Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei tunnu välittävän yhtään mitä mä haluan.

Vierailija
15.09.2016 |

Elikkäs, olen 16 vuotias tyttö, ja äitiä ei tunnu kiinnostavan yhtään millasta ruokaa mä haluaisin syödä.
Musta tuntuu pahalta syödä joka päivä vain jotain rasvasta kanaa/lasagnea/makkarakeittoa.
Esimerkiksi : Mä tykkäisin ite että olis aamupalle jotain esimerkiksi jotai sämpylää jonka päällä kalkkunaa/voileipäkinkkua, salaattia ja kurkkua, mutta äidin mielestä aivan turhaa eikä ole rahaa. (? ei ole kallista.) En tykkää siitä iänikuisesta kaupan halvimmasta vaaleasta leivästä, joten en syö leipää lähes koskaan joka sitten korvaantuu jollain paljon epäterveellisemmällä.

Tää jatkuva säästely ihan normaaleissa ruoissa (murot, leivät, kasvikset kun kuitenkin muihin asioihin on laittaa reilustikin rahaa..) ärsyttää. MITEN saan äitini tajuamaan että vielä minun ikäiseni PITÄÄ saada oikea aamupala ja välipaloja, eikä antaa mahdollisuus vain ruokiin joihin en voi itse vaikuttaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä tyttö töihin ja osta kaviaarit, hanhenmaksat ja hummerit sitten ihan itse.

Vierailija
2/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun PIDä saada tuollaisia. Turhaa kitinää tuossa iässä, kun sinun ei enää montaa vuotta tarvitse siellä äidin nurkissa edes asua. Ja kyllä nuori kroppa hyvin kestää ne vähän epäterveellisemmätkin ruoat vielä jokusen vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepä tyttö töihin ja osta kaviaarit, hanhenmaksat ja hummerit sitten ihan itse.

En ymmärrä mitä hienostelua on aivan normaaleissa HALVOISSA aamupala-aineksissa tai muroissa?

Olen opiskelija joten töihin en ole menossa.

Vierailija
4/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noup. Vanhemmalla on alaikäistä lasta kohtaan elatusvelvollisuus ja velvollisuus huolehtia lapsen fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta terveydestä. Hyvän, terveellisen ja lapsen tarpeita vastaavan ruuan tarjoaminen on ihan kiistatta vanhemman velvollisuus. 

Vierailija
5/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tarjoutua käymään kaupassa ja tekemään osan ruuista, jos äiti maksaa? Hän tuntuu jumiutuneen omaan tapaansa syödä eikä jaksa nähdä vaivaa hyvän ruuan eteen. Hyvä ja terveellinen ruoka ei välttämättä ole sen kalliimpaa kuin se nykyinenkään, kun valitsee raaka-aineet harkiten. Kunnollinen leipä on kyllä auttamatta kalliimpaa kuin se kaupan halvin, mitä en kyllä itsekään suostuisi syömään. Yksi vaihtoehto parempaan leipään on leipoa se itse, se ei ainakaan maksa yhtään ylimääräistä.

Myös levitteitä voi tehdä itse, jos haluaa leivälle parempaa makua, mutta äiti ei suostu ostamaan leikkeleitä. 

Vierailija
6/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö puhumaan äidillesi, asiallisesti ja rauhassa, tästä? Entä isäsi?

Vierailija
7/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea halpa leipä ei kelpaa, sämpylät kyllä? Murojakin kaipat? Kyse ei ole sulla terveellisyydestä, vain sun omista mielihaluista ja toiveista, ja kyllä, sun äidin pitäisi antaa niitäkin sulle, vaan ei jatkuvasti.

Vierailija
8/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Oma äitini oli aikoinaan vähän samanlainen ja olin ihan tyytyväinen päästessäni muuttamaan kotoa 18-vuotiaana. Vieläkin ihmettelen kotona vieraillessa, miten pysyvät elossa niillä ruoilla. :D Sellainen pula-ajan säästömeininki tarttunut ilmeisesti lapsuudenkodista...

Mitä syöt nykyään aamuisin? Olisko mahdollista, että opettelisit itse tekemään sämpylöitä? ;) Ei voisi äitikään valittaa, kun tulevat halvemmaksi kuin kaupan leivät. Tässä yks hyvä resepti, joka vaatii toki pari tuntia aikaa, mutta ei oo muuten kovin vaikea: http://www.soppa365.fi/resepti/20234/fantastinen-leipae/

Vierailija
9/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Paula vanukasta, suklaata, kaakaota ja mehua tarjoava äityliini

Vierailija
10/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murot on muuten epäterveellisiä. Kai sitä leipää vois kuitenkin vaihtaa välillä, jos ei äitis ole ihan konkurssissa.

Vierailija
11/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalea halpa leipä ei kelpaa, sämpylät kyllä? Murojakin kaipat? Kyse ei ole sulla terveellisyydestä, vain sun omista mielihaluista ja toiveista, ja kyllä, sun äidin pitäisi antaa niitäkin sulle, vaan ei jatkuvasti.

Sämpylöitä on olemassa terveellisiä kokojyväsämpylöitä. Vaalea leipä on pelkkää höttöä. Muroissa sama juttu, vähäsokerisia ja kuitupitoisia vaihtoehtoja on olemassa.

AP:lle: oletteko oikeasti köyhiä? Onko sinulla isää? Onko äitisi yksinhuoltaja?

Vierailija
12/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko tarjoutua käymään kaupassa ja tekemään osan ruuista, jos äiti maksaa? Hän tuntuu jumiutuneen omaan tapaansa syödä eikä jaksa nähdä vaivaa hyvän ruuan eteen. Hyvä ja terveellinen ruoka ei välttämättä ole sen kalliimpaa kuin se nykyinenkään, kun valitsee raaka-aineet harkiten. Kunnollinen leipä on kyllä auttamatta kalliimpaa kuin se kaupan halvin, mitä en kyllä itsekään suostuisi syömään. Yksi vaihtoehto parempaan leipään on leipoa se itse, se ei ainakaan maksa yhtään ylimääräistä.

Myös levitteitä voi tehdä itse, jos haluaa leivälle parempaa makua, mutta äiti ei suostu ostamaan leikkeleitä. 

Juuri tänään ehdotin että lähtisin käymään kaupassa jos saisin hieman rahaa, mutta sain taas kuulla nillitystä siitä että ostan vain aivan turhia asioita ja "mistä h*lvetistä sinä olet saanut päähäs että tarviit tuollasta p*skaa", eli ei tunnu kelpaavan.

t.ap

Vierailija
13/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä hyvä lapsi ymmärrät, ettei raha kasva puussa? Jos haluat jotain erikoisherkkuja, niin sinun on syytä mennä töihin ja ostaa ne ihan omilla rahoillasi.

Vierailija
14/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sämpylöitä on olemassa terveellisiä kokojyväsämpylöitä. Vaalea leipä on pelkkää höttöä. Muroissa sama juttu, vähäsokerisia ja kuitupitoisia vaihtoehtoja on olemassa.

Minun mielestäni emme ole köyhiä, ulkomailla äiti käy kerran vuodessa (ilman minua..) ja lomamatkoja suomen sisälle aika useasti (ilman minua taas). Isää en ole nähnyt pitkään aikaan, mutta silti vanhemmilla yhteishuoltajuus.

Vierailija
15/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murot on muuten epäterveellisiä. Kai sitä leipää vois kuitenkin vaihtaa välillä, jos ei äitis ole ihan konkurssissa.

Esim. Talkmurut ovat kyllä ihan kelpoa ravintoa, eivät kaikki murot ole mitään sokeripommeja väriaineilla höystettyinä. 

Vierailija
16/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni emme ole köyhiä, ulkomailla äiti käy kerran vuodessa (ilman minua..) ja lomamatkoja suomen sisälle aika useasti (ilman minua taas). Isää en ole nähnyt pitkään aikaan, mutta silti vanhemmilla yhteishuoltajuus.

Sitten kyseessä taitaa olla vaan kusipäisyys ja piheys äitisi kohdalla. Oma äiti oli vähän samanlainen muinoin. Annosteli mulle maidon lasiin valmiiksi, etten joisi sitä liikaa päivässä. Ihan kuin me oltaisi oltu niin köyhiä. 

Vierailija
17/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja, osta kaurahiutaleita ja syö aamuisin lautasellinen puuroa. Se on halpaa ja terveellistä. Et tarvitse sämpylöitä ja leikkeleitä, vaikka niistä saisikin kivoi kuvei instaan.

Vierailija
18/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista muuttaa isän luokse, jos äitiä ei kerran kiinnosta? Ikävältä tuntuu, että nuori tyttö ei saa kunnollista ruokaa :-(

Vierailija
19/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä osaa olla kiittämätön teini. Ihan vihaksi pistää.

Vierailija
20/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mummolta irtois paremmat ruuat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan