Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Monennella luokalla lapsesi on?
Meidän 5. luokkalaisella ei ole vielä yhtään.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

4. luokkalaisella 4 läksyjen unohdus merkintää ja 3 ahkeraa työskentelyä_merkintää. 

Läksyunohdukset tulivat kaikki toisella kouluviikolla, nyt ryhdistäytyi kun pidin pienen puhuttelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Monennella luokalla lapsesi on?
Meidän 5. luokkalaisella ei ole vielä yhtään.

Ja nää siis kaikki positiivisia.

Vierailija

15 merkintää. 2 sairauspoissaoloselvitystä, yksi läksynunohdus, yksi koko luokkaa koskeva riehumisvalitus, loput hyvää työskentelyä. Vissiin aika normaali lapsi.

Vierailija

Ei yhtään. Itse asiassa lapsi ei ole koskaan saanut mitään merkintöjä (on nyt neljännellä). Eipä ope laita Wilmaan muuta kuin tiedotteita.

Vierailija

Abilla on yksi poissaolo, yksi myöhästyminen ja yksi hyvä-merkintä.

Lukion 1.vuoden opiskelijalla on kaksi hyvä-merkintää.

Lukiossa tulee harvoin mitään muita merkintöjä ja poissaolot ja myöhästymiset.

Vierailija

8.lk olevalla pojalla on 32 positiivista merkintää. Ja ennen kuin joku tulee huutelemaan sanottakoon, että noin kolme viidesosaa niistä on englannin ja ruotsin opettajilta. Niitä jaetaan ihan naurettavan paljon, kohta tulee inflaatio.

Vierailija

En ole laskenut. Kolme laste peruskoulussa ja aktiivisuusmerkintöjä on tullut läjä. Kahdesti on tullut läksyt unohtuneet -merkintä, eri lapsille tosin.

Vierailija

Minun puolestani opettajat saisivat mieluummin antaa positiiviset palautteet kasvotusten lapsille. Emme me vanhemmat niitä positiivisia palautteita tarvitse, vaan lapset.

Vierailija

Poika 3:lla, melkein joka päivältä merkintä, joko "positiivinen osallistuminen" tai "aktiivinen osallistuminen".
Mutta myös 2 läksyjen unohdusta, 2 x ilmoitus, että vaikeaa ryhmätyössä, koska vaikeaa kysyä apua tjsp.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani opettajat saisivat mieluummin antaa positiiviset palautteet kasvotusten lapsille. Emme me vanhemmat niitä positiivisia palautteita tarvitse, vaan lapset.
Idea kun on siinä että sinäkin kerrot siitä merkinnästä.

Vierailija

Olen ilahtunut, kun nyt 5. luokalle vaihtui opettaja.

Aina ennen on tullut vain negatiivisia merkintöjä, välillä aiheesta, välillä minusta aivan hölmöjä juttuja, kuten että liian tylsä kynä oppitunnilla (<- tämä ihan oikeasti merkintä...miten voisin vaikuttaa asiaan? Miksi tunnilla ei teroiteta kynää jos näin on?). Nyt uusi ope on antanut jo kaksi plussaa, molemmat matematiikassa, joka on kaikkein hankalin aine lapselle. Perusteluna ahkeraa työskentelyä, viittaamista tunnilla ja hyvää yhdessä tekemistä. Olen tosi iloinen pojan puolesta! Alakoulussamme on käyty keskustelua Wilman negatiivissävytteisestä käytöstä, vanhemmat ovat antaneet paljon palautetta siitä, että merkitään vain negatiivisest asiat, osa opettajista ei merkkaa koko luokalle yhtään onnistumista koko lukuvuoden aikana. Ei kuulemma ehdi. Tästä on vanhempaintoimikunta antanut palautetta koululle. Rehtori puolustelee sillä, että opettajat eivät ehdi antaa positiivista palautetta :D.

Yläkoulussa plussaa nyt tulee jatkuvasti, 9. luokkalainen on saanut usein päivän jokaisesta tunnista plussan perusteluineen. Siihen ei enää niin kiinnitä huomiota edes. Askel alakoulusta yläkouluun on meillä ollut tässä valtava.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat