Vierailija

Viime keväänä sain 8 kg helposti pois; laskin kaloreita ja pidin ne n. 1500 kcal/pv. Kesällä tuli syötyä enemmän ja liikunta jäi pois sairastelun takia, joten 3 kg tuli takaisin. Nyt yritän laihduttaa uudelleen nuo 3 kg pois, mutta paino vain nousee!! Punnitsen/mittaan kaikki ruokani, joten syön varmasti sen 1500 kcal. En millään voi uskoa, että se olisi enemmän kuin kulutukseni. Töissä tulee jonkin verran kävelyä ja seisoskelua. Vapaa-ajalla olen aktiivinen: vähintään 1-3 x viikossa harrastan kunnolla rasittavaa liikuntaa, mutta joka päivä touhuan ja ratsastan tallilla 2-3 h. Mikä nyt on vialla?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin.

Miten tämä väärinsyöminen ei sitten ensimmäiseen pudotukseen vaikuttanut? En puputa pelkästään hiilareita, jos sitä ajattelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Entäpä jos painon nouseminen johtuukin lihasten kasvusta? Seuraa kehitystä peilistä, ota vaikka kuukauden välein kuva ja vertaa sitä aiempaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1500kcal on aika vähän. Ehkä aineenvaihduntasi on vain hidastunut.

Niin, mietin vain miksi se yhtäkkiä olisi hidastunut... Että pitääkö tässä oikeen huolestua :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos painon nouseminen johtuukin lihasten kasvusta? Seuraa kehitystä peilistä, ota vaikka kuukauden välein kuva ja vertaa sitä aiempaan!

Täähän ois hieno juttu, mutta vaikea uskoa. Luulisi lihaskasvun naisella vaativan kovempaa ja säännöllisempää salitreeniä. Eri asia jos olisin liikunnan vasta aloittanut, mutta suunnilleen yhtä paljon olen liikkunut koko elämäni.

Vierailija

Osaisko joku sanoa sitä, mikä vois olla kulutuksen pienenemisen syy? Tai mistä eri syistä keho voi kerätä nesteturvotusta? Menkkoihin on on vielä pikkusta reilu viikko aikaa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1500kcal on aika vähän. Ehkä aineenvaihduntasi on vain hidastunut.

Mä en sitten vaan tajua tätä "syöt liian vähän"- juttua, kun toinen valittaa ettei paino putoa. Silloin syö liian paljon, eli enemmän kuin kuluttaa. Perusfysiikan lait on ihan hakusessa. 

Vierailija

1500 kaloria on todella vähän!!! Vieläkin ihmiset luulevat, että laihtuvat kun lopettavat syömisen tai vetävät liian pienillä kaloreilla? Jos ei kroppa saa tarpeeksi polttoainetta se heittää "säästöliekille" ja alkaa varastoimaan rasvaa. Eli nostaisin sinuna tuota kalorien määrää ainakin 1000! Ja ruokavälit 2,5-4 tuntia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska YRITÄT laihduttaa. Se on aivan eri asia kuin laihduttaminen.

Kertoisitko sitten mitä pitäisi tehdä toisin, jotta laihtuisin?
Ap

Vierailija

Laihduttaminen, etenkin nopeasti laihduttaminen, hidastaa metabolismia. Eli peruskulutus laskee. Sinä jojoilet eli annat painon laskea ja nousta. Se on varma resepti lihomiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1500 kaloria on todella vähän!!! Vieläkin ihmiset luulevat, että laihtuvat kun lopettavat syömisen tai vetävät liian pienillä kaloreilla? Jos ei kroppa saa tarpeeksi polttoainetta se heittää "säästöliekille" ja alkaa varastoimaan rasvaa. Eli nostaisin sinuna tuota kalorien määrää ainakin 1000! Ja ruokavälit 2,5-4 tuntia.

Netistä löytyvien laskureiden mukaan arvioitu kulutukseni on laskurista riippuen 2000-2200 kcal, joten mielestäni vajetta tulee ihan kohtuullisesti.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin.

Miten tämä väärinsyöminen ei sitten ensimmäiseen pudotukseen vaikuttanut? En puputa pelkästään hiilareita, jos sitä ajattelit.

Ihmiskeho on monimutkainen laitos. Laihdutus ei aina toisella kerralla onnistu samoin kuin ekalla kerralla. On vain kokeiltava millä syömisellä laihdutus lähtee käyntiin. Älä tuijota pelkästään niihin kaloreihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen, etenkin nopeasti laihduttaminen, hidastaa metabolismia. Eli peruskulutus laskee. Sinä jojoilet eli annat painon laskea ja nousta. Se on varma resepti lihomiseen.

Apuaaa... Pystynkö nyt jollain keinolla nostamaan peruskulutustani? En ole laihduttanut mitenkään erityisen nopeasti. Kesällä lihottajana toimi alkoholi (ja siitä seuraa mässäilyä), josta haluan eroon. Uskon, että pystyisin pitämään painoni kurissa, jos alkoholin saan pidettyä pois. Jos siis sen painon ensin saisi vähän alemmas...
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen, etenkin nopeasti laihduttaminen, hidastaa metabolismia. Eli peruskulutus laskee. Sinä jojoilet eli annat painon laskea ja nousta. Se on varma resepti lihomiseen.

Apuaaa... Pystynkö nyt jollain keinolla nostamaan peruskulutustani? En ole laihduttanut mitenkään erityisen nopeasti. Kesällä lihottajana toimi alkoholi (ja siitä seuraa mässäilyä), josta haluan eroon. Uskon, että pystyisin pitämään painoni kurissa, jos alkoholin saan pidettyä pois. Jos siis sen painon ensin saisi vähän alemmas...
Ap

No liikunta ja erityisesti lihasmassan lisääminen voi auttaa. Saako kysyä ikääsi ja nykyistä painoasi? Jos olet keski-ikäinen etkä kovin iso, tuo 2000 kcal on kyllä peruskulutukseksi yläkanttiin.

Vierailija

En kyllä itse löydä mitään logiikkaa laihtumisesta. Itsekin katson kalorit melko tarkasti, välillä paino nousee, välillä laskee. Syön tasaisesti pieniä annoksia läpi päivän, pidän hiilarimäärän pienenä ja rasvaa kohtuudella. Liikun tasaisesti saman verran viikoittain.

Varmaan aineenvaihdunta vaan heittelee esim stressitasojen, väsymyksen jne mukaan. Muuta selitystä en keksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt väärin.

Miten tämä väärinsyöminen ei sitten ensimmäiseen pudotukseen vaikuttanut? En puputa pelkästään hiilareita, jos sitä ajattelit.

Ihmiskeho on monimutkainen laitos. Laihdutus ei aina toisella kerralla onnistu samoin kuin ekalla kerralla. On vain kokeiltava millä syömisellä laihdutus lähtee käyntiin. Älä tuijota pelkästään niihin kaloreihin.

Tämä on ihan totta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla