HS: 20 vuodessa yrittäjien tulot ovat kasvaneet 62 %, eläkeläisten 38 %, opiskelijoiden 20 % ja työttömien 14 %
Hyvä, että Sipilä hallituksineen jaksaa kannustaa, joita tuloloukkoon jääneitä yrittäjiä.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1474005123993 (valitettavasti koko jutun pääsee lukemaan vain tunnuksilla)
Kommentit (47)
Valitettavasti hinnat ovat nousseet 100%. 90 luvulla lohta sai ostaa jatkuvasti
19,90-24,90 mk lähikaupastakin. Joka nyt tarkoittaisi kilohinnaltaan 3-4 euroa. Tonnikalaa sai 5 prk 10 mk tarjouksesta, joka tarkoittaisi 1,68 / 5 prk. Nykyään sillä saa yhden purkin.
Että semmottii..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 vuodessa valtion virkamiesten palkat ovat kasvaneet 50%.
Ja tähän on varmaan myös lähde?
Valtiolla on enää hyvin vähän muita kuin korkeakoulututkintoa edellyttäviä töitä, joten eikö ole loogista, että mediaanipalkka kasvaa? Vai oletko niitä, joiden mielestä vahtimestarin ja tuomarin tulee saada samaa palkkaa?
Mä olen sitä mieltä, että omien kykyjen ylentäminen on naurettavaa. Selviääkö se tuomari paremmin autiolla saarella, vai mistä ne ylivertaiset kyvyt johtuvat, mistä sille pitäisi maksaa enemmän??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 vuodessa valtion virkamiesten palkat ovat kasvaneet 50%.
Ja tähän on varmaan myös lähde?
Valtiolla on enää hyvin vähän muita kuin korkeakoulututkintoa edellyttäviä töitä, joten eikö ole loogista, että mediaanipalkka kasvaa? Vai oletko niitä, joiden mielestä vahtimestarin ja tuomarin tulee saada samaa palkkaa?
Mä olen sitä mieltä, että omien kykyjen ylentäminen on naurettavaa. Selviääkö se tuomari paremmin autiolla saarella, vai mistä ne ylivertaiset kyvyt johtuvat, mistä sille pitäisi maksaa enemmän??
Palataan aikaan ennen palkkatuomareita ja luotetaan siihen, että yhteisö on oikeudenmukainen ja tuntee lain. Surmasta lähte tekijän henki, vaikka miten perustelisi, että teko ei ollut tahallinen vaan pyöräilijä tunki itse itsensä auton eteen.
Johtuisikohan siitä, että ne yrittäjät joiden tulot eivät ole kasvaneet inflaation tahdissa ovat ajautuneet konkurssiin, lopettaneet ja jääneet työttömäksi tai muuten vaan ulosotto on vienyt kaiken, kun lainoja ei pysty maksamaan?
Yrittäjä ei voi elää yrittäjänä, jos tulot eivät kasva nopeampaa kuin lainojen korkokulut. Nyt lisäksi pankit on tasaisesti kiristäneet luottopolitiikkaansa, joten ihan yhtä heikkoja yrityksiä ei pääse aloittamaankaan ja tilasto kaunistuvat.
Ai tulopuoli kasvanut? Entäs sitten se menopuoli?
Mitä tästä opimme?
Ei kantsi olla työtön. Kantsii olla yrittäjä.
Niille jotka nillittää, ettei kaikista ole yrittäjiksi voi suositella Aasian matkaa. Siellä voi tutustua yrittäjyyteen sellaisissa maissa joissa ei ole julkista sektoria eikä sosiaaliturvaa.
Tänä vuonnahan indeksikorotusta ei edes tehty, vaikka jos katsotaan välttämättömiä perusmenoja, niin ainakin minulla on moni niistä tänäkin vuonna noussut: vuokraan tehtiin pieni vuosikorotus, joukkoliikenteen maksuja korotettiin (sama tiedossa ensi vuonna!), sähkölasku on noussut (ainakin meillä Carunan asiakkailla). Ruoka tuntuisi olevan ainoa välttämättömyys, joka ei ole kallistunut.