Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi terveydenhuollossa syyllistetään?

Vierailija
17.09.2016 |

Sen kerran vuodessa, kun joudun käymään lääkärissä, niin aina saan nuhteet, että joko vaiva on liian pieni lääkäriin tai sitten se on mennyt liian pahaksi, ja olisi pitänyt tulla aiemmin. Miksi minua syyllistetään siitä, etten ole terveydenhuollon ammattilainen ja osaa itse arvioida, millaista ja missä vaiheessa vaiva vaatii lääkärin hoitoa???

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tilanne, aina saa jonkinasteiset haukut, kun ei potilaana etukäteen tiedä, millainen vaiva kyseessä. Mielestäni henkilökunnan asenne on tässä tosi outo. Ei kirjastossakaan aleta nauraa asiakkaalle, että mitä sä tämmöistä asiaa tulet tiskillä kysymään, kun olisit itsekin löytänyt googlella...

Eikö olekin kummallista, kun menee yksityiselle hammaslääkäriasemalle saa mitä parhainta palvelua.

Milloinkahan tuollainen palveluasenne saataisiin kunnallisellekin puolelle.

Mutta ai niin. Täällähän on moni sairaanhoitaja todennut, ettei koe olevansa palveluammatissa. Tuossahan se syy onkin.

Mutta annas olla kun tämä menee itse esim. kampaajalle. Kyllä tulee valitusta huonosta palvelusta herkästi.

Vierailija
22/24 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän just hesarissa joku kuuluisa (?) lääkäri kritisoi. Että hoitohenkilökunnan on epäempaattista ja potilaan pitää itse ymmärtää vaatia hoitoa. Varmaan osasyynä leikkaukset ja jatkuva kiire, joka tappaa henkilökunnan inhimillisyyden. Silti järkyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää.

Olen fysioterapeutti, ja en ikinä sanoisi asiakkaalle että on turhaan tullut. Kyllähän se oire aina on asiakkaalle iso jos hän kerran vaivautuu sen vuoksi hakeutumaan ammattiauttajalle! Ja tosiaan, mistä maallikko voi tietää mikä on oire on tarpeeksi vakava ja on syytä hakeutua lääkäriin!?

Terveydenhoitotyö on asiakaspalvelutyötä mitä suurimmassa määrin - ja yksi iso syy siihen, miksi itse tykkään työskennellä alalla :)

Vierailija
24/24 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää.

Olen fysioterapeutti, ja en ikinä sanoisi asiakkaalle että on turhaan tullut. Kyllähän se oire aina on asiakkaalle iso jos hän kerran vaivautuu sen vuoksi hakeutumaan ammattiauttajalle! Ja tosiaan, mistä maallikko voi tietää mikä on oire on tarpeeksi vakava ja on syytä hakeutua lääkäriin!?

Terveydenhoitotyö on asiakaspalvelutyötä mitä suurimmassa määrin - ja yksi iso syy siihen, miksi itse tykkään työskennellä alalla :)

Ihanaa, että olet sisäistänyt palveluasenteen!!

Kiitos sinunkaltaisista terveydenhuollon ammattilaisesta!

Hyvää syksyn jatkoa ja menestystä, kaikella tapaa!!!!