Vain Elämää 2016 virallinen!
Kommentit (1186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto Hectorille siitä, että hän on ainoita (ellei peräti ainoa) kaikkien kausien osallistujista, joka on itse säveltänyt ja sanoittanut esitetyn tuotantonsa.
Vain elämää -artisteista itse musiikkinsa tekevät ainakin Jonne Aaron, Neumann, Ilkka Alanko, Jukka Poika, Juha Tapio, Pauli Hanhiniemi, Toni Wirtanen, Anssi Kela, Maija Vilkkumaa, Sanni, Pave Maijanen, Mikko Kuustonen, Chisu ja Lauri Tähkä. Oliko vielä muita?
Paula Vesala.
Vierailija kirjoitti:
Herättää niin myötähäpeän tunteita, kun Suomen "eturivin" artistit esiintyy, ja joku MG päästetään tekemään täydellinen raiskaus Hectorin tunnetuimmasta kipaleesta. Osaisi edes LAULAA, mutta ei.. kuin 9-luokkalainen finninaama olisi karaokea vetämässä, kun kuuntelee kertsiä.. :(
Mitähän ensi vuonna, jos tänä vuonna taso on tää? Nyt kaivellaan jo niin tynnyrin pohjaa tällä artistikattauksella..
Ihan jo ensimmäisellä kaudella mukana oli Dingon Nipa, joka oli ihan sieltä samalta tynnyrin pohjalta. Joten ei tässä taso ole laskenut mihinkään, jokaiselle kaudelle on mahtunut erilaisia, omalla tavallaan hienoja artisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto Hectorille siitä, että hän on ainoita (ellei peräti ainoa) kaikkien kausien osallistujista, joka on itse säveltänyt ja sanoittanut esitetyn tuotantonsa.
Vain elämää -artisteista itse musiikkinsa tekevät ainakin Jonne Aaron, Neumann, Ilkka Alanko, Jukka Poika, Juha Tapio, Pauli Hanhiniemi, Toni Wirtanen, Anssi Kela, Maija Vilkkumaa, Sanni, Pave Maijanen, Mikko Kuustonen, Chisu ja Lauri Tähkä. Oliko vielä muita?
Paula Vesala.
Ei Paula kyllä PMMP:n biisejä ole tehnyt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paula Vesala.
Ei Paula kyllä PMMP:n biisejä ole tehnyt yksin.
Jori Sjöroos PMMP säveltäjä.
Eikö nuo sen illan tähdet muka tiedä, mitkä hänen kappaleensa valitaan? Miten niissä esittelyvideoissa kuitenkin on samat vaatteet kuin siinä illallispöydässä? Esim Hectorilla se musta paita ja kaulakoru. Onko Hector tehnyt etukäteen esittelyvideon jokaisesta biisistään?
Tuolta löydätte kappaleiden biisintekokrediitit, niin ei tarvitse ainakaan spekuloida kuka on tehnyt mitäkin. =)
En tiedä, mut mua hävettäisi ihan saatanasti olla tuolla pelkkänä laulajana. Kun muut on säveltänyt ja sanoittanut, mut itse ei osaisi muuta kuin laulaa. Muut kertoisivat miten biisi on syntynyt, mistä aihe on keksitty ja itse kertoilisi vain, et sit Liri tai Piri toi ton biisin mulle siellä toimistolla, et sopisko tää niinku sulle ja mä olin heti et joo, mut mitä vttua tää yks rivi tässä tarkottaa ja ne oli ihan et hei se on just se juttu ja mä olin et aijjjaaa.
Mut kaipa sinne on haluttu ottaa kaikenlaisia alalla touhuajia ja eipä kait suurelle yleisölle ole niin nokonuukaa, et kuka sen hvtin hienon biisin on säveltänyt tai ne jumalattoman koskettavat sanat väsännyt. Ja katsovathan ihmiset esim. Brad Pitt-leffoja tai Tom Cruise-leffoja, eikä niitä kiinnosta yhtään, et kuka ne repliikit on sille Tompalle kirjoittanut ja kuka on sen leffan tehnyt ja ohjannut.
Kuinka moni on tämän kauden ylisurkeasta tasosta huolimatta menossa konserttiin? Itse olin viime kauden innostamana menossa ennen kauden alkua, mutta jo toisessa jaksossa muutin mieleni. Viimeisin jakso järkyttävää katsottavaa ja kuunneltavaa, kiitos kun raiskasitte Herctorin biisit hemmetti =( Katson silti edelleen, koska en halua uskoa että tää VOI mennä totaalisesti penkin alle..
Hector on tehnyt tosi paljon myös käännösbiisejä eli ei koko sen tuotanto todellakaan ole 100 % omasta kynästä.
Täällä on nyt ollut kommentteja suuntaan jos toiseen MG:n eilisestä versiosta. Lumi teki enkelin eteiseen on yks mun kaikkien aikojen lempibiiseistä ja kauhistuin kun kuulin, että siihen kajotaan. Miklun versio kuitenkin kosketti tosi syvältä ja annan hyväksynnän sille. :D Itku tuli kun sitä kuuntelin.
Asiaan varmasti vaikuttaa se, että itse kun kärsin ahdistushäiriöstä niin sanat vaan kolahti ja kosketti. En MG:n tuotannostakaan muuten välitä, mutta Älä herätä mua unesta kantoi mut yhden vaikean vaiheen yli. Ehkä näistä ei sit voi tykätä kun mielenterveysongelmaiset, haha.
Kyllä Miglu on jo riittävästi vuodattanut äiti ja isäsuhteestaan.
Pakosta silti tulee mieleen, että oikeasti on edelleen daddy&mami-issues, kun tyttis taitaa olla n. 10v. vanhempi ja vanhemmilta miespuolisilta kollegoiltaan hakee isäsuhdetta, tai sen korviketta. Niin ja oli se Jalkapallovalmentaja vainaakin mainittu samassa yhteydessä.
Voisi olla ihan hyvä mennä terapiaan purkamaan noita tuntojaan.
Hectorin vuoksi aloin tätä kautta seuraamaan. Olisi tuosta tuotannosta riittänyt vaikka koko kauden verran biisejä. Tiedä sitten olisiko uudisversiot tehneet niille oikeutta.
Kuustonen oli kyllä loistava, vaikka hänestä en ole mitään mieltä ennen ollutkaan.
Aina olen Hectorin tuotannosta tykännyt ja myös sama ikuisesti pysyvä Idoli David Bowie.
Mä en tätä sarjaa muuten ole ikinä katsonut, mutta pidän paljon Hectorista, joten katsoin nyt tämän hänen jaksonsa.
Mulla ei ole aiemmin ollut oikein mitään mielipidettä Chisusta, mutta toi hänen vetonsa oli aivan jäätävän paska. Muutenkin jakson edetessä vaikutti ihan idiootilta (mm. se kaarnalaiva, mitä helvettiä nyt oikeesti?).
Anna Puu oli lähinnä niinkuin olisi kuunnellut karaokea lähikapakassa, mutta ei nyt sinänsä herättänyt tunteita puoleen tai toiseen.
MG oli ihan ala-arvoinen. Mä rakastan tuota alkuperäistä kappaletta, mutta tuo hänen versionsa sai mut jopa vähän inhoamaan sitä hetkeksi. Muutenkin hirveä inisijä. Tuntuu, että hän on sitä tyyppiä, joka haluaa huomion olevan itsessään koko ajan ja suorastaan kukoistaa kun häntä säälitellään ja sympataan.
Jooh, mutta tuskin jään tämän enempää seuraamaan ko. sarjaa. Jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Chisu myös tee itse kaiken?
Eikö myös Lauri tee itse kaiken?
Eikö räppärit ole tehneet itse kaiken?
Eikö ... no niin, eiköhän lopetetan tähän. Onhan noita muusikoita ollut joukossa enemmistö osallistujista.822
Tämä kausi on huonompi jopa kuin kakkoskausi, vaikka olin varma ettei huonompaa voi tulla. Todella kiusallista katsottavaa
Katsoin Suvin jakson ja se oli tosi kiva. En iskelmästä piittaa, siinä on jotain, mutta ohjelmassa Suvin tapa laulaa on tehnyt vaikutuksen. Hän on myös näemmä ihanan maanläheinen ihminen, ja todella seesteinen. Toivottavasti hän tekisi enemmänkin popin suuntaan menevää, niin että voisin mennä katsomaan häntä vaikka ilosaareen kuin jonnekin ravintolatansseihin.
Chisulla on taito saada kaikki biisit kuulostamaan omaltaan. Tykkäsin Hector-versiosta, tuli olo että haluan juosta kaduilla yöllä.
Anna Puu on vähän huvittava kitaran kanssa kun ei aina rimpauta kuin pari kertaa. No siinä Suvin jaksossa hän yllätti todella positiivisesti.
Miklua olen miettinyt että ihanan avoin, mutta traumoja yhä käsittelevä poika. Pääseekö teemoissaan eteenpäin vai onko sanoitukset vähitellen aina yhtä ja samaa?
Mä en tajua tuota että vain biisintekijä-laulajat on jonkinarvoisia. On tietty hienoa, jos kykenee kirjoittamaan ja esittämään biisinsä, mutta yhtä onnellista on, jos on hieno biisintekijä joka löytää loistavan tulkin biiseilleen. Biisit on pelkkää paperia, musiikiksi ne muuttuvat vasta kun ne soitetaan ja lauletaan eloon. Moni suomalainen biisntekijä voisi antaa biisnsä parempien tulkitsijoiden ja laulajien esitettäväksi eikä missata niiden potentiaalia esittämällä ne vaimeasti itse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Miglu on jo riittävästi vuodattanut äiti ja isäsuhteestaan.
Pakosta silti tulee mieleen, että oikeasti on edelleen daddy&mami-issues, kun tyttis taitaa olla n. 10v. vanhempi ja vanhemmilta miespuolisilta kollegoiltaan hakee isäsuhdetta, tai sen korviketta. Niin ja oli se Jalkapallovalmentaja vainaakin mainittu samassa yhteydessä.
Voisi olla ihan hyvä mennä terapiaan purkamaan noita tuntojaan.
Jalkapallovalmentaja ei ole kuollut. Selvisi junan alle hyppäämisestä. Ihan näin vaan sivuhuomautuksena.
Anssi Kela on kaiksta kausista ainoa joka teki sovitukset itse, näin Leri Leskinen kertoi jossain lehdessä.