Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

no niin. aloittelevat karppaajat pinoon!

05.03.2006 |

Katotaas kuinka paljon meitä on...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituus 165 cm ja kiloja 72, jos se 10 % vaikka putois nyt alkuun.

Tavoitteena on saada myös vyötärön mitta alle 80 cm.

Se mikä epäilyttää on runsas eläin rasvojen ja voin käyttö, ja ajattelinkin pitäytyä enimmäkseen kasviöljyissä.

Ruisleipää syön myös.

Muu perhe saa syödä kuten ennenkin, proteiineja olen kyllä lisännyt kasvavien nuorten miesten ruokavalioon muutenkin ja kasviksia on syöty ennenkin. Pienin on vielä osittaisimetyksellä.

Kerran viikossa on tullut jumpattua, mutta määrän täytyy kasvaa !

Vierailija
2/24 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikää 31v ja lapsia 2kpl. Pienempi kohta 8kk vanha on osittain imetyksellä. Painoa oli elokuussa lapsen syntymän jälkeen hurjat 87kg ja nyt 73.5-74kg. Pituutta löytyy 173cm ja tavoite on päästä 68kg. Kesällä on häät, joten on motivaatioita näyttää hoikemmalta. Liikunta kuuluu 4x viikossa elämääni ja kiinteytys on päätavoite.

Painonvartijoiden mukaan olen elellyt tähän asti, mutta nyt paino on junnannut ja makeanhimo ja repsahdukset jatkuvana vaivana, joten aloitin sitten karppauksen. Nyt on syöty pihvejä, munia, pekonia ja salaattia reilusti:) Paino tippui heti ekalla viikolla reilun kilon ja nälän tunne on aika hyvin jo pois. Ensimmäisinä päivinä vaivasi inhottava päänsärky, mutta toistaiseksi olo on sen verran hyvä, että jatkan tälla linjalla.

Nyt yritän pitää hiilarit 20-40g päivä, enkä syö leipää enkä viljatuotteita. Ruisleivän otan myöhemmin kyllä takaisin ruokavaliooni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo karppiruokavaliolla vuosi sitten ja yrittänyt noudattaa sitä aina välillä tiiviimmin ja välillä löysemmin. Nyt meillä alkoi kuitenkin töissä juhannukseen asti kestävä laihdutuskampanja, punnitus joka keskiviikko ja se tsemppaa eteenpäin. Oma tavoitteeni on -5kg.

Kohta on viikko takana ja vaikka eilen söin asiakkaan luona yhden pienen pullan, on pari kiloa nesteitä lähtenyt. Ihan ekana sen huomaa vatsasta ja sormuksista (alkavat pyörimään). Karppaaminen on ihanaa ja minulla vaikeinta olla ilman jäätelöä. Olen työasioissa tekemisissä yhden mielestäni maailman parasta jätskiä tekevän firman kanssa (Sia Glass) ja vaikka se onkin kermajäätelöä, ei sitä voi nyt syödä. Kiusaus on kuitenkin suuri!

Vierailija
4/24 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pituutta 175cm ja painoa nyt 69kg, se on itselleni liikaa. Olen innostunut tänä talvena hiihtämään ja takana on nyt reilut 400km tammikuun jälkeen. Ongelma vain oli, että hiihto on myös nostanut painoa, kun en tajunnut hiihtää riittävän hiljaisella sykkeellä. Nyt on sykemittari aina mukana. Hiihtokm on mielestäni aika hyvin, kun olen työssä aika pitkää päivää ja kotona on menevä mies ja kaksi alle 5-vuotiasta lasta. Nyt olen aloittanut myös hölkkäämisen. Tarkoitus on liikkua vähintään 5 krt/vk.

Karppaamisen aloittamiseen suosittelen kaikille Antti Heikkilän kirjaa Hyvän olon ruokakirja (1). Se lukemalla pääsee juttuun sisään ja siinä on helpot ohjeistuksetkin. Esim. joku Montignac on paljon monimutkaisempi. Itse on syö ollenkaan leipää tai mitään viljatuotteita enkä näin alussa hedelmiäkään, enkä tietenkään perunaa, pastaa enkä riisiä.

Vierailija
5/24 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuoden alusta, paino silloin 75kg, nyt 70,2, siis pian 5kg lähtenyt. Hirveän tarkka en ole ollut, pyrin vähähiilarista syömään, mut retkahduksiakin on ollut. Pitäis varmaan skarpata, et sais pudotuksen taas vauhtiin..Tavoite ois 60kg:n paikkeilla.

Vierailija
6/24 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko joku " ihan kädestä pitäen" neuvoa mua noiden ruoka-aineiden kanssa?

Atkinssia olen kokeillut, mutta se oli liian rankka, pisti niin hirveän migreenin päälle, että kaikki se aloitusruoka lensi kaaressa pihalle :(

saa mailailla:

lily79@luukku.com

Vierailija
7/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Vuokko rv35, lapset -99, -01 ja -04

Vierailija
8/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosissani en ole vielä aloittanut. Täytyisi kunnolla perehtyä syömisiin ensin. Yritin jo kerran aloittaa, mutta mulla oli koko ajan nälkä, ei kai pitäisi olla jos oikein syö...

Vierailija
9/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia kiinnostaa, mutta on vielä harkinnassa. aloin miettiä sitä rasvan vaikutusta elimistöön.... miten vaikuttaa kolesteroliin ja verenpaineeseen ym. hieman vielä mietityttää...

hmmm

Vierailija
10/24 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ekaa päivää karppailen. Fetasalaatit ja munakokkelit syöty... Melkosta salatiedettä vaan tuntuu olevan, täytyy vielä perehtyä aiheeseen ja resepteihin yms.

Mulla on 4 kk:n ikäinen tyttö ja raskaudesta jäi 5 kg, jotka haluaisin veke. Tällä hetkellä mitat 173 cm ja 72 kg. Jenkkakahvat ahdistaa! Mikä teillä muilla tilanne??

Vierailija
11/24 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen jälkeen tuloksena painoa noin 72kg ja pituutta 170cm sain noista kilosta pudotettua paikkareissa viime vuonna 3 pois eli jäljelle jäi 69 joista nyt reilun viikon karppattuani jäljellä on enää 66kg. Tavoite mulla on aika alhaalla, haluaisin nimittäin painaa 58-60kg, eli 6-8kg vielä tiputettavana. Nyt kuitenkin lähtenyt jo niin paljon että mieskin ihmettelee hoikistunutta olemustani...eli sen myös näkee.

Vierailija
12/24 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko, että paino tippui 3kg/vko karppaamisella? Paljolta kuulostaa, vaikka eka viikolla nesteet lähteekin liikkeelle. Mulle riittäis ihan 5 kilon pudotus, että mahtuisin entisiin farkkuihin..

Voisitko mustikkax2 kertoa jotain sun esimerkkipäiviä mitä syöt? Mulla on vielä menut hakusessa, mutta nyt riittäis intoa ja motivaatiota! Varsinkin jos tuloksia sais nopeasti aikaan!!

Vierailija
13/24 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joka olen ollut viimeiset vuodet todellinen SOKERIHOLISTI.... eli syönyt ihan joka päivä esim. suklaata ja muuta karkkia. Päätin, että nyt saa riittää. Tähän asti ei ole tuo mässäily vaikuttanut painoon, mutta nyt oli tullut parissa kuukaudessa yli 5 kiloa ylimääräistä, kun imetys alkaa olla loppusuoralla ja kulutus siis pienenee. Nyt on neljäs päivä menossa ja olo ei vielä ainakaan ole ruusuinen... Eilinen meni päänsäryn kourissa ja tänään oksettaa sekä ihoa kutittelee ja kuumottaa... Aivan outoa... Olen yrittänyt olla aika tarkkana syömisissä, mutta täysin hiilihydraatteja en ole välttänyt, sillä ruisleipää ja vähän appelsiinimehua olen juonut aamuisin.

Vielä en aiheesta tiedä kovin paljon, pitäisi hakea lisää tietoa, mutta haluan nyt sitkeästi jatkaa tätä muutaman viikon ainakin, jos vaikka alkaisi helpottaa ja vaikuttaa tuohon lihomiseenkin =)

Eikös vaan nuo tuollaiset huonovointisuus- ym. oireet ole aluksi normaaleja? Syönyt olen määrällisesti kuitenkin niin paljon, että heikotusta se ei voi pelkästään olla.

Vierailija
14/24 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysit Mustikkax2 ruokapäiväkirjaa, mutta ajattelin minäkin laittaa omani ihan mielenkiinnosta. Mulla on menossa rv35 ja painoa tullut alusta 10kg, (ennen karppauksen aloitusta tammikuussa).

Eilen söin seuraavaa:

aampala klo 8 itsetehtyä maustamatonta jugurttia tilamaitoon n. 3dl, puolukoita, auringonkukansiemeniä ja ruisleseitä. Teetä

Lounas klo 12, uunilohta, vihersalaattia, feta-juustoa, tilamaitoa ja 1 ruisleipä (100% ruis) Voimariinilla ja juustosiivulla

Välipalaksi klo 15 teetä ja vajaa kourallinen cashew-pähkinöitä

Päivällinen klo 17: Jauhelihakeittoa (perunat jätin muille), lasi piimää

Iltapala klo 21.30, uudestaan jugurttia ja puolukoita (n. 2 dl), ½ appelsiini, kaakao (makeuttamatonta kaakaojauhetta, kuumaa vettä ja maitoa)

Tänään olen syönyt

aamupala klo 7.30 ruishiutalepuuroa ja tuota jugurttia, teetä

välipala klo 12 , sellainen pähkinäpatukka (luontaistuotekaupasta)

lounas klo 13.30 vihersalaattia, tonnikalaa, itsetehtyä munajuustoa, ruisleipää metwurstilla, maitoa ja jälkkäriksi puolukkakukkoa nokareella vaniljakermajäätelöä

Eli kuten huomaat, en ole kovin tarkka hiilareiden suhteen, mutta silti olo on oikein loistava! Ilman ruisleipää maha menee tukkoon ja nyt raskauden loppumetreillä en sitäkään halua. Niin tarkasti jätän sokerit, vehnäjauhot, riisit ja perunat pois kun mahdollista, mutta toisaalta mulle ei myöskään iske enää pohjaton hiilarihimo esim. tuon jätskin syönnin jälkeen.

Yritä löytää itsellesi oma tyyli, hyväkarppaus on mulle ainakin tässä elämäntilanteessa sopivin ratkaisu eli pois kaikki turha, mutta kasviksia, hedelmiä ja tuota ruista syön melko rajoituksetta.

T: Vuokko rv35, lapset -99, -01 ja -04

Vierailija
15/24 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa, kalaa, vihanneksia, marjoja,juustoja, makkaroita ym. niin paljon kuin tekee mieli, lähinnä kuitenkin aterialla niin paljon että tulen täyteen ja uudestaan vasta kun on nälkä.

Sokerin olen jättänyt kokonaan pois ja muutenkin hiilarit ihan minimissä.

70% suklaata ja pistaasipähkinöitä sitten napsin naposteluhimoon, mutta niissäkin nykyään riittää ihan pari palaa ja kymmenkunta pähkinää, ennen saatto mennä levy sinistä ja karkkipussi+sipsiä...

Aamupalalla syön yleensä turkkilaista jogurttia marjoilla tai munakasta tai paistettua pekonia ja munia.

Lounaaksi lihaa tai kalaa salaatilla

Välipalana leipäjuustoa, jogurttia tai pari palaa suklaata

päivällinen kuten lounas

Iltapalaa en varsinaisesti syö mutta napostelen monesti pähkinöitä.

Lisäksi juon kahvia maidolla ja paaaljon vettä, yhteensä vettä menee varmaan 3l päivässä.

Vierailija
16/24 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa jäävuorisalaatin lehdelle pari siivua metvurstia, juustoa, kurkkua, paprikaa tms. ja taittaa sitten lehden toisen pään täytteiden päälle ja syö kuten leivän. Tämä on oikeesti vielä tosi hyvää...

Vierailija
17/24 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkarppausta...

hyvin lähti käyntiin, ja olen karistanut 4kg, joista viime viikkoina 1kg tullut takaisin. on tullut kyläiltyä paljon ja tein suuren satsin laskiaispullia ;)

mutta olen päässyt hirvittävästä pasta, vaalealeipä, ja makeanhimosta eroon. suon kyllä itselleni silloin tällöin huonojakin hiilareita, mutta ihan hyvin tässä ajassa jo on omaksunut näitä uusia ruokailutottumuksia. tavoitteena on karistaa vielä 5kg, joten syytä olisi nyt palata tiukasti ruotuun. tiukan linjan ajattelin ottaa jossain vaiheessa vähäksi aikaa kun lopetan nyt 10kk tyttöni imetyksen.

olen hurahtanut pekoni&munakas-aamiaiseen ja munakkaisiin ylipäätänsä. aivan ihanaa on graavisavulohi munakkaassa ruohosipulin kanssa. ruohosopuli ylipäätään tuo ihanasti makua kaikkiin munakkaisiin! kokeilkaapa.

laittakaapa tänne lempireseptejänne, olisi kiva kuulla mitä kokkaatte!

Vierailija
18/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aloittanut karppauksen 1.3.06

170cm ja 78kg tavoite 68kg

Kovasti olen yrittänyt, mutta mitään ei ole tapahtunut =(

Tartee vissiin pudottaa juustot pois ja se partaäijä jugurtti.

Vierailija
19/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä ollut tänään tosi kummallinen päivä. En ole oikein saanut mitään menemään alas ja silti ei ole nälkä. Ihan pienen palan olen saanut leipäjuustoa menemään ja pari palaa suklaata+ kahvia. Lounaaksi paistoin kebab lihaa ja vihanneksia ja haudutin kermassa (yleensä ollut herkkuani) sain menemään alas pari haarukallista ja sitten tuli täys stoppi.

Mitä ihmettä tää tarkoittaa? Onko muilla ollut vastaavaa?

Pelottaa että jos tää jatkuu, elimistö menee säästöliekille ja sit laihdutuksesta ei tule mitään... kuinka nopeasti elimistö voi mennä säästöliekille?

Toisaalta aamulla herätessä oli todella tukkoinen olo, eli olen kaiketi saanut saman pöpön joka on muuten jo kiertänytkin meidän perheen, eli mahtaisko ruokahaluttomuus johtua siitä?

Vierailija
20/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein saa otetta tästä hommasta.joten ihmiset hyvät kaipaisin hieman tsemppiä...Aloitin tammikuussa karppaamisen ja aloitinkin sen aivan liian yksipuolisella ruokavaliolla mutta kahdessa viikossa lähti 5kiloa ja sehän olikin mahtavaa!! Mutta niin kuin aina ennenkin hyvä olo vei voiton ja sai mukamas luvan hieman herkutella no eipä aikaakaan kun se kaikki oli tullut takaisin.

Minä aina aloitan huomenna ja muutaman päivän jaksan mutta sitten vetäsen sämpylän ja homma repee,voiko ihmisella olla näin huono itse kuri?? sen muutaman päivänkin kun jaksan niin olo on todella mainio,luulisi että sekin olisi näiden kymmenen liikakilon kanssa hyvä motivoija...mutta ei!! :(

ystävä piirissä on tuloksia huimia niin ja teilläkin on mutta silti takaraivossa jyskyttää kaikki aiemmin opittu ehkä se jyskytys estää uppoutumasta tähän kaikkeen vaikka halua kyllä olisi... :)

kirjoja olenkin aiheesta muutaman lukenut ja niin kuin mainitsin innokkuutta olisi ja ehkäpä minä taas huomenna aloitan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan