Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu - treenaan PT:n kanssa 2-3 kertaa viikossa ja syön oikein.

En tajua
15.09.2016 |

Kuukauden olen nyt treenannut PT:n kanssa 2-3 krt viikossa. PT on tehnyt minulle ruokavalion, jota olen noudattanut aika tarkkaan. Aamulla puuroa ilman makeutusta, lounaaksi salaatti ja lohta, välipalaksi pieni määrä pähkinöitä, rahkaa tms. Illalla normi illallinen, ei kastikkeita, paljon kasviksia. Mitään hifistelyä ruokavalion suhteen ei olla haettu, vaan normaali kevyt ruokavalio, jota voi noudattaa loppuelämän. Pois olen jättänyt valkoiset jauhot ja sokerin aika lailla kokonaan.

Viikossa treenaan PT:n kanssa siis muutaman kerran säännöllisesti. SYkemittari näyttää 400-500 kcal kulutusta per treeni. Tästä huolimatta paino on pudonnut vain 500 g. Jotenkin turhauttaa maksaa itsensä tärviölle ja tulosta ei tule. No ok, lihaskunto on parantunut huomattavasti jo kuukaudessa, joten ihan turhaa tämä ei ole. Mutta olisi kiva nähdä tulosta vaa'allakin, kun ylipainoa on 30 kg.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelepa pt:n kanssa, voit vaikka kysyä salisi toiselta pt:ltä mielipidettä.

Koska olet isokokoinen, sen alun kalorivajeen saaminen vaatii aika paljon syömistä - siinä ei pähkinöistä saadut kalorit vielä paljoa merkitse. Tarkoitan että perusaineenvaihdunnan vuoksi joudut syömään aluksi paljon - kun keho kevenee, myös ravinnon tarve vähenee = ruokamääriä kiristetään.

Se, mikä useimmilla tökkii, on ruokavälit. Lihavilla ihmisillä on tapana syödä vain pari kertaa päivässä - toisin sanoen aineenvaihdunta jumittaa liian harvan ravinnonsaannin vuoksi. Elimistö pitää tiukasti kiinni siitä ravinnosta, minkä saa - muistathan siis syödä 3-4 tunnin välein ja pitää paastoa vain öisin, jolloin elimistö lepää.

Vierailija
42/48 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kilpirauhanen tutkittu? Jutan superdieetissä oli nainen, jolla paino ei pudonnut millään ja syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta.

Ja rahka yhdistettynä vähähiilariseen pysäyttää kilpirauhassairaan aineenvaihdunnan seinään. Koettu itsekin. Monen kilpirauhassairaan kyky käsitellä maitoa ja gluteenia häiriintyy ja suuri määrä niitä, vaikeuttaa elimistön toimintaa rajusti. 

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PT:n antaman ruokavalion mukaan mulla on 500 kcal vaje joka päivä. TÄmä tekee siis 3500 kcal viikossa eli puoli kiloa läskiä. Liikun noiden kuntosalitreenien lisäksi kävelemällä koirien kanssa. Sykemittarin mukaan kävelyä tulee keskimäärin 5 km päivä. Pähkinöitä ym. syön ihan ohjeiden mukaan.

Juuri äsken huomasin että mulla on sääret ihan turvoksissa. Sormilla painamalla jäi syvä kuoppa sääriluun viereen, ja kesti useamman minuutin, että se lähti pois. Ilmeisesti tämä on syy painon pysymiseen samassa. PItää jutella PT:n kanssa asiasta ja ehkä käydä lääkärillä.

Käy lääkärillä ja lopeta se proteiini/rahkarikas ruokavalio saman tien. Minulla sääriin kertyy nesteet aina silloin, kun munuaiset eivät jaksa toimia (kreat koholla).  Ihan varmuuden vuoksi, jos olisi tuosta kyse, käy ottamassa sisäelinlabrat ja aloita heti varuiksi munuaisten taakan keventäminen (ei maitotuotteita, täysjyvää, fosfaattilihaa tai muutenkaan punaista lihaa jne). 

90-luvulla ei ollut tätä rahka ja proteiinipatukka villitystä mutta ihmiset salilla olivat silloin paremmassa kunnossa. 

Vierailija
44/48 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut 15 kg ihan vain syömällä paljon vähemmän. En syö täydellisen "oikein", säännöllisesti tai laske kaloreita. Syön vain pieniä annoksia. Syön leipää, rasvaista juustoa, käytän leipoessa voita ja lähes päivittäin syön jotain herkkua kuten jäätelöä. Herkkuja menee vain se pieni annos kun aiemmin olisin syönyt paketillisen keksejä tai purkin jäätelöä kerralla.

Normaalisti yksi lämmin ateria päivässä ja viikonloppuisin ei välttämättä aina sitäkään. Aamupala jää joskus väliin. Syön kalaa, mutta muuten en syö mitään lihaa. Kaikki muu menee. Yritän syödä päivittäin hedelmiä, marjoja ja kasviksia. Kahvia tai teetä menee pari kuppia päivässä. En vältä hiilareita enkä pahemmin tankkaa proteiinia.

Toisin sanoen: hyvin menee jos syö huomattavasti vähemmän kuin aiemmin ja pääosin terveellistä ruokaa (tuoreet kasvikset, hedelmät jne.), mutta ei kieltäydy täysin mistään.

Vierailija
45/48 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mut aina nämä ylipainoiset ikilaihduttajat syö jotain rahkaa ja sokerittomia mehukeittoja. Mulle tulee niistä vaan epämiellyttävä ja raskas olo.

Vierailija
46/48 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pt tekee susta lihaskimppua eli kasvattaa sun painoa. Heti lopeta se. Liikunta vaan sotkee laihtumista. Pähkinät ja muut lihotuskuurit pois. Olet ollut lihotusluurilla. Kalorit 1200 per pv niin paino tippuu sohvaalla maaten. Se ottaa rahaa työstään koska se on sen keino saada tahaa. Ei halua sun laihtuvan.

Vierailija
47/48 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen työ on kasvattaa sulle massaa ja painoa eikä laihduttaa. Miksi luulit että pt olisi ravitsemusterapeutti? Oot väärällä tiellä. Et laihu liikunnalla etkä treenillä vaan lihot. Kalorit niin alas kunnes kilo tippuu viikossa. Jos se on 500 niin se on sulle sillon se. Älä sotke tota liikunnalla.

Vierailija
48/48 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"noudattanut aika tarkkaan"

Mitä jos noudattaisit tarkkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän