Poikaystävä puolusti tyttöystäväänsä pettänyttä kaveria, keksivät yhteisen valheen
Olin poikaystävän kanssa kahdestaan koko illan, kun tämä pettäminen tapahtui. Seuraavana päivänä kaveri ja hänen tyttöystävänsä tulivat käymään.
Poikaystävä ja kaverinsa jutustelivat siinä "Olipa mukava eilen istua iltaa pitkästä aikaa ja aika hyvä se leffa mikä katsottiin" vaikka siis olin kahdestaan poikaystäväni kanssa sen illan. Eli esittivät asian tälle tyttöystävälle niin että tämä poika olisi ollut meillä. Suhde on aika tuore niin en kehdannut alkaa mitään kyselemään.
Kun he olivat lähteneet, poikaystävä selitti tilanteen minulle, eli tämä kaveri oli ollut toisen tytön luona ja olivat harrastaneet seksiä niin kaveri tarvitsi tekosyyn miksi oli illan poissa.
Aloin miettiä, tekevätkö tällaisia "palveluksia" myös toisin päin, jos poikaystäväni pettääkin jossain vaiheessa minua? Ette tietenkään voi tietää, mutta heittäkää jotain ajatuksia aiheesta?
Kommentit (45)
Minä ihmettelin yhtä vastaavaa tapausta lähipiirissä, niin vaimo totesi, että kyllä hän olettaa ystävien olevan lojaaleja. En siis aio enää luottaa vaimon ystäviin pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia ja sitä on kautta aikojen tehty. Tervetuloa elämään!
Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Oksettavaa, että noin monen mielestä on ihan normaalia toimintaa, minä en ikinä auttaisi yhtään ystävääni pettämään. Eivät olisi myöskään ystäviäni enää sen jälkeen, jos moista avunantoa pyytäisivät. Rehellisyys ja luotettavuus ovat ihmisten tärkeimmät ominaisuudet mulle.
Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Rehellisyys ja luottettavuus ei pitkälle kanna, kun on kyseessä omat henkilökohtaiset tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että sulle yritetään samaa tehdä kun suthan otettiin mukaan juoneen. Kertoo enemmänkin siitä että poika pitää sua luottamuksen arvoisena, ns. vaimomatskuna, kun paljastaa sulle miesten maailman salaisuuksia... Olet ehkä ainakin samalla tasolla arvoasteikossa kuin ystävänsä, kenties jopa jo korkeammalla. Ja se ei ole mikään pieni saavutus se. t. mies
Been there, done that. Noin ajattelin itsekin, mutta kyllä jouduin vastaavan kohteeksi itsekin jossain vaiheessa. Eli mies petti ja kaverit suojelivat.
Kavereista eroaminen vaikeampaa kuin parisuhteesta, kaveria ei petetä, mutta kumppania voidaan pettää, jne. Mikä hitto siinä on, että suhde huononpaankin kaveriin on niin vahva? Kaveruudesta ei välttämättä edes itse saa mitään, mutta siitä pidetään kiinni, jopa oman parisuhteen kustannuksella.
Suhde kavereihin itse asiassa taitaa usein olla vahvempi, ja siitä saa enempi syvällistä sisältöä kuin parisuhteesta. Parisuhteen ydin kun monelle taitaa olla seksi ja talous. Mitä siitä ilman niitä jää jäljelle? En minä olisi puolisoni kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin yhtä vastaavaa tapausta lähipiirissä, niin vaimo totesi, että kyllä hän olettaa ystävien olevan lojaaleja. En siis aio enää luottaa vaimon ystäviin pätkääkään.
"Ei ku kyllä meihin naisiin voi luottaa, mutta miehiin ei!"
Älä nyt pilaa hyvää miestenteilaus ketjua.
En oikein jaksaisi vatvoa kumppanin kanssa hänen ystäviensä suhdekuvioita ja tuntuisi varsin oudolle jos hän alkaisi selittää asioita kuka pettää kenenkäkin kanssa tai miksi hän sanoi jollekin jotakin etenkin jos kumpani selittää sillä valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia ja sitä on kautta aikojen tehty. Tervetuloa elämään!
Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Oksettavaa, että noin monen mielestä on ihan normaalia toimintaa, minä en ikinä auttaisi yhtään ystävääni pettämään. Eivät olisi myöskään ystäviäni enää sen jälkeen, jos moista avunantoa pyytäisivät. Rehellisyys ja luotettavuus ovat ihmisten tärkeimmät ominaisuudet mulle.
Älä sinä yleistä henkilökohtaisia toimintamallejasi koskemaan kaikkia. Rehellisyys ja luottettavuus ei pitkälle kanna, kun on kyseessä omat henkilökohtaiset tarpeet.
Opettele lukemaan. En yleistänyt, kuten lainaamani ihminen (sinä?) vaan kirjoitin omasta tavastani elää, johon eivät tuollaiset tavat eivätkä "ystävät" kuulu (huomasitko sanan mulle?).
Omat tarpeet rehellisyyden ja luotettavuuden edelle? Wow. Osa meistä pystyy ja haluaa laittaa omat tarpeensa sivuun, kun on kyse tärkeämmistä arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin avannut suuni siinä vaiheessa kun tuli puhe asioista joita minä olisin muka tehnyt.
Todella monet epäkohdat selviävät ihan yksinkertaisilla kysymyksillä: ai mikä leffa? Kuin mä en sua meillä nähnyt? Jne.
Toi poikaystävä ei todellakaan ole mikään pitämisen arvoinen, jos jäät olet kohta saman kuvion toisella puolella.
No höpö höpö, ei välttämättä ole. Ei rikollinen kaveri tee sustakin rikollista.
Pettäminen ei ole rikos eikä valehtelukaan. Silti molemmat on täysi väärin. Jos pettäminen olisi rikos, tuohan olisi jo avunanto rikokseen, mutta pettämistä on tuskin tehty vakaasti harkiten, kun valehtelu on. Rikosluokituksessa tuo suunniteltu ja vakaa harkinta tekisi valehtelusta törkeän tekomuodon.
En milloinkaan jättäisi itseäni osalliseksi tuollaiseen vääryyteen. Jos tuo valhe on esitettävä, on jo oletettu epäilys. Oletettu epäilys tarkoittaa, että aloittajankin rehellisyys asettuu kyseenalaiseksi viimeistään, kun sen miehen pettämiset yleisemmin selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi tosiaan olla hetken jopa onnellinen, jos ei tekopyhänä minä olen muita parempi ihminen asenteellaan koko ajan mieti, että meneekö kaikki tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Onneksi asenteet yms ovat nykyään avoimenpia, eikä esim. kahden väliset suljetu parisuhteet, suhteet samaan sukupuoleen ole enää mikään ihanne ja normi vaan ihminen voi vapaamin toteuttaa oikeuttaan esim. seksuaaliseen vapauteen. Yleensä näitä asioita paheksuu ne, jotka pelkää oman suhteensa puolesta.
Voiko näin sinisilmäistä sakkia olla edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen määritelmä kyllä lojaaliudelle.
Mulle sattui tässä kesän aikana tollasen tyyppinen tilanne. Istuin terassilla seurueessa, jossa yksi mies yritti selvästi pelata mua. Kertoi myös että hänellä on vaimo ja lapsi. Noh, minulla huono moraali tällä hetkellä joten asia ei häirinnyt.
Keskustelu siinä sitten jatkui ja tää mies kävi aina vaan enemmän muhun kiinni. Kun oli aika lähteä yökerhoon niin seurueen vanhempi mies vinkkasi tälle mua piirittävälle miehelle hän lähtee kotiin mutta ei hätää, hän tarjoaa miehelle alibin.
Yökerhossa mulle selvisi että se vanhempi mies oli tän miehen appiukko! Eli oli valmis tarjoamaan alibin tytärtään pettävälle miehelle! Mua ei yllätä enää mikään mikä liittyy miesten keskinäiseen solidaarisuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan. En yleistänyt, kuten lainaamani ihminen (sinä?) vaan kirjoitin omasta tavastani elää, johon eivät tuollaiset tavat eivätkä "ystävät" kuulu (huomasitko sanan mulle?).
Omat tarpeet rehellisyyden ja luotettavuuden edelle? Wow. Osa meistä pystyy ja haluaa laittaa omat tarpeensa sivuun, kun on kyse tärkeämmistä arvoista.
Raamatustako vaiko antiikin ajoilta ne arvot tulevat? Arvoista harvemmin tulee käyttövoimaa arkeen. Maallistuminen ja yksilöllistyminen on johtanut siihen, ettei moraalilla ei ole mitään perustaa. Yksilön on vapaana moraalisena subjektina elättävä itseään varten. Fiilis-kulttuuri on mennyt raamatun mallin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että sulle yritetään samaa tehdä kun suthan otettiin mukaan juoneen. Kertoo enemmänkin siitä että poika pitää sua luottamuksen arvoisena, ns. vaimomatskuna, kun paljastaa sulle miesten maailman salaisuuksia... Olet ehkä ainakin samalla tasolla arvoasteikossa kuin ystävänsä, kenties jopa jo korkeammalla. Ja se ei ole mikään pieni saavutus se. t. mies
Been there, done that. Noin ajattelin itsekin, mutta kyllä jouduin vastaavan kohteeksi itsekin jossain vaiheessa. Eli mies petti ja kaverit suojelivat.
Kavereista eroaminen vaikeampaa kuin parisuhteesta, kaveria ei petetä, mutta kumppania voidaan pettää, jne. Mikä hitto siinä on, että suhde huononpaankin kaveriin on niin vahva? Kaveruudesta ei välttämättä edes itse saa mitään, mutta siitä pidetään kiinni, jopa oman parisuhteen kustannuksella.
Suhde kavereihin itse asiassa taitaa usein olla vahvempi, ja siitä saa enempi syvällistä sisältöä kuin parisuhteesta. Parisuhteen ydin kun monelle taitaa olla seksi ja talous. Mitä siitä ilman niitä jää jäljelle? En minä olisi puolisoni kaveri.
Ystävät on aina tärkeämpiä kuin puoliso. Minäkin ole tuntenut parhaat ystäväni lastentarhasta lähtien. On täysin mahdotonta että yksikään nainen kykenisi sitä suhdetta edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi tosiaan olla hetken jopa onnellinen, jos ei tekopyhänä minä olen muita parempi ihminen asenteellaan koko ajan mieti, että meneekö kaikki tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Onneksi asenteet yms ovat nykyään avoimenpia, eikä esim. kahden väliset suljetu parisuhteet, suhteet samaan sukupuoleen ole enää mikään ihanne ja normi vaan ihminen voi vapaamin toteuttaa oikeuttaan esim. seksuaaliseen vapauteen. Yleensä näitä asioita paheksuu ne, jotka pelkää oman suhteensa puolesta.
Olet vastenmielinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin avannut suuni siinä vaiheessa kun tuli puhe asioista joita minä olisin muka tehnyt.
Todella monet epäkohdat selviävät ihan yksinkertaisilla kysymyksillä: ai mikä leffa? Kuin mä en sua meillä nähnyt? Jne.
Toi poikaystävä ei todellakaan ole mikään pitämisen arvoinen, jos jäät olet kohta saman kuvion toisella puolella.
Kaverien tehtävänä on auttaa ja olla aina kaverin puolella. Vaikka kaveri olisi väärässä.
Tottahan tuo on. Kaveri johon ei voi luottaa ja suostu auttamaan ei tee yhtään mitään.
Tuo on kyllä ihan äärettömän yleistä, varsinkin miesten keskuudessa. Bros before hoes.
Arvostaisin silti omalta poikaystävältäni ihan mielettömästi sitä jos ei suostuisi kenenkään alibiksi ,koska mielestäni kavereilta velvoitetaan vain luottamuksellisuutta, ei valehtelua. Suostuisin siihen ettei poikaystäväni kertoisi kaverinsa tyttöystävälle, mutta en siihen että valehtelisi tälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vastenmielinen
Ai siksikö, kun hyväksyn avoimet ja kahden samaa sukupuolta olevien suhteet?
En itsekkään olisi sanonut totuutta tilanteessa, mutta lähinnä olisin olettanut että miehen kaveri valmistelee jotain yllätystä tyttöystävälleen!
Kun miehesi pystyy moiseen, niin häneltä puuttuu juurikin se sama moraali joka estäisi häntä pettämästä sinua. Ajan kysymys milloin sinua petetään ja mahdollisesti et saa sitä itse ikinä tietää. Voitko elää sen faktan kanssa että miehesi on pettänyt/tulee pettämään sinua?