Raskauden oireet ennen kuukautisten jäämistä pois?
Kommentit (10)
Vastaus tyly: eipä oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia.
Ekassa raskaudessa alkoivat " kuukautisetkin" normaalisti, tosin vuoto ei päässyt missään vaiheessa kunnolla vauhtiin. Rinnat olivat kipeät, mutta ovat usein ennen menkkoja ihan yhtä kipeät. Sanoinkin monille, että ilman raskaustestiä olisin luultavasti ollut viikolla 8 ennen kuin olisin edes epäillyt raskautta. Raskaustestin tehtyäni veikkasin, että limakalvojen kuivuus ja oviskivut noin kuusi päivää ovulaatiosta (kiinnittymiskipuja?) liittyivät raskauteen.
Tässä toisessa raskaudessa nenä oli tukossa ja oviskipuilua (eli ilmeisesti kiinnittymiskipuja) oli useamman päivän ajan alkaen taas noin kuusi päivää ovulaatiosta.
Molemmissa raskauksissa " oireet" ovat olleet erilaiset, ja ainoastaan tuosta kipuilusta aavistelin, että voisin olla raskaana. Oireet eivät ole olleet kuitenkaan sellaiset, että niistä voisi mitään oikeasti päätellä. Kyllä se positiivinen raskaustesti on varmin merkki!
Mulla oli lievää kuvotusta ja luulin, että mahatauti on iskemässä. Kahvia tai salmiakkia ei tehnyt mieli, ja hajujen aistiminen muuttui: hajut voimistuivat ja jotkut hyvät tuoksut muuttuivat kamaliksi. Tätä kesti muutaman päivän, sitten oli pari viikkoa ihan normaali olo. Muita oireita tai tuntemuksia ei ollut, ja tuo etominenkin oli lievää.
Mikään näistä ei ollut siis varma merkki mulle, mutta tässä nämä ennen plussaa (plussan tein rv4+1)
Ensimmäinen oli kiinnittymiskipu 6 päivän päästä hedelmöitymisestä. Kohtu kipristeli koko päivän. 3 päivän päästä tästä huomasin, että lämpöä oli 37.0-37.3, ja lämpöily jatkui joka päivä. Samoihin aikoihin pamahti päälle kamala hiivatulehdus. Rv3+5 alkoi tulla kerran-pari päivässä vaaleanpunaista tai -ruskeaa limaa, sitä jatkui myös useita päiviä. Nyt on ollut pari päivää ilman limoja. Rinnat olivat hieman arat, mutta ihan samalla tavalla kuin mulla aina kierron lopussa.
Alia rv5+0
Joka kuukausi kun tein negatestejä, niin oireita oli vaikka muille jakaa. Kun olin oikeasti raskaana, niin ainoa huomattava ero aikaisempiin " oireisiin" oli kyllä rintojen kipeys. Ne oli todella arat ja arkuus vaan paheni päivien edetessä.
Sen jälkeen kun tein plussatestin, niin sitten alkoi pikkuhiljaa tulla muitakin oireita. Muistan ainakin palelun ja metallin maun suussa. Ja väsymys.
Tytteli-83 rv 25+5
Esikoisen kohdalla rinnat kipeytyivät todella aroiksi. Maha oli lisäksi kipeä kuin ennen kuukautisia, ja näiden kahden oireen kohdalla luulinkin kyseen olevan vain siitä. Edellisessäkin kuussa menkat olivat olleet myöhässä, epäilin silloin aikaista keskenmenoa mutta luulin nyt että kierto vaan jostain syystä oli pitempi. Mutta mitä mitä, plussatesti tuli 10pv perästä.
Nyt kakkosen kohdalla tiesin enemmän ajoituksesta ja ensimmäiset pahan olon aavistukset tulivat ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ilta-aikaan. Kyseessä oli toinen viikko ovulaation jälkeen eli rv 4. miehellekin jonain kesäiltana keittiössä totesin, että kummallsita, aivan niinkuin aavistuksen verran kuvottaisi. Ja sitähän se oli. Toinen merkittävä oire oli muutama tippa maitoa rinnoista, imetyksen lopettamisesta oli kulunut vajaa vuosi. Plussaa tälläkin kertaa ja tällä tiellä mennään...
eikkuli 35+5
kuin sen, et eka ja toka raskaudessa mulla oli kuukautiskipuja oviksen aikoihin ja sen jälkeen kivut hävis, kunnes palasivat menkkojen aikoihin uudellen, tais siis jos menkat ois ollut. Normaalissa kierrossa menkkakipuja oli muutama päivä ennen menkkoja ja parina ekana menkkapäivänä. Tää oli aika vahva merkki raskaudesta mulla. Ja muistaakseni kutakuinkin ainoa.
Tää kolmas ei mennyt ollenkaan niinkuin oletin, mulla oli kiinnittymisvuotoakin, mitä ei todellakaan ollut ekassa kahdessa raskaudessa. Mutta myös lievä pahoinvointi ja väsymys alkoi heti kiinnittymisen jälkeen..
oli rintojen arkuus. sanoin kaverilleni että piru kun on kipeät. sanoi minulle että et kai sinä tyttö vain raskaana. niin odotin sitten jonkin aikaa että josko kuukautiseni alkaisivat, mutta eivät alanneet ja hain apteekista testin ja plussaahan se näytti. muistan myös että kahvin haju mikä muutoin on todella hyvä tuoksu teki silloin tosi pahaa. ja nimenomaan ennenkuin kuin huomasin kuukautisten jääneen pois. itelläni aika epäsäännölliset kuukautiset joten en aivan heti meinannut uskoskkaan kun tein testin.
Mutta tässä raskaudessa tiesin jo viikko ennen kuukautisten alkamispäivää, että nyt on tärpännyt. Minulle tuli ns. repäisykipuja oikealle puolelle alavatsaa istumasta noustessa, aivastaessa ym. Lisäksi minut valtasi mieletön suolaisen himo, hampurilaisia olisin syönyt vaikka monta kertaa päivässä. Teinkin ekan testin jo rv 3, kun luulin että ovis on tapahtunut aikaisemmin, mutta negaahan tuo näytti, mut sitten 4+0 tulikin jo haamu... Mutta on varmasti yksilöllistä, varmaan sen takia tajusin noiden kipujen johtuvan alkavasta raskaudesta, kun oli tuoreessa muistissa edellinen raskaus.
Plussasin kp 29/29. Ennen plussaa oli halu syödä suolaista ruokaa, ei lainkaan makeaa niin kuin mulla yleensä ennen menkkoja. Hiukset olivat rasvoittuneet viikon ajan tavallista nopeammin. Pikkusen vilutti koska lämmöt oli koholla (kohosivat lisää kiinnittymisen jälkeen). Rinnoissa ei mulla ollut mitään tuntemuksia!
Muutamia nipistyksiä ja jonakin yönä hetken ajan " puristavaa" pientä kipua kohdun seudulla. Pari päivää ennen testiä yllätyin valkovuodon määrästä, mutta saattoi olla ihan satunnaista pursuiluakin.
Niinä päivinä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, tunsin ihan samanlaista kipua kuin kuukautisten alkaessakin ja ravasin sitten vessassa katsomassa, että missä se vuoto viipyy.. :)