Vauvan sukupuoli?! Mitä lääkäri tarkoitti tällä???
Lääkärimme ei siis suostunut kertomaan meille tulevan vauvamme sukupuolta vaikka ilmeisesti hän sen kyllä selvästi näkikin kumpi on tulossa. Hän sanoi meille vain että "no tuossa on tuommoinen isompi juttu ja vieressä tuollainen pienempi, päätelkää siitä". Tämä on nyt todella typerä kysymys varmaan joidenkin mielestä mutta siis jäi silti epäselväksi?! Meinasiko tuolla nyt että olisi poika tulossa?? En ainakaan löydä tuosta lauseesta mitään tyttöön viittaavaakaan? En ymmärrä miksei voinut vain sanoa suoraan kumpi oli...
Kommentit (32)
Poika ilmeisesti. Häppäreissä se klitta ei ole vieressä vaan ennemminkin sisässä.
Olisko voinut vaikka kysyä suoraan siltä lääkäriltä? Selväsanaisemmin pyytää vastausta siis.
Vierailija kirjoitti:
Olisko voinut vaikka kysyä suoraan siltä lääkäriltä? Selväsanaisemmin pyytää vastausta siis.
Kysyinkin, kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla sain vastaukseksi että "en kommentoi, päätelkää itse". Toisella kertaa sitten lisäsi tuon isompi-pienempi-kommentin. Ja siksi tämä jäikin näin paljon häiritsemään. :(
Miksi ihmeessä se olisi tarpeellinen tieto?
Eikö oleellista ole, ettei näy vikoja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö oleellista ole, ettei näy vikoja?
Ehdottomasti tärkeintä terveys ja se oli meillä tietenkin tärkein asia käynnissä, tarkistaa että kaikki on hyvin. Mutta olimme sopineet että jos kaikki on hyvin, haluaisimme tietää sukupuolenkin, vaikka todellakin on aivan sama kumpi tulee. Mielenkiinnosta siis täysin. Minua ei olisi häirinnyt mikäli olisi sanottu että "en saa selvää, joten en voi sanoa kummalta näyttää" mutta kun saimme noin ihmeellisen vastauksen, asia jäi häiritsemään.
No siinä näkyi pippeli ja munat. Poika on tulossa.
Lapsi raukalla on kivekset peniksen vieressä, ei siellä alla. Mikä lie zika-virus a la pohjola -syndrooma.
Vierailija kirjoitti:
No siinä näkyi pippeli ja munat. Poika on tulossa.
Näin itsekin ajattelin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oleellista ole, ettei näy vikoja?Ehdottomasti tärkeintä terveys ja se oli meillä tietenkin tärkein asia käynnissä, tarkistaa että kaikki on hyvin. Mutta olimme sopineet että jos kaikki on hyvin, haluaisimme tietää sukupuolenkin, vaikka todellakin on aivan sama kumpi tulee. Mielenkiinnosta siis täysin. Minua ei olisi häirinnyt mikäli olisi sanottu että "en saa selvää, joten en voi sanoa kummalta näyttää" mutta kun saimme noin ihmeellisen vastauksen, asia jäi häiritsemään.
Joo, ihmiset on erilaisia, tuo lääkäri saattoi mielestään ihan selvästi tarkoittaa että "en ole varma, näistä jutuista voitte päätellä", mutta muille se sanoma voi jäädä sitten vähän hämäräksi.
En ymmärrä miksi aina pitää hokea "eikö ole tärkeintä että lapsi on terve" mantraa aina tässä yhteydessä?! Tottakai on! Mutta miten sukupuoli ja terveys liittyvät toisiinsa? Jos vanhemmat haluavat tietää, niin mielestäni olisi kohtuullista kertoa kumpi tulee. Liittyy ihan siihen että lapsen tuloon on helpompi valmistautua henkisesti ja hankintojenkin puolesta. Vaikka ei olekaan 100% varmaa kumpi on. Itse haluaisin tietää sikiön sukupuolen vaikka ei olisikaan terve ja hoitajan veikkauksen vaikka menisikin metsään.
Ap:lle jos teillä on alhaalta päin kuvia sikiöstä tai muistat miltä näytti, niin Googlesta löytyy englanniksi haettuna tyttö ja poika sikiön erot.
Kaksosethan sieltä ovat tulossa: isompi ja pienempi.
Ei lääkäri voi sanoa varmuudella kumpi tulee kun kakopäät vetää sit oikeuteen jos tuleekin muuta kuin luvattu. Ja ap on selvästi kakopää.
Ei meillä aleta kertomaan ollenkaan ettei haasteta oikeuteen kun huone olikin pinkki.
Miksi pitää jo kohdussa lyödä sukupuolituksen mukaan leima otsaan? Asiallinen sukupuolinneutraali ilmaisu lääkäriltä, arvostan.
Mistä te voitte tietää lapsen sukupuolta, ennen kuin hän itse sen päättää?
Savolainen lääkäri.
Suattaapi olla tai olematta... Riippunee ihan sinusta.
Minulle lääkäri näytti ultrassa rv 32, mutta ei hänkään sitä ääneen sanonut. Mutta noilla viikoilla oli hyvin selvää.
Saitko kuvaa mukaan? Skannaa tänne ni me kerrotaan.
P