Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kertokaa teidän konstit. Kukkahattutädit pysykööt loitolla tästä ketjusta. Mä aloitan: kannattaa mennä mummulaan tms kylään ruoka-aikaan. Julkisista vessoista voi nyysiä veskipaperia ja työpaikan karkkilaarista viedä karkkeja kotiin lapsille.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Mun lapsi haluaa aina ostoskärryissä hipelöidä pieni pusseja joita on heviosastoilla. Siinä sitten kulkeutuu kotiin yksi tai kaksi pakastepussia. Niitä en ole ostanut vuosiin myöskään sen vuoksi koska uusiokäytän ne joissa olen kuljettanut hedelmiä. Säästö se on pienikin säästö 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ihanko täysin ilmaiseksi? Eli että ei yhtään mitään tarvitse tehdä asian eteen kuin ottaa vaan tai istua valmiiseen pöytään? En tiedä juuri yhtään. Mutta jos vähän viitsii nähdä vaivaa niin voi tehdä jotain  pientä jobia ja siten saada ilman rahaa jotain. MInä esim pesen joskus naapurin matot ja saan sen edestä hilloa ja omenoita. Teen pikkuhommaa maajussille ja saan maitoa ja purkkilihaa. Autan toista maajussia ja saan perunoita, sipulia ja porkkanaa. Kolmannelta maajussilta munia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tarkenna hiukan: pitääkö hankinnan olla laillista?

Ilmeisesti ei, varastaminenhan on mainittu jo aloitusviestissä.

Koululaiset voi lähettää kaverin luo välipala ja ruoka-aikaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kukkahattutädit käy antamassa miinusta 😃 Lisää konsteja, kiitos!

Kuka nyt pitää "lokeista"? Työpaikalta tmv nyysityt tavarat maksaa joku. Eivät ne ole "ilmaisia".

Vierailija

Etsi fb-ryhmä joka on täynnä hyväntahtoisia ihmisiä kuten 'edes yhtenä päivänä maailman tärkein' ja mene sinne itkemään surkeaa elämää ja lisää vielä osoitteesi loppuun, näin saat postissa hyvällä lykyllä vähä karkkia ja muutaman kympin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lankata naama ja mennä rajalle huutamaan asyylia.

*facepalm* Ei näköjään ole mahdollista keskustella ilman näitä rajakkineropatteja. Vastaanottorahan määrä on paljon pienempi kuin normaalit toimeentulotuet, työttömyyskorvaukset jne. ilmaiset rahat tavissuomalaisella. Että eipä hirveän osuva kommentti :)

Joo joo, tiedän ettei teitä faktat kiinnosta, mut aina pitää yrittää.

Vierailija

Meillä oli siivousfirmassa käytäntö, että vessapaperirulla pitää vaihtaa siivouksen yhteydessä täyteen, jos se on vajaa. Nämä vajaat heitettiin roskikseen, tai olisi pitänyt heittää, mutta minä heitin ne omaan pussukkaan ja vein kotiin. Päivän sanomalehdet piti myös päivän päätteeksi heittää paperinkeräykseen, paitsi minä toin hesarin, ja iltikset kotiin. Eli sanoisin, että jos töissä pitää jotain käyttökelpoista heittää pois, niin tuokin sen kotiin. Mikäli siitä kotiin viemisestä ei seuraa potkuja. Esim ruokakaupoistahan ei työntekijät saa välttämättä viedä mitään kotiin.

Vierailija

Voit saada tavaraa (roinaa enimmäkseen, mutta joukossa ehkä hyvääkin tavaraa) ilmoittamalla lähipiirille, sukulaisille ja tuttaville, että sinulle saa tuoda, hoidat ne eteenpäin kierrätykseen. Ruoka on hankalampi, ellet tosiaan vaihda sitä johonkin palveluksiin

Vierailija

Kaupoissa on joskus niitä maistiaisia ja esittelyjä, niistä voi saada jotain pientä syötävää. Vaalien alla kannattaa kiertää kaikki mahdolliset tapahtumat, saa kahvia, pullaa, makkaraa, kyniä, heijastimia jne.

Vierailija

Kierrätyskeskusten ilmaispisteet.

Ruoanjakelu.

Tori.fi on myös joskus ilmaisia tavaroita, periaatteella hae pois.

Kirkoillakin on jotain leipäjakelua.

Vierailija

Joissakin kierrätyskeskuksissa ja kirpputoreilla on "ota tästä ilmaiseksi" -laatikko, josta voi saada hyvääkin tavaraa ilmaiseksi, itse olen saanut mm. vaatteita ja lautasia. Kirjastoissa on yleensä kirjankierrätyspiste, johon voi viedä itselle tarpeettomia kirjoja ja ottaa uusia luettavaksi.

Voi myös tarjoutua avuksi naapurin tai tuttavan tavarankarsimisprojektiin, sieltä voi saada jotain itselle tarpeellista.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat