Vilkun käyttö ynpyrässä!
Vilkkua käytetään kun poistutaan ynpyrästä. Vilkkua ei käytetä kun mennään. Kaksikaistaisessa ynpyrässä ei vaihdeta kaistaa vilkun kanssa eikä ilman.
Kommentit (41)
Jos käännyn heti ensimmäisestä liittymästä pois, laitan usein vilkun jo mennessäni ympyrään.
Ynpyrässä voi myös pyörähtää ylimääräisen tuuletusrundin ilman vilkkua. T. Hilpeä ynpyrämies
Meinasi tänään tulla tumman kuskin auto kyljestä sisään ynpyrässä kun ei näyttänyt vilkkua. Minä kyllä näytin keskisormea! Pelästyin niin
Vierailija kirjoitti:
Ynpyrä... mitä muoto se on? :D
Ynpyrä ja pinppi on melkein synomuumejä!
Porissa on neliskanttinen ynpyrä, viheriöin kateudesta.
Jännin tilanne minulla oli ynpyrässä kun edellä ajava auto pysähtyi ja rupesi peruuttamaan.
Jännä paikka oli.
Entä jos ajaa Benarilla, niin pitääkö silloinkin käyttää vilkkua? Kun se on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ynpyrässä voi myös pyörähtää ylimääräisen tuuletusrundin ilman vilkkua. T. Hilpeä ynpyrämies
Näin. Esimerkiksi Pariisissa, Riemukaaren ynpärillä voi tehdä riemuynpyrän tai useampiakin, jos yrittää sisäkaistalta pois.
Katson yleensä navigaattorista etukäteen reittini ja suunnittelun niin etten vahingossakaan joudu ajamaan ynpyrästä. Välillä saattaa tulla ylimääräisiä kilometrejä,mutta on se sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Meinasi tänään tulla tumman kuskin auto kyljestä sisään ynpyrässä kun ei näyttänyt vilkkua. Minä kyllä näytin keskisormea! Pelästyin niin
Se on vittumaista kun on vielä itse maksumies/nainen koska vilkku ei ohita liikennesääntöjä. Eli joku voi risteyksessä vilkuttaa ja ajaa suoraan kylkeen ja toinen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kolmion takaa suoraan eteen tämmöinen väriläiskä keskiviikkona.
Mahtaako näille edes olla ajokorttia vaatimuksena?
Teinikin jo tietää, että oot läppä
Meidän kinppakyydin matkan varrella on kolme ynpyrää. Yhdessä kasvaa kauniita kukkia. Joku oli kerran pysähtynyt poimimaan siitä kukkakinpun. Ei kai niin saisi tehdä? Se näyttikin vähän sellaiselta hanpuusilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kolmion takaa suoraan eteen tämmöinen väriläiskä keskiviikkona.
Mahtaako näille edes olla ajokorttia vaatimuksena?
Ja mulla tuli pari viikkoa sitten samaa kaistaa pakulla vastaan, onneksi neljänkympin alueella niin ehdin pysähtyä. En tiedä luuliko olevansa Englannissa.
Jos ajaa monta kierrosta ynpyrässä, poliisi voi tulla ja panputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vilkkua käytetään kun poistutaan ynpyrästä. Vilkkua ei käytetä kun mennään. Kaksikaistaisessa ynpyrässä ei vaihdeta kaistaa vilkun kanssa eikä ilman.
Ai, niinkö!!!!
Onk tää uusi juttu, vai jokin korkeampi elämys, jo 70-luvulla autokoulussa kerrottiin, että kaikissa ynpyröissä kannattaa iloisesti vilkutella perässä ajajalle, oli auto vaikka demari.
En ole koskaan ajanut ynpyrässä, tai ynpyrään, joten en osaa sanoa.
Norjassa vilkuttelvat myös ynpyrään mennessä, vekkulia kansaa