Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolineutraali tavaratalo?

Vierailija
17.09.2016 |

Mua niin ärsyttää sukupuolettaminen, joka vaateliikkeissä vallitsee. On naisten ja miesten osastot erikseen. Jopa lapsille tuputetaan valmiita sukupuolimalleja erottelemalla vaatteet sukupuolen mukaan. Ihan älytöntä kun asiaa ajattelee! Jopa vaatteiden koot ovat erilaiset miehillä ja naisilla!

Sama koskee kosmetiikkaa! Miksi jotain tuotteita, kuten huulipunia, markkinoidaan naisille ja partakoneita miehille?

Tuntuu hullulta, että Suomessa vielä 2016 vaatteet ja monet muutkin asiat jaotellaan täysin keinotekoisella perusteella! Toivottavasti saadaan pian lisää fiksumpia, sukupuolineutraaleja liikkeitä!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaratalojen vessatkin on yleensä erikseen miehille ja naisille. Mikä järki?

Se, että naisten vessoissa ei ole kustu lattialle. Housujen lahkeet säilyy puhtaana.

Naisten vessoissa on kustu istuinrenkaalle kun ylihygieeniset ei uskalla istua alas. Onko se sitten parempi?

Jos kopissa on allas, paperipyyhkeitä ja käsienpesuainetta, sen istuinrenkaan saa nopsasti pyyhittyä puhtaaksi. Lattiaa en viitsi pyyhkiä.

Kyllä nuo naisten vessat ovat siistejä, on tullut parin kuukauden ajan käytyä monta kertaa päivässä eri paikoissa. Miesten vessat tuli tutuiksi opiskeluaikaan siivoustöissä.

22/25 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Mikä sukupuolineutraaliudessa niin ärsyttää? "

Se että siinä neutralisoidaan osa mun omaa identiteettiä, niin se tuntuu oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FinkbräuPils kirjoitti:

Mikä siinä miehen ja naisen erottelussa niin ärsyttää?

Mikä sukupuolineutraaliudessa niin ärsyttää?

Mua ei ärsytä siinä mikään muu kuin se, että heti kun joku keksii jonkun ääliömäisen idean, yleensä vain saadakseen huomion käännetyksi itseensä, edes hetkeksi, niin eikös nää saatanan aivottomat sopulit ala vauhkoamaan.

Täysin naurettavaa, tämäkin touhu unohtuu pian. Sitä ennen, valitettavasti, ollaan saatu joukkoomme lauma lapsia, joilla on sukupuolineutraalit nimihirviöt. Niitä sitte joskus tulevina aikoina nauretaan, kun niistä voi päätellä rassukan iän. 

24/25 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FinkbräuPils kirjoitti:

Mikä siinä miehen ja naisen erottelussa niin ärsyttää?

Mikä sukupuolineutraaliudessa niin ärsyttää?

Mua ei ärsytä siinä mikään muu kuin se, että heti kun joku keksii jonkun ääliömäisen idean, yleensä vain saadakseen huomion käännetyksi itseensä, edes hetkeksi, niin eikös nää saatanan aivottomat sopulit ala vauhkoamaan.

Täysin naurettavaa, tämäkin touhu unohtuu pian. Sitä ennen, valitettavasti, ollaan saatu joukkoomme lauma lapsia, joilla on sukupuolineutraalit nimihirviöt. Niitä sitte joskus tulevina aikoina nauretaan, kun niistä voi päätellä rassukan iän. 

Riidellä saa ja väitellä, mutta meil koulussa jo opeteltiin ettei toista saa silloin tarkoituksellisesti loukata . Ihan mielenkiintonen pointti kyllä muuten.

Vierailija
25/25 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaatteet harvoin istuvat naisen vartalolle kovinkaan hyvin. Olen kokeillut esim housuja ja olisi pitänyt ottaa aivan liian suuri koko, jotta perse sopi hyvin housuihin. Sitten taas vyötärö lepatti ja lahjepituus oli liian pitkä. Puseroissa myös vyötäröllä kangas vaan lepattaa, jos rintojen kohdalta ei pingota. Pienempi koko ei sitten mahdu rintojen kohdalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi