Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana vahingossa tietämättään

Semelia
15.09.2016 |

Olen ollut viime kuukaudet tosi väsynyt ja paino noussut nelisen kiloa. Olen ihmetellyt painonnousua, kun olen syönyt ja liikkunut kuten ennenkin. Mieheni on steriloitu eli raskausmahdollisuus häviävän pieni. Nyt olen alkanut tuntea selkeitä potkuja ja vauvan liikkeitä mahassa. Selkeää vauvamahaa ei ole, mutta liikkeitä tuntunut jo lähes viikon ja ne voimistuvat. Raskaustesti ostettu, mutta en ole uskaltanut testata vielä. Onko muilla ollut tällaista? Vatsa toimii normaalisti ja ilmasta ei ole kyse, kun tunnen napakoita potkuja.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se testi. Jollakin tv-kanavalla pyörii ohjelma naisista, jotka saivat kuulla raskauksistaan vasta synnytyshetkillä.

Vierailija
2/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksinkertaista olis ostaa raskaustesti ja tehdä se? Ei me oikein tällä palstalla voida selvittää oletko raskaana vai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tuollaista. Milloin viimeiset menkat?

Vierailija
4/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi. Steriloinnissa on voinut myös käydä joku pieni moka.

Vierailija
5/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä raskaus ei ole toivottu ja menkat olleet normaalit ja säännölliset. Pelottaa kun olen juonut viiniä ja käyttänyt särkylääkkeitä, kun en ole edes ajatellut raskauden mahdollisuutta. Jatkuvat potkut ja liikkeet herättivät ajatuksen.

Vierailija
6/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas. Tee se testi!!

Vierailija
7/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se testi ja tule kertomaan meillekin miten kävi.

Vierailija
8/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi. Älä kerro tulosta palstalla, sillä täällä on kieli pitkällään raadonsyöjiä.

Vierailija
9/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee testi. Älä kerro tulosta palstalla, sillä täällä on kieli pitkällään raadonsyöjiä.

Siis meinaako joku syödä abortoidun sikiön? Käydäänkö niistä kauppaa ruokailu mielessä?

Vierailija
10/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi tehty ja näytti negaa. Onko luotettava kun viikkoja pitäisi olla jo noin 20?

Vierailija
11/18 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamupotkuja. Kyllä se testi olisi positiivinen jos olisit raskaana. Ellet usko niin soita lääkäriin ja vaadi verikoetta

Vierailija
12/18 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla raskaana, itsellä testi (haluttiin miehen kanssa kertoa hänen vanhemmilleen testillä, odotettiin myöhään koska ollut muutama keskenmeno, ja haluttiin olla varmoja, että tosiaan tulee vauva) näytti negaa rv 20, ultrassa kuitenkin näkyi että vauva siellä on. Kuulemma hormoni jota testi mittaa on sellainen että sitä erittyy vain alkuvaiheessa.

Vierailija
13/18 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haamupotkuja. Kyllä se testi olisi positiivinen jos olisit raskaana. Ellet usko niin soita lääkäriin ja vaadi verikoetta

Tai jos ei rahasta ole kiinni niin suoraan yksityiselle gynekologille ultrattavaksi. Ei jää mitään arvailun varaan. Näitäkin tarinoita kun liikkuu, että joillain ei hcg-hormoni nouse joten raskaus ei näy edes verikokeessa. Kuinka voimakkaita ne potkut siis on, ap? Ihan oikeasti napakoita potkuja ei voi mitenkään kyllä sekoittaa edes ilman liikkumiseen suolistossa. Tunnetko ne ulospäin, näkyykö ne ulospäin?

Vierailija
14/18 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuvittelin tuntevani potkuja synnytyksen jälkeen. Tosiasiassa ne olivat vain ilmakuplia. Olen nyt raskaana viikoilla 22 ja alavatsassa tuntuvat vauvan potkut, ylävatsassa ilmakuplat. Ja tuntuvat muuten ihan samoilta.

Vierailija
15/18 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Alien.  Siitä ei tule testissä positiivista tulosta, mutta alkaa jossakin vaiheessa potkimaan, kuten ihmisvauvakin.  Ulostulo onkin sitten jo hieman rankempi kokemus.

Vierailija
16/18 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kuvittelin tuntevani potkuja synnytyksen jälkeen. Tosiasiassa ne olivat vain ilmakuplia. Olen nyt raskaana viikoilla 22 ja alavatsassa tuntuvat vauvan potkut, ylävatsassa ilmakuplat. Ja tuntuvat muuten ihan samoilta.

Ja täytyy lisätä, että nuo ilmakuplat jopa tuntuivat vatsan päälle kädelle. Olen kyllä alipainoinen jos tällä on jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
17/18 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestin tunnistaman hormonin eritys vähenee raskauden edetessä. Eli käy ultrassa!

Vierailija
18/18 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pettää miestävilman ehkäisyä