Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei tunnu välittävän yhtään mitä mä haluan.

Vierailija
15.09.2016 |

Elikkäs, olen 16 vuotias tyttö, ja äitiä ei tunnu kiinnostavan yhtään millasta ruokaa mä haluaisin syödä.
Musta tuntuu pahalta syödä joka päivä vain jotain rasvasta kanaa/lasagnea/makkarakeittoa.
Esimerkiksi : Mä tykkäisin ite että olis aamupalle jotain esimerkiksi jotai sämpylää jonka päällä kalkkunaa/voileipäkinkkua, salaattia ja kurkkua, mutta äidin mielestä aivan turhaa eikä ole rahaa. (? ei ole kallista.) En tykkää siitä iänikuisesta kaupan halvimmasta vaaleasta leivästä, joten en syö leipää lähes koskaan joka sitten korvaantuu jollain paljon epäterveellisemmällä.

Tää jatkuva säästely ihan normaaleissa ruoissa (murot, leivät, kasvikset kun kuitenkin muihin asioihin on laittaa reilustikin rahaa..) ärsyttää. MITEN saan äitini tajuamaan että vielä minun ikäiseni PITÄÄ saada oikea aamupala ja välipaloja, eikä antaa mahdollisuus vain ruokiin joihin en voi itse vaikuttaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu

Vierailija
22/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä hyvä lapsi ymmärrät, ettei raha kasva puussa? Jos haluat jotain erikoisherkkuja, niin sinun on syytä mennä töihin ja ostaa ne ihan omilla rahoillasi.

Pliis, sano että et ole tosissasi! Terveellinen aamupala=erikoisherkku?? Olet oksettava etkä ansaitse lapsiasi!!

Vittu täällä on ihan sairaita "äitejä"!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä osaa olla kiittämätön teini. Ihan vihaksi pistää.

Minulla taas pistää vihaksi, että on olemassa tuollaisia äitejä. Ja kun tyttö tarjoutuu käymään kaupassa, kiroillaan jotain törkeää vastaukseksi. Niin toivoin että tämä olisi provo, mutta eipä taida olla :/

Ja nuo kommentit täällä, "mee tyttö töihin", yms. Hävetkää.

Vierailija
24/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yhdessä äitisi kanssa tehdä kuukaudeksi ruokabudjetin? Eli sopisitte summan, joka ruokaan saa kuukaudessa mennä. Sen jälkeen laskette, kuinka monta euroa voi päivässä käyttää. Sovitte, että ensin vaikka viikon ajan käyt kaupassa ja ostat sieltä kaiken sen, mitä perheenne viikon aikana ruokaan tarvitsee. Tämä opettaisi sinulle rahankäyttöä (kaikki mainitsemasi ruuat kun eivät ole edullisimmasta päästä) ja olisi hyväksi sitten, kun aikanaan muutat omaan kotiin. Näistä ostamistasi raaka-aineista tekisitte yhdessä äitisi kanssa ruuat.

Vierailija
25/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää pulloja, osta kaurahiutaleita ja syö aamuisin lautasellinen puuroa. Se on halpaa ja terveellistä. Et tarvitse sämpylöitä ja leikkeleitä, vaikka niistä saisikin kivoi kuvei instaan.

Mummo hyvä, puurossa ei ole mitään terveellistä.

Vierailija
26/33 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta... leipä on leipää. Samasta jyvästä se halvinkin on tehty kuin ne kalliimmat. Ja ennenkuin alatte sönköttämään jotain täysjyvästä niin muistutan, että se hömpötys on ihan lähes suomalainen keksintö. Hyvin nuo pärjäävät sillä "kauhealla valkoisella mössöllä" joka puolella muualla maailmassa.

En kyllä ymmärrä kitinää, että jonkun valkoisen halpapaahdon tilalle pitäisi saada muroja tms. Ihan saman tason ruokaa.

Vierailija
27/33 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää näiden tänne vastailevien äitien lapset...

Vierailija
28/33 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä alaikäisten vinkuminen huvittaa välillä. No tulet huomaamaan että raha ei kasva puussa, kun menet itse työelämään. Oletko kysynyt äidiltäsi, minkä verran teidän ruoka budjetti on viikkoa kohden. Voisit sanoa äidillesi, että haluat oppia käyttämään rahaa ja ehdottaa että voitaisiko käydä yhdessä kaupassa.

Vierailija
29/33 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ikiomnellinen jos mun lapset haluais teineinä sit syödä aamulla vaik smoothieita!

Vierailija
30/33 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennenkuin alatte sönköttämään jotain täysjyvästä niin muistutan, että se hömpötys on ihan lähes suomalainen keksintö. Hyvin nuo pärjäävät sillä "kauhealla valkoisella mössöllä" joka puolella muualla maailmassa. 

Sulla ei näytä olevan tästä leipäasiasta minkäänlaista käsitystä. Kiinnostaisi vähän tietää mihin perustat väitteesi. 

Vierailija
31/33 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella että 16 v tyttäreni kirjoittelisi täällä.

En kyllä aihettakaan ymmärrä

Siis lasagne ja mskkarasoppa ei maistu.

Ehdota itse ja tee myös omia ruokia. Mitä ruokaa haluat?

Olisin tyytyväinen, jos joku muu ehdottaisi. Yleensä meillä ei paljoa vinkkejä tule. Olisi kiva aina kokeilla uutta

Mitä nyt siis syöt aamupalaksi?

Ei joku sämpylä, kinkku ja kurkku mitään maksa

Vierailija
32/33 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta... leipä on leipää. Samasta jyvästä se halvinkin on tehty kuin ne kalliimmat. Ja ennenkuin alatte sönköttämään jotain täysjyvästä niin muistutan, että se hömpötys on ihan lähes suomalainen keksintö. Hyvin nuo pärjäävät sillä "kauhealla valkoisella mössöllä" joka puolella muualla maailmassa.

En kyllä ymmärrä kitinää, että jonkun valkoisen halpapaahdon tilalle pitäisi saada muroja tms. Ihan saman tason ruokaa.

Ei ap sanonut että pitäisi saada leivän TILALLE muroja vaan että äitinsä ostaa aina sitä halvinta kaikessa eli sokerilla ja lisäaineilla kyllästettyä leipää, muroa, jugurttia yms. Parempi olis lapselle ruisleipä, maustamaton jugurtti ja weetabix kuin 3 kk säilyvä paahtoleipä, sokeriset vanukkaat ja jugurtit tai euroshopperin suklaamurot. Tietysti jos haluat lapsellesi 2. tyypin diabeteksen aiheuttaa niin syötä tuota paskas.

Ap: Sä voit mennä juttelemaan koulun terveydenhoitajalle. Hän keskustelee asiasta sitten äitisi kanssa.

Vierailija
33/33 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon leipä (se vaalee vehnä"pulla" on oikeesti epäterveellistä), kalkkunaleike ja salaatti aamupalalla on täysin järkeviä ja kohtuullisia toiveita. En ymmärrä, mitä jotkut täällä vittuilee ja kitisee. Vai onko niin, että osa porukasta alkaa kiukutella aina ihan vaan periaatteesta, jos joku alle kaksikymppinen kritisoi vanhempiaan?

Ootko ap miettinyt, että kävisit puhumassa terkalle toiveestasi saada terveellisempää ruokaa kotona? Ehkä hän voisi ottaa yhteyttä äitiisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme