Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se mitä teet työksesi, pyydetäänkö sitä usein vapaa-ajallasi

Vierailija
14.09.2016 |

itse olen kampaaja ja kaikki olettavat että olen aaina innokas leikkaamaan heidän hiukset ja tietysti ilmaiseksi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan minua kyllä hyödynnettiin sanakirjana ja käännöskoneena. Nykyään ihmiset kunnioittavat enemmän.

T. Kääntäjä

Vierailija
22/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon fysioterapeutti ja aika usein kysellään niska-/hartia-/selkäkipuun liittyviä. Vastaan lyhyesti ihan mielelläni, mutta en mitään hierontaa yms tee ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pyydetty.

Fil. maisteri

Vierailija
24/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen valokuvaaja ja ihan surutta kaikki tutuntutun kumminserkunkaimat pyytää kuvaamaan, jopa hääkuvausta on pyydetty ilmaiseksi. Normaalisti häiden alusta loppuun kestävä kuvaus on n. 900-1200€ tuntimäärästä riippuen ja nämä henkilöt eivät ymmärrä, että jos teen heille ilmaiseksi hääkeikan, voin siinä menettää maksullisen hääkuvauskeikan eli teen tappiota tonnin.

Vierailija
25/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyydetty.

Fil. maisteri

"Kerkiäisitkö tulla viikonloppuna filosofoimaan, ihan vaan pikaisesti?"

Vierailija
26/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvanveistäjä ja varastot ja kaapit ovat täynnä veistoksia. Ihan mielelläni lahjoittaisin ja myisin töitä pientä korvausta vastaan tutuille, vaan ei tunnu kelpaavan 😬 Mitä tuostakin pitäisi ajatella...

Vierailija
27/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsinä saatetaan heittää, että sähän oot siivooja ni....

😃

Vierailija
28/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen valokuvaaja ja ihan surutta kaikki tutuntutun kumminserkunkaimat pyytää kuvaamaan, jopa hääkuvausta on pyydetty ilmaiseksi. Normaalisti häiden alusta loppuun kestävä kuvaus on n. 900-1200€ tuntimäärästä riippuen ja nämä henkilöt eivät ymmärrä, että jos teen heille ilmaiseksi hääkeikan, voin siinä menettää maksullisen hääkuvauskeikan eli teen tappiota tonnin.

Tiedän tunteen. Vaikka kuvaamiseen menisi vain pari tuntia, kuvankäsittelyyn menee sitten päivä.

Kun itse on kuunnellut vaikka mitä tarjouksia ilmaisesta työstä, en kehtaa keneltäkään pyytää mitään ilmaiseksi.

Vierailija
29/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei. Inhoan työtäni muutenkin, saatikka että sitä pitäisi vapaa-ajalla tehdä...

-sh

Vierailija
30/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyydetty.

Fil. maisteri

Eihän se mikään työ olekaan, vaan koulutus. 

Vierailija
31/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri olen ja jotenkin tämä ammatti saa miehet kiinnostumaan :)

Vierailija
32/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta pyydetään vain sitä, mitä kuvitellaan minun tekevän työkseni.

Olen ohjelmistosuunnittelija eli koodaan tietokoneohjelmia. Vapaalla minua pyydetään korjaamaan tietokoneita, asentamaan lähiverkkoja ym., vaikka en todellakaan ole sen alan asiantuntija. 

Sama homma. Kun olet IT-alalla niin sinusta tulee kaikkien tuttujen mikrotukihenkilö, vaikka itsekään en niitä hommia ole ikinä tehnyt.

Vierailija
33/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen omassa yrityksessä muodin parissa ja monet tutut kyselevät vaatteita ilmaiseksi. Hyville kavereille olen kerännyt esimerkiksi "vauvapaketteja", mutta jossakin sen rajan pitää mennä. :)

Äitini on sen sijaan juristi ja hänelle soittelee joka viikko joku sukulainen/sukulaisen kaveri ilmaisen lakiavun toivossa. Viime aikojen paras avunpyytäjä on pikkuserkun kaveri, jolla on hometalo-ongelma... Pikkuserkku asuu toisella puolella Suomea ja muuten seuramme ei kelpaa, paitsi silloin kun tarvitaan lakiapua. Äitini auttaa lähimpiä sukulaisia, mutta hänellä on ihan riittämiin omiakin töitä tehtävänä.

Vierailija
34/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autoasentaja ja melko usein tulee

näitä "teetkö iltahommina" - pyyntöjä. Monet ei tunnu tajuavan, että en saa ottaa töiden jälkeen työpaikan nosturille kaikkia naapurin kavereiden ja kummin kaimojen autoja ja että monet hommat vaativat sen nosturin. Ei ihan kaikki onnistu parkkipaikalla tunkin varassa... Lisäksi, kun on 8h niitä autoja värkännyt, ei ole kauhean vaikea valinta, että menenkö kotiin perheen luo vai pariksi tunniksi korjaamaan jonkun vanhaa romua kahvipalkalla.

Vierailija
35/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ohjelmistosuunnittelija eli koodaan tietokoneohjelmia. Vapaalla minua pyydetään korjaamaan tietokoneita, asentamaan lähiverkkoja ym., vaikka en todellakaan ole sen alan asiantuntija. 

Sama homma. Kun olet IT-alalla niin sinusta tulee kaikkien tuttujen mikrotukihenkilö, vaikka itsekään en niitä hommia ole ikinä tehnyt.

Aika köykäisiä IT-alan ammattilaisia olette kun nuo yllä mainitut asiat kuuluvat ainakin suppeassa muodossa kyseisen alan tutkintojen opintoihin. Joko teillä on muun alan koulutus tai sitten olette valmistuneet vuosikymmeniä sitten joltain lyhyeltä ammattikurssilta. Niin ja onhan noita kaikenlaisia itseoppineita 'webkoodareita' olemassa.

Vierailija
36/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyydetty.

Fil. maisteri

Mitä fil. maisteri sitten osaa? Että voisi pyytää illalla pikaisesti apua.

Vierailija
37/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viestinnän ammattilainen. Silloin tällöin joku kysyy ilmaista juttua, markkinointiapua tai  kuvausapua. Jonkin verran teen ilmaiseksi, mutta se hyöty pitää olla sitten vaikkapa inspiroiva idea, antoisa ihmissuhde tai joku muu. Yleensä en tee ilman rahallista korvausta näitä hommia vapaa-ajallakaan. Ilmaista työtä ei  sinänsä olekaan.

Vierailija
38/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyydetty.

Fil. maisteri

Mitä fil. maisteri sitten osaa? Että voisi pyytää illalla pikaisesti apua.

Sepä se.

Vierailija
39/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Aivan ventovieraat ihmiset saattavat alkaa tapaamisessa tai juhlissa pyytää apua tai mielipidettä tai reseptiä. Olen kuitenkin vain yhden alaan erikoistunut, joten tietoni esim gynekologiasta on tätänykyä heikko. Muutenkaan en halua ajatella työasioita vapaalla tai kirjoitella tuntemattomalle parhaimmillaan pameja. T lääkäri

Vierailija
40/40 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika köykäisiä IT-alan ammattilaisia olette kun nuo yllä mainitut asiat kuuluvat ainakin suppeassa muodossa kyseisen alan tutkintojen opintoihin. Joko teillä on muun alan koulutus tai sitten olette valmistuneet vuosikymmeniä sitten joltain lyhyeltä ammattikurssilta. Niin ja onhan noita kaikenlaisia itseoppineita 'webkoodareita' olemassa.

IT-alan ammatilasinimikkeen alle mahtuu monia työnkuvia. Itse koodasin ensin kuusi vuotta, siten olin pari vuotta linjaesimiehenä, jonka jälkeen olin 15 vuotta projektipäällikkönä. Tämä työkokemus antaa sukulaisten ymmärryksen mukaan hyvän perustan tietokoneen kovalevyn vaihtoon :). Toki tuo onnistuu, mutta ihan muista syistä kuin työn puolesta.

Ja koska olen ollut Nokialla töissä, osaan nauvoa ihmisiä uusimpien matkapuhelinten kanssa. Sillähän ei ole mitään väliä, että tein töitä puhelinkeskusten softan kanssa. 

Luonnollisesti autan sukulaisia ja ystäviä siinä missä voin . Tutun tutut ei onneksi ole pahemmin pyytäneet apua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme