Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Imetys on yliarvostettua", aivopieru by Suvi Pitkänen

Vierailija
17.09.2016 |

Pakko tehdä aloitus aiheesta, koska pistää vihaksi...
Suvi Pitkänen (Seiskajulkkis, Tiina Jylhän oikea käsi, makkarahuuli) siis ei aio imettää ihan vain siksi, että "imetys on yliarvostettua ja epämiellyttävää". Kuinka kauas voi ihminen vieraantua todellisuudesta?
Eikä edes älyä pitää suutansa kiinni tuollaisista aivopieruistaan...

En väitä, että imetys on pakollista, eivätkä kaikki pysty imettämään, mutta jos tuollaisen "syyn" takia ei edes halua KOKEILLA imetystä...! Kun se ei TODELLAKAAN ole yliarvostettua, vauva ei saa mistään niin hyviä eväitä elämään kuin äidinmaidosta. Jos äidillä on maitoa ja kaikki sujuisi normaalisti, miksi ei halua edes kokeilla, miltä imetys tuntuu?

Itse yritin imettää kahden kuukauden verran, mutta maitoa ei vaan alkanut tulla tarpeeksi ja oli turvauduttava korvikkeeseen. Olen silti tyytyväinen, että pystyin edes lyhyen aikaa imettämään.

Itkin, kun jouduin hyväksymään, ettei maitoni riitä... koin syyllisyyttä. Missään nimessä ei saa syyllistää, jos ei pysty imettämään, mutta olen sitä mieltä, että jos lapsen hankkii, pitäisi olla valmis edes yrittämään imetystä lapsen parhaaksi.

En todellakaan tunne tuota Suvia, mutta kuva jonka hän itsestään antaa mediassa, on pöyristyttävä.
Kylmä, epäinhimillinen, konemainen, kuminen, itsekäs.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ko naista mutta olisiko hänellä silikonit? Jos niin silloin ei välttämättä pysty imettämään, riippuen ovatko lihaksen päällä vai alla. Silloin tuo on vaan tuollainen happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista -juttu jonka voi jättää omaan arvoonsa ts. ei pysty niin ei sitten edes muka halua.

Vierailija
2/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin Suvi. Imetys on yliarvostettua. Imetys ei oikeasti ole hyvän äitiyden mittari. Vaikka imetys ei onnistuisi niin voi olla erittäin hyvä äiti eikä onnistunut imetys tee kenestäkään Jumalaa. Vanhemmuudessa on paljon isompiakin asioita kuin imetys, imetys ei ole onnistuneen äitiyden mittari.

- Kolme lastaan imettänyt äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ko naista mutta olisiko hänellä silikonit? Jos niin silloin ei välttämättä pysty imettämään, riippuen ovatko lihaksen päällä vai alla. Silloin tuo on vaan tuollainen happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista -juttu jonka voi jättää omaan arvoonsa ts. ei pysty niin ei sitten edes muka halua.

On sillä silikonit

Vierailija
4/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin Suvi. Imetys on yliarvostettua. Imetys ei oikeasti ole hyvän äitiyden mittari. Vaikka imetys ei onnistuisi niin voi olla erittäin hyvä äiti eikä onnistunut imetys tee kenestäkään Jumalaa. Vanhemmuudessa on paljon isompiakin asioita kuin imetys, imetys ei ole onnistuneen äitiyden mittari.

No ei TIETENKÄÄN tee hyvää tai huonoa äitiä, herranjestas!

En vaan ymmärrä, miksi suhtautuu imetykseen noin kielteisesti, se kun kuitenkin on luonnollinen tapa ruokkia oma lapsi, ja äidinmaidossa on paljon vasta-aineita ja muita, joita ei korvikkeessa ole.

Silikoni-implantit eivät yleensä ole este imetykselle, itse ainakin imetin vaikka on implantit. 

Vierailija
5/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei TIETENKÄÄN tee hyvää tai huonoa äitiä, herranjestas!

En vaan ymmärrä, miksi suhtautuu imetykseen noin kielteisesti, se kun kuitenkin on luonnollinen tapa ruokkia oma lapsi, ja äidinmaidossa on paljon vasta-aineita ja muita, joita ei korvikkeessa ole.

Silikoni-implantit eivät yleensä ole este imetykselle, itse ainakin imetin vaikka on implantit. 

No tämä. Ja imetyksen (äidinmaidon) suotuisat terveysvaikutukset on todistettu tieteellisesti useaan otteeseen.

Vierailija
6/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetyksestä ei kuitenkaan kannata luopua siksi, että haluaa kapinoida konetta vastaan. Se, mitä joku ajattelee imetyksestä ja äitiydestä on ihan höpölöpöä, omat valinnat pitää tehdä oman lapsen ja itsen tarpeiden perusteella. 

Vierailija
7/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei imetys ole hyvän äitiyden mitta, mutta ei se myöskään ole yliarvostettua. Suvi itse todistaa imetyksen olevan aliarvostettua ainakin hänen itsensä osalta.

Kun julkisuuden ihminen alkaa tuollaisilla argumenteilla ottaa kantaa imetystä vastaan, hän vain osoittaa oman tietämättömyytensä. Aina ei kaikki mene kuin Strömsössä. Kaiki eivät pysty imettämään eivätkä kaikki halua imettää. Joku tupakoi raskausaikana, joku tupakoi imettäessään. Mutta imetyksen haukkuminen on yhtä älykästä kuin tupakan ihannointi.

- Kaksi lastaan imettänyt.

Vierailija
8/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysvouhkaus voi olla fanaattista ja silloin se on kyllä kamalaa. Jos jokainen äiti vain keskittyisi omaan imetykseen eikä arvostelisi toisia ja päästelisi itse sellaisia aivopieruja että KAIKKI äidit onnistuu imetyksessä jos vain haluaa. 

Jos maito ei vaan nouse rintoihin niin miten se haukkuminen ja dissaaminen auttaa äitiä ja vauvaa? Juu ja ei ole edes silikoneja...

Vierailija
9/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle on ihan sama imettääkö joku vai ei, mut onhan se aika karua raskauden aikana julistaa etukäteen ettei aio imettää :D olis se hyvä edes kokeilla...

Pitkänen on nyt muutenkin ihme tyyppi. Hottikset jaksossa, jossa alkoi pätemään kännissä vei viimeisetkin rippeet muijan uskottavuudesta. Hohhoijaa.

Vierailija
10/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyshysteria ja imetyksen 'yliarvostus' saa tuoreet äidit käyttäytymään järjettömästi. Ap. Vietti pari kuukautta stressaamalla sitä kun imetys ei yrityksistä huolimatta onnistu, itki ja tunsi turhaan syyllisyyttä. Olisi ollut koko perheelle parempi kun olisi vain normien vastaisesti keskittynyt nauttimaan äitiydestä korvikkeen avulla. Mutta ei, kun korvike on yhteiskunnan mukaan saatanasta seuraava ja syyllisyydessä pitää piehtaroida. Yhteiskunnan ( ja äitien) odotukset imetyksen suhteen on järjettömät...

Vierailija
11/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooohh. Voi Pyhä Imetys - Tuo Oikean ja Pyytettömän Äitiyden mittari!

Kunnon äiti imettää

(vaikka julkisesti tissit prötköllään muiden aterioidessa koska lapsella On Oikeus Syödä ja imetys on luonnollista ja heillä tässä on ongelma joita hikinen tissi yököttää burgeribaarissa!) ja ellei imetys onnistu niin Kunnon Äiti Itkee katkeria kyyneliä epäonnistuneen imetyksen vuoksi. Yhyy, Yhyy , imetys ei onnistu yhyy, tissistä ei heru pyhää maitoa yhyy olen nyt epäonnistunu takuulla äitiydessäni yhyy ja muut yhtyvät imettämättömien äitien syllistäjien itkijäkuoroon yhyy.

Kunnon Äidin tunnistaa siitä, että Kunnon Äiti ottaa kuvia onnistuneesta imetyksestä tyytyväinen lapsi pulleassa (Huom! PALJAASSA ja näkyvillä luonnollisesti olevassa koska HALOO imetys on LUONNOLLINEN ASIA) nisässä kiinni imien ja -- postaa sen nettiin ylpeänä että kattokaas maailma meidän äiskä se tässä harjoittaa maailman luonnollisinta asiaa ja imettää luonnollisesti  ja on kunnon äiti joka haluaa lapselleen vain parasta.Kun lapsen nälkä on niin luonnollinen asia että se täytyy kuvata ja laittaa nettiin. Tässon mun tissit ja tässön mun vauva ja mää en häpeä sitä koko maailmalle näyttää mee sä muualle syömään hampurilaistas  jos etooo, sussa on jotain vikaa jos maailman luonnollisin asia etoo , kato mun vauvalla on kato nälkä.

Vierailija
12/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, yhyy.

Mun imetys ei onnistunu.

Niikun niiskun.

Nyt täytyy varmaanäidinmaidonvastikkeeseen turvautua.

Voi haistakaa tissihiki

ja miettikää kuinka monen naisen vauva kuolee juuri nyt tällä sekunnilla aliravitsemukseen tässä samassa maailmassa ja todellisuudessa ja nämä naiset itkisivät silkasta onnesta edes yhdestä äidinmaidonvastikepurkista. Saamarin hemmotellut ja tyhjäpäiset ääliöt tollaset joiden maailma rajottuu omien tissien ympärille. Kasvakaa jo aikuisiksi sellainen on paras äiti.

Vierailija
13/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetysvouhkaus voi olla fanaattista ja silloin se on kyllä kamalaa. Jos jokainen äiti vain keskittyisi omaan imetykseen eikä arvostelisi toisia ja päästelisi itse sellaisia aivopieruja että KAIKKI äidit onnistuu imetyksessä jos vain haluaa. 

Jos maito ei vaan nouse rintoihin niin miten se haukkuminen ja dissaaminen auttaa äitiä ja vauvaa? Juu ja ei ole edes silikoneja...

Se on totta, että toisilla menee yli. Ymmärtääkseni tarkoitus on rohkaista ja kannustaa esim. tiheän imun kausien yli. Mutta ketään ei pidä arvostella imettämisestä tai imettämättä jättämisestä. Sen sijaan typeriä lausuntoja saa mun puolesta kommentoida.

Vierailija
14/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon äiti imettää

(vaikka julkisesti tissit prötköllään muiden aterioidessa koska lapsella On Oikeus Syödä ja imetys on luonnollista ja heillä tässä on ongelma joita hikinen tissi yököttää burgeribaarissa!) ja ellei imetys onnistu niin Kunnon Äiti Itkee katkeria kyyneliä epäonnistuneen imetyksen vuoksi. Yhyy, Yhyy , imetys ei onnistu yhyy, tissistä ei heru pyhää maitoa yhyy olen nyt epäonnistunu takuulla äitiydessäni yhyy ja muut yhtyvät imettämättömien äitien syllistäjien itkijäkuoroon yhyy.

Kunnon Äidin tunnistaa siitä, että Kunnon Äiti ottaa kuvia onnistuneesta imetyksestä tyytyväinen lapsi pulleassa (Huom! PALJAASSA ja näkyvillä luonnollisesti olevassa koska HALOO imetys on LUONNOLLINEN ASIA) nisässä kiinni imien ja -- postaa sen nettiin ylpeänä että kattokaas maailma meidän äiskä se tässä harjoittaa maailman luonnollisinta asiaa ja imettää luonnollisesti  ja on kunnon äiti joka haluaa lapselleen vain parasta.Kun lapsen nälkä on niin luonnollinen asia että se täytyy kuvata ja laittaa nettiin. Tässon mun tissit ja tässön mun vauva ja mää en häpeä sitä koko maailmalle näyttää mee sä muualle syömään hampurilaistas  jos etooo, sussa on jotain vikaa jos maailman luonnollisin asia etoo , kato mun vauvalla on kato nälkä.

Vedä vähän happea ja lääkkeet samalla.

Vierailija
15/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetyshysteria ja imetyksen 'yliarvostus' saa tuoreet äidit käyttäytymään järjettömästi. Ap. Vietti pari kuukautta stressaamalla sitä kun imetys ei yrityksistä huolimatta onnistu, itki ja tunsi turhaan syyllisyyttä. Olisi ollut koko perheelle parempi kun olisi vain normien vastaisesti keskittynyt nauttimaan äitiydestä korvikkeen avulla. Mutta ei, kun korvike on yhteiskunnan mukaan saatanasta seuraava ja syyllisyydessä pitää piehtaroida. Yhteiskunnan ( ja äitien) odotukset imetyksen suhteen on järjettömät...

Tuo on kyllä totta, että esim. neuvolassa suhtaudutaan jopa paheksuvasti, jos ei pystykään imettämään. Pitäisi tissi verillä ja itku kurkussa yrittää ja yrittää, kunnes järki pakenee päästä.

Asenteiden pitäisi olla lempeämpiä tuoreita äitejä kohtaan, koska imetys ei ole helppoa ja muutenkin vauva-aika on stressaavaa.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että imetys ei ole yliarvostettua! 

Ap.

Vierailija
16/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse imetin kaksi lastani ja jollain tapaa haluan "kannustaa" imettämistä, niin eihän se tee musta mitenkään parempaa kuin joku muu! Ja en todellakaan nauttinut imettämisestä. Nyt jos saisin kolmannen lapsen niin varmasti harkitsisin osittain pulloruokintaa. Tätä itseasiassa mietin jo toisen kohdalla, mutta joku ääni pään sisällä sanoi, että sun "pitää" imettää, muuten olet huono äiti yms.

Enää en ajattele noin.

Vierailija
17/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon äiti imettää

Vedä vähän happea ja lääkkeet samalla.

Hei älä viitsi tyrkyttää omia tapojasi. Vedä itse lääkkeitäs.

Saattaa tulla yllätyksenä sulle, mutta suurin osa naisista kohtaa arjen ja todellisuuden ilman lääkkeitä.

Eivätkä inise avuttomana itkeskellen jos tissi-imetys ei suju vaan hakevat reippaasti sapuskaa lapselle vastikkkeen muodossa!

Vierailija
18/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, yhyy.

Mun imetys ei onnistunu.

Niikun niiskun.

Nyt täytyy varmaanäidinmaidonvastikkeeseen turvautua.

Voi haistakaa tissihiki

ja miettikää kuinka monen naisen vauva kuolee juuri nyt tällä sekunnilla aliravitsemukseen tässä samassa maailmassa ja todellisuudessa ja nämä naiset itkisivät silkasta onnesta edes yhdestä äidinmaidonvastikepurkista. Saamarin hemmotellut ja tyhjäpäiset ääliöt tollaset joiden maailma rajottuu omien tissien ympärille. Kasvakaa jo aikuisiksi sellainen on paras äiti.

.

Mieti sinä – jos kykenet – että moni vauva ja äiti itkisivät onnesta, jos äitiltä tulisi maitoa, koska korviketta ei ole. Samaan aikaan joku pistoksilla naamansa halvaannuttanut ja huulensa vihikoiran persläven näköiseksi injektoinut Ö-luokan paskajulkkis julistaa kovaan ääneen, ettei aio imettää, koska se on "yliarvostettua ja epämiellyttävää".

Vierailija
19/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä imetyskeskustelut ovat ihan turhia, kun tänne tulee kaikki imetysfanaatikot kertomaan totuuksia. Suvilla on jo yksi lapsi eli varmasti hän ihan omasta kokemuksestaan sanoo, että imetys on epämielyttävää, jos hän sen sellaiseksi on kokenut. Itse olen samoilla linjoilla Suvin kanssa ja ihan samoilla mielipiteillä mennään. Ensimmäisen lapsen kohdalla 3 vuotta sitten kaikki painostivat imettämään, imetystä jauhettiin sairaalassa, kaikki tutut ja puolitutut toistivat mantraa "anna sille tisua", neuvolassa jaettiin imetysiltojen mainoksia, joka paikassa toitotettiin, kuinka tärkeää äidinmaito on. Kyllä itsellekin tuli sellainen tunne, että imetys on täysin yliarvostettua ja imettävät äidit on jotenkin parempia kuin muut. Itse jaksoin imettää kuukauden, mutta inhosin sitä. Rinnat ruvella ja maitoa pursui koko ajan, mitään muuta ei ehtinyt tekemään, kuin pumppaamaan maitoa pulloon, vaihtamaan niitä kertakäyttösuojia liiveihin ja koko ajan haisi äklöltä (lämpimältä maidolta). Suihkunkaan jälkeen ei ehtinyt itseään kuivatella, kun pyyhkeeseen valui rinnoista maito? Minusta koko touhu oli epämielyttävää! Siirryin korvikkeisiin ja elämä helpottui, lapsi oli ihan terve. Kaverini täysimetti poikaansa vuoden vanhaksi ja pojalla oli kyllä flunssia ym., se siitä että täysimetyksellä lapsi pysyy terveempänä kuin korvikkeita syövät. Nyt odotan toista lasta ja olen päättänyt, että vedän alusta asti korvikkeella, vaikka miten sitä imetystä taas painostetaan joka tuutista. Jos joku kysyy miksi, saa vastaukseksi aika samat, mitä Suvikin on ilmoittanut.

Vierailija
20/91 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä surullista mitä paskaa sitä voi saada niskaan vaikka haluaa imettää ja piti sitä itsestäänselvyytenä ja luonnollisena.

Tyhjistä rinnoista ei voi imettää ja se on fakta. Ei auta halu eikä taistelu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän