Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osaa paikata pyörän rengasta.

Vierailija
13.09.2016 |

Onko normaalia?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä enää kannata paikkailla, kun kokonaan uuden sisäkumin saa parilla eurolla. Paikkaussetit + liima maksavat paljon enemmän

Minusta on hölmöä vaihtaa koko sisäkumi jos syynä on pieni, paikattavissa oleva reikä. Työläämpäähän se koko kumin vaihtaminen on ja tuottaa turhaa jätettä.

Ostin paikkaussetin Prismasta n. 3 euroa. Riittää n. kymmeneksi vuodeksi. Yhtään kunnon rengasta ei sillä hinnalla saa ;-)

Vierailija
42/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaaminen on helppoa ja nopeaa, työkaluja ei tarvita. Rengasraudoilla käy tosin paljon helpommin.

Kiekon irrottaminen (varsinkin taka) vaatii työkaluja, voimaa ja taitoa. Turvallisuus vaarantuu fataalisti jos kiinnitysprosessi säätöineen eiole täysin hallinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi siis ei osaa katsoa asiasta youtube-videota, ja oppia tuota.

Mitä tulee itse paikkaamiseen, niin kumin vaihtaminen on halpaa ja nopeaa verrattuna paikkausprosessiin. Itse olen ns. tarkan markan mies, mutta kumeja en jaksa itse paikkailla. Aikaa menee liikaa ja kerran puhjennut sisuskumi ei välttämättä paikkaamalla korjaannu, pian pihisee uudelleen.

Et vaan osaa.

Vierailija
44/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä enää kannata paikkailla, kun kokonaan uuden sisäkumin saa parilla eurolla. Paikkaussetit + liima maksavat paljon enemmän

Eivät maksa jos suhteuttaa sen paikkojen määrään. Tosin olet kyllä siinä oikeassa, että sisäkumit ovat niin halpoja, että ei niitä paljon kannata paikkailla. Uusi kumi kestää kuitenkin paremmin. Kunnon sisäkumit maksavat aikalailla vitosen. Jotain halpapaskaa voi ehkä saada halvemmalla tai ulkomailta tilaamalla.

Vierailija
45/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hölmöä vaihtaa koko sisäkumi jos syynä on pieni, paikattavissa oleva reikä. Työläämpäähän se koko kumin vaihtaminen on ja tuottaa turhaa jätettä.

Ostin paikkaussetin Prismasta n. 3 euroa. Riittää n. kymmeneksi vuodeksi. Yhtään kunnon rengasta ei sillä hinnalla saa ;-)

Olet oikeassa. Tuolla paikkaussetillä et tosiaan saa yhtään kunnon rengasta. Uudestaan puhkeavan rimpulan kyllä saat.

Vierailija
46/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä uuden kumin vaihtaminen on työläämpää? Ihan saman työn sinä paikkauksessa teet ja siihen lisäksi vielä se konkreettinen paikkaus. Niin harvoin kumi puhkeaa, että vaihdan kyllä sitten kokonaan uuden samalla. 

Vierailija
47/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia?

Sinäkö osaat?

Vierailija
48/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kovin ovat vajavaiset taidot nykynuorilla, ei osata edes meisseliä käyttää, saatikka ei omistetaan yhtään lenkkiavainta eikä työkaluja muutenkaan. 😂

Yksiössä kun asun, niin melkein toivoisin, että en omistaisi työkaluja.

Vierailija
49/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kovin ovat vajavaiset taidot nykynuorilla, ei osata edes meisseliä käyttää, saatikka ei omistetaan yhtään lenkkiavainta eikä työkaluja muutenkaan. 😂

Nykynuoret ovat kaikessa parempia kuin aiemmat sukupolvet, joten voit ehkä siirtyä ylemmyyden tunteesta häpeään.

Vierailija
50/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kaikkea ei tarvitse osata itse, voi myös ostaa palveluna. Jos pyörän rengas kerran viidessä vuodessa vaatii paikkaamista, on tehokkaampaa viedä se korjaamoon kuin alkaa alusta asti opettelemaan paikkaamista.

Onko aikasi tosiaan niin kortilla, että et käytä hieman enemmän aikaa asian opetteluun, jotta pystyt hoitamaan sen tulevaisuudessa nopeammin? Ikävä se on ennen pyöräretkelle lähtöä huomata, että kumi on puhki, eikä voikaan lähteä, koska korjaamot on kiinni, eikä ole aikaa alkaa itse tuossa vaiheessa opettelemaan vaihtoa. Jos olisit opetellut sen kun aikaa oli, niin vaihtaisit renkaan ja lähtisit matkaan. Minulla on aina ylimääräisiä kumeja kaapissa, jotta voin vaihtaa ne nopeasti tarvittaessa. On kumit kaikkiin pyöriin ja molempiin renkaisiin. Lisäksi on paikkaussarja jos käy erittäin huono tuuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan