Minkä verran sikiö+lapsivesi+istukka jne. painaa rv 27?
Mistään netistä ei löydy tietoa tästä, tietääkö joku? Pelkään viikon päästä olevaa neuvolaa että saanko moitteita painonnoususta, ja siksi haluaisin tietää paljonko nuo "välttämättömät" asiat painaa tässä vaiheessa raskautta.
Kommentit (10)
Voin olla väärässä, mutta paria kiloa heittäisin. Mutta raskauden painonnousuun kuuluu paljon muutakin kuin nuo "välttämättömät". Vararasvaa kuuluukin kertyä ja tuossa vaiheessa usein on turvotuksiakin. Paljonko sinulla sitten on paino noussut?
Raskauden alusta paino on noussut n.2,5kg, mutta aloituspainoni oli normaalin ja ylipainon rajalla, jonka takia tehtiin selväksi että kiloja ei saisi paljoa tulla. Ap
Paino nousee monilla keskiraskaudessa eniten. Sinulla on tullut vähän kiloja, joten itse en olisi tuon perusteella huolissani. Äkillinen iso painonnousu voi tosin johtua myös raskausdiabeteksesta. Sitäkään ei kannata alkaa etukäteen stressaamaan.
Sullahan on tullut tosi vähän kiloja, älä siis suotta huolehdi!
T. 22+1 ja kiloja jo 6 tullut
Ihan aikuisten oikeesti kuvittelit et alkavat neuvolassa sanomaan 2,5kg painon noususta koko raskausaikana noilla viikoilla! Juu ennemmin voivat sanoa että syötkö kunnolla kun ei ole tullut tuon enempää. Ei siis todellakaan tarvi olla tullut enempää, mutta tiedät itsekin että toi on vähän, joten enemmän huomioni keskittyy nyt siihen että sulla tuntuu olevan joku ongelma päässäs painon suhteen. Toivottavasti kerrot neukkutädille että pelkäät hänen reaktiotaan painon nousua kohtaan. Mulla on paino samoissa sun kanssa ja paino noussut riippuen raskaudesta 4-6kg yhteensä. Ja se on vähän. Kyllä sieltä netistä löytyy helpostikin tietoo mikä on normi keskiarvoinen painonnousu raskaudessa. Lopeta se painon kyttääminen ettet tee hallaa vauvalle!
Kiitos mukavista vastauksista :) Sokerirasituksessa on käyty juurikin tuon bmi:n takia ja kaikki arvot oli onneksi tosi hyvät eikä lähelläkään ylärajoja. Ap
Oon kyllä pitänyt huolen siitä että saan tarpeeksi ravintoa, kaloreita tulee päivässä 1700-2100, ja teen pitkiä kävelylenkkejä (6-12km) 4-5 krt viikossa. Kyllä sanoin terkkarille jo ekalla kerralla että painonnousu stressaa ja tuntui et hän oli sitä mieltä että ihan hyväkin että vähän stressaa niin ei tule liikaa kiloja. Viime neuvolassa paino ei ollut vielä juurikaan noussut ja terkkari vaan totesi että hyvä. Siksi nyt mietin, että mitä se sanoo tuosta tämänhetkisestä noususta :( Ap
Mulla oli ensimmäisessä punnituksessa paino 64,3 kg ja viimeksi rakenneultran jälkeen 66,8 kg. Seuraava punnitus ensi viikolla juurikin rv 27+3. Nt-ultran jälkeen paino oli jopa laskenut kilon 63 kiloon, mutta silloin ei juuri ruoka maistunutkaan. En olisi sinuna huolestunut.
Suotta stressaat. Tosi vähänhän sulle on tullut painoa. Itsekin olin normaalipainon ylärajoilla, kun tulin raskaaksi. Painoa tuli yhteensä noin 20 kg lisää ja kyllähän siitä sai kuulla. Melkein kaikki paino tuli keskiraskauden aikana. Lopussa tuli vain pari kiloa lisää enää. Itselläni raskaus kesti rv 42 asti. Nyt synnytyksestä on 20 päivää ja painoa on lähtenyt ilman mitään yritystä jo 14 kg. Itse söin ja liikuin ihan samalla tavalla kuin ennen raskautta, mutta silti paino nousi noin paljon. Yksilöllistä tuo painon nousu. Kyllä ne lähtee melko nopeasti, jos ei ole pelkästä lihomisesta kyse.
Ei neuvolaa tarvitse pelätä. Jos paino on noussut liikaa, se voi johtua elintavoistasi tai sitten se voi myös kieliä jostain sellaisesta, jota neuvolassa halutaan tarkkailla, kuten turvotus.