Miksi terveydenhuollossa syyllistetään?
Sen kerran vuodessa, kun joudun käymään lääkärissä, niin aina saan nuhteet, että joko vaiva on liian pieni lääkäriin tai sitten se on mennyt liian pahaksi, ja olisi pitänyt tulla aiemmin. Miksi minua syyllistetään siitä, etten ole terveydenhuollon ammattilainen ja osaa itse arvioida, millaista ja missä vaiheessa vaiva vaatii lääkärin hoitoa???
Kommentit (24)
Sanot, että teillä ei hoidontarpeen arvio toimi.Annat takaisin, heidän omilla sanoillaan. Kerrot, että hoidontarpeen arvio tehdään puhelemissa, kuinka esi. lähihoitaja pystyy näkemään, että tarvitset lääkärin apua. Hoitoa tulee järjestää jokaiselle kuntalaiselle. Minua ei moitita, koska hankin aina lähetteen yksityiseltä siis julkiseen erikoissairaanhoitoon. Antakaa palautetta.
sorry siis puhelimessa, kuinka esim.
Kohdannut samaa. Viime vuonna en käynyt kertaakaan lääkärissä, tänä vuonna olin kerran, ja tuli ihmeellistä syyllistämistä, että jos käyn useasti tämän saman vaivan kanssa, niin eivät enää hoida??? Olin siis ekaa kertaa vaivan kanssa lääkärissä ja noin 2 vuotta viime kerrasta!
Tuttu tilanne, aina saa jonkinasteiset haukut, kun ei potilaana etukäteen tiedä, millainen vaiva kyseessä. Mielestäni henkilökunnan asenne on tässä tosi outo. Ei kirjastossakaan aleta nauraa asiakkaalle, että mitä sä tämmöistä asiaa tulet tiskillä kysymään, kun olisit itsekin löytänyt googlella...
Näin se menee, en tästä syystä juuri edes käy lääkärillä. Viime vuonna valitti yksi vanha mieslääkäri että minulla ei ole juurikaan potilastietoja, eli en käy tarpeeksi usein. Miksi kävisin terve ihminen?
Millaisen vaivan takia kävit lääkärissä? Eikö se ole ollut jo pitkään selvää että rahalla saa!
Hoitajat ja lääkärit pitäisi kouluttaa siihen mitä kohdellaan asiakkaita ja miten suuri merkitys sillä on parantumiseen! Anna palautetta kirjallisesti.
Syyllistetäänkö? Ehkä vain luulet niin? Syyllistyitkö nyt tästäkin?
Lääkäriin menoa kyllä pitkittää ja pitkittää, jos oireet on epämääräiset. Jos on kuumetta, nielussa peitteitä ja kurkku kipeä tai kuume ja kova vatsakipu, niin odotushuoneessa voi istua rauhallisin mielin.
Joo, ensin ei meinaa päästä nielunviljelyyn ja sitten kun tulokset tulee, soitetaan melkein vihasena, että nyt heti meet hakeen antibiootit jo tänään apteekista ja syöt sitten kuurin loppuun.
Ei ole syyllistetty. Missä te käytte, joita syyllistetään. Sanoin kerran ihan piruuttani, että tulen taas turhaan valittamaan. Minulle sanottiin, että yksikään käynti ei ole turha. Potilaalla on hyvä syy, kun hakeutuu vastaanotolle. Käyn yksityisellä lääkäriasemalla.
Lääketiede on osa järjestelmää, jolla hallitaan kanssa. Tarkoitus on nimenomaan alistaa. Siksi narsisteja ja sadisteja löydät eniten terveydenhuollon piiristä. Koska jumaltieteiden merkitys on vähentynyt, on tuotettu jumaltieteet korvaavia tutkimuksia, joihin lääketiede nojaa. Esimerkiksi stressi on todella monen sairauden alkusyy (kortisoli), mutta tutkimuksia, joissa stressiä mitattaisiin samalla kun mitataan jotain ilmiötä on todella vähän. Miksi näin? Siksi, koska stressin hoito maksaa järjestelmälle enemmän kuin pilleripurkki. Pilleripurkilla valmistajat saavat rahaa ja valmistajien osakkeita omistavat ovat niitä, jotka maallemme antaa lainaa. Eli poliitikotkin ovat vain heilureita rahan vallan alla. Fiksu poliitikko ehdottaisi, että rikkaat maksaisivat maan lainat pois. Meillä makaa 0-korolla enemmän rahaa kuin valtion velka on. Tuolloin tämä noidankehä saataisiin poikki. Tosin, sitten tulisi jenkkien pakotteet, koska emme leiki heidän kanssaan.
Minua ei ole koskaan syyllistetty siitä, että haluan mennä lääkäriin.
Kerran ajanvarausämmä alkoi aukoa päätään, kun vein hänelle lapun annettavaksi lääkärille lääkkeistä, joiden reseptit halusin uusittavaksi (pitkäaikaissairaus, reseptit uusitaan kerran vuodessa). Hän näpytteli siinä saman tien tietoni auki ja ilmoitti, että hän ei kyllä tämmöistä lappua eteenpäin vie, täällähän on vielä paketti jäljellä tätä lääkettä. No joopa joo, mutta kun sitä lääkettä ei saa ostaa Kela-korvauksella kuin kolmen kuukauden välein ja olin juuri hakenut edellisen satsin ja seuraavaa en enää sillä reseptillä saisi, koska silloin resepti ei enää olisi voimassa. Piti sitten varata reseptin uusimista varten erikseen aika lääkäriin, koska umpeen menneitä reseptejä ei uusittu (ainakaan silloin) ilman lääkärissäkäyntiä. Kyllä vitutti.
Enäähän ei ongelmaa ole, kun voi laittaa uusimispyynnön e-Kannan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede on osa järjestelmää, jolla hallitaan kanssa. Tarkoitus on nimenomaan alistaa. Siksi narsisteja ja sadisteja löydät eniten terveydenhuollon piiristä.
No sulta ainaki on jotkut pillerit loppu.
Mulla oli juuri elämäni ensimmäinen hiivatulehdus ja en yhtään tiennyt mikä vaiva on. Menin lääkäriin, jossa sain haukut siitä, että ei olisi tarvinnut tulle kun hiiva lähtee itsehoitolääkkeillä. No, sitten kun niitä lääkkeitä hain, niin pakkausselosteessa tietty kehotetaan menemään lääkäriin, jos ei ole aiemmin ollut hiivaa. Ja en tosiaan tiennyt, mikä vaiva oli, kun oli eka kertaa. Pitäisi itse näköjään ensin diagnosoida itsensä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede on osa järjestelmää, jolla hallitaan kanssa. Tarkoitus on nimenomaan alistaa. Siksi narsisteja ja sadisteja löydät eniten terveydenhuollon piiristä.
No sulta ainaki on jotkut pillerit loppu.
M.O.T. - pilleriusko menee järjen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syyllistetty. Missä te käytte, joita syyllistetään. Sanoin kerran ihan piruuttani, että tulen taas turhaan valittamaan. Minulle sanottiin, että yksikään käynti ei ole turha. Potilaalla on hyvä syy, kun hakeutuu vastaanotolle. Käyn yksityisellä lääkäriasemalla.
Meilla on vähän liian pieni tk vähän liian isolle määrälle asukkaita. Pian ollaan saamassa oma tk. Tosiaan käydään tartuntataudit hoidattamassa julkisella, usein tarvitsee monta perheenjäsentä hoidattaa peräjälkeen tai samaan aikaan. T. 12
Vierailija kirjoitti:
Hypokondrikko.
Aika harvoin näyttää olevan sairas ja ei mene lääkäriin kun tarvitsisi. Joten...?
Hypokondrikko.