Miksi en laihdu - treenaan PT:n kanssa 2-3 kertaa viikossa ja syön oikein.
Kuukauden olen nyt treenannut PT:n kanssa 2-3 krt viikossa. PT on tehnyt minulle ruokavalion, jota olen noudattanut aika tarkkaan. Aamulla puuroa ilman makeutusta, lounaaksi salaatti ja lohta, välipalaksi pieni määrä pähkinöitä, rahkaa tms. Illalla normi illallinen, ei kastikkeita, paljon kasviksia. Mitään hifistelyä ruokavalion suhteen ei olla haettu, vaan normaali kevyt ruokavalio, jota voi noudattaa loppuelämän. Pois olen jättänyt valkoiset jauhot ja sokerin aika lailla kokonaan.
Viikossa treenaan PT:n kanssa siis muutaman kerran säännöllisesti. SYkemittari näyttää 400-500 kcal kulutusta per treeni. Tästä huolimatta paino on pudonnut vain 500 g. Jotenkin turhauttaa maksaa itsensä tärviölle ja tulosta ei tule. No ok, lihaskunto on parantunut huomattavasti jo kuukaudessa, joten ihan turhaa tämä ei ole. Mutta olisi kiva nähdä tulosta vaa'allakin, kun ylipainoa on 30 kg.
Kommentit (48)
Sillä tv:n katsomisella on merkitystä nk. perusaktiivisuuden kannalta. Ihmisellä, joka makaa sohvalla, elimistö laskee kierroksia ja energian kulutusta kun taas jos on pienessäkin liikkeessä koko ajan, elimistö pitää aktiivuiden korkeammalla. Jos siihen pieneen liikkumiseen lisätään vielä vaikka lyhyitäkin intensiivisempiä pätkiä, elimistön aktiivisuus ja energiankulutus pysyy korkealla ikään kuin varuilta.
MInä laihduin vasta siinä vaiheessa, kun lopetin syömisen ja elin 4 vko pelkällä nutriletilla ja marjoilla. Elimistö oli pahassa tulehdustilassa ennen sitä ja keräsin valtavasti nestettä.
Teeppä pt:lle pieni testi. Jos tuosta selviää niin ainakin jostain jotain tietää ja jos ei selviä niin harkitse valmentajan vaihtoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden
Vierailija kirjoitti:
PT:n antaman ruokavalion mukaan mulla on 500 kcal vaje joka päivä. TÄmä tekee siis 3500 kcal viikossa eli puoli kiloa läskiä. Liikun noiden kuntosalitreenien lisäksi kävelemällä koirien kanssa. Sykemittarin mukaan kävelyä tulee keskimäärin 5 km päivä. Pähkinöitä ym. syön ihan ohjeiden mukaan.
Juuri äsken huomasin että mulla on sääret ihan turvoksissa. Sormilla painamalla jäi syvä kuoppa sääriluun viereen, ja kesti useamman minuutin, että se lähti pois. Ilmeisesti tämä on syy painon pysymiseen samassa. PItää jutella PT:n kanssa asiasta ja ehkä käydä lääkärillä.
Käy lääkärillä ja lopeta se proteiini/rahkarikas ruokavalio saman tien. Minulla sääriin kertyy nesteet aina silloin, kun munuaiset eivät jaksa toimia (kreat koholla). Ihan varmuuden vuoksi, jos olisi tuosta kyse, käy ottamassa sisäelinlabrat ja aloita heti varuiksi munuaisten taakan keventäminen (ei maitotuotteita, täysjyvää, fosfaattilihaa tai muutenkaan punaista lihaa jne).
Kokeile Woxra-lääkettä. Ei ole tarkoitettu laihduttamiseen mutta monet laihtuvat sillä.
Onko kilpirauhanen tutkittu? Jutan superdieetissä oli nainen, jolla paino ei pudonnut millään ja syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta.
Älä masennu, painosi rupeaa varmaan putoamaan kunhan jatkat liikkumista ja ruokavaliota. Uskon, että oletkin jo kiinteytynyt vaikkei paino olekaan pudonnut kovin paljon. Sitäpaitsi parempi laihtua hitaasti, kilot pysyvät paremmin poissa. Tsemppiä ja hyvää syksyä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Laihtumisen kaava on yksinkertainen: syö vähemmän kuin kulutat. Treenaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Toki treenaamalla saa lihakset kasvamaan, hapenottokyky kasvaa (jos siis tekee muutakin kuin punttitreeniä) ja jaksaa paremmin. Mutta liikunnalla on aika vähän merkitystä laihtumisen kannalta. Ainoastaan sillä, mitä ja kuinka paljon syö on merkitystä. Jos et ole laihtunut, niin saat liikaa energiaa. Laske kuinka paljon saat päivittäin energiaa. Sitten lasket paljonko kulutat päivittäin. Netistä löytyy kyllä ihan hyviä laskureita. Todennäköisesti joudut pienentämään annoksia, erityisesti sitä illallista. Muuten, pähkinöissä on ihan julmetusti kaloreita, ihan pari pähkinää riittää välipalaksi, jos niitä haluaa välipalana syödä.
Alapeukuttajat meinaa että kun 2-3 kertaa treenaa PT:n kanssa viikossa, niin se riittää 30 kilon laihtumiseen? Kyllä se syöminen on merkittävämmässä asemassa. Ja taatusti ap syö enemmän kuin kuluttaa, jos ei laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on tullut lihaksiin painoa. Tulee alussa nopeasti muutama kilo. Käy tunnin kävelyllä niinä päivinä, kun et treenaa salilla, niin pitäisi alkaa näkyä painossakin suht nopeasti.
Vai olisiko kuintekin lihakset tulehtuneet ja kerryttää nesteitä?
Lihas ei paina rasvaa enemmän tämä on vain joku yleinen harha käsitys.
http://i.imgur.com/yudCd.jpg Sama paino lihasta vie huomattavan paljon vähemmän tilaa kuin läski. Kykenetkö ymmärtämään?
Just näin. Kilo rasvaa ja kilo lihasta painaa saman verran, mutta tiheys on eri.
Tuo lainaamasi kommentti ja jokunen muu on poistettu? :D Mitähän asiatonta niissäkin oli?
Läskimodet ei kestä faktaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko kilpirauhanen tutkittu? Jutan superdieetissä oli nainen, jolla paino ei pudonnut millään ja syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta.
Ja rahka yhdistettynä vähähiilariseen pysäyttää kilpirauhassairaan aineenvaihdunnan seinään. Koettu itsekin. Monen kilpirauhassairaan kyky käsitellä maitoa ja gluteenia häiriintyy ja suuri määrä niitä, vaikeuttaa elimistön toimintaa rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Rahka vetää minulla aineenvaihdunnan ihan seis. Pyydä sen paikalle jotain kevyempää (ei maitoproteiinia eikä ehkä muutakaan proteiinia). Sinun ei tarvitse nyt kasvattaa lihaksia vaan sulatat ensin rasvan ja sitten voit rakentaa. Bodareillakin on erikseen rasvanpoltto- ja massakaudet.
Kiessus mitä paskaa.
Dietilläkö ne potarit sitten lopettaa puntin ja proteiinin syönnin?
Dietillä runsas proteiini ja punttitreeni on äärimmäisen tärkeitä. Aloittelija pystyy noiden ansiosta jopa kasvattamaan lihasmassaansa kevyellä dieetilläkin. Tämä on hyvä, koska se helpottaa rasvaprosentin laskemista.
Ap on todennäköisesti vararenkaan ohennuksen ohessa saanut lisää lihasta, jolloin paino ei näytä putoavan. Lisäksi muutosta ei huomaa itse kun itseään katselee peilistä joka päivä.
Malttia ap:lle. Et ole uniikki lumihiutale, samalla reseptillä on tehneet melkoisia muodonmuutoksia miljoonat ihmiset ennen sua. Trust the program. Muista että et ole dietillä vaan säädät elämäntapojasi loppuelämää varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja rahka yhdistettynä vähähiilariseen pysäyttää kilpirauhassairaan aineenvaihdunnan seinään. Koettu itsekin. Monen kilpirauhassairaan kyky käsitellä maitoa ja gluteenia häiriintyy ja suuri määrä niitä, vaikeuttaa elimistön toimintaa rajusti.
Hyvin sanottu. Ja monellehan on just noitten rahkadieettien takia tullut niitä kilppariongelmia. Ja muutenkin kannattaa välttää niitä nettidieettejä joissa kysytään vain asiakkaan pituutta ja painoa, niin vähillä tiedoilla ei voi tehdä terveellistä ravinto-ohjelmaa.
..ja tämä ei ole se palsta, jolla tuon aihepiirin asiantuntemus asuu..
Mars pakkotoiston foorumille siitä!
Aina jaksaa hämmästyttää, että ihmiset luottavat näihin ohjaajiinsa kuin kallioon. AP:kin sanoi, että kysyy turvonneista sääristään ensin pt:lta, ja sitten menee ehkä lääkäriin.
Potari kirjoitti:
..ja tämä ei ole se palsta, jolla tuon aihepiirin asiantuntemus asuu..
Mars pakkotoiston foorumille siitä!
Kai tiedät että Pakkotoiston lempinimi on Teinitoisto, siitä voi päätellä aika paljon. Palstan pitäjä vähättelee hormonien vaaroja ja on kaiken lisäksi satanisti, on itse sen kertonut. Huono esikuva nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen on matematiikkaa. Syö vähemmän kuin kulutat. Laihtuaksesi kilon viikossa pitää kalorivaje olla niin hurja kuin 7000kcl. Liikunnalla sitä vajetta et saa ikinä!!
Lihaksia et todellakaan ole vielä saanut,ja sitä paitsi lihakset kuluttavat enemmän.
Kävele. Kävele.
Miksi pitäisi laihtua kilo viikossa? -500 g viikossa on jo paljon. Sen voi jakaa esim fifty-fifty puolet liikuntakaloreista, puolet ruokakaloreilla.- 1750 kcal liikkumalla tarkoittaa liikuntaa n. 5 x viikossa. Ja päivän miinuskalorit n.300 per päivä.
Yleensä ottaen suositellaan hidasta laihduttamista. Tuo 500g viikkokin saattaa olla liikaa. Hidas laihduttaminen takaa pysyvimmät tulokset.
Ap. Ihmettelen mikset ole laihtunut. Oletko seurannut pt:n ohjelmaa tarkasti? todennäköisesti olet kuitenkin kiinteytynyt. yleensä pt:t mittaa kropanuseasti kohtaa, jotta kiinteytymistä voi seurata. Yleensä miten enemmän ylipainoa sen helpommin kilot karisee. Poikkeus sääntöön on yli 40 vuoden ikä.
Vierailija kirjoitti:
PT:n antaman ruokavalion mukaan mulla on 500 kcal vaje joka päivä. TÄmä tekee siis 3500 kcal viikossa eli puoli kiloa läskiä. Liikun noiden kuntosalitreenien lisäksi kävelemällä koirien kanssa. Sykemittarin mukaan kävelyä tulee keskimäärin 5 km päivä. Pähkinöitä ym. syön ihan ohjeiden mukaan.
Juuri äsken huomasin että mulla on sääret ihan turvoksissa. Sormilla painamalla jäi syvä kuoppa sääriluun viereen, ja kesti useamman minuutin, että se lähti pois. Ilmeisesti tämä on syy painon pysymiseen samassa. PItää jutella PT:n kanssa asiasta ja ehkä käydä lääkärillä.
Muutamaan asiaan tartun... Toivottavasti et liioittele nesteiden juonnin kanssa. Kohtuu vedenjuomisessa, vaikka se tärkeää onkin. Olitko terveystarkastuksessa ennen pt:n aloitusta? Pähkinöissä on todella paljon kaloreita. Syötävien pähkinöiden määrä on yleensä laskettavissa, niitä syödään siis määrällisesti vähän. Varmista, että syöt suolattomia pähkinöitä. Venyttele. Mars lääkäriin, jos neste kertyy tuolla tavoin jatkossa.
Pitäiskö sun kysyä siltä sun PT:ltä mistä johtuu....... Just saying..
En tajua kirjoitti:
Kuukauden olen nyt treenannut PT:n kanssa 2-3 krt viikossa. PT on tehnyt minulle ruokavalion, jota olen noudattanut aika tarkkaan. Aamulla puuroa ilman makeutusta, lounaaksi salaatti ja lohta, välipalaksi pieni määrä pähkinöitä, rahkaa tms. Illalla normi illallinen, ei kastikkeita, paljon kasviksia. Mitään hifistelyä ruokavalion suhteen ei olla haettu, vaan normaali kevyt ruokavalio, jota voi noudattaa loppuelämän. Pois olen jättänyt valkoiset jauhot ja sokerin aika lailla kokonaan.
Viikossa treenaan PT:n kanssa siis muutaman kerran säännöllisesti. SYkemittari näyttää 400-500 kcal kulutusta per treeni. Tästä huolimatta paino on pudonnut vain 500 g. Jotenkin turhauttaa maksaa itsensä tärviölle ja tulosta ei tule. No ok, lihaskunto on parantunut huomattavasti jo kuukaudessa, joten ihan turhaa tämä ei ole. Mutta olisi kiva nähdä tulosta vaa'allakin, kun ylipainoa on 30 kg.
Kuukausi on melko lyhyt aika. Tietysti täytyy katsoa, että kalorimäärät eivät ylitä kulutusta. Jos treenaat, eikä paino putoa, niin sehän on vain hyvä juttu. Alussa treeni kerää nesteitä kudoksiin. Paino voi jopa nousta alussa, vaikkei kyse olisikaan mistään hirveästä lihasmassan kasvusta.
Itse ajattelen ainakin, että dieettini on epäonnitunut, jos paino putoaa kovin paljon. Olennaisinta on rasvattoman massan säilyttäminen ja rasvakudoksen poistuminen.
Laihtuminen lähtee syömisistä. Sun ruokavaliosi ei laihduta sinua, vaikka kuinka olisi pt:n laatima. Muuta sitä.