Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä puolusti tyttöystäväänsä pettänyttä kaveria, keksivät yhteisen valheen

Vierailija
15.09.2016 |

Olin poikaystävän kanssa kahdestaan koko illan, kun tämä pettäminen tapahtui. Seuraavana päivänä kaveri ja hänen tyttöystävänsä tulivat käymään.

Poikaystävä ja kaverinsa jutustelivat siinä "Olipa mukava eilen istua iltaa pitkästä aikaa ja aika hyvä se leffa mikä katsottiin" vaikka siis olin kahdestaan poikaystäväni kanssa sen illan. Eli esittivät asian tälle tyttöystävälle niin että tämä poika olisi ollut meillä. Suhde on aika tuore niin en kehdannut alkaa mitään kyselemään.

Kun he olivat lähteneet, poikaystävä selitti tilanteen minulle, eli tämä kaveri oli ollut toisen tytön luona ja olivat harrastaneet seksiä niin kaveri tarvitsi tekosyyn miksi oli illan poissa.

Aloin miettiä, tekevätkö tällaisia "palveluksia" myös toisin päin, jos poikaystäväni pettääkin jossain vaiheessa minua? Ette tietenkään voi tietää, mutta heittäkää jotain ajatuksia aiheesta?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin avannut suuni siinä vaiheessa kun tuli puhe asioista joita minä olisin muka tehnyt.

Todella monet epäkohdat selviävät ihan yksinkertaisilla kysymyksillä: ai mikä leffa? Kuin mä en sua meillä nähnyt? Jne.

Toi poikaystävä ei todellakaan ole mikään pitämisen arvoinen, jos jäät olet kohta saman kuvion toisella puolella.

Kaverien tehtävänä on auttaa ja olla aina kaverin puolella. Vaikka kaveri olisi väärässä.

Kaverin tehtävä on kertoa sille kaverilleen, että sä käyttäydyt nyt kuin idiootti, lopeta, äläkä sotke muita sun kuvioihin mukaan. Kuka tuollaiset kertoo, jos ei kaverit?

Vierailija
42/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia ja sitä on kautta aikojen tehty. Tervetuloa elämään!

Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Oksettavaa, että noin monen mielestä on ihan normaalia toimintaa, minä en ikinä auttaisi yhtään ystävääni pettämään. Eivät olisi myöskään ystäviäni enää sen jälkeen, jos moista avunantoa pyytäisivät. Rehellisyys ja luotettavuus ovat ihmisten tärkeimmät ominaisuudet mulle.

Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Rehellisyys ja luottettavuus ei pitkälle kanna, kun on kyseessä omat henkilökohtaiset tarpeet. 

Sitä voi tosiaan olla hetken jopa onnellinen, jos ei tekopyhänä minä olen muita parempi ihminen asenteellaan koko ajan mieti, että meneekö kaikki tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Onneksi asenteet yms ovat nykyään avoimenpia, eikä esim. kahden väliset suljetu parisuhteet, suhteet samaan sukupuoleen ole enää mikään ihanne ja normi vaan ihminen voi vapaamin toteuttaa oikeuttaan esim. seksuaaliseen vapauteen. Yleensä näitä asioita paheksuu ne, jotka pelkää oman suhteensa puolesta. 

Paheksun moraalittomuutta, en yksilön vapautta ja avoimia suhteita. Avoimissa suhteissa ei ole tarvetta pettää ja valehdella ja sitouttaa muita valheisiin. Rakkain ystäväni elää upeassa, sitoutuneessa mutta seksuaalisesti avoimessa rekisteröidyssä suhteessa ja voisin minäkin elää niin, jos tilanne olisi toinen. Nyt en halua, mutta jos olisin itse avoimessa suhteessa, en silloinkaan valehtelisi elämänkumppanilleni, jonka hyvinvointi menee mulla kaikkien muiden ohi.

En ole mielestäni tekopyhä, enkä tosiasiallisesti ole muita parempi, enkä ymmärrä mistä ohjekirjoista puhut. Olen aika marginaalissa monessa yhteiskunnallisessa asiassa, enkä välitä ohjeista tai laeista, jotka ovat moraalini vastaisia, enkä niitä noudata. Minun moraalini rakentuu sen ympärille, että en aiheuttaisi muille, enkä itselleni tahallaan teoillani ja sanoillani kärsimystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että sulle yritetään samaa tehdä kun suthan otettiin mukaan juoneen. Kertoo enemmänkin siitä että poika pitää sua luottamuksen arvoisena, ns. vaimomatskuna, kun paljastaa sulle miesten maailman salaisuuksia... Olet ehkä ainakin samalla tasolla arvoasteikossa kuin ystävänsä, kenties jopa jo korkeammalla. Ja se ei ole mikään pieni saavutus se. t. mies

Been there, done that. Noin ajattelin itsekin, mutta kyllä jouduin vastaavan kohteeksi itsekin jossain vaiheessa. Eli mies petti ja kaverit suojelivat.

Kavereista eroaminen vaikeampaa kuin parisuhteesta, kaveria ei petetä, mutta kumppania voidaan pettää, jne. Mikä hitto siinä on, että suhde huononpaankin kaveriin on niin vahva? Kaveruudesta ei välttämättä edes itse saa mitään, mutta siitä pidetään kiinni, jopa oman parisuhteen kustannuksella.

Suhde kavereihin itse asiassa taitaa usein olla vahvempi, ja siitä saa enempi syvällistä sisältöä kuin parisuhteesta. Parisuhteen ydin kun monelle taitaa olla seksi ja talous. Mitä siitä ilman niitä jää jäljelle? En minä olisi puolisoni kaveri.

Ystävät on aina tärkeämpiä kuin puoliso. Minäkin ole tuntenut parhaat ystäväni lastentarhasta lähtien. On täysin mahdotonta että yksikään nainen kykenisi sitä suhdetta edelle.

Eivät ole. Minulle kumppanini on ylivoimaisesti kaikista tärkein ihminen elämässäni. Puolisoni on myös paras ystäväni.

Vierailija
44/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että sulle yritetään samaa tehdä kun suthan otettiin mukaan juoneen. Kertoo enemmänkin siitä että poika pitää sua luottamuksen arvoisena, ns. vaimomatskuna, kun paljastaa sulle miesten maailman salaisuuksia... Olet ehkä ainakin samalla tasolla arvoasteikossa kuin ystävänsä, kenties jopa jo korkeammalla. Ja se ei ole mikään pieni saavutus se. t. mies

Been there, done that. Noin ajattelin itsekin, mutta kyllä jouduin vastaavan kohteeksi itsekin jossain vaiheessa. Eli mies petti ja kaverit suojelivat.

Kavereista eroaminen vaikeampaa kuin parisuhteesta, kaveria ei petetä, mutta kumppania voidaan pettää, jne. Mikä hitto siinä on, että suhde huononpaankin kaveriin on niin vahva? Kaveruudesta ei välttämättä edes itse saa mitään, mutta siitä pidetään kiinni, jopa oman parisuhteen kustannuksella.

Suhde kavereihin itse asiassa taitaa usein olla vahvempi, ja siitä saa enempi syvällistä sisältöä kuin parisuhteesta. Parisuhteen ydin kun monelle taitaa olla seksi ja talous. Mitä siitä ilman niitä jää jäljelle? En minä olisi puolisoni kaveri.

Onko tää joku "pidä viholliset lähellä"-tyylinen ajatus?

Minusta taas ihan järjetöntä ajantuhlausta viettää loppuikänsä jonkun semipantavan idiootin kanssa. Siksipä puolisoni on todella pantava sydänystävä.

Vierailija
45/45 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia ja sitä on kautta aikojen tehty. Tervetuloa elämään!

Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Oksettavaa, että noin monen mielestä on ihan normaalia toimintaa, minä en ikinä auttaisi yhtään ystävääni pettämään. Eivät olisi myöskään ystäviäni enää sen jälkeen, jos moista avunantoa pyytäisivät. Rehellisyys ja luotettavuus ovat ihmisten tärkeimmät ominaisuudet mulle.

Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Rehellisyys ja luottettavuus ei pitkälle kanna, kun on kyseessä omat henkilökohtaiset tarpeet. 

Sitä voi tosiaan olla hetken jopa onnellinen, jos ei tekopyhänä minä olen muita parempi ihminen asenteellaan koko ajan mieti, että meneekö kaikki tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Onneksi asenteet yms ovat nykyään avoimenpia, eikä esim. kahden väliset suljetu parisuhteet, suhteet samaan sukupuoleen ole enää mikään ihanne ja normi vaan ihminen voi vapaamin toteuttaa oikeuttaan esim. seksuaaliseen vapauteen. Yleensä näitä asioita paheksuu ne, jotka pelkää oman suhteensa puolesta. 

Olet vastenmielinen

Ai siksikö, kun hyväksyn avoimet ja kahden samaa sukupuolta olevien suhteet?

Ei, vaan siksi että et ymmärrä mitä vikaa on oman puolison luottamuksen rikkomisessa.

Avoimet suhteet perustuvat siihen että osapuolet sopivat säännöt rehellisesti.

Katsos kun tähän nykyajan meininkiin kuuluu avoimuus ja rehellisyys. Polysuhteessakin pettäminen on mahdollista: panee menemään ilman ehkäisyä ja avoimuutta ja kas: luottamussuhde useampaan ihmiseen rikkoutuu samalla.

Ap: tapauksessa yksilön perseily on pelkkää yksilön perseilyä, ihan samaa mitä täällä on aina ennenkin harjoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi