Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä paskaa toi ylen juttu on, että monet nielevät lääkkeensä muka väärin?

Vierailija
16.09.2016 |

Eihän joku ritalin tai oxycontin tunnu missään, jos niitä ei murskaa, että ne vapauttavat vaikuttavan aineen nopeammn.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tyttäreni lääkkeessä lukee"kokonaisena tai puolikkaana, ei saa purra tai murskata, voi liottaa ja nielaista välittömästi. " ja tämä koska lääkkeen on tarkoitus vapautua vasta suolistossa. Ja monet pitkäaikaisvaikutteiset lääkkeet pitää nielaista kokonaisena että lääkeaine ei vapaudu välittömästi.

Vierailija
2/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tuossa kiinnittäisi huomiota se, että kolmasosa jättää lääkkeet kokonaan nielemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
4/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Teksti-tv sivu 103.

Vierailija
5/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja monet pitkäaikaisvaikutteiset lääkkeet pitää nielaista kokonaisena että lääkeaine ei vapaudu välittömästi.

Joo, mutta tietyt lääkkeet toimivat paljon paremmin jos ne murskaa ensin eli tuhoaa mekanismin, joka vapauttaa vaikuttavan aineen hitaasti.

Vierailija
6/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monet pitkäaikaisvaikutteiset lääkkeet pitää nielaista kokonaisena että lääkeaine ei vapaudu välittömästi.

Joo, mutta tietyt lääkkeet toimivat paljon paremmin jos ne murskaa ensin eli tuhoaa mekanismin, joka vapauttaa vaikuttavan aineen hitaasti.

Ööö, juuri näin se ei toimi, vaan tavoiteltu hoito jää silloin saavuttamatta.

t.farmaseutti

Vierailija
7/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tuossa kiinnittäisi huomiota se, että kolmasosa jättää lääkkeet kokonaan nielemättä.

Onko se nyt joku ihme, että monet eivät oikeasti syö psykiatrin määräämiä SSRI-lääkkeitä vaan valehtelevat psykiatrille syövänsä niitä?

Vierailija
8/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jutussa ihmetytti se, että lääkkeitä, ainakaan joitakin lääkkeitä, ei saisi ottaa mehun kanssa. Jos minulle tulisi lääkitys, jonka pitäisi ottaa veden kanssa, minun olisi aika turha ottaa sellaisia lääkkeitä edes vastaan. En nimittäin pysty nielemään lääkkeitä veden kanssa, vaan lääke ja se vesi tulevat saman tien ylös. Koettu on monet kerrat. Nesteessä pitää olla jokin hyvä maku, ennen kuin saan lääkkeen alas, vesi ei peitä lääkkeen karvasta makua, vaikka kuinka yritän olla sitä maistamatta.

Vierailija
9/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän joku ritalin tai oxycontin tunnu missään, jos niitä ei murskaa, että ne vapauttavat vaikuttavan aineen nopeammn.

Ei varmaankaan ollut kohdistettu narkkareille.

Vierailija
10/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.farmaseutti

Toimiihan. Metyylifenidaatti (ritalin) ei tunnu oikein missään, jos syö napin kokonaisena, mutta hieman isompi annos murskattuna kyllä potkii perseelle.

Vierailija
11/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jutussa ihmetytti se, että lääkkeitä, ainakaan joitakin lääkkeitä, ei saisi ottaa mehun kanssa. Jos minulle tulisi lääkitys, jonka pitäisi ottaa veden kanssa, minun olisi aika turha ottaa sellaisia lääkkeitä edes vastaan. En nimittäin pysty nielemään lääkkeitä veden kanssa, vaan lääke ja se vesi tulevat saman tien ylös. Koettu on monet kerrat. Nesteessä pitää olla jokin hyvä maku, ennen kuin saan lääkkeen alas, vesi ei peitä lääkkeen karvasta makua, vaikka kuinka yritän olla sitä maistamatta.

Voiko toi riippua mehusta? Esim. jos kovin hapan mehu vaikuttaa lääkkeen tehoon niin voisko ottaa makeamman mehun kanssa? Pystytkö ottamaan lääkettä vaikka teen tai kahvin, tai kylmän tee- tai kahvijuoman kanssa?

Vierailija
12/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt joku ihme, että monet eivät oikeasti syö psykiatrin määräämiä SSRI-lääkkeitä vaan valehtelevat psykiatrille syövänsä niitä?

Kuvittelet, että SSRI-lääkkeitä määrätään kokonaisvaltaisesti niin paljon, että kolmasosa ihmisistä, jotka jättävät syömättä lääkkeensä koostuu pääasiassa niistä? Ainakin on selvää kuka on jättänyt lääkkeensä syömättä.

Vierailija
13/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.farmaseutti

Toimiihan. Metyylifenidaatti (ritalin) ei tunnu oikein missään, jos syö napin kokonaisena, mutta hieman isompi annos murskattuna kyllä potkii perseelle.

Farmaseutti puhui tavoitellusta hoidosta. Tavoiteltu hoito on, että ADHD:ta sairastava ei hypi seinille, vaan on "normaali". Se on eri juttu, jos narkkari vetää Ritalinia, ilman ADHD:tahan tuo lääke vaikuttaa kuten mieto piri tms. Se ei ole "tavoiteltua hoitoa".

Vierailija
14/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko toi riippua mehusta? Esim. jos kovin hapan mehu vaikuttaa lääkkeen tehoon niin voisko ottaa makeamman mehun kanssa?

Makea ei ole happaman vastakohta (emäksinen on happaman vastakohta). Suurin osa makeista juomista on itse asiassa hyvin happamia (pH reilusti alle 7).

Vierailija
15/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa käydä mv-roskan sivustolla katsomassa kuinka lääkkeitä syödään, sivuston omistajalla on paljon kokemusta pillereiden popsimisesta.

Vierailija
16/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Teksti-tv sivu 103.

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/txt?PAGE=103

Tuossa oikea linkki

Vierailija
17/17 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko toi riippua mehusta? Esim. jos kovin hapan mehu vaikuttaa lääkkeen tehoon niin voisko ottaa makeamman mehun kanssa?

Makea ei ole happaman vastakohta (emäksinen on happaman vastakohta). Suurin osa makeista juomista on itse asiassa hyvin happamia (pH reilusti alle 7).

Onko kaikki mehut happamia?