Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 9-vuotiaan yksin kotiin 24h Ruotsinristeilyn ajaksi?

Vierailija
13.09.2016 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
62/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 13-vuotias, ja ollaan miehen kanssa puhuttu, että hänet voisi jo jättää yöksi yksin kotiin. Lapsi itse haluaisi jäädä kotiin viikon ulkomaanmatkan ajaksikin, mutta ei sentään vielä, vaikka osaakin mikroaaltouunia käyttää. Meidän lapsi oli 6-vuotiaasta alkaen satunnaisesti 1-2 tuntia itsekseen, mutta ei ole vieläkään ollut työpäivän pituutta pitempään (koulun loma-aikoina) yksin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hämmentää nää ihmiset, jotka sanoo täällä ettei vois jättää edes 15-16 vuotiasta lasta välttämättä yksin yöksi kotiin...

Vierailija
64/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään lastensuojeluun,en tiedä miksi pienempi oli otettu mukaan.Toivottavasti tein oikein.Ap

Vierailija
65/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi edes just 15 täyttänyttä. Ottaisin mukaan. Voisin jättää, jos jostain pakottavasta syystä olisi oltava tässä samassa kaupungissa toisaalla, kun sitten voisi tulla tarvittaessa melko nopeasti paikalle. (En kyllä tiedä, mikä sellainen tilanne olisi.)

En nauttisi risteilystä yhtään, jos 15 just töytgänyt tyttöni olisi yksin omakotitalossamme.

Tämä taas on vähän kuin toinen ääripää, ettei 15v voi jättää yksin kotiin. Minä muutin 15v pois kotoa ja ihan nykypäivänä vielä. Hyvin meni. 

Vierailija
66/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi jättää, kunhan on helppoa ruokaa saatavilla tarpeeksi ja kännykkä. Kasvattaa luonnetta ja lapsi pärjää elämässä jo nuorena eikä tule sellaista mamman jaloissa ikänsä pyörivää yksin pärjäämätöntä nyhveröä. Lapsesta tulee menestyjä.

Vierailija
67/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan jättää lapsesi johonkin tuttavapiiristäsi löytyvään ryyppykämppään, niin ei joudu olemaan yksin.

Vierailija
68/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein alkuperäinen kirjoittaja. 9-vuotiasta ei voi jättää yksin yöksi kotiin, oli kuinka kypsä tahansa, lapsi tarvitsee tukea ja aikuisen joka on paikalla. Etenkin jos 5-vuotias on otettu mukaan, ei voi toista jättää yksin kotiin. Lastensuojelu todennäköisesti ja toivottavasti selvittää asian ja kertoo vanhemmille tuon mitä itse eivät ymmärrä.

Vierailija
69/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi jättää, kunhan on helppoa ruokaa saatavilla tarpeeksi ja kännykkä. Kasvattaa luonnetta ja lapsi pärjää elämässä jo nuorena eikä tule sellaista mamman jaloissa ikänsä pyörivää yksin pärjäämätöntä nyhveröä. Lapsesta tulee menestyjä.

Juuri näin. Alkolutkan välinpitämättömyys on avain menestykseen.

Vierailija
70/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi 9-vuotiasta noin pitkäksi aikaa yksin. Ihmettelen jos mummo on puhelinsoiton päässä, miksei mummo voinut mennä lapsen luo tai lapsi mummolle? Mutta oma lapseni on ollut 15-vuotiaana jo yksin öitä, viikon kerrallaan. Joutui lähtemään opiskelemaan vieraalle paikkakunalle, ihan yksiössä asui eikä asuntolassa. Kyllä se vähän mietitytti miten viihtyy, kun kotona oli aina joku yöllä ja sitten joutui vielä ihan vieraaseen kaupunkiin. Hyvinhän se pärjäsi.

Vierailija
71/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua!! Tietysti EI. voi jättää yksin noin pientä. Korkeintaan kauppareissun ajaksi! Ja ei. Ei myöskään 15 tai vielä 16 vuotiastakaan.

Vierailija
72/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit ap. 9-vuotiasta ei todellakaan voi jättää yöksi yksin kotiin. Vaikka lapsi sanoisi pärjäävänsä, hän voikin vain esittää reippaampaa mitä onkaan, yöllä pimeässä kaikki tututkin äänet tuntuvat kamalalta. Ja jos jotain sattuu niin lapsi todennäköisesti ei osaa hätäännykseltään toimia oikein.

Se etteikö muka 16-vuotiasta voisi jättää, on jo naurettavaa, monet sen ikäiset tosiaan muuttavat jo omilleen kun haluavat vaikka erikoislukioon.

Vierailija
73/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 15-vuotiaana kaksi viikkoa yksin himassa vanhempien matkustaessa. Hyvin meni ja on yksi hyvä muisto niiltä ajoilta.

Vierailija
74/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Sossullehan tuosta pitäisi ilmoittaa.

Vierailija
75/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN

Vierailija
76/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulle voi ilmoittaa jos alle 18 v jätetään yksin.

Vierailija
77/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
78/78 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minut on jätetty tuon ikäisenä useastikkin kotiin yksin vuorokaudeksi. En siitä mitenkään turmeltunut ja voi varmaan arvata että huostaanottokin tapahtui jossain kohtaa. Ihan hyvin pärjäsin itsekseni, kun muutenkin piti kaikki tehdä oma-aloitteisesti.. Ei paljon vanhempia näkynyt.

Eli kyllä 9- vuotias varmasti pärjää, mutta en ikimaailmassa jättäisi omaa lastani noin pitkäksi aikaa yksin. Toivottavasti kukaan ei tosissaan harkitse tuollaista vaihtoehtoa.

Jaa. Siinäpä kaikkitietävän vastaus... "Koska MINÄ olen ollut yksin ja pärjännyt.... Niin siitä seuraa päättely, että KAIKKI muutkin" . Jepulis sulle.

Ja vaikka pärjäsitkin, niin en minä jättäisi sinua yksin vuorokaudeksi yhdeksänvuotiaana, jos olisin sinun huoltajasi. Liian pieni lapsi olemaan yksin noin pitkän ajan. Pitää olla luotto-aikuinen lähellä...eikä yötä yksin.