Vierailija

Hiukan hankalaa kun ei pääse reseptejä katsomaan.

Sivut

Kommentit (71)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsi voi katsoa niitä itse?

Tarvii omat pankkitunnukset. Hommattiin ne, mutta alle 18v ei pääse näkemään omia tietojaan tai ei päässyt silloin kun keväällä koitettiin. Onkohan muuttunut?
Ap

Vierailija

Jotta lapsi voi käyttää esim ehkäisyä, vaikka vanhemmat olis niin vanhoillisia, ettei hyväksyis sitä. Lapsi ei ole vanhemman omaisuutta vaikka onkin alaikäinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotta lapsi voi käyttää esim ehkäisyä, vaikka vanhemmat olis niin vanhoillisia, ettei hyväksyis sitä. Lapsi ei ole vanhemman omaisuutta vaikka onkin alaikäinen.

Totta. 10-vuotias on silti turhan nuori huolehtimaan itse lääkityksistään ja lääkärikäynneistään. Esimerkiksi 12 olisi jo paljon järkevämpi ikäraja. Alle 12-vuotiaalla nyt ainakaan ei pitäisi olla seksielämää eikä siis ehkäisyäkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on kuitenki vastuussa lapsistaan. Tiedonpuute joskus hankaloittaa sitä vastuuta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Totta. 10-vuotias on silti turhan nuori huolehtimaan itse lääkityksistään ja lääkärikäynneistään. Esimerkiksi 12 olisi jo paljon järkevämpi ikäraja. Alle 12-vuotiaalla nyt ainakaan ei pitäisi olla seksielämää eikä siis ehkäisyäkään.

Eikä alle 16 vuotiaallakaan, eikös se ole jopa laitonta?

Vierailija

Tuo on tyhmää. Meillä tyttö 16 ja kukaan ei nyt pääse näkemään niitä, kun alle 18v ei pysty ja yli 10-vuotiaalle ei vanhemmat pysty. Järjettömästi hoidettu juttu, nyt palvelu sitten seisoo tyhjänpanttina jokaisella 8 vuoden ajan.

Vierailija

Kumma juttu, miten vanhemmat ulkoistetaan lapsen elämästä, kuitenkin vastuu jää. Mitä yksityiosyyteen tulee, niin lapsen yksityisasioita kyllä riepotellaan päiväkodissa, koulussa ja kouluterveydenhoidossa ihan surutta useamman ihmisen toimesta. Missä helvetin välissä vanhempi on muuttunut potentiaaliseksi paholaiseksi lapselleen, sellaiseksi joka kyllä kantaa vastuun ja saa haukut, mutta ei saa edes tietää mistä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko tieto epillereistä niin kauhea asia?

Uskovaisten ja ahdasmielisten vanhempien lapsilla on tuossa oikeasti ongelma. Tämä ikävalinta 10 v vähentää teiniraskauksien määrää eli on hyvä päätös. Samalla lailla pitäisi nuoren halutessaan saada ottaa HPV - rokote ilman että vanhemmat sitä tietävät vaikka vanhemmat sitä vastustaisivatkin. Ja se onnistuu omaKanta - palvelun ollessa vanhemmilta suljettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi ollakin. On vanhempia, jotka eivät hyväksy että lapsensa harrastavat seksiä. Ja vaikka olisi hyväksyvät vanhemmat, teini saattaa silti haluta pitää seksielämänsä omana tietonaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ehkäisypillereitä syödään muihinkin vaivoihin kuin "seksielämään".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten ja ahdasmielisten vanhempien lapsilla on tuossa oikeasti ongelma. Tämä ikävalinta 10 v vähentää teiniraskauksien määrää eli on hyvä päätös. Samalla lailla pitäisi nuoren halutessaan saada ottaa HPV - rokote ilman että vanhemmat sitä tietävät vaikka vanhemmat sitä vastustaisivatkin. Ja se onnistuu omaKanta - palvelun ollessa vanhemmilta suljettu.

Just joo, antakaa vaan mun 10-vuotiaalle ADHD-tyttärelleni e-pillerit ja HPV-rokotteet salaa, mutta älkää sitten jumalauta poratko mulle että miten se kakara on raskautunut! Kun ei edes sukkia saa omatoimisesti pyykkikoriin, niin ihan varmasti muistaa pillerinsä ottaa itsenäisesti. Jos sattuu käymään vahinko, niin terkka ottakoon ihan henkilökohtaisesti vastuuta omalla nimellään ja rahapussillaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat