Hoitajat, miksi niin moni teistä käyttäytyy ylimielisesti?
Ei oteta potilaan asioita tosissaan ja kuljetaan nokka pystyssä.
Kommentit (166)
luulevat olevansa korkeasti koulutettuja.
Otsikkoon vastaus: koska monet asiakkaat ja omaiset on niin ärsyttäviä!
15 vuotta jaksoin hymyillä ja olla kiva ja kaikkea, mutta sitten huomasin että varsinkaan omaiset ei oo koskaan tyytyväisiä vaikka parhaansa tekis ja päällään seisois. Usein valituksen takana on oma huono omatunto ja omat ongelmat, mutta en oo mikään roskasanko johon voi purkaa kaiken pahan olon. Että näin.
Itse en koe käyttäytyväni noin, mutta varmasti on joskus tilanteita joissa asiakas voi niin kokea, koska en välttämättä osaa vastata kysymykseen tai ehdi puuttua johonkin asiaan.
Kyllä mä ainakin kokoajan työssä kelaan, miksi tuo puhuu noin, mikähän sillä on onko se juuri niin sairas kun se puhuu vai sairaampi, onko se vakavaa, hakeeko se huomiota, onko se hysteerinen.
Auttaisiko, jos tuo pieraisisi vai onko sillä pitkälle edennyt suolistosyöpä. Aloitetaan kuitenkin siitä pieraisusta, tulee yhteiskunnalle halvemmaksi, kuin koitetaan ensin sitä. Kyllä siinä kuunnellessa ja pohtiessa usein on hiljaa ja voi kysellä tyhmän kuuloisia vaikuttaen idiootilta
Ja sitten käytävällä kävellessä ajattelen ihan samoja ja en kiinnitä huomiota kehenkään ennen kuin havahdun että v..tu nyt pitää olla sosiaalinen.
Parhaimpia ovat nämä, jotka eivät suostu uskomaan etten luota heidän arvioonsa vaan halua LÄÄKÄRIN arvion vaivastani.
Joku esimerkki olisi kiva, niin voisin ehkä esittää jotain teoriaa syistä. Niitä kun voi olla satoja.
Olen onnekas enkä ole äitini sairastumista lukuunottamatta joutunut juuri sairaaloissa tms. käymään.
Mutta tuona aikana (n. 3 vuotta), jonka äitini sairasti vakavaa sairautta, johon sitten myös kuoli, olin tekemisssä ammattitaitoisten ja asiallisten hoitajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimpia ovat nämä, jotka eivät suostu uskomaan etten luota heidän arvioonsa vaan halua LÄÄKÄRIN arvion vaivastani.
Tämän takia terveyskeskuksessa saa jonottaa: ihmiset vaativat välttämättä lääkärille pääsyä kuullakseen saman asian minkä voisi sanoa sairaanhoitajakin.
Olen joutunut käymään läpi useamman leikkauksen, joten kokemusta hoitajista löytyy.
Töykeimmät ovat minulla sattuneet naistenosastoille, ystävällisimmät ja empaattisimmat kirurgisille osastoille.
Päivystyksessä hoitajat usein vihaisia ja töykeitä. Jotkut varsinaisia rakkikoiria.
Turhaan en ole päivystyksiä rasittanut, mutta hoitajat lähtevät siitä, että tulin turhaan häiritsemään.
Äitini joutui sairaalapäivystykseen voimakkaan huimauksen ja pahoinvoinnin takia. Hoitaja oli vihainen ja sanoi äidilleni, että pitikö se nyt juhannuksena tulla päivystystä ruuhkauttamaan. Äitini oli saanut aivoinfarktin..
Siitä pitäen olen pitänyt huolen, että kiltti ja ystävällinen äitini saa hoidon, joka hänelle kuuluu, eikä dobermannihoitajat kukkoile liikoja.
Itse osaan kyllä pitää puoleni, mutta kaikki eivät siihen pysty ja joutuvat kestämään yhtä sun toista. Erittäin ikävää sairaalle ihmiselle.
En ole ylimielinen mutta usein joudun olemaan jämäkkä sekä potilaita että omaisia kohtaan. Tämä taas johtuu siitä että on kiire ja monta potilasta jotka tarvitsevat tasapuolisesti huomiota
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut käymään läpi useamman leikkauksen, joten kokemusta hoitajista löytyy.
Töykeimmät ovat minulla sattuneet naistenosastoille, ystävällisimmät ja empaattisimmat kirurgisille osastoille.
Päivystyksessä hoitajat usein vihaisia ja töykeitä. Jotkut varsinaisia rakkikoiria.
Turhaan en ole päivystyksiä rasittanut, mutta hoitajat lähtevät siitä, että tulin turhaan häiritsemään.Äitini joutui sairaalapäivystykseen voimakkaan huimauksen ja pahoinvoinnin takia. Hoitaja oli vihainen ja sanoi äidilleni, että pitikö se nyt juhannuksena tulla päivystystä ruuhkauttamaan. Äitini oli saanut aivoinfarktin..
Siitä pitäen olen pitänyt huolen, että kiltti ja ystävällinen äitini saa hoidon, joka hänelle kuuluu, eikä dobermannihoitajat kukkoile liikoja.Itse osaan kyllä pitää puoleni, mutta kaikki eivät siihen pysty ja joutuvat kestämään yhtä sun toista. Erittäin ikävää sairaalle ihmiselle.
Muistakaa tehdä valitus tuollaisesta ala-arvoisesta kohtelusta. Ennen en ymmärtänyt että asian voi viedä eteenpäin. Jospa tuollaiset onettomat tunarit jotka eivät osaa työtään saataisiin kuriin. Sairaanhoitaja esimerkiksi tietää sairaudenkuvani paremmin kuin erikoislääkäri ja antoi täysin päinvastaista tietoa. Näitä tapauksia alkaa olla useita kun ikää tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia terveyskeskuksessa saa jonottaa: ihmiset vaativat välttämättä lääkärille pääsyä kuullakseen saman asian minkä voisi sanoa sairaanhoitajakin.
Oma kokemukseni ainakin on, että sairaanhoitaja ei muuta osaa kuin pyöritellä päätään. Kyllä minä ainakin osaan jo kotona arvioida ihan itse, tarvitseeko jokin vaiva lääkäriä vai ei. Esimerkkejä: koko peukku turvoksissa, sieltä on sisällä märkää ja tarvitaan antibiootti. Hoitsun kautta pitää väkisin kierrättää ja HUKATA AIKAA! Luomista eivät hoitsut koskaan osaa sanoa mitään, eikä osaa lääkärikään ilman poistoa, eli kun minä menen luomen takia lääkärille, se poistetaan ja sillä selvä. En todellakaan näytä jokaista näppylää. Sairaanhoitajilla on paikkansa, eikä se ole diagnoosien teko. Usein google tietää enemmän kuin joku hoitajanplanttu.
Sama havainto mulla, ihmisistä ilkeimiä ja ylimielisempiä on lähihoitajat. Oon laitoshuoltaja ja oon ollut töissä monessa paikassa. Kouluissa opettajat tervehti iloisesti ja kaupungintalolla virkamiehet, mutta hoivakodeissa olin usein näkymätön, useat hoitajat ei tervehdi tai ole huomaavinaankaan, kun ovat olevinaan minua paljon arvokkaampia. Vanhuksille ovat myös todella ilkeitä.
Sinusta vain tuntuu siltä, koska emme täytä jokaista pyyntöäsi nenäliinan ojentamisesta tyynyn pöyhimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan en ole päivystyksiä rasittanut, mutta hoitajat lähtevät siitä, että tulin turhaan häiritsemään.Äitini joutui sairaalapäivystykseen voimakkaan huimauksen ja pahoinvoinnin takia. Hoitaja oli vihainen ja sanoi äidilleni, että pitikö se nyt juhannuksena tulla päivystystä ruuhkauttamaan. Äitini oli saanut aivoinfarktin..
Siitä pitäen olen pitänyt huolen, että kiltti ja ystävällinen äitini saa hoidon, joka hänelle kuuluu, eikä dobermannihoitajat kukkoile liikoja.Itse osaan kyllä pitää puoleni, mutta kaikki eivät siihen pysty ja joutuvat kestämään yhtä sun toista. Erittäin ikävää sairaalle ihmiselle.
Muistakaa tehdä valitus tuollaisesta ala-arvoisesta kohtelusta. Ennen en ymmärtänyt että asian voi viedä eteenpäin. Jospa tuollaiset onettomat tunarit jotka eivät osaa työtään saataisiin kuriin. Sairaanhoitaja esimerkiksi tietää sairaudenkuvani paremmin kuin erikoislääkäri ja antoi täysin päinvastaista tietoa. Näitä tapauksia alkaa olla useita kun ikää tulee lisää.
Väität siis pokkana että amk-tutkinnon käynyt hoitaja tietää sairaudestasi enemmän kuin 12 vuotta kouluttautunut ja 6 vuotta tälle erikoisalalle pyhittänyt asiantuntija? Toki. Vähän suhteellisuudentajua näihin juttuihin.
Vali vali. Mee sinne yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vali vali. Mee sinne yksityiselle.
Aah, onko kunnallisella puolella siis lupa v*ttuilla? No, nyt tämäkin asia selvisi.
Tsemiä sinulle, työsi on arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni ainakin on, että sairaanhoitaja ei muuta osaa kuin pyöritellä päätään. Kyllä minä ainakin osaan jo kotona arvioida ihan itse, tarvitseeko jokin vaiva lääkäriä vai ei. Esimerkkejä: koko peukku turvoksissa, sieltä on sisällä märkää ja tarvitaan antibiootti. Hoitsun kautta pitää väkisin kierrättää ja HUKATA AIKAA! Luomista eivät hoitsut koskaan osaa sanoa mitään, eikä osaa lääkärikään ilman poistoa, eli kun minä menen luomen takia lääkärille, se poistetaan ja sillä selvä. En todellakaan näytä jokaista näppylää. Sairaanhoitajilla on paikkansa, eikä se ole diagnoosien teko. Usein google tietää enemmän kuin joku hoitajanplanttu.
Minä olen ainakin 2 kertaa nähnyt kun lääkäri laittaa oireet googleen ja katsoo tuloksen sieltä. Ihan turhaan tässä nyt lääkäreitä ylistät ja hoitajia mollaat.
oppivat käytöksen lääkäreiltä. paikoissa joissa lääkärit on asiallisia homma toimii. jos lääkärit on mulkkuja niin hoitajatkin on.