Työpaikan vessaan ilmestyi heippalappu...
..joka on ilmeisimmin kohdistettu minulle. Sitä en tiedä, tietääkö kukaan muu tätä. Lapussa toivotaan erittäin ivallisin sanakääntein, ettei työpaikan wc-tiloissa jatkossa haisisi niin pahalta. Joka päivä kuulemma haisee, noh, siltä kuin vessassa joskus nyt haisee.
Tiedän olevani syyllinen. Minulla on sairaus, jonka vuoksi käyn vessassa vähimmillään kaksi ja enimmillään ehkä viisi kertaa työvuoron aikana. Tälle minun on mahdotonta tehdä mitään. Yritän hoitaa asian mahdollisimman huomaamattomasti, noita tiloja kun käyttää koko avokonttorillinen ihmisiä. Mutta hajulle en valitettavasti voi mitään, jotain vessaraikastinta voin toki alkaa kantaa laukussa.
En osaa sanoin kuvailla miten ikävältä minusta nyt tuntuu. Jos sinä olet joskus tehnyt tämän tyylisen heippalapun, tai jopa tunnistat tehneesi näin juuri vastikään, niin pyytäisin ajattelemaan vielä toisen kerran asiaa. Olisiko mitenkään mahdollista, ettei moittimasi henkilö aiheuta tahallaan ja ilkeyttään mainitsemaasi haittaa? Pahan mielen sait aikaiseksi, ja todella epävarman olon. Kehtaako töissä enää käydäkään, tai pitääkö alkaa käyttää jonkin toisen osaston vessoja. Oudolta sekin näyttäisi.
Kommentit (49)
Ala käyttää aina samaa vessakoppia. Jos lapun jättäjä on niin tyhmä, ettei pian hoksaa alkaa mennä toiseen koppiin, tukehtukoon paskanhajuun.
Älä välitä ap. Mun työpaikalla kiireempään aikaan on käyttäjiä melkeinpä enemmän kuin kapsasiteetti pystyy kestämään ja hajuhaitoilta ei pysty välttymään kukaan.
"Oma paska ei haise". Lapunjättäjä on idiootti.
Ymmärtäisin heippalapun, jos vessaan olisi jätetty pöntön täydeltä paskarantuja tai pissa lainehtisi istuinrenkaalla/lattialla, mutta pelkästä hajusta valittaminen on todella junttia. Lapun jättäjän määräisin käyttämään viikon verran pelkkää perinteistä ulkohuussia (eikä mitään modernia lähes hajutonta kompostikäymälää), niin ehkä loppuisi pienistä valittaminen.
Minullakin oli aikoinaan työkaveri, jolle oli tehty jonkinlainen peräsuoleikkaus, jonka jälkeen toipumisaikana hän joutui kiirehtimään vessaan joskus 2-3 kertaa päivässä, tuloksena tosiaan voimakas haju pienessä vessassa. Asia oli ymmärrettävästi arka, joten hän suihkautti aina jälkeensä hajuvettä, mutta monen olikin sen takia vaikea käyttää samaa wc:tä.
Ehdotin hänelle äitini keinoa: kun ensimmäinen "lasti" on tullut, kannattaa heti vetää ts. huuhdella tuotos pois, ihan siinä istuen, niin pahimman hajun aiheuttajan saa heti pois! Jos jotain vielä tulee, se ei yleensä enää ole niin pahan hajuista (en tiedä miksi, niin vain tuntuu olevan). Ains se ei toki auta, suolistokaasu kun haisee paremmalta kuin kuin itse uloste. Kannattaa kokeilla seuraavalla kerralla!
Laitat oman heippalappusi:
Hei sinä joka valitit että vessassa haisee.
Otapa pää pois perseestäsi. Vessoissa yleensä haisee.
Se on sinun syytäsi että ihmisillä suoli reistailee. Reistailu johtuu aina stressistä
Stressi johtuu taas ihmisistä jotka eivät keskity omiin töihinsä kunnolla, vaan kyttäävät kaikkea epäolennaista.
Olet itse ongelmasi luonut.
Ratkaisu.
Tee ja keskity omiin töihisi, niin et luo muille stressiä, silloin ei suoli oireile, eikä kakka haise niin paljoa.
Olen samaa mieltä siitä, että vessassa välillä haisee, se pitää vain hyväksyä. Yksi lisävinkki silti: oletko kokeillut (tai salliiko sairautesi sinun kokeilla) ruokavalion rukkaamista? Olen itselläni huomannut, miten hajut vaihtelevat kaameasta lähes olemattomaan sen mukaan, miten olen syönyt. En voi antaa yksityiskohtaisia syömisohjeita, koska bakteerikanta kuitenkin vaihtelee ja minun vinkkini eivät välttämättä toimisi sinuun, mutta kokeilemalla saattaisi löytyä.
Kyllä mä ymmärrän vähän sitä heippa-lapun jättäjääkin, jos vessassa haisee kuolemalta aina kun itse pitäisi käydä pissalla. Toisaalta jos koppeja on monta, niin itse en nostaisi hälyä vaan menisin toiseen koppiin. Mutta kannattaa ostaa jotain neutraalin tuoksuista vessasuihketta, cotton/rain-tyylistä, ihan kaikkien käyttöön vessaan. Meillä on työpaikalla niitä ja hyvin toimii.
Osta tai ostata työnantajalla Yocoair-hajunpoistajaa. Toimii, mutta on itse hajuton ja sopii allergisille ynnä muille. Suosittelen.
Eihän se nyt kiva ole että wc:ssä haisee jatkuvasti. Mutta mitä tämä heippalapun jättäjä kuvitteli heippalapullaan saavuttavansa? Ei kai kukaan nyt tahallaan hajusta työpaikan vessaa?? Luulisi jokaisen ajattelevan ihmisen sen verran tajuavan. Jos haju häiritsee, niin hommaa sinne vessaan jonkun raikastimen. Tai tulitikut (ei tarvitse pudotella tikkuja pyttyyn, riittää kun polttaa sen katkun pois, kastelee tikun vesihanan alla ja pudottaa roskiin). Ongelma ratkaistu ilman kenenkään mielen pahoittamista tai kasvojen menetystä.
Niin, älä ainakaan tunnusta että se olit sinä.. Vai käykö ko. hlö jokaisen työntekijän käynnin jälkeen nuuskimassa että kuka paskansi. Oppii tuntemaan jokaisen p:n ominaishajun että tietää katsoa moittivasti sitten oikeaa henkilöä.
Käy jossain toisessa veskissä, et muuta voi. Tiedän homman. Neuvon sinulle nyt konstin, koska tarvitset apua.
Aamulla ennen töihin lähtöä heti nukkumasta noiustuasi menet kotona vessan ja suihkutat alapesusuihkulla pieninä annoksina vettä takapuoleesi, siis sinne. Se vesi toimii kuin peräruiskeena eli huuhtelee paksunsuolen jolloin sinun ei päivän aikana tarvitse lainkaan käydä isolla asialla. Vesi tulee tavaroineen aina pyttyyn kuin suihkutat. Muista että opit vähitellen asian, miten se toimii. Vettä saattaa tulla hieman vielä vähän aikaa sen jälkeen kun nouset ylös siitä mutta voit laittaa suojaksi pöksyihin vaikka palan paperia. Suihkutat siis vain paksusuolen loppupään asiat ulos jo aamulla tai edellisenä iltana. Näin selviät ilman kiusallista ulostamista töissä päivät. Minä teen näin. Vesihän on puhdasta, eikä sitä laiteta kovalla suihkeella. Olen kokenut asian suurena helpotuksena, sen vuoksi kerroin sinulle. En ole ksynyt lääkäriltä onko se luvallista, mutta viikonloppuisin olen jättänyt väliin, että suoli on toiminut normaalisti.
Jos sinulla on suolisairaus, voit lkysyä lääkäriltä ensin tai käytä mikrolax -pienoisperäruiskeita silloin kun on pakko olla käymättä päivällä veskissä. Harjoittele niidenkin kanssa viikoloppuna tai lomalla, että ei tule yllätystä. Desinfioi suihkun pää käsidesillä pesun jälkeen.
Taidat olla aikamoinen p*skap*rse ja haiset koko ajan pahalta. Hyi! :D
Ap, sinun ei kuulu ostaa mitään vessaraikastinta. Otat sen heippalapun, rytistät palloksi ja laitat roskiin. Jos joku jatkaa valittamista ihan ääneen, neuvot häntä pyytämään esimieheltä vessaraikastimiin budjetoimista yhteisistä varoista.
Se on ihan normaalia, että vessassa joskus haisee. Paska ja kaasutkin haisevat paremmalle kuin hikinen parfyymia käyttänyt ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Hajuja saa helposti pienennettyä sillä, että sytyttää tulitikun asioinnin jälkeen ja laittaa sen wc-pyttyyn.
Edullinen, yksinkertainen ja helposti toteutettava keino, ja muorit alapeukuttaa. 😡🙃
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aikamoinen p*skap*rse ja haiset koko ajan pahalta. Hyi! :D
Taidat olla aikamoinen paskapää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuja saa helposti pienennettyä sillä, että sytyttää tulitikun asioinnin jälkeen ja laittaa sen wc-pyttyyn.
Paitai että tulitikku tukkii viemärin. Sinne ei laiteta kuin paskapaperit ja eritteet!!!!!!!!
Höpö höpö, tikun voi taittaa, jos haluaa valmistella. Yhtään pönttöä en ole 40 vuoteen tuolla tikkukonstilla tukkoon saanut.
Vaikka miten on vessa kyseessä niin huomaavaista kyllä muita kohtaan poistaa pahimmat lemut. Konsteja kun on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitai että tulitikku tukkii viemärin. Sinne ei laiteta kuin paskapaperit ja eritteet!!!!!!!!
Ei se pieni puoliksi palanut tulitikku mitään tuki.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok ajatus, mutta ei sitä tikkua nyt pönttöön pidä heittää.
Vierailija kirjoitti:
Laita siihen heippalappuun teipillä kiinni pyykkipoika.
Tämä!!