Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeinen haluttomuus - kuinka kauan?

Vierailija
17.09.2016 |

Olemme 30- ja 33-vuotias pariskunta, yhteisiä vuosia takana viisi. Saimme ensimmäisen lapsemme reilu puoli vuotta sitten.

Parisuhteemme on aina ollut molemmille yhtä juhlaa. Rakastamme j arvostamme toisiamme, keskusteluyhteys on kunnossa ja vietämme mielellämme aikaa yhdessa, omaa aikaakaan unohtamatta. Kotitöiden ja rahankäytön suhteen olemme melko tasapuolisia, ja arki niin sanotusti rullaa. Muistan mielelläni puolisoani pienillä lahjoilla, oli kyse sitten kukista tai hieronnoista, kehun naistani kauniiksi ja osallistun vauvan hoitoon työpäiväni jälkeen sekä tietysti viikonloppuisin. Pidämme molemmat vartalostamme huolen, ja ainakin naiseni sanoo minuakin komeaksi. Kaiken siis pitäisi olla kunnossa?

Mutta. Haluttomuus. Synnytyksen jälkeen seksielämämme on kuollut täysin. Itselleni sopiva määrä seksiä olisi noin 3 - 5 kertaa viikossa, mutta sitten synnytyksen määrä on ollut pyöreä nolla. Ymmärrän, että imetys vaikuttaa hormooneihin ja mieli on pitkälti vauvassa, vaikka fyysisesti hän onkin jo aikoja sitten palautunut synnytyksestä. Olenkin pyrkinyt olemaan painostamatta puolisoani, sillä seksiteema saa hänet hyvin kiusaantuneeksi. Olemme puhuneet asiasta ja vastaus on aina ollut "katsotaan sitten joskus ehkä". Yksipuoliseen seksiin naisellani ei juuri ole kiinnostusta.

On helppo sanoa, että halut kyllä palaavat ajan kanssa ja pitää vain olla kärsivällinen, mutta omalta osaltani tilanne tuntuu aivan sietämättömältä. Ajattelen seksiä päivittäin ja himoitse naistani "salaa" jatkuvasti hänet nähdessäni. Oloni on päivittäin kuin nälkään nääntyvällä karkkikaupassa, ja tunnen joka päivä jotain sisälläni kuolevan hiljalleen. Mielestäni seksuaalisuus on parisuhteen ihanimpia puolia, ja sikäli toisinaan minusta tuntuu, kuin suuri osa muutoin hyvää parisuhdettamme - ja minua - olisi hävinnyt. Valvon itse aamuisin, että naiseni saisi levätä, ja vaikka unenpuute onkin kaamea, kestäisin sen kyllä jos vain seksielämä olisi edes jokseenkin tyydyttävää.

Yhteiseen aikaan ei ole mahdollisuutta kuin viikonloppuisin, jolloin naiseni mieluiten vain katselee televisiota tai näkee tuttaviaan. Lapsi on vielä niin pieni, ettei sitä hoitoon saa, eikä isovanhempia ole 500km sätellä. Täysin kaksinkeskeistä aikaa ei siis ole eikä tule, vaikka kuinka haluaisikin.

Onko synnytyksen jälkeen enää koskaan seksiä? Kuulisin mielelläni kokemuksia suuntaan ja toiseen.

Ja ennen kuin joku sanoo, niin en juo viinaa, en hyväksy pettämistä, en huomioi naistani ainoastaan seksin vuoksi - ja tekisin aivan mitä tahansa saadakseni seksielämämme kuntoon!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika lohdutonta luettavaa nuo vastaukset.

Vaikka ymmärrän kyllä puolisoni tunteet ja ne haasteet, jotka hän imetyksen aikana kokee, en voi olla kokematta tätä seksittömyyttä puhtaana kidutuksena. Omasta mielestäni seksi on yksi oleellisimmista asioista parisuhteessa (ei kuitenkaan kaikkein tärkein), ja miltei ainoa asia elämässäni jota haluan tehdä ainoastaan naiseni kanssa. Vertaus on varmasti tönkkö, mutta minulle tämä tuntuu siltä kuin puolisoni ei suostuisi puhumaan minulle puoleen vuoteen. Se muuttaa niin ihmistä kuin suhdettammekin.

Vastausten (ja tuon toisen ketjun) perusteella ei kai muuta voi kuin odottaa ja toivoa parasta. Monella ilmeisesti on seksin loputtua loppunut myös se parisuhde.

ap

Mä olen tätä mietiskellyt pitkään. Itsellä kolme lasta ja paljonkin kokemusta synnytyksen jälkeisestä haluttomuudesta. 

Kumpa vain miehet asennoituisivat tähän niin, että tämä on väliaikaista. Jaksaisivat tukea vaimoa ja odottaa. 

Meillä kun puhuttiin kolmannesta, niin kysyin suoraan mieheltä: Oletko valmis siihen että menee taas puoli vuotta synnytyksen jälkeen niin että EN YHTÄÄN halua seksiä? Mies sanoi olevansa siihen valmis, koska tietää sen menevän ohi. 

Ja tämä "Monella ilmeisesti on seksin loputtua loppunut myös se parisuhde." Tottakai se loppuu jos tästä tehdään joku ongelma. Jos vain ymmärtäisi että ne halut kyllä palautuu niin elämä olis helpompaa ja parisuhde voisi hyvin. Jos mies käyttää tämän haluttomuuden ajan siihen että painostaa, valittaa, antaa läheisyyttä vaan seksin toivossa, niin kyllähän se suhdekin siihen kakaramaiseen käytökseen kaatuu. Jos molemminpuolinen kunnioitus säilyy niin parisuhde pysyy ja seksi palaa

Mitenkähän pitkään minun olisi esimerkiksi pitänyt vielä odottaa, tuo 25 vuotta alkoi kyllä jo tuntua aika raskaalta. Toki mainitsin asiasta välilläkin, mutta painostamista tai kakaramaista käytöstä en myönnä.

Vaimon puolelta tuli kylläkin valehtelua, turhia lupauksia ja kaikenlaista hyljeksintää.

Vierailija
42/44 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en naisena käsitä kummankaan osapuolen täydellistä seksittömyyttä. Vaikkei mua haluttaisi itseäni yhtään, rakastan vaikka käsin/suulla edes silloin tällöin huomioida miestäni koska tiedän miten tärkeä on osoittaa että välittää toisen tunteista tälläkin saralla. Tiedän itse, miten miehen haluttomuus satuttaa. Seksiä (yhdyntää) ei tietenkään ilman haluja voi harrastaa, mutta vertaisin tätä siihen, jos toinen pyytäisi hieromaan hartioitaan tai halailemaan ja silittelemällä muuten. Ei silloinkaan ole mukava vastata, että vasta kun itse haluaa samaa itselleen. Kyllähän siitä tulee itselle hyvä olo kun saa toiselle hyvän olon. Ja kompromissina voi vaikka itse hieroa *sieltä* ja mies sen jälkeen hieroo päänahkaa tai kokkaa vaikka hyvän ruuan tms. Sovittaa sen niin, että molemmat saa haluamaansa huomiointia. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seksielämä on palautunut joja kerta muutaman kuukauden kuluessa. Lapsia kolme. 

Vierailija
44/44 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti imetys korvaa seksin... Ainakin itselle kävi näin. Vauva vieressä hoitaa oksitosiinin tuoton ja sit ei enää riittänyt miehelle. Epäilen että tilanne entisöityy kun imetys loppuu tai harvenee. Kun naisesi menkat on palanneet hormonitasot alkaa lähestyä tavallista. Puhu naisen kanssa. Kuitenkin varmaan saat naisen syttymään mutta eri tavoin. Huolehtimaan kahdenkeskistä aikaa et vauva ei oo koko ajan vieressä. Lapsi on nyt pääasia mutta tilanne tulee paranemaan. Tuo naisen haluttomuus johtuu ihan hormoneista, sussa ei oo vikaa. Mutta yritä jotain toista seksimaölia. Mä esim. kiihotuin ja kiihotun edelliin ihan tautisesti nännien kaa leikkimisestä mut kun imetim niin ei sit napannut se juttu yhtään... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi