä markettishampoota. Tilaan netistä shampoot ja kun pari kolme kertaa viikossa pesee tukan niin kyllä ne riittää pitkään.

Sitä paitsi typerää ajatella noin, että kampaaja nyt varmaan ajattelee että olen tosi pihi kun en nyt osta sitä satasen shampoota. Haloo.

Vierailija
9/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tää sama päde lähes kaikkiin myytäviin tuotteisiin. Voit ostaa lakanat kympillä tai satasella, kengät kympillä tai satasella, halvimman laminaatin tai kalleimman parketin..

Laatu maksaa, vaikka halvempikin ajaa asiansa. Jotkut ihmiset ovat valmiita maksamaan kalliista kosmetiikasta, toiset vaikka kalliista hotellihuoneista. Ja lähtökohtaisesti kaikki palvelu-ja myyntityötä tekevät ovat pienituloisia.

Vierailija
10/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaatko sä nyt oikeasti markettishampoita ja kampaamoshampoita? Joo, rasvasuus saattaa niil markettitavaroilla lähteä, mutta muuta hyötyä niistä ei ole. Mä olen opiskelija, mutta silti ostan niitä kalliita kampaamoshampoita, koska tykkään terveistä ja hyväkuntoisista hiuksista

Mäkin tykkään terveistä ja hyväkuntoisista hiuksista. On se jännä miten en oo ikinä tarvinnut sen saavuttamiseen muita kuin markettituotteita. Ihmettelen aina kun jotku kaverit syytävät järkyttäviä määriä rahaa hiustuotteisiin eikä niiden hiukset ole yhtään parempikuntoiset kuin mun. Siinä vasta markkinoinnin uhreja.

Vierailija
11/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon miettiny myös kahvilatyöntekijöitä, onko niillä itellään varaa mennä kahvilaan ja ostaa 5 euron kahvi. Mutta jotenkin säälin kautta. Että onko meillä orjatyömarkkinat.

Vierailija
13/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tää sama päde lähes kaikkiin myytäviin tuotteisiin. Voit ostaa lakanat kympillä tai satasella, kengät kympillä tai satasella, halvimman laminaatin tai kalleimman parketin..

Laatu maksaa, vaikka halvempikin ajaa asiansa. Jotkut ihmiset ovat valmiita maksamaan kalliista kosmetiikasta, toiset vaikka kalliista hotellihuoneista. Ja lähtökohtaisesti kaikki palvelu-ja myyntityötä tekevät ovat pienituloisia.

Hintahaitari pätee kyllä kaikkeen, mutta minusta tuntuu, että monen arjessa tarvittavan tuotteen kohdalla hinta-laatusuhde on kadonnut sitten 90-luvun, etenkin jos laadun kriteerinä pitää kestävyyttä. Tekstiilit, juurikin lakanat ja vaatteet, kodinkoneet jne. kestävät murto-osan siitä mitä ennen. Kosmetiikassa ostaa samoja raaka-aineita eri suhteessa tai eri tavoin pakattuna, eri brändin tuottamana ja erilaisten mielikuvien siivittämänä.

Vierailija
14/14 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin tehohoidon kampaamokäynnin päälle kampaajan suosittelemana ja hinta oli 30 euroa. Se oli hyvää tavaraa, mutta seuraavan purnukan tilasin netistä 16 eurolla... Enää en viitsi maksaa ilmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme