Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat, miksi niin moni teistä käyttäytyy ylimielisesti?

Vierailija
16.09.2016 |

Ei oteta potilaan asioita tosissaan ja kuljetaan nokka pystyssä.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöllä päivystyksessä sairaan nuoren kanssa oli aikaa katsoa hoitajien taukoja. 5 hoitajaa kävi klo 00.15 ja 7.00 välisenä aikana tupakalla 5 kertaa, kerrallaan aikaa kului 10 -25 minuuttia. Minimissään tuosta tuli siis 50 minuuttia, käytännössä olivat tupakalla/poissa osastolta yön aikana yli 1.5 tuntia. Valitettavasti tupakkapaikkansa on sijoitettu siten, että siihen näki suoraa potilaiden juoma-automaatilta eli eivät menneet syömään eväitä tms. vaikka osalla oli tupakan sijaan kädessä kahvimuki.

Kyseessä savuton sairaala.

Eikös tuossa aiemmin joku hoitsu sanonut, että kyllä sitä välillä saa vähän relatakin. Ne on niin kiireisiä muulloin.

Vierailija
82/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerralla kun olen itse potilaana tai joku tuttuni, löytyy hoitajat kaikki kahvihuoneesta. Kaikki hoitajat, samaan aikaan, aina.

Miksi te istutte siellä kaikki yhtäaikaa jos teillä on niin kiire ja niin vähän resursseja?

Sitten toinen kysymys: Mikä on "vähän" käytetty vaippa?

Tiedän uuden ja käytetyn eron, mutta en tätä.

Vaippoja on erilaisia ja ne imee virtsaa erilaisia määriä. "Vähän" käytetyssä vaipassa on pieni määrä virtsaa, mutta se vetää vielä niin paljon, ettei sitä ole järkevää vaihtaa. Vaipat eivät ole halpoja ja asiakkaathan ne joutuvat itse maksamaan.

Asiakkaan omat vaipat, mutta hoitaja joutuu ne vaihtamaan. Tuo selitys on just niin kusipäisyyttä kun olla ja voi. Mä haluan nöhdä kun hoitsut on koko päivän vähön käytetyllä terveyssiteellä ja syö vähän käytetyllä lusikalla.

...kunta antaa maksusitoumuksen vaippoihin, ja MÄÄRÄÄ montako niitä saa päivässä kenelläkin mennä. Aikoinaan olen hoitanut mm. ihmistä, jolle kunta oli myöntänyt kaksi vaippaa vuorokaudessa. Niin kyllä siinä vaan joutui pihtailemaan, se ei todellakaan ollut mitään laiskottelua kun esim ripulitaudin aikaa koitettiin vääntyä vaikka mimmoisille mutkille että saatiin potilaan vaipat riittämään...

Ja systeemi on sellainen, ettei anna mahdollisuutta kysyä hoidettavalta, josko tämä ostaisi silloin tällöin samassa kuormassa muutaman vaippapaketin ITSE. 

Tää on just tätä!

Tämä voi nyt olla sinulle yllätys, mutta laitoksessa hoidettavalla ihmisellä jää niin vähän kuukaudessa käyttörahaa, ettei sillä saa edes kunnollisia vaatteita. Puhumattakaan jostain törkykalliista aikuisten vaipoista. Tervetuloa hyvinvointiyhteiskuntaan.

Ööh, olisko 15%:ia nettotuloista?  Vaipat = n. 75€/80 kpl. Riittänee kuukaudeksi, jos laitatte omistanne osan!

Sori, teen itsekin niitä hommia ja vastaan myös tilauksista. Siellä kauhealla yksityispuolella.

Niin, jos minimissään se 105 e jää käyttörahaa jolla ostat hygieniatarvikkeet ja vaatteet ja maksat taksien omavastuut, jalkahoitajat ja mitä nyt kukakin tarvitsee, niin onko sun mielestä toi 75 euroa ihan helppo siitä irrottaa? Lisäksi tämä rahankäyttöasia ei ole hoitajien päätettävissä, potilaan omaiset/edunvalvoja sen käytännössä sanelee jos potilas ei itse pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja ja ymmärrän, että joskus hoitajat voivat vaikuttaa ylimieliseltä. Osalla on kysymys vain kusipäisestä persoonasta, mutta osalla taas se johtuu kiireestä. Tällä palstalla aina väheksytään hoitajan kiireitä, mutta on yksikköjä, joissa ei ihan oikeasti työaikana syödä tai pidetä muitakaan taukoja. Toisinaan et työajan puitteissa ehdi käymään vessassa ja tästä syystä et uskalla juoda. Työt pitää tehdä juosten kusten ja täytyy vain toivoa ettei vahinkoja satu esimerkiksi lääkityksessä.  Sitten kun on 4-8 tällaista työpäivää peräkkäin ja lisäksi omaiset ja asiakkaat hyökkäävät silmille, puolustusreaktiona on ylimielisyys. Kun on antanut kaikkensa ja palkaksi tulee vain paskaa niskaan, ei vain jaksa enää.

Tiedän saavani tuhat alapeukkua ja "vaihda alaa"-kommenttia, mutta totean vain (ylimielisesti) ettei kiinnosta. En aio tätä työtä tehdä enää yhtään enempää kuin on pakko.

Oletko huomannut että harvoin ihmiset kommentoivat vaikka leikkurihoitajia, yleensä kyseessä on just nämä polihoitsut tai päivystyksen hoitsut joilla on "niin kiireinen työ" että ehditään 4-6 hoitajan kanssa istua taukohuoneessa juoruamassa. Miten tämä on mahdollista jos kaikkien hoitajien työ on niin kiireistä ja rasittavaa?

Osastoilla kahvihuoneet ovat näkyvillä toisin kuin leikkurissa. Potilaat eivät näe leikkurin hoitajia kahvilla vaan he näkevät hoitajat vain siellä salissa. En kyllä usko, että missään päivystyksessä istuu lauma hoitajia taukohuoneessa. Ettet vain sekoita kahvihuonetta kansliaan, jossa voidaan suunnitella potilaan hoitoa tai kirjata, jolloin se kahvikuppikin voi olla siinä vieressä? Monessa paikassa on vedetty miehitys mahdollisimman pieneksi, joten kiirettä on kaikilla tasapuolisesti.

Tapahtuuko se suunnittelu Facebookissa? Ainakin täällä hoitajat istuvat päivystyksessä siellä kansliassa puhelimet kourassa ja nauravat kovaan ääneen. Koko porukka kerrallaan. Olen saanut todella vihaisen vastauksen, kun olen käynyt pyytämässä tällaisessa tilanteessa apua vieraalle potilaalle. Naurunremakka katkesi jäätävään hiljaisuuteen, kun koputin oveen ja sanoin että anteeksi, tuolla rouvalla tuolla on kova jano. Avun tarve ei siis ole ollut sen kummempaa kuin jano tai paleleminen. Olen ollut päivystyksessä tosi sairaan lapsen kanssa, jonka hoitajat käskivät tarvittaessa lepäämään lattialla (!!!!) vaikka petipaikat olivat tyhjinä. Toki se lisää hommia, että joutuu sen pedin petaamaan potilaan jälkeen uudestaan. Lapsi joka passitetaan kiireesti leikkaukseen tai edes osastolle ei varmaan kuulu odotushuoneen lattialle makaamaan.

Taidat rampata siellä päivystyksessä harvase päivä?

Ei, en ramppaa. Mutta tämän loistokkaasti hoidetun päivystyskeikan jälkeen sain tutustua sairaalan arkeen n. kuusi viikkoa putkeen, ei mennyt sairaan lapsen hoito kuin Strömsössä ja onneksi Potilasvakuutuskeskus oli erittäin vahvasti samaa mieltä ja lapsi sai asinmukaiset korvaukset. Hoitanut lääkäri ehdotti asian viemistä oikeuteen, siihen ei lähdetty.  Moka tapahtui siis siinä hoitoon otossa, hoitajat eivät tajunneet tilannetta eivätkä välittäneet viedä asiaa eteenpäin tarpeeksi nopeasti. Lapsella oli mennä henki, toivottavasti palaveri oli sen arvoinen. Ohi kulkenut lääkäri tajusi, että kaikki ei ole hyvin ja lapsi pääsi hoitoon. Kuuden viikon aikana osaston "kiire" tuli hyvin tutuksi. Kivoja hoitajia siellä lasten kirurgisella oli töissä, siinä ihan ehdittiin tutustua. Mutta kiirettä siellä ei ollut eikä kukaan siitä valittanutkaan. Ollaan vielä vuosien jälkeen viety sinne mm. leluja ja kirjoja.

Päivystyksessä nyt on tullut käytyä se muutama kerta, mitä nyt kolmen lapsen kanssa yleensä tulee käytyä, enemmän käytämme yksityistä. Kiire siellä ei hoitajia näytä koskaan vaivaan, mutta ehkä osumme aina kiireettömiin hetkiin.

Lastenosastot ovat tunnetusti kiireettömiä paikkoja, tosin kuin esim. vanhustenhoito. Ei kai kukaan ole missään väittänytkään, että KAIKISSA hoitopaikoissa on kiire?

Ja mistähän se johtuu??? Koska niillä lapsilla on vanhempi siellä paikalla koko ajan.

Vierailija
84/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hoitajat ja siivoojat kuvittelevat olevansa maailman tärkeimpiä ihmisiä.

No ei hoitajat, mutta siivoojat kyllä. Meille terveyskeskukseen tuli uusi siivooja, jota toki sitten aina aamulla tervehdin töihin tullessa, niinkuin muitakin työkavereita. Hän ei koskaan vastannut tervehdykseeni, ja lakkasin sitten lopulta häntä tervehtimästä. Ehkä hän tosiaan koki olevansa maailman napa, jota ei niin vain tervehditäkään.

Vierailija
85/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailja9 kirjoitti:

Ainakin täällä hoitajat istuvat päivystyksessä siellä kansliassa puhelimet kourassa ja nauravat kovaan ääneen. Koko porukka kerrallaan. Olen saanut todella vihaisen vastauksen, kun olen käynyt pyytämässä tällaisessa tilanteessa apua vieraalle potilaalle. Naurunremakka katkesi jäätävään hiljaisuuteen, kun koputin oveen ja sanoin että anteeksi, tuolla rouvalla tuolla on kova jano. Avun tarve ei siis ole ollut sen kummempaa kuin jano tai paleleminen.

Eikö siellä ollut yhtään mukia näkösällä, että olisit voinut itse antaa janoiselle juotavaa?

Ei sivullinen voi antaa jollekin random potilaalle juotavaa, hyvänen aika. Onhan hän voinut olla menossa vaikka leikkaukseen. Normaalilla empatialla varustettu ihminen ei vaan pysty katsomaan sivusta, kun ihminen itkee janoa tai palelemista. Joskus se jano on vaan kestettävä, mutta en tajua miksei hoitaja voi ihan ystävällisesti todeta, että tälle potilaalle ei voida nyt antaa juotavaa tulevan toimepiteen vuoksi ja hänelle on se kerrottu. Miksi tämä pitää tiuskaista, että hoidetaan jossain välissä.

Peiton eväämistä en tajua missään tilanteessa, se tuntuu ihan vaan kiusaamiselta. Peiton puutteesta on näissä julkisuudessakin olleista tapauksista monessa valitettu. Kun niitä peittoja kuitenkin on.

Vierailija
86/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimpia ovat nämä, jotka eivät suostu uskomaan etten luota heidän arvioonsa vaan halua LÄÄKÄRIN arvion vaivastani.

Tämän takia terveyskeskuksessa saa jonottaa: ihmiset vaativat välttämättä lääkärille pääsyä kuullakseen saman asian minkä voisi sanoa sairaanhoitajakin.

Oma kokemukseni ainakin on, että sairaanhoitaja ei muuta osaa kuin pyöritellä päätään. Kyllä minä ainakin osaan jo kotona arvioida ihan itse, tarvitseeko jokin vaiva lääkäriä vai ei. Esimerkkejä: koko peukku turvoksissa, sieltä on sisällä märkää ja tarvitaan antibiootti. Hoitsun kautta pitää väkisin kierrättää ja HUKATA AIKAA! Luomista eivät hoitsut koskaan osaa sanoa mitään, eikä osaa lääkärikään ilman poistoa, eli kun minä menen luomen takia lääkärille, se poistetaan ja sillä selvä. En todellakaan näytä jokaista näppylää. Sairaanhoitajilla on paikkansa, eikä se ole diagnoosien teko. Usein google tietää enemmän kuin joku hoitajanplanttu.

Minä olen ainakin 2 kertaa nähnyt kun lääkäri laittaa oireet googleen ja katsoo tuloksen sieltä. Ihan turhaan tässä nyt lääkäreitä ylistät ja hoitajia mollaat.

Miksi menit lääkäriin ylipäätään? Olisit voinut itse googlata oireesi.

Koska tarvitsin reseptit enkä halunnut alkaa väärentämään niitä.

Oliko kyseessä rauhoittavan, unilääkkeen tai muutoin riippuvuutta aiheuttavan lääkkeen resepti. Mikä oli tämä salattu diagnoosi?

Vierailija
87/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailja9 kirjoitti:

Ainakin täällä hoitajat istuvat päivystyksessä siellä kansliassa puhelimet kourassa ja nauravat kovaan ääneen. Koko porukka kerrallaan. Olen saanut todella vihaisen vastauksen, kun olen käynyt pyytämässä tällaisessa tilanteessa apua vieraalle potilaalle. Naurunremakka katkesi jäätävään hiljaisuuteen, kun koputin oveen ja sanoin että anteeksi, tuolla rouvalla tuolla on kova jano. Avun tarve ei siis ole ollut sen kummempaa kuin jano tai paleleminen.

Eikö siellä ollut yhtään mukia näkösällä, että olisit voinut itse antaa janoiselle juotavaa?

Eiköhän se ole henkilökunnan tehtävä mennä antamaan juotavaa. On olemassa myös sellaisia tilanteita, joissa potilaalle ei juotavaa saa antaa, vaikka kuinka janottaisi. 

Vierailija
88/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerralla kun olen itse potilaana tai joku tuttuni, löytyy hoitajat kaikki kahvihuoneesta. Kaikki hoitajat, samaan aikaan, aina.

Miksi te istutte siellä kaikki yhtäaikaa jos teillä on niin kiire ja niin vähän resursseja?

Sitten toinen kysymys: Mikä on "vähän" käytetty vaippa?

Tiedän uuden ja käytetyn eron, mutta en tätä.

Vaippoja on erilaisia ja ne imee virtsaa erilaisia määriä. "Vähän" käytetyssä vaipassa on pieni määrä virtsaa, mutta se vetää vielä niin paljon, ettei sitä ole järkevää vaihtaa. Vaipat eivät ole halpoja ja asiakkaathan ne joutuvat itse maksamaan.

Asiakkaan omat vaipat, mutta hoitaja joutuu ne vaihtamaan. Tuo selitys on just niin kusipäisyyttä kun olla ja voi. Mä haluan nöhdä kun hoitsut on koko päivän vähön käytetyllä terveyssiteellä ja syö vähän käytetyllä lusikalla.

...kunta antaa maksusitoumuksen vaippoihin, ja MÄÄRÄÄ montako niitä saa päivässä kenelläkin mennä. Aikoinaan olen hoitanut mm. ihmistä, jolle kunta oli myöntänyt kaksi vaippaa vuorokaudessa. Niin kyllä siinä vaan joutui pihtailemaan, se ei todellakaan ollut mitään laiskottelua kun esim ripulitaudin aikaa koitettiin vääntyä vaikka mimmoisille mutkille että saatiin potilaan vaipat riittämään...

Ja systeemi on sellainen, ettei anna mahdollisuutta kysyä hoidettavalta, josko tämä ostaisi silloin tällöin samassa kuormassa muutaman vaippapaketin ITSE. 

Tää on just tätä!

Tämä voi nyt olla sinulle yllätys, mutta laitoksessa hoidettavalla ihmisellä jää niin vähän kuukaudessa käyttörahaa, ettei sillä saa edes kunnollisia vaatteita. Puhumattakaan jostain törkykalliista aikuisten vaipoista. Tervetuloa hyvinvointiyhteiskuntaan.

Ööh, olisko 15%:ia nettotuloista?  Vaipat = n. 75€/80 kpl. Riittänee kuukaudeksi, jos laitatte omistanne osan!

Sori, teen itsekin niitä hommia ja vastaan myös tilauksista. Siellä kauhealla yksityispuolella.

Niin, jos minimissään se 105 e jää käyttörahaa jolla ostat hygieniatarvikkeet ja vaatteet ja maksat taksien omavastuut, jalkahoitajat ja mitä nyt kukakin tarvitsee, niin onko sun mielestä toi 75 euroa ihan helppo siitä irrottaa? Lisäksi tämä rahankäyttöasia ei ole hoitajien päätettävissä, potilaan omaiset/edunvalvoja sen käytännössä sanelee jos potilas ei itse pysty.

Kyllä minä tiedän tuon varojen niukkuuden. Omaisten kanssa tuo onkin neuvoteltava ja sovittava. Kysyt vaan rehelliseti  että haluavatko nämä mamman istuvan märissä vaipoissa, vai miten?

Onhan tämä toki mahdoton ajatus julkisella sektorilla, jos joudutaan innovoimaan.

Vaatteina varmaankin käyvät ne joita  asiakkaalla on ennenkin ollut. Harvoin tarvitsevat uusia.

Parturi 20€, jalkahoito 35€/( joka kolmas kuukausi esim. ), taksilla minne? Kelakyyti = omavastuu, maksukatto 300€/vuosi, tai kunnan tai kunnan taksikortti 18 matkaa/kk. Omavastuu n.3,50€ suuntaansa.

Eivätkä läheskään kaikki ole niitä 105€:n asiakkaita, vaan on paljon niitä, joilla on parempi eläke, tai säästöjä, joita voidaan käyttää vanhuksen hyväksi.

Vierailija
89/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen myös palstan hoitajilla on asenneongelma.

Hoitajien työhön kuuluu olla ystävällinen, hymyillä ja käyttäytyä asiallisesti. Ei auta, vaikka asiakas kuinka ottaisi päähän ja hermoja kiristäisi. Samat säännöt ovat kaikkialla asiakaspalvelussa. Sitä palvelua sisältyy myös hoitajien työhön.

Vierailija
90/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä ei ole mitään lakisääteisiä taukoja, ei aika monilla muillakaan.

Tottakai lääkäreillä on lakisääteiset tauot niinkuin muullakin henkilökunnalla.

t. lääkäri

Aijjaa, missä kohti lääkärisopimusta tai KVTESiä tällaisesta puhutaan? Meillä kun on 9 tunnin leikkaus niin vain hoitajat lähtee tauolle/syömään mutta lääkärit pysyy samana koko toimenpiteen. Teillä vissiin tehdä töitä parissa vuorossa? Vielä missään en ole törmännyt sopimukseen jossa mainittaisi lakisääteiset ruoka- tai kahvitauot, virkamääräyksellä kahvia juodaan ja eväitä syödään silloin jos ja kun vapautuu aikaa.

T. Toinen lääkäri (julkinen sairaala)

Vierailija
91/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sairaalassa vietetään 10 minuutin kahvitaukoa? Anna mun nauraa. Ruokatunti on päivittäin min. 1 tunti ja sit iltapäivällä mennäänkin odotellaankin kotiinlähtöä kahvitellen ihan rauhassa. Tietty meillä suurin osa syö aamupuuronsa vasta töissä, niin meneehän siihen melkeen tunti. Olen Tyksin eräällä poliklinikalla töissä ja tähän ei puututa mitenkään.

Vierailija
92/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitajilla on joskus kiireettömämpää, niin silloin voi tehdä niitä rästihommia, sillä niitä on aina.

Ja sinne kiireiselle puolelle, jonne vaaditaan lisää resursseja (so. kaikkialle), se tarkoittaa kahta pidempiä lorvitaukoja.

Luulevatko hoitajat todellakin, että he ovat ainoita, joilla on kiire töissä?

Jos näin on, niin terve menoa kohti uutta ammattia.

Monet hoitajat ovat samassa työssä pikkulikasta eläkeikään ja se on huono juttu.

Lisäksi etenkin vanhustenhoidon ja kotipalvelun puolella vanhat hoitajat pilaavat sijaisten ja nuorempien työmoraalin opettamalla huonoille ikiaikaisile tavoille tyyliin "näin on tehty ennenkin ja näin tehdään nytkin".

Toivottavasti sote tuo kilpailutuksineen vähän potkua systeemiin, jossa paikallistyönjohtoa ei käytännössä ole, tai se on kelvotonta! Kunnan työntekijät... pffffftt!

Onpa nyt niin paksua paskapuhetta, että huh huh! Nykyään harva jää mihinkään kotipalveluun vaan vaihtaa heti kun löytyy parempaa. Kotihoito työpaikkana on varmasti vittumaisin sote-yksikkö mitä on olemassa. Kyllä ne esimiehet ja hallinto ovat tehneet siitä työstä kamalaa eivätkä hoitajat itse. Sote ja kilpailutukset tuovat entistä enemmän kiirettä ja entistä huonompaa hoitoa asiakkaille.

Vierailija
93/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hoitajat ja siivoojat kuvittelevat olevansa maailman tärkeimpiä ihmisiä.

No ei hoitajat, mutta siivoojat kyllä. Meille terveyskeskukseen tuli uusi siivooja, jota toki sitten aina aamulla tervehdin töihin tullessa, niinkuin muitakin työkavereita. Hän ei koskaan vastannut tervehdykseeni, ja lakkasin sitten lopulta häntä tervehtimästä. Ehkä hän tosiaan koki olevansa maailman napa, jota ei niin vain tervehditäkään.

Ihan yhden siivoojan käytöksen perusteella ajattelit että kaikki on samanlaisia? 

Vierailija
94/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä hoitajien joukkolynkkaus noussut kyllä huimiin lukemiin. Ei ne osaa mitään, puhuvat vain paskaa potilaista, juoruavat ja istuvat kahvilla koko päivän, odottavat vain koska pääsevät aukomaan päätään potilaille. Kyllä, juuri näin.

On turha edes yrittää todistaa muuta, kun arvostus on tätä luokkaa.

Eli hoitajan pitäisi olla 8h töissä ilman ruokailuja,vessataukoja ja pitämättä työkavereiden kanssa rupatteluhetkeä?

Tiesittekö, että jos työyhteisössä ei saa keskustella kollegojen kanssa, se työyhteisö kärsii. Ja joskus sitä vaan tarvii sen henkisesti ja fyysisesti raskaan työn lomassa pientä hengähdystä.

En suosittele kenellekään nuorelle hoitoalaa, kiitosta et saa ja palkkakin on kansalaisten mielestä liian korkea.

Vierailija
95/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tämä hoitajien haukkuminen ja aliarvioiminen. Täällä palstalla huudellaan hoitajia apuun, kun on jokin terveydellinen ongelma. Kyllä sitä ollaan nöyränä silloin, kun apua tarvitaan, muulloin haukutaan. Mihin te valittajat joutuisitte ilman meitä? Itse kohtelen potilaita asiallisesti, mutta mitään kyykytystä en kuuntele. Niin metsä vastaa kuin huudetaan.

Vierailija
96/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 prosenttia kovimmista arvostelijoista ei kestäisi hetkeäkään hoitajan työssä. Mutta paskahousujen on helppo huudella katsomosta, niin se vain on. 

Vierailija
97/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitajilla on joskus kiireettömämpää, niin silloin voi tehdä niitä rästihommia, sillä niitä on aina.

Ja sinne kiireiselle puolelle, jonne vaaditaan lisää resursseja (so. kaikkialle), se tarkoittaa kahta pidempiä lorvitaukoja.

Monet hoitajat ovat samassa työssä pikkulikasta eläkeikään ja se on huono juttu.

Lisäksi etenkin vanhustenhoidon ja kotipalvelun puolella vanhat hoitajat pilaavat sijaisten ja nuorempien työmoraalin opettamalla huonoille ikiaikaisile tavoille tyyliin "näin on tehty ennenkin ja näin tehdään nytkin".

Toivottavasti sote tuo kilpailutuksineen vähän potkua systeemiin, jossa paikallistyönjohtoa ei käytännössä ole, tai se on kelvotonta! Kunnan työntekijät... pffffftt!

Onpa nyt niin paksua paskapuhetta, että huh huh! Nykyään harva jää mihinkään kotipalveluun vaan vaihtaa heti kun löytyy parempaa. Kotihoito työpaikkana on varmasti vittumaisin sote-yksikkö mitä on olemassa. Kyllä ne esimiehet ja hallinto ovat tehneet siitä työstä kamalaa eivätkä hoitajat itse. Sote ja kilpailutukset tuovat entistä enemmän kiirettä ja entistä huonompaa hoitoa asiakkaille.

Ahaa! Et siis olekaan oikesti kokenut hoitaja. Täällä meidän kunnassa on (kaupunki) on kymmeniä hyvin pitkään työskennelleitä hoitajia kotipalvelussa. Ja lisää tulee laitospaikkojen lopettamisen vuoksi.

Kotihoito on trendi. Mitä ne "paremmat" työpaikat sitten ovatkaan?

Tai, se on tietenkin asenteesta kiinni. Tuo "vittumaisuus" viittaa siihen "asenteeseen".

Kilpailutus on vaan hyvästä. Voidaan tarkastella mitä kaikkea sillä samalla määrärahalla saadaan aikaan. Tai jäädään saamatta.

Vierailija
98/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 h vuoron aikana kaksi 10 min kahvitaukoa sekä yksi 20 min ruokatauko. Syömään mennään porrastetusti hoitokodissa , mutta silti kesken ruokailun käydään jos kello soi niin asukkaan luona. Nämä syytökset " samaan aikaan kahvihuoneessa" jorinat kyllästyttää sillä koko päivä on kellotettu asukkaiden ruokailujen / aamu / iltatoimien mukaan ja niihin väliin on sovitettu hoitajien ruokailut. Siksi siellä usein, esim ennen klo 14 on hoitajat kahvilla jotta taasen klo 14 eteenpäin tarjoillaan kahvi asukkaille ja sen jälkeen vessatus yms virike.

Uskokaa kuule pois, että kun syömättä ei jaksa ja vessaankaan kun ei kerkiä eikä pysty lähtemään kesken kaiken osastolta joten voisitteko meille hoitohenkilökunnalle suoda nuo tauot? Ylimielisyydestä en tiedä, meillä on monet kerrat tullut Soten puolesta kakut ( SINNE KAHVIHUONEESEEN!) hyvin tehdystä työstä. Ja minä hymyilen ja olen ylpeä työstäni mutta se ei tarkoita että nokka pystyssä työtäni teen.

Kiitos.

Vierailija
99/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa! Et siis olekaan oikesti kokenut hoitaja. Täällä meidän kunnassa on (kaupunki) on kymmeniä hyvin pitkään työskennelleitä hoitajia kotipalvelussa. Ja lisää tulee laitospaikkojen lopettamisen vuoksi.

Kotihoito on trendi. Mitä ne "paremmat" työpaikat sitten ovatkaan?

Tai, se on tietenkin asenteesta kiinni. Tuo "vittumaisuus" viittaa siihen "asenteeseen".

Kilpailutus on vaan hyvästä. Voidaan tarkastella mitä kaikkea sillä samalla määrärahalla saadaan aikaan. Tai jäädään saamatta.

Oletko siis työskennellyt itse?

Vierailija
100/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse hoitoalalla, mutta sattuneesta syystä joutunut aikaani sairaalassa ja myös vanhainkodissa viettämään. Sellaisen olen huomannut, että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan - kyllä pääsääntöisesti hoitajat ovat ystävällisiä ja kärsivällisiä, mutta jos itse käyttäydyt räävittömästi haukkuen (ilman syytä), jopa hoitajien ulkonäköä arvostellen niin voipi olla ette vastaanotto kovin leppoisa ole. Ja ihan ansaitusti. Sellaisia idiootteja on tullut vastaan, että hatunnosto jokaiselle joka sitä arvokasta työtä tekee! Huonon ala-arvoisen käytöksen alle voi jäädä paljon niitä teidän oireitanne. Ja ihan oma lukunsa omaiset, jotka tulevat vierailulle eivätkä tosiaankaan voi edes vettä antaa nokkamukista vanhukselle, vaan soittelevat kelloa. Odotellaan sitä palvelijaa paikalle. Saattaisin minäkin nyrpistellä siinä vaiheessa, jos sama omainen joka ikinen kerta hälyttää vettä antamaan vaikka itse istuu vieressä.