Monelta syötte päivän viimeisen kerran?
Sain tänään lääkäriltä hiukan kummallisen kuuloisen ohjeen asian suhteen, joten haluaisin tietää käyttäytyykö joku oikeasti noin. :) Elikkäs lääkäri sanoi että ihmisellä ei ole mitään tarvetta syödä kello 18 jälkeen.
Kommentit (25)
Tulen töistä nälkäisenä kuin susi tuossa yhdeksän jälkeen illalla. Aivan varmasti syön.
Oikeassa oli lääkäri! Minä useimmiten syöm päivän viimeisen aterian siinä 17 kieppeissä. En ymmärrä.alkuunkaan tätä nykyistä trendiä, että parin kolmen tunnin välein pitää syödä puputtaa jotain.
Päivällinen syödään 17-18 välillä, jonka jälkeen me aikuiset ei syödä enää. Lapsi syö iltapalansa.
Viimeisen kunnon ruuan syön ehkä siinä 18 paikkeilla, mutta syön kyllä vielä iltapalankin. Itse koen että saan paremmin unta, jos syön jotain kevyttä enkä ole ihan tyhjin vatsoin.
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään lääkäriltä hiukan kummallisen kuuloisen ohjeen asian suhteen, joten haluaisin tietää käyttäytyykö joku oikeasti noin. :) Elikkäs lääkäri sanoi että ihmisellä ei ole mitään tarvetta syödä kello 18 jälkeen.
Siis 90% länsimaalaisista syö jotenkin väärin. Eihän missään syödä päivällistä ennen klo 17 muualla kuin Suomessa.
Meillä päivällinen n.klo19, lounas n klo 12.30-13. Töistä tultua kuppi kahvia ja hedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään päivällinen seitsemän ja kahdeksan välillä.
Meillä myös
Sehän riippuu täysin ihmisen rytmistä. Mä syön joskus illalla viiden aikaan viimeisen kerran. Herään aamulla neljän maissa ja aamupalan syön joskus seitsemän-kahdeksan aikaan. Sitä ennen olen juonut kupin kahvia ja käynyt lenkillä.
Tämä on mun juttu. Toiset tekee toisin ihan oman rytminsä ja halunsa mukaan. Ei kukaan ulkopuolinen voi määrätä kenenkään tekemisiä.
Syön yleensä aamulla 8 aikaan jotain pientä, 12-13 aikaan lounas, 17-19 päivällinen ja 21-22 vielä jotain pientä. Syön kerralla aika pieniä annoksia, muuten varmaan päivällisellä pärjäisi sinne seuraavaan aamuun.
Suomessa monesti suositellaan, ettei syötäisi enää kuuden jälkeen. Ihmettelen kyllä asiaa, koska monessa muussa maassa syödään kunnon ateria vasta illalla. No mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa oli lääkäri! Minä useimmiten syöm päivän viimeisen aterian siinä 17 kieppeissä. En ymmärrä.alkuunkaan tätä nykyistä trendiä, että parin kolmen tunnin välein pitää syödä puputtaa jotain.
Minä syön ensimmäisen (ja ainoan) aterian siinä 20-21 maissa. En ymmärrä alkuunkaan että pitäisi puputtaa jatkuvasti ja ennen sianpieremää kun syöminen tekee pahaa. Ennemmin syön sen ruoan niin ettei tarvitse nälkäisenä mennä nukkumaan.
Klo 18 tai hiukan ennen. Aamuisin ei kannattaisi syödä heti herätessä.
Meillä syödään koko porukka päivällinen vasta aikaisintaan klo 19, viikonloppuisin usein klo 20.00. Näin kai toimitaan suuressa osassa maailmaa, meillekin on muualla asumisen peruja. Suomessa on tää ihmeellinen kulttuuri, että klo 16.30-17 ollaan päivällispöydässä ja sitten vedetään vielä joku puuro iltapalaksi koko porukka. Ja välipalat kuuluu olennaisena osana aikuistenkin elämään. Muistan kun olin opiskelijavaihdossa Britanniassa ja ranskalaiset, italialaiset ja espanjalaiset olivat ihan kauhuissaan kun päivällistarjoilu loppui koulun asuntolan ruokalassa jo klo 19.
Eli me aikuiset syömme viimeiseksi päivällisen, lapset voivat syödä vielä joskus ennen nukkumaan menoa jotain smoothieta tai jugurttia, mutta harvemmin. Lapset siis jo teini-ikäisiä, joilla tuntuu menevän pohjattomasti energiaa.
Emme monelta syö, vaan lautaselta syömme. Emme edes tiedä, millainen ruokailuväline on mone. Se lienee jotain oikein hienoa vierasta kieltä?
Mä syön aamupalan klo 06, lounaan klo 11, omenan tms klo 15 ja päivällisen klo 18-19. Siinäpä ne.
Klo 9-10. Valvon myöhään ja jos en syö tuolloin, tulee kova nälkä ja alan ahmimaan.
En syö kuuden jälkeen mitään eli syön viimeisen kerran viiden-puoli kuuden aikaan.
Mä syön päiväruuan 16-18 ja sitten jotain pientä iltapalaa 20.00
Syön iltapalan (leipää ja hedelmiä) klo 20 aikoihin. En tiedä mihin perustuu ajatus ettei tietyn kellonajan jälkeen saisi syödä. Aika pitkä paasto tulee jos ei syö 18 jälkeen ja sitten aamiainen esim klo 7. Sopii varmaan jollekin, minulla vatsa kurnii ja pää tulee kipeäksi.
Meillä syödään päivällinen seitsemän ja kahdeksan välillä.