Musiikkimakusi? Jokaisella se oma mielimusiikki on sitä parasta. Esittele se meillekin.
Laita lista suosikkisäveltäjistäsi/-artisteistasi/-bändeistäsi jne. 5-10 voi olla hyvä määrä, mutta niin monta kuin haluat. Sellaisia, jotka parhaiten kuvaavat mielimusiikkiasi laidasta laitaan, kuten usein sanotaan.
Kommentit (70)
Minä en enää kuuntele yhtä paljon bändejä kuin yksittäisiä hyviä kappaleita, joita valitsen aikaisempaa laajemmin. Nykyisin se käy helposti, kun saatavuus on valtavaa ja on helppo poimia mistä tykkää. Kuuntelen myös paljon sellaista noloa, tarttuvaa ja sentimentaalista huttua, mitä aiemmin en kehdannut (enkä julkisesti tunnusta vieläkään). Kuuntelen minä sen vastapainoksi "vakavampaakin" musiikkia klassisen, progen ja jazz/fuusion alueelta. Olen vihdoin oppinut, että musiikki ei niinkään ole hyvää tai huonoa, vaan tilanteeseen sopivaa tai sopimatonta.
Depeche Mode
Roxette (vanha tuotanto)
U2 (vanha tuotanto)
Cure
Alice Cooper
WASP
Elvis
saksalainen rock (ei Rammstein ym., vaan täällä tuntemattomammat yhtyeet)
Lyijykomppania
Timo Rautiainen
Slayer
Venom
Juice Leskinen
Jenni Vartiainen
Nightwish
Sia
Tuure Kilpeläinen ja Kaihon karavaani
Kaija Koo
Etenkin näitä kuuntelen edelleen, joskus myös Spotify-listoja.
Vierailija kirjoitti:
Roope Salminen
Cheek
Anna Abreu
SAARA
Arttu Lindeman
Sanni
Mikael Gabriel
<3
Jotenkin absurdia nämä mielipiteet. Tuo sun luettelosi sisältää ne määkijät, joita inhoan kaikkein eniten. No, tuskin sinäkään minun musiikkimaustani pitäisit. Mutta näin se pitää ollakin, jokaiselle jotain!
Mun last.fm 10 eniten kuunneltua bändiä / artistia:
1. Shining (nor)
2. Ali Project
3. Emperor
4. Hiromi Uehara
5. Kingston Wall
6. Carpenter Brut
7. Babymetal
8. Alcest
9. Meshuggah
10. Lau Nau
Pari tärkeää artistia jää pois tuolta kappaleiden soittokertoja laskevalta listalta, koska heidän kappaleensa ovat vaan niin pitkiä, että niitä ei tule levyn mittaiseen kuuntelusessioon kuin 4-6. Esimerkkeinä vaikka Wagnerin oopperat, Mahlerin sinfoniat ja Moonsorrow.
Onerepublic
Seafret
The Script
Foo Fighters
Guns N'Roses
Barcelona
Young Guns
Ym.
Vierailija kirjoitti:
Mun last.fm 10 eniten kuunneltua bändiä / artistia:
1. Shining (nor)
2. Ali Project
3. Emperor
4. Hiromi Uehara
5. Kingston Wall
6. Carpenter Brut
7. Babymetal
8. Alcest
9. Meshuggah
10. Lau Nau
Pari tärkeää artistia jää pois tuolta kappaleiden soittokertoja laskevalta listalta, koska heidän kappaleensa ovat vaan niin pitkiä, että niitä ei tule levyn mittaiseen kuuntelusessioon kuin 4-6. Esimerkkeinä vaikka Wagnerin oopperat, Mahlerin sinfoniat ja Moonsorrow.
Huomasin toisenkin tilastoharhan, kun Shanghailaisen etnoproge/dream pop bändi Cold Fairylandin levyistä osa on nimellä 冷酷仙境. Yhteenlaskettu määrä yltää kuudenteen sijaan.
Shiraz Lane
Reckless Love
Santa Cruz
Black Veil Brides
Get Scared
Ghost Town
Three Days Grace
Adam Lambert
Jesse Kaikuranta
John Williams (säveltäjä)
Aerosmith