Vain Elämää 2016 virallinen!
Kommentit (1186)
Ensimmäisestä tuotantokaudesta lähtien on ärsyttänyt, että lähes poikkeuksetta nuo kiintiöräppärit saavat esitettäväkseen aina sen päivän artistin suurimman/ensimmäisen hitin. Ja siinähän ne hitit sitten usein tulee raiskatuiksi. Onkohan tämä tuotannon päätös, vai eikö nuo räppärit viitsi perehtyä artistien tuotantoon yhtään vaan valitsevat sen kappaleen jota ovat eniten kuulleet radiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto Hectorille siitä, että hän on ainoita (ellei peräti ainoa) kaikkien kausien osallistujista, joka on itse säveltänyt ja sanoittanut esitetyn tuotantonsa.
Vain elämää -artisteista itse musiikkinsa tekevät ainakin Jonne Aaron, Neumann, Ilkka Alanko, Jukka Poika, Juha Tapio, Pauli Hanhiniemi, Toni Wirtanen, Anssi Kela, Maija Vilkkumaa, Sanni, Pave Maijanen, Mikko Kuustonen, Chisu ja Lauri Tähkä. Oliko vielä muita?
Jos Sannikin kuuluu listaan, niin sitten siihen kuuluu myös Cheek.
Räppäreiden osalta on vaikea määritellä mikä lasketaan sanoitus- ja sävellystyöksi. Sanni tekee kuitenkin biisinsä itse, ei vain auttele sävellyksessä ja sanoituksessa kuten monet muut artistit.
Samaa mieltä kun aiempi kirjoittaja, yhtään ei enää Mikaelin NiiN vaikeesta nuoruudesta jaksa kuunnella.
Ja joka käänteessä mutsia on oltu Siperiaan viemässä- no varmaan :) Kannattais hiukan tarkistaa faktoja ennen kun tollasia laukoo, vie vähäisenkin uskottavuuden.
MG pystyy heittämään tätä tuubaa Siperiasta, keskitysleireistä (!) ja kommareista ikäisilleen, jotka ottavat kaikki todesta mitä vain, kun ei ole tietoa historiasta. Kieltämättä nämä kaikki ovat tapahtuneet Neuvostoliitossa, mutta tässä MG vain haluaa klooriaa ja mainetta itselleen retostelemalla niitä ja muuttamalla kaikki kliseet omaa perhettään koskevaksi. Jos faija on ollut juoppo luuseri ja mutsi lähtenyt siitä vetään yh:ksi, ja pennusta tullut lähiön pikkurikollinen, ei siinä sen kummempaa hohtoa ole. Yhteiskunta sitten koulinut ja kasvattanut suht normaaliksi.
En ymmärrä miten erityisen "helvetin rankkaa" se nuoruus nyt hällä on ollut. Tietty mihin vertaa. Ei silloin ajellu Mersulla ja viettänyt pintaliitoa, mutta melkein jokatoisella on ollut vaikea nuoruus silti ajautumatta rikoksiin. Eli jotain rajaa.
Jotenkin suloista, kun Hector on sellainen melkein kaksimetrinen nallekarhu ja muut näyttävät sen syleilyssä niin pikkasilta, etenkin Chisu :D
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisestä tuotantokaudesta lähtien on ärsyttänyt, että lähes poikkeuksetta nuo kiintiöräppärit saavat esitettäväkseen aina sen päivän artistin suurimman/ensimmäisen hitin. Ja siinähän ne hitit sitten usein tulee raiskatuiksi. Onkohan tämä tuotannon päätös, vai eikö nuo räppärit viitsi perehtyä artistien tuotantoon yhtään vaan valitsevat sen kappaleen jota ovat eniten kuulleet radiosta.
Varmaan näinkin, mut kyynikko minussa epäilee et mahdollista hittiä haetaan. Tunnettu biisi alla, siihen vähän räpäytystä ja a vot, josko menisi kaupaksi.
Itsekään en enää jaksaisi kuunnella MG:n itkuvirsiä. Aluksi jaksoin vielä ottaa tosissaan, mutta alkaa mennä jo yli. Miksei hän tee lainkaan sellaisia kunnon bilerenkutusversioita, joita muutenkin levyilleen tekee? Eivät hänen omatkaan kappaleensa ole kaikki pelkkiä "yhyy kun on kamalaa" ja "maapallo tuhoutuu" -angsteja. Pauhaava sydän on ollut lähimpänä sellaista hyvää tanssibiisiä, mutta ei edelleenkään sellainen joka mielestäni räjäyttäisi potin.
Tässä jaksossa hän olisi hyvin voinut ottaa juuri vaikka jonkun "Juodaan viinaa" -kappaleen ja tehdä siitä modernin, tarttuvan bilebiisin. Olin jotenkin tosi pettynyt, kun hän valitsi Lumi teki enkelin eteiseen. MG:tä vähättelemättä sanoisin, että tämä kyseinen kappale olisi ollut jonkun toisen tekemänä varmasti paljon upeampi kokemus. Nyt MG:stä jää vain sellainen vähän ärsyttävä "haluan vedota kaikkiin koskettavuudellani" -fiilis, mitä ei ole tullut muista ns. kiintiöräppäreistä tässä ohjelmassa. Toivottavasti vielä kääntää kelkkaansa, eikä yritä jatkuvasti olla niin hemmetin "syvällinen" jäbä (vai pitäiskö sanoo himmee...) Mutta joo, mielipiteensä kullakin.
^ vaihtoehdot ranteet auki tai tarttuva bilebiisi "juodaan viinaa"- teemalla. TÄTÄ on todellakin suomalaisuus. Kaikki syyt ja seuraukset alkoholismista.
Vierailija kirjoitti:
Hector on ikoni, biisit alkuperäisinä loistavia, näistä muiden vetämistä en tykännyt yhtään.
Hector on heiccttämällä paras biisintekijä kaikki kaudet mukaanlaskien ja niitä biisejä on paljon (Tuomari Nurmio, Ismo Alanko tai Kauko Röyhkä saattaisi pärjätä Heikille, ja tietysti haudasta nostettu Rauli Somerjoki). Niin kuin itsekin sanoi, on siellä hutejakin niin kuin kaikilla on, mut hyvien biisien määrä on huikea. Minusta ihailtavinta Hectorissa on hänen laaja-alaisuus (jota Chisukin hehkutti), on rallatuksia, viinalauluja, on taiteellisempaa, on rockimpaa, on hippiä, on punkkia, on tunnelmabiisejä, on protestilaulua.
Ja monista biiseistä on tullut kansallista omaisuutta, joten antakaan nyt hieman siimaa noille muille - on varmasti kova paikka mennä ronklaamaan tällaisia lauluja. Kuustonen tekikin viisaasti, kun otti suuren yleisön vähemmän tunteman kappaleen (toki Hector-fanit tietävät tämän hvtin hyvän biisin) ja vielä sellaisen, joka tuntui oikeasti häntä koskettavan. Sovitushan ei ollut kovin erilainen alkuperäisestä, mutta heittäytyminen nosti pointseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto Hectorille siitä, että hän on ainoita (ellei peräti ainoa) kaikkien kausien osallistujista, joka on itse säveltänyt ja sanoittanut esitetyn tuotantonsa.
Vain elämää -artisteista itse musiikkinsa tekevät ainakin Jonne Aaron, Neumann, Ilkka Alanko, Jukka Poika, Juha Tapio, Pauli Hanhiniemi, Toni Wirtanen, Anssi Kela, Maija Vilkkumaa, Sanni, Pave Maijanen, Mikko Kuustonen, Chisu ja Lauri Tähkä. Oliko vielä muita?
Vilkaisepas ainakin kyseisten artistien biisien säveltäjät ja sanoittajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räppäreiden osalta on vaikea määritellä mikä lasketaan sanoitus- ja sävellystyöksi. Sanni tekee kuitenkin biisinsä itse, ei vain auttele sävellyksessä ja sanoituksessa kuten monet muut artistit.
Hank Solo on ollut säveltämässä Sannin biisejä.
On selkeä ero näiden nyky"muusikoiden" ja vanhempien muusikoiden välillä.
Suurin osa nykyjulkuista osaa "laulaa" vain autotunella muiden tekemiä biisejä.
Sitten on nämä vanhan koulukunnan muusikot, jotka soittavat, säveltävät, sovittavat ja tuottavat omat biisinsä. Lisäksi heillä on esiintyjinä valtava karisma.
Herättää niin myötähäpeän tunteita, kun Suomen "eturivin" artistit esiintyy, ja joku MG päästetään tekemään täydellinen raiskaus Hectorin tunnetuimmasta kipaleesta. Osaisi edes LAULAA, mutta ei.. kuin 9-luokkalainen finninaama olisi karaokea vetämässä, kun kuuntelee kertsiä.. :(
Mitähän ensi vuonna, jos tänä vuonna taso on tää? Nyt kaivellaan jo niin tynnyrin pohjaa tällä artistikattauksella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni ei ole säveltänyt ainoatakaan kappaletta, ne tuottaa ja säveltää Hank Solo (Sanni sanoittaa). Tähkän uuden levyn on tuottanut Jukka Immonen, säveltämässä mm.Matti Mikkola ja Timo Kiiskinen, lähes joka biisin sanoittanut Saara Törmä. OIKEASTI kaikki omat musiikit on tehnyt Anssi Kela, Juha Tapio, Chisu, Kuustonen.
Vierailija kirjoitti:
^ vaihtoehdot ranteet auki tai tarttuva bilebiisi "juodaan viinaa"- teemalla. TÄTÄ on todellakin suomalaisuus. Kaikki syyt ja seuraukset alkoholismista.
Tarkennan, että en siis hakenut takaa sitä että täytyy olla jompikumpi noista vaihtoehdoista tai että erityisesti nauttisin itse kummastakaan näistä genreistä, mietin vain että MG voisi olla ihan omiaan tekemään näitä "tyhjänpäiväisiä viinabilebiisejä" kun kokemusta niiden saralta löytyy :D Kunhan nyt tulisi välillä JOTAIN muuta kuin pelkkää suruvalitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni ei ole säveltänyt ainoatakaan kappaletta, ne tuottaa ja säveltää Hank Solo (Sanni sanoittaa). Tähkän uuden levyn on tuottanut Jukka Immonen, säveltämässä mm.Matti Mikkola ja Timo Kiiskinen, lähes joka biisin sanoittanut Saara Törmä. OIKEASTI kaikki omat musiikit on tehnyt Anssi Kela, Juha Tapio, Chisu, Kuustonen.
Eipä sieltä Apulannan tuotannostakaan muutamaa biisiä lukuunottamatta löydy kun Tonin biisejä.
Ensi vuonna: Robin, Terhi Kokkonen, Pate Mustajärvi, Evelina, Arja Koriseva ja Danny.
Väkertäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin on tehny myös Chisu, Paula Vesala, Sanni..
Voi hyvät ystävät, miten te voitte olla noin typeriä? Kukaan edellä mainituista ei ole tehnyt Vain elämäässä esitettyjä sovituksia, vaan ne on tehnyt LERI LESKINEN, bändin pomo! Sanni ei muutenkaan tee lainkaan biisiensä sävellyksiä, vaan ne tekee Hank Solo ja Sanni sanoittaa.
Pakko päteä sen verran, että Anssi Kela teki muistaakseni kaikista laulamistaan biiseistä sovitukset itse.
Vierailija kirjoitti:
Musta tää oli paras jakso tähän mennessä. Anna Puu ei ollut hyvä, mutta muut oli. Kuustonen ihan loistava!
Nyt vasta tajusin, että ne valitsee aina sen seuraavan päiväisen duettoparikseen:)
Ei aina. Eihän Miglukaan valinnut Hectoria duettoparikseen.