Nettideittimiehet
Moni 40-50v mies kertoo eronneensa pitkästä liitosta ja etsivät uutta kultaa elämäänsä. Tapaillaan muutama kerta ja samalla haetaan uutta. Monella ei ole aikomustakaan sitoutua kuin hetkeksi. Minulle tuo deittimaailma on uutta ja olen ilmeisesti sinisilmäinen. PItäisikö etsiä mies jostain muualta vai tyytyä elämään yksin? Olen vähän yli 40v ja eronnut vuosi sitten. Onko tavallistakin, että tapaillaan monia yhtaikaa?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni vain luuserit etsivät kumppania netin välityksellä! Ihminen arvioi tulloin kumppania tekstin ja kuvien perusteella ja vain vebraalisesti lahjakkaat ihmiset etenevät tapaamisen tasolle. Todellisuudessa juuri sinulle oikea voi tulla vastaan vaikka kadulla, tai harrastuksissa. Ihmistä on muutenkin paljon helpompi arvioida realimaailmassa, kuin jossain nettijärjestelmässä. Rohkeasti vaan flirttailemaan sopivalta tuntuville miehille!
Terkkuja sinne 90-luvulle, kyllä sinäkin ehkä vielä pääset tähän päivään tajuamaan, että netissä ovat melkolailla kaikki ihmisryhmät edustettuina. Suurin osa aivan muuta kuin luusereita. ^_^ Veikkaan, että ikäsi on vähintään 4-alkuinen tai olet aika pihalla netistä noin muuten.
n40
Netissä on varmasti eniten mielisairaat. Terveet pystyvät luomaan suhteita ilman nettiä.
Niinpä. Itsekin löysin kuntoutuskodista hyvän tyypin. Eräs exä oli afrikkalainen naapurini. Kadulla miehet aina kysyy osoitettani. Yksi stalkkasi itsensä lähikaupasta oveni taakse.
:)
Vaikeaa on löytää mies netistä. Viimeisin oli niin palavasti rakastunut ja itse myös. Kunnes se rakkaus sammui miehen taholta yhtä nopeasti kuin alkoikin. Tuntui pahalta, sillä mies oli oikeasti kiinnostuneen oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä muualta miehiä löydä netistä vaan. Baariin en pääse kun olen yh ja isä ei hoida lapsia. En anna seksiä vaan etsin pitempiaikaista seuraa niin pihdata täytyy en tiedä nytkään kuinka kauan pitää. Nettimies koukuttaa viesteillä ja sydämillä. Vaikea tilanne.
Pelaat helposti halukkaat miehet ulos. Kerron esimerkin kuinka se tapahtuu.
Mies treffasi itsensä ikäistä, ilmoituksen mukaan kahden lapsen yh-äitiä. Yhteisiä harrastuksia tuntui olevan. Vielä kolmannellakaan tapaamisella ei saanut edes suudella, ainoastaan lyhyesti halata. Neljännellä tapaamisella mies sai kutsun naisen luokse. Paikalla kävi ilmi, että naisen lapset olivat myös läsnä, joten illasta tuli jonkinlainen karsinta sen suhteen, miten mies käyttäytyy lasten läsnäollessa. Myös naisen talon remonttitarpeet ja lapsenvahtihuolet tehtiin selväksi. Ruoanlaittoapukin olisi kelvannut, koska tämä mies oli koulutukseltaan kokki. Vieläkään ei mies erotessa saanut edes suudella ja bonuksena mies huomasi helposti lapsista, että heidän isänsä on kotoisin Lähi-idästä tai Pohjois-Afrikasta.
Miestä ei kiinnostanut enää tavata. Jaa että miksi? Miehelle tehtiin odotukset ja vaatimukset hyvin selviksi (vara-isä, remonttireiska, lapsenvahtiapu, ruoanlaittaja). Samaan aikaan mies ei saanut mitään vinkkiä siitä, että hän saisi diilistä itselleen jotain vastineeksi. Rikkana rokassa oli tietysti sekin, että nainen oli lisääntynyt "etelän hetelmän" kanssa.
No ne lapset nyt vaan kuuluu siihen pakettiin ja lasten etu nyt vaan on se ensisijainen. Ei siinä mitään "diilejä" olla tekemässä mutta pitäähän ehdokas testata kunnolla että mahdolliset luonne- tai muut viat tulevat kunnolla ilmi. Ettei tule sekaannuttua johonkin hyötyä tavoittelevaan lapsivihamieliseen uusnatsiin. Katsos kun se suhde pitäis osata rakentaa. Että sen verran remonttireiskaa pitäis miehestä löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on selkeästi monille vieras käsite. Deittailu ei ole sama asia kuin seurustelu. Deittaillessa tutustutaan uusiin ihmisiin ja etsitään tyyppiä, jonka kanssa kemiat ja elämäntyyli kohtaa. Ei voi olettaa että lähes tuntematon ihminen olisi "uskollinen" sinulle eikä saisi olla yhteydessä muihin deitteihin. Tutustumisen edetessä, jos molemmista tuntuu siltä, voidaan sopia ettei tapailla muita. Oman kokemuksen mukaan tämä vaihe tulee harvoin vielä kolmansien treffienkään jälkeen. Jos deittailukulttuuri ahdistaa, eikä se tunnu itselle sopivalta tavalta tutustua ihmisiin, kannattaa jättää leikki sikseen. Voi olla hyvä miettiä, onko omassa suhteutumisessa deittailuun jotain kehitettävää ja välittääkö deittikumppaneille itsestään epätoivoista kuvaa. Kuka ihastuu tyyppiin, joka on epävarma, epätoivoinen, masentunut ja takertuva?
no, mulla mies oli niin rakastunut kolmansien treffien jälkeen ja ehdotti seurustelua. Siitä meni muutama päivä ja mies häipyi kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu on selkeästi monille vieras käsite. Deittailu ei ole sama asia kuin seurustelu. Deittaillessa tutustutaan uusiin ihmisiin ja etsitään tyyppiä, jonka kanssa kemiat ja elämäntyyli kohtaa. Ei voi olettaa että lähes tuntematon ihminen olisi "uskollinen" sinulle eikä saisi olla yhteydessä muihin deitteihin. Tutustumisen edetessä, jos molemmista tuntuu siltä, voidaan sopia ettei tapailla muita. Oman kokemuksen mukaan tämä vaihe tulee harvoin vielä kolmansien treffienkään jälkeen. Jos deittailukulttuuri ahdistaa, eikä se tunnu itselle sopivalta tavalta tutustua ihmisiin, kannattaa jättää leikki sikseen. Voi olla hyvä miettiä, onko omassa suhteutumisessa deittailuun jotain kehitettävää ja välittääkö deittikumppaneille itsestään epätoivoista kuvaa. Kuka ihastuu tyyppiin, joka on epävarma, epätoivoinen, masentunut ja takertuva?
no, mulla mies oli niin rakastunut kolmansien treffien jälkeen ja ehdotti seurustelua. Siitä meni muutama päivä ja mies häipyi kokonaan.
Tajusi ettette sovikaan yhteen muttei ollut pokkaa sanoa ääneen. Sinun onnesi ettei suhde jatkunut ressukkaan pidempään. Uutta matoa vaan koukkuun!
Vierailija kirjoitti:
Maksaa noin 10 e / kk, että voi vastata kaikille. Olisko se liikaa panostettu kumppanin etsintään? Minä olen sen maksanut.
Muuten on saanut vastata kolmelle / päivä. En ole siis mahtunut joukkoon. No mutta täytyy sanoa, että pihiys on luotaantyöntävä luonteenpiirre samoin kuin töykeys (vastaamatta jättäminen toisen kivaan ja asialliseen viestiin), joten hyvä näin sitten.
Niin sen kivan ja asiallisen viestin lukeminen maksaa myös, muuten näet vaan että joku viesti tullut Hämeenlinnasta. Kyllä, olen pihi ja töykeä, en myöskään ole ostanut optiota mars-lentoon mikä olisi tosi kiva ja vain 50eur/kk ja tapahtuu joskus.
Kyse on todennäköisyyksistä, hyvännäköisellä on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä muualta miehiä löydä netistä vaan. Baariin en pääse kun olen yh ja isä ei hoida lapsia. En anna seksiä vaan etsin pitempiaikaista seuraa niin pihdata täytyy en tiedä nytkään kuinka kauan pitää. Nettimies koukuttaa viesteillä ja sydämillä. Vaikea tilanne.
Pelaat helposti halukkaat miehet ulos. Kerron esimerkin kuinka se tapahtuu.
Mies treffasi itsensä ikäistä, ilmoituksen mukaan kahden lapsen yh-äitiä. Yhteisiä harrastuksia tuntui olevan. Vielä kolmannellakaan tapaamisella ei saanut edes suudella, ainoastaan lyhyesti halata. Neljännellä tapaamisella mies sai kutsun naisen luokse. Paikalla kävi ilmi, että naisen lapset olivat myös läsnä, joten illasta tuli jonkinlainen karsinta sen suhteen, miten mies käyttäytyy lasten läsnäollessa. Myös naisen talon remonttitarpeet ja lapsenvahtihuolet tehtiin selväksi. Ruoanlaittoapukin olisi kelvannut, koska tämä mies oli koulutukseltaan kokki. Vieläkään ei mies erotessa saanut edes suudella ja bonuksena mies huomasi helposti lapsista, että heidän isänsä on kotoisin Lähi-idästä tai Pohjois-Afrikasta.
Miestä ei kiinnostanut enää tavata. Jaa että miksi? Miehelle tehtiin odotukset ja vaatimukset hyvin selviksi (vara-isä, remonttireiska, lapsenvahtiapu, ruoanlaittaja). Samaan aikaan mies ei saanut mitään vinkkiä siitä, että hän saisi diilistä itselleen jotain vastineeksi. Rikkana rokassa oli tietysti sekin, että nainen oli lisääntynyt "etelän hetelmän" kanssa.
Hyvä pointti mutta joo minun lapset on suomalaisia valkoisia kalpeanaamoja ja huomaan että minusta kiinnostuu lähinnä miehet jotka itse on eronneita isiä. Silloin molemmilla on sama vähän hankala tilanne. Kuten sanottu en halua tilapäistä seksiseuraa enkä ole kovasti remontti-Reiskan tarpeessa.
Mies, joka on ei-tarvitseva ja tietää, mitä elämältä haluaa, ei ole treffeillä tekemässä vaikutusta kehenkään. Hän etsii naista tai miestä, joka arvostaa sitä hyvää, mitä hänellä on tarjota, ja jolla on puolestaan niitä ominaisuuksia, joita hän itse kumppanilta haluaa.
Tällaisella miehellä on myös aina enemmän vientiä kuin hyvin tarvitsevalla miehellä, joka yrittää saada naisen pitämään itsestään keinolla millä hyvänsä.
Minusta mies, joka ei tyydy ensimmäiseen naiseen, joka hänen kanssaan suostuu kahveille, on paljon potentiaalisempi kumppani kuin sellainen, joka vannoo rakkauttaan ensitreffien jälkeen.
Matchdeitti kirjoitti:
Muita olen sitten yrittänyt arvailla ja löytää vihjeitä saisiko henkilön selville jotain muuta kautta kuten facebook ym.
Lopeta tällainen niljailu. Se ei ole okei.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa noin 10 e / kk, että voi vastata kaikille. Olisko se liikaa panostettu kumppanin etsintään? Minä olen sen maksanut.
Muuten on saanut vastata kolmelle / päivä. En ole siis mahtunut joukkoon. No mutta täytyy sanoa, että pihiys on luotaantyöntävä luonteenpiirre samoin kuin töykeys (vastaamatta jättäminen toisen kivaan ja asialliseen viestiin), joten hyvä näin sitten.
Toi kymppi kuussa taitaa olla suomi24:n palvelussa. Muissa palveluissa miehet joutuvat maksamaan useita kymppejä kuussa tai vastaavasti sitoutumaan pitkiin sopimuksiin. Mutta luultavasti nämäkin summat olisivat "ihan hyväksyttävä panostus" ihannekumppanin etsintään naisen näkökulmasta...joka ei siis maksa...ainakaan lähellekään niin paljon.
hanska kirjoitti:
Matchdeitti kirjoitti:
Muita olen sitten yrittänyt arvailla ja löytää vihjeitä saisiko henkilön selville jotain muuta kautta kuten facebook ym.
Siis että jos ATM saa viestin niin koska on niin arvoton ei saa siihen yrittää vastata? Et ole ensimmäinen YTM joka yrittää vesittää asiallisen keskustelun. Pitäähän sitä omia mahdollisuuksia nostaa poistamalla muut miehet apajilta. Tämä käyttäytyminen näkyy olevan kaikilla pelimiehillä paikkakuntaan riippumatta. Jos keskustelet jonkun naisen kanssa niin aivan pakko tulla naljailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni vain luuserit etsivät kumppania netin välityksellä! Ihminen arvioi tulloin kumppania tekstin ja kuvien perusteella ja vain vebraalisesti lahjakkaat ihmiset etenevät tapaamisen tasolle. Todellisuudessa juuri sinulle oikea voi tulla vastaan vaikka kadulla, tai harrastuksissa. Ihmistä on muutenkin paljon helpompi arvioida realimaailmassa, kuin jossain nettijärjestelmässä. Rohkeasti vaan flirttailemaan sopivalta tuntuville miehille!
Kadulta iskemään miehiä? Hyvä luoja. Kuinka vanha oikein olet? Vain luuserit eivät etsi kumppania netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja sinne 90-luvulle, kyllä sinäkin ehkä vielä pääset tähän päivään tajuamaan, että netissä ovat melkolailla kaikki ihmisryhmät edustettuina. Suurin osa aivan muuta kuin luusereita. ^_^ Veikkaan, että ikäsi on vähintään 4-alkuinen tai olet aika pihalla netistä noin muuten.
n40
Netin kautta saa henkilön persoonasta hyvin yksipuolisen projektion joka voi olla vieläpä tarkoituksella vääristelty. Itse en halua muodostaa kenestäkään mielikuvaa sen perusteella. Rankata tai poissulkea ketään. Jos ei ihmisiä kohtaamalla pysty luomaan ihmissuhteita niin miten se onnistuisi paremmin netin avulla joka vastaa lähinnä verkkokaupassa asiointia. Netin ainoa etu, nopeus ja laaja valikoima, aiheuttaa vain vauhtisokeutta, valinnanvaikeutta ja epäonnistumisia. Itse seurustelen pelkästään livenä sillä vain sitä kautta todellinen persoonallisuus tulee ilmi, ihmiset ovat aidoimmillaan ja heistä välittyy paljon positiivisempi kuva. Huonoja matcheja tulee harvemmin, jos koskaan - puolin ja toisin.
4D-mies
Täsmälleen näin, samat ovat ajatukset minullakin. Livenä olen läsnä juuri sellaisena kuin olen ja sama on toisin päin myös. Livenä tiedän nopeasti mitä toinen on miehiään, vaistoani ei pysty pettämään kun toinen on edessäni. Löydän elävästä elämästä myös hyvin helposti ystäviä ja kavereita, joten minua ei netistä löydy. Ei minulla ole edes aikaa selata mitään nettideittisivustoja.
Olen kiinnostunut nettideittailusta, mutta joku siinä tökkii todella pahasti. Se on jotenkin niin valheellista. Vihan sitä jokainen kirjoittaa mitä haluaa, helppo siellä on kotona laittaa liirumlaarumia viesteihin. Toisaalta taas onhan se nopeaa ja halkipoikkipinoon -tyylistä, josta saattaa löytyä ihan helmiäkin hyvällä tuurilla. Vielä en ole uskaltanut muuta kuin katsoa ilmoituksia, ehkä syksymmällä räntäsateissa uskallan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnostunut nettideittailusta, mutta joku siinä tökkii todella pahasti. Se on jotenkin niin valheellista. Vihan sitä jokainen kirjoittaa mitä haluaa, helppo siellä on kotona laittaa liirumlaarumia viesteihin. Toisaalta taas onhan se nopeaa ja halkipoikkipinoon -tyylistä, josta saattaa löytyä ihan helmiäkin hyvällä tuurilla. Vielä en ole uskaltanut muuta kuin katsoa ilmoituksia, ehkä syksymmällä räntäsateissa uskallan enemmän.
Tuo tulkintahan johtuu sinusta eikä nettideittailijoista. Itse en pidä terveenä asenteena sitä, että lähtee tutustumaan ihmisiin sillä oletuksella että kaikki nuo ovat valehtelijoita. Kyllä, kaikki voivat valehdella. Mutta normaalit ihmiset, eli enemmistö, eivät tee sitä.
Matchdeitti kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Matchdeitti kirjoitti:
Siis että jos ATM saa viestin niin koska on niin arvoton ei saa siihen yrittää vastata? Et ole ensimmäinen YTM joka yrittää vesittää asiallisen keskustelun. Pitäähän sitä omia mahdollisuuksia nostaa poistamalla muut miehet apajilta. Tämä käyttäytyminen näkyy olevan kaikilla pelimiehillä paikkakuntaan riippumatta. Jos keskustelet jonkun naisen kanssa niin aivan pakko tulla naljailemaan.
En tiedä, mitä YTM tai ATM tarkoittavat, mutta deittipalvelussa kohtaamiesi naisten Facebook-profiilien ja yhteystietojen jäljittäminen antaa sinusta epätoivoisen ja creepyn viban, vaikka olisit ihan hyvillä asioilla. Tuon ymmärtäminen on vain sellaista sosiaalista hoksnokkaa, joka pitäisi hallita, mikäli ihmisten kanssa meinaa pärjätä.
Tavattiin nettipalstalla ja sovittiin treffit kolmen päivän päähän. Juteltiin kauan ja käveltiin ulkona. Muutaman päivän päästä tavattiin uudestaan ja oli jo läheiset tunnelmat. Samoin seuraavalla kerralla. Välissä vaihtui satoja viestejä ja sydämiä ja rakkaussanoja. Sovittiin pitempi tapaaminen ja sitä ei koskaan tullut. Miehestä ei kuulunut mitään pariin päivään, ei selityksiä, ei yhtään muutakaan. Ei vastannut puhelimeen. Laitoin aika ärtsyä tekstiä valehtelusta ja onko pitänyt ihastumistani pilkkanaan ja mitähän tauteja hänestä mahtoi tulla. Mies oli aivan ymmällään, miksi olin noin vihainen ja suutunutja menin haukkumaan hänet. Olisi ollut reilua ilmoittaa,ettei halua tavata.Sitten vielä syyllisti minua,kun loukkasin häntä sanoillani.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ja miten sinulla sitten olisi aikaa tapailla miestä? Et kai heti ketään olisi valmis tuomaan lastesi elämään?
Itse olen täysin samaa mieltä kuin joku edellä: unohda netti. Vaikka onnistuisit löytämään jonkun, joka poistaa profiilinsa vuoksesi, niin ensimmäisen riidan tai epäilyksen vastaantullen hän laittaa sen uudestaan jollekin saitille. Pitkään netissä kiertäneet miehet (ja naiset) eivät yksinkertaisesti kykene enää sitoutumaan ja kohtaamaan myös sitä epävarmuutta, joka suhteisiin etenkin alkuvaiheessa liittyy. Etsi ystävä- ja tuttavapiiristäsi, matkustele, liiku ihmisten parissa (myös lasten kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Tavattiin nettipalstalla ja sovittiin treffit kolmen päivän päähän. Juteltiin kauan ja käveltiin ulkona. Muutaman päivän päästä tavattiin uudestaan ja oli jo läheiset tunnelmat. Samoin seuraavalla kerralla. Välissä vaihtui satoja viestejä ja sydämiä ja rakkaussanoja. Sovittiin pitempi tapaaminen ja sitä ei koskaan tullut. Miehestä ei kuulunut mitään pariin päivään, ei selityksiä, ei yhtään muutakaan. Ei vastannut puhelimeen. Laitoin aika ärtsyä tekstiä valehtelusta ja onko pitänyt ihastumistani pilkkanaan ja mitähän tauteja hänestä mahtoi tulla. Mies oli aivan ymmällään, miksi olin noin vihainen ja suutunutja menin haukkumaan hänet. Olisi ollut reilua ilmoittaa,ettei halua tavata.Sitten vielä syyllisti minua,kun loukkasin häntä sanoillani.
Rakkaussanat parin tapaamisen jälkeen ovat sellainen hälytysmerkki, että itse olisin pakittanut jo siinä vaiheessa.
Netissä on varmasti eniten mielisairaat. Terveet pystyvät luomaan suhteita ilman nettiä.