Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat, miksi niin moni teistä käyttäytyy ylimielisesti?

Vierailija
16.09.2016 |

Ei oteta potilaan asioita tosissaan ja kuljetaan nokka pystyssä.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa ihan rauhassa. Lukekaa sitten ketju läpi niin siinä on vastaus kysymykseen.

Vierailija
62/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja ja ymmärrän, että joskus hoitajat voivat vaikuttaa ylimieliseltä. Osalla on kysymys vain kusipäisestä persoonasta, mutta osalla taas se johtuu kiireestä. Tällä palstalla aina väheksytään hoitajan kiireitä, mutta on yksikköjä, joissa ei ihan oikeasti työaikana syödä tai pidetä muitakaan taukoja. Toisinaan et työajan puitteissa ehdi käymään vessassa ja tästä syystä et uskalla juoda. Työt pitää tehdä juosten kusten ja täytyy vain toivoa ettei vahinkoja satu esimerkiksi lääkityksessä.  Sitten kun on 4-8 tällaista työpäivää peräkkäin ja lisäksi omaiset ja asiakkaat hyökkäävät silmille, puolustusreaktiona on ylimielisyys. Kun on antanut kaikkensa ja palkaksi tulee vain paskaa niskaan, ei vain jaksa enää.

Tiedän saavani tuhat alapeukkua ja "vaihda alaa"-kommenttia, mutta totean vain (ylimielisesti) ettei kiinnosta. En aio tätä työtä tehdä enää yhtään enempää kuin on pakko.

Oletko huomannut että harvoin ihmiset kommentoivat vaikka leikkurihoitajia, yleensä kyseessä on just nämä polihoitsut tai päivystyksen hoitsut joilla on "niin kiireinen työ" että ehditään 4-6 hoitajan kanssa istua taukohuoneessa juoruamassa. Miten tämä on mahdollista jos kaikkien hoitajien työ on niin kiireistä ja rasittavaa?

Osastoilla kahvihuoneet ovat näkyvillä toisin kuin leikkurissa. Potilaat eivät näe leikkurin hoitajia kahvilla vaan he näkevät hoitajat vain siellä salissa. En kyllä usko, että missään päivystyksessä istuu lauma hoitajia taukohuoneessa. Ettet vain sekoita kahvihuonetta kansliaan, jossa voidaan suunnitella potilaan hoitoa tai kirjata, jolloin se kahvikuppikin voi olla siinä vieressä? Monessa paikassa on vedetty miehitys mahdollisimman pieneksi, joten kiirettä on kaikilla tasapuolisesti.

Tapahtuuko se suunnittelu Facebookissa? Ainakin täällä hoitajat istuvat päivystyksessä siellä kansliassa puhelimet kourassa ja nauravat kovaan ääneen. Koko porukka kerrallaan. Olen saanut todella vihaisen vastauksen, kun olen käynyt pyytämässä tällaisessa tilanteessa apua vieraalle potilaalle. Naurunremakka katkesi jäätävään hiljaisuuteen, kun koputin oveen ja sanoin että anteeksi, tuolla rouvalla tuolla on kova jano. Avun tarve ei siis ole ollut sen kummempaa kuin jano tai paleleminen. Olen ollut päivystyksessä tosi sairaan lapsen kanssa, jonka hoitajat käskivät tarvittaessa lepäämään lattialla (!!!!) vaikka petipaikat olivat tyhjinä. Toki se lisää hommia, että joutuu sen pedin petaamaan potilaan jälkeen uudestaan. Lapsi joka passitetaan kiireesti leikkaukseen tai edes osastolle ei varmaan kuulu odotushuoneen lattialle makaamaan.

Taidat rampata siellä päivystyksessä harvase päivä?

Ei, en ramppaa. Mutta tämän loistokkaasti hoidetun päivystyskeikan jälkeen sain tutustua sairaalan arkeen n. kuusi viikkoa putkeen, ei mennyt sairaan lapsen hoito kuin Strömsössä ja onneksi Potilasvakuutuskeskus oli erittäin vahvasti samaa mieltä ja lapsi sai asinmukaiset korvaukset. Hoitanut lääkäri ehdotti asian viemistä oikeuteen, siihen ei lähdetty.  Moka tapahtui siis siinä hoitoon otossa, hoitajat eivät tajunneet tilannetta eivätkä välittäneet viedä asiaa eteenpäin tarpeeksi nopeasti. Lapsella oli mennä henki, toivottavasti palaveri oli sen arvoinen. Ohi kulkenut lääkäri tajusi, että kaikki ei ole hyvin ja lapsi pääsi hoitoon. Kuuden viikon aikana osaston "kiire" tuli hyvin tutuksi. Kivoja hoitajia siellä lasten kirurgisella oli töissä, siinä ihan ehdittiin tutustua. Mutta kiirettä siellä ei ollut eikä kukaan siitä valittanutkaan. Ollaan vielä vuosien jälkeen viety sinne mm. leluja ja kirjoja.

Päivystyksessä nyt on tullut käytyä se muutama kerta, mitä nyt kolmen lapsen kanssa yleensä tulee käytyä, enemmän käytämme yksityistä. Kiire siellä ei hoitajia näytä koskaan vaivaan, mutta ehkä osumme aina kiireettömiin hetkiin.

Toivottavasti viette eteenpäin asian! Triagehoitajien epäpätevyydelle on saatava stoppi. Ystäväni lapsi menetti juuri toisen kiveksensä koska triagehoitaja passitti voimakkaasta kiveskivusta kärsivän pojan kotiin. Seuraavana päivänä kun tulivat takaisin lääkäri bongasi heidät listalta ja tuli heti hakemaan tutkimuksiin, valitettavasti kiveskiertymä oli aiheuttanut jo kuolion ja toinen kives piti poistaa. Lapsen kiveskipu pitäisi aina ottaa tosissaan koska kiertymät ovat yleisimpiä lapsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerralla kun olen itse potilaana tai joku tuttuni, löytyy hoitajat kaikki kahvihuoneesta. Kaikki hoitajat, samaan aikaan, aina.

Miksi te istutte siellä kaikki yhtäaikaa jos teillä on niin kiire ja niin vähän resursseja?

Sitten toinen kysymys: Mikä on "vähän" käytetty vaippa?

Tiedän uuden ja käytetyn eron, mutta en tätä.

Vaippoja on erilaisia ja ne imee virtsaa erilaisia määriä. "Vähän" käytetyssä vaipassa on pieni määrä virtsaa, mutta se vetää vielä niin paljon, ettei sitä ole järkevää vaihtaa. Vaipat eivät ole halpoja ja asiakkaathan ne joutuvat itse maksamaan.

Asiakkaan omat vaipat, mutta hoitaja joutuu ne vaihtamaan. Tuo selitys on just niin kusipäisyyttä kun olla ja voi. Mä haluan nöhdä kun hoitsut on koko päivän vähön käytetyllä terveyssiteellä ja syö vähän käytetyllä lusikalla.

...kunta antaa maksusitoumuksen vaippoihin, ja MÄÄRÄÄ montako niitä saa päivässä kenelläkin mennä. Aikoinaan olen hoitanut mm. ihmistä, jolle kunta oli myöntänyt kaksi vaippaa vuorokaudessa. Niin kyllä siinä vaan joutui pihtailemaan, se ei todellakaan ollut mitään laiskottelua kun esim ripulitaudin aikaa koitettiin vääntyä vaikka mimmoisille mutkille että saatiin potilaan vaipat riittämään...

Vierailija
64/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut käymään läpi useamman leikkauksen, joten kokemusta hoitajista löytyy.

Töykeimmät ovat minulla sattuneet naistenosastoille, ystävällisimmät ja empaattisimmat kirurgisille osastoille.

Päivystyksessä hoitajat usein vihaisia ja töykeitä. Jotkut varsinaisia rakkikoiria.

Turhaan en ole päivystyksiä rasittanut, mutta hoitajat lähtevät siitä, että tulin turhaan häiritsemään.

Äitini joutui sairaalapäivystykseen voimakkaan huimauksen ja pahoinvoinnin takia. Hoitaja oli vihainen ja sanoi äidilleni, että pitikö se nyt juhannuksena tulla päivystystä ruuhkauttamaan. Äitini oli saanut aivoinfarktin..

Siitä pitäen olen pitänyt huolen, että kiltti ja ystävällinen äitini saa hoidon, joka hänelle kuuluu, eikä dobermannihoitajat kukkoile liikoja.

Itse osaan kyllä pitää puoleni, mutta kaikki eivät siihen pysty ja joutuvat kestämään yhtä sun toista. Erittäin ikävää sairaalle ihmiselle.

Haha. Mitähän tapahtuisi, jos sanoisi hoitajalle, että tulehan dobermanni tänne?

Vierailija
65/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitajilla on joskus kiireettömämpää, niin silloin voi tehdä niitä rästihommia, sillä niitä on aina.

Ja sinne kiireiselle puolelle, jonne vaaditaan lisää resursseja (so. kaikkialle), se tarkoittaa kahta pidempiä lorvitaukoja.

Luulevatko hoitajat todellakin, että he ovat ainoita, joilla on kiire töissä?

Jos näin on, niin terve menoa kohti uutta ammattia.

Monet hoitajat ovat samassa työssä pikkulikasta eläkeikään ja se on huono juttu.

Lisäksi etenkin vanhustenhoidon ja kotipalvelun puolella vanhat hoitajat pilaavat sijaisten ja nuorempien työmoraalin opettamalla huonoille ikiaikaisile tavoille tyyliin "näin on tehty ennenkin ja näin tehdään nytkin".

Toivottavasti sote tuo kilpailutuksineen vähän potkua systeemiin, jossa paikallistyönjohtoa ei käytännössä ole, tai se on kelvotonta! Kunnan työntekijät... pffffftt!

Vierailija
66/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimpia ovat nämä, jotka eivät suostu uskomaan etten luota heidän arvioonsa vaan halua LÄÄKÄRIN arvion vaivastani.

Tämän takia terveyskeskuksessa saa jonottaa: ihmiset vaativat välttämättä lääkärille pääsyä kuullakseen saman asian minkä voisi sanoa sairaanhoitajakin.

Oma kokemukseni ainakin on, että sairaanhoitaja ei muuta osaa kuin pyöritellä päätään. Kyllä minä ainakin osaan jo kotona arvioida ihan itse, tarvitseeko jokin vaiva lääkäriä vai ei. Esimerkkejä: koko peukku turvoksissa, sieltä on sisällä märkää ja tarvitaan antibiootti. Hoitsun kautta pitää väkisin kierrättää ja HUKATA AIKAA! Luomista eivät hoitsut koskaan osaa sanoa mitään, eikä osaa lääkärikään ilman poistoa, eli kun minä menen luomen takia lääkärille, se poistetaan ja sillä selvä. En todellakaan näytä jokaista näppylää. Sairaanhoitajilla on paikkansa, eikä se ole diagnoosien teko. Usein google tietää enemmän kuin joku hoitajanplanttu.

Minä olen ainakin 2 kertaa nähnyt kun lääkäri laittaa oireet googleen ja katsoo tuloksen sieltä. Ihan turhaan tässä nyt lääkäreitä ylistät ja hoitajia mollaat.

Miksi menit lääkäriin ylipäätään? Olisit voinut itse googlata oireesi.

Vierailija
67/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hoitajat ja siivoojat kuvittelevat olevansa maailman tärkeimpiä ihmisiä.

Vierailija
68/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerralla kun olen itse potilaana tai joku tuttuni, löytyy hoitajat kaikki kahvihuoneesta. Kaikki hoitajat, samaan aikaan, aina.

Miksi te istutte siellä kaikki yhtäaikaa jos teillä on niin kiire ja niin vähän resursseja?

Vaippoja on erilaisia ja ne imee virtsaa erilaisia määriä. "Vähän" käytetyssä vaipassa on pieni määrä virtsaa, mutta se vetää vielä niin paljon, ettei sitä ole järkevää vaihtaa. Vaipat eivät ole halpoja ja asiakkaathan ne joutuvat itse maksamaan.

Asiakkaan omat vaipat, mutta hoitaja joutuu ne vaihtamaan. Tuo selitys on just niin kusipäisyyttä kun olla ja voi. Mä haluan nöhdä kun hoitsut on koko päivän vähön käytetyllä terveyssiteellä ja syö vähän käytetyllä lusikalla.

...kunta antaa maksusitoumuksen vaippoihin, ja MÄÄRÄÄ montako niitä saa päivässä kenelläkin mennä. Aikoinaan olen hoitanut mm. ihmistä, jolle kunta oli myöntänyt kaksi vaippaa vuorokaudessa. Niin kyllä siinä vaan joutui pihtailemaan, se ei todellakaan ollut mitään laiskottelua kun esim ripulitaudin aikaa koitettiin vääntyä vaikka mimmoisille mutkille että saatiin potilaan vaipat riittämään...

Ja systeemi on sellainen, ettei anna mahdollisuutta kysyä hoidettavalta, josko tämä ostaisi silloin tällöin samassa kuormassa muutaman vaippapaketin ITSE. 

Tää on just tätä!

Vierailija
69/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaimpia ovat nämä, jotka eivät suostu uskomaan etten luota heidän arvioonsa vaan halua LÄÄKÄRIN arvion vaivastani.

Tämän takia terveyskeskuksessa saa jonottaa: ihmiset vaativat välttämättä lääkärille pääsyä kuullakseen saman asian minkä voisi sanoa sairaanhoitajakin.

Oma kokemukseni ainakin on, että sairaanhoitaja ei muuta osaa kuin pyöritellä päätään. Kyllä minä ainakin osaan jo kotona arvioida ihan itse, tarvitseeko jokin vaiva lääkäriä vai ei. Esimerkkejä: koko peukku turvoksissa, sieltä on sisällä märkää ja tarvitaan antibiootti. Hoitsun kautta pitää väkisin kierrättää ja HUKATA AIKAA! Luomista eivät hoitsut koskaan osaa sanoa mitään, eikä osaa lääkärikään ilman poistoa, eli kun minä menen luomen takia lääkärille, se poistetaan ja sillä selvä. En todellakaan näytä jokaista näppylää. Sairaanhoitajilla on paikkansa, eikä se ole diagnoosien teko. Usein google tietää enemmän kuin joku hoitajanplanttu.

Minä olen ainakin 2 kertaa nähnyt kun lääkäri laittaa oireet googleen ja katsoo tuloksen sieltä. Ihan turhaan tässä nyt lääkäreitä ylistät ja hoitajia mollaat.

Miksi menit lääkäriin ylipäätään? Olisit voinut itse googlata oireesi.

Koska tarvitsin reseptit enkä halunnut alkaa väärentämään niitä.

Vierailija
70/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä käyttäydynkö "ylimielisesti", mutta voi olla että en aina jaksa hymyillä. Työskentelen päihdepuolella, jossa arkipäivää ovat uhkailevat ja aineista/viinasta sekaisin olevat tyypit. Yritämme auttaa, mutta he eivät halua kuntoutua, vaan olla sekaisin. Joskus on tullut turpaankin. 15 vuotta tätä samaa on tehnyt sen, että joka päivä ei hymyilytä.

Mutta joskus hymyilyttää. Silloin, kun joku yrittää oikeasti ja pääsee kuiville. 

Vierailija
71/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja systeemi on sellainen, ettei anna mahdollisuutta kysyä hoidettavalta, josko tämä ostaisi silloin tällöin samassa kuormassa muutaman vaippapaketin ITSE. 

Tää on just tätä!

Tämä voi nyt olla sinulle yllätys, mutta laitoksessa hoidettavalla ihmisellä jää niin vähän kuukaudessa käyttörahaa, ettei sillä saa edes kunnollisia vaatteita. Puhumattakaan jostain törkykalliista aikuisten vaipoista. Tervetuloa hyvinvointiyhteiskuntaan.

Vierailija
72/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut käymään läpi useamman leikkauksen, joten kokemusta hoitajista löytyy.

Töykeimmät ovat minulla sattuneet naistenosastoille, ystävällisimmät ja empaattisimmat kirurgisille osastoille.

Päivystyksessä hoitajat usein vihaisia ja töykeitä. Jotkut varsinaisia rakkikoiria.

Turhaan en ole päivystyksiä rasittanut, mutta hoitajat lähtevät siitä, että tulin turhaan häiritsemään.

Äitini joutui sairaalapäivystykseen voimakkaan huimauksen ja pahoinvoinnin takia. Hoitaja oli vihainen ja sanoi äidilleni, että pitikö se nyt juhannuksena tulla päivystystä ruuhkauttamaan. Äitini oli saanut aivoinfarktin..

Siitä pitäen olen pitänyt huolen, että kiltti ja ystävällinen äitini saa hoidon, joka hänelle kuuluu, eikä dobermannihoitajat kukkoile liikoja.

Itse osaan kyllä pitää puoleni, mutta kaikki eivät siihen pysty ja joutuvat kestämään yhtä sun toista. Erittäin ikävää sairaalle ihmiselle.

Haha. Mitähän tapahtuisi, jos sanoisi hoitajalle, että tulehan dobermanni tänne?

Kyllä asiakas=potilas tietää, ettei hänen kannata vittuilla. Otetaan hälytyskello pois jne.

Kyllä siinä kovaluontoisempikin nöyrtyy kunnon komentooran edessä. 

Se on näetsen vahvemman laki ja kosto kourii.

Ps. oletko koskaan törmännyt vanhainkotien/hoivakotien (anonyymeissä) asiakastyytyväisyyskyselyissä muihin kuin tyytyväisiin vanhuksiin.

He ovatkin oppineet läksynsä ankaramman kautta ja pitävät mölyt mahassa

Vierailija
73/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monet hoitajat ovat samassa työssä pikkulikasta eläkeikään ja se on huono juttu."

En näkisi nyt kuitenkaan tätä yksiselitteisesti huonona asiana. Itse ainakin koen kehittyväni työssäni päivä päivältä ja vuosi vuodelta, ja koen kokemuksen kehittävän itseni paremmaksi työssäni verraten esimerkiksi vastavalmistunutta ja nyt 7 vuotta työssäni toiminutta itseäni.

Mutta joo, olen vahvasti sitä mieltä, että osassa paikoista niin toimintamalleissa kuin asenteissakin on kehitettävää ja työhönsä kyllästyneet kehityskielteiset ihmiset ovat huono juttu.

Meneekö tämä jo ohi aiheen? Voi olla, mutta näin kuitenkin.

Vierailija
74/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitaja ja ymmärrän, että joskus hoitajat voivat vaikuttaa ylimieliseltä. Osalla on kysymys vain kusipäisestä persoonasta, mutta osalla taas se johtuu kiireestä. Tällä palstalla aina väheksytään hoitajan kiireitä, mutta on yksikköjä, joissa ei ihan oikeasti työaikana syödä tai pidetä muitakaan taukoja. Toisinaan et työajan puitteissa ehdi käymään vessassa ja tästä syystä et uskalla juoda. Työt pitää tehdä juosten kusten ja täytyy vain toivoa ettei vahinkoja satu esimerkiksi lääkityksessä.  Sitten kun on 4-8 tällaista työpäivää peräkkäin ja lisäksi omaiset ja asiakkaat hyökkäävät silmille, puolustusreaktiona on ylimielisyys. Kun on antanut kaikkensa ja palkaksi tulee vain paskaa niskaan, ei vain jaksa enää.

Tiedän saavani tuhat alapeukkua ja "vaihda alaa"-kommenttia, mutta totean vain (ylimielisesti) ettei kiinnosta. En aio tätä työtä tehdä enää yhtään enempää kuin on pakko.

Minkä takia sitten ette järjestäydy?? Joukolla Tehyyn yhteyttä ja VAADITTE muutosta! Joukkovoimalla koko maan sairaanhoitajat LAKKOON! Vaikka laittomaan/ tai kieltäydytte kaikista töistä, joissa kysymyksessä ei ole hengenvaara. Vaatikaa, vaatikaa, VAATIKAA! Ja armottomin keinoin. Niin ne ahtaajatkin toimivat ja paperiukot

eikös toistakymmentä vuotta sitten juuri ollut tehyn jäsenten lakkomja mitä sillä muka saatiin aikaan?

Vierailija
75/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on just tätä!

Tämä voi nyt olla sinulle yllätys, mutta laitoksessa hoidettavalla ihmisellä jää niin vähän kuukaudessa käyttörahaa, ettei sillä saa edes kunnollisia vaatteita. Puhumattakaan jostain törkykalliista aikuisten vaipoista. Tervetuloa hyvinvointiyhteiskuntaan.

Ööh, olisko 15%:ia nettotuloista?  Vaipat = n. 75€/80 kpl. Riittänee kuukaudeksi, jos laitatte omistanne osan!

Sori, teen itsekin niitä hommia ja vastaan myös tilauksista. Siellä kauhealla yksityispuolella.

Vierailija
76/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailja9 kirjoitti:

Ainakin täällä hoitajat istuvat päivystyksessä siellä kansliassa puhelimet kourassa ja nauravat kovaan ääneen. Koko porukka kerrallaan. Olen saanut todella vihaisen vastauksen, kun olen käynyt pyytämässä tällaisessa tilanteessa apua vieraalle potilaalle. Naurunremakka katkesi jäätävään hiljaisuuteen, kun koputin oveen ja sanoin että anteeksi, tuolla rouvalla tuolla on kova jano. Avun tarve ei siis ole ollut sen kummempaa kuin jano tai paleleminen.

Eikö siellä ollut yhtään mukia näkösällä, että olisit voinut itse antaa janoiselle juotavaa?

Vierailija
77/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä päivystyksessä sairaan nuoren kanssa oli aikaa katsoa hoitajien taukoja. 5 hoitajaa kävi klo 00.15 ja 7.00 välisenä aikana tupakalla 5 kertaa, kerrallaan aikaa kului 10 -25 minuuttia. Minimissään tuosta tuli siis 50 minuuttia, käytännössä olivat tupakalla/poissa osastolta yön aikana yli 1.5 tuntia. Valitettavasti tupakkapaikkansa on sijoitettu siten, että siihen näki suoraa potilaiden juoma-automaatilta eli eivät menneet syömään eväitä tms. vaikka osalla oli tupakan sijaan kädessä kahvimuki.

Kyseessä savuton sairaala.

Vierailija
78/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hoitajat ja siivoojat kuvittelevat olevansa maailman tärkeimpiä ihmisiä.

Sitä he (+ lääkärit) oikeasti myös ovat.

Vierailija
79/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailja9 kirjoitti:

Ainakin täällä hoitajat istuvat päivystyksessä siellä kansliassa puhelimet kourassa ja nauravat kovaan ääneen. Koko porukka kerrallaan. Olen saanut todella vihaisen vastauksen, kun olen käynyt pyytämässä tällaisessa tilanteessa apua vieraalle potilaalle. Naurunremakka katkesi jäätävään hiljaisuuteen, kun koputin oveen ja sanoin että anteeksi, tuolla rouvalla tuolla on kova jano. Avun tarve ei siis ole ollut sen kummempaa kuin jano tai paleleminen.

Eikö siellä ollut yhtään mukia näkösällä, että olisit voinut itse antaa janoiselle juotavaa?

Ja samalla vähän moppailla ja tyhjennellä roskiksia. Kohentaa Alman asentoa ja kammata Irjan hiukset. Tämän vuoksihan ne vierailijat käyvätkin.

Vierailija
80/166 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä ei ole mitään lakisääteisiä taukoja, ei aika monilla muillakaan.

Tottakai lääkäreillä on lakisääteiset tauot niinkuin muullakin henkilökunnalla.

t. lääkäri