Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osaa paikata pyörän rengasta.

Vierailija
13.09.2016 |

Onko normaalia?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kaikkea ei tarvitse osata itse, voi myös ostaa palveluna. Jos pyörän rengas kerran viidessä vuodessa vaatii paikkaamista, on tehokkaampaa viedä se korjaamoon kuin alkaa alusta asti opettelemaan paikkaamista.

No ei se tehokkaampaa ole, kun olen vaihtanut uuden sisäkumin 15 minuutissa. Siinä ajassa jos saat ajan 2 päivän päähän ja pyörä pitäisi taluttaa korjaamolle.

Sinkkumies

Luitko viestin jota kommentoit? Totta kai jos sinä osaat jo vaihtaa kumin se on tehokkaampaa kuin korjaamolle vienti, mutta viesti käsitteli sitä tilannetta jossa kumin vaihtaminen pitäisi opetella. Sitä paitsi monet korjaamot myös noutavat pyöriä.

Vierailija
22/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako se mies vaihtaa uuden sisäkumin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon paikannut pyöränkumin pullonavaajalla ja paikkarasialla. Pistäkää paremmaksi.

Minäpä en tarvi paikkaamiseen tai sisäkumin vaihtoon mitään työkalua, on näet hirmuiset näppivoimat ja saan sormin ulkokumin vanteelta ja paikoilleen paljain käsin.

Mutta on kyllä myönnettävä että renkaan irrotukseen on jakari tarpeen.

Vierailija
24/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 e maksaa polkupyörän sisäkumi.

4 e Cittarilla oli Jopoon.

Vierailija
25/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa itse paikata, luen tämän miesten töiksi. A.P.

Vierailija
26/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössöhän se on. Mut taitaa olla normaalia nykyään. Varmaan osaa laittaa pleikkaan johdot kuitenkin kiinni.

Vierailija
27/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paikannut polkupyörän kumeja nuoruudessani ihan riittämiin. Paikkaaminen on kummallista kyllä ihan yhtä hankalaa vieläkin, sillä esim. takapyörän irrottamiseen tarvitaan jakoavain + ruuvimeisseli tai kaksi jakoavainta, ja päällyskumin irrottamiseen pari ruuvimeisseliä tai erityiset sitä varten suunnitellut melko kätevät välineet. Lisäksi reikä pitää edelleen etsiä ämpäriä tai pesuvatia käyttäen, jolloin poreilu paljastaa reiän. Paikkojen kanssa sährääminen on vielä oma lukunsa. En lainkaan ihmettele, jos joku ei osaa tätä homma tai halua siihen ryhtyä.

Vierailija
28/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kaikkea ei tarvitse osata itse, voi myös ostaa palveluna. Jos pyörän rengas kerran viidessä vuodessa vaatii paikkaamista, on tehokkaampaa viedä se korjaamoon kuin alkaa alusta asti opettelemaan paikkaamista.

No ei se tehokkaampaa ole, kun olen vaihtanut uuden sisäkumin 15 minuutissa. Siinä ajassa jos saat ajan 2 päivän päähän ja pyörä pitäisi taluttaa korjaamolle.

Sinkkumies

Luitko viestin jota kommentoit? Totta kai jos sinä osaat jo vaihtaa kumin se on tehokkaampaa kuin korjaamolle vienti, mutta viesti käsitteli sitä tilannetta jossa kumin vaihtaminen pitäisi opetella. Sitä paitsi monet korjaamot myös noutavat pyöriä.

Luultavasti 15 mm avain. Ei olisi haittaa 2 jakoavaimesta, jos ei tiedä. Ulkokumi ulos jakarin päällä tai meisselillä yms. avittamalla auki. 

Ulkokumi kannattaa pestä (tätä eivät huollossa tee) jotta sisäkumin rikkoneet tavarat saadaan pois. Uusi sisäkumi ulkokumiin paikalleen. Sen jälkeen koko vanne paikoilleen. Kiristäen ja katsoen pyörimistä. Sisäkumi täytetään viimeisenä ja siihen on syy.

Vierailija
29/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra 57 kirjoitti:

Olen paikannut polkupyörän kumeja nuoruudessani ihan riittämiin. Paikkaaminen on kummallista kyllä ihan yhtä hankalaa vieläkin, sillä esim. takapyörän irrottamiseen tarvitaan jakoavain + ruuvimeisseli tai kaksi jakoavainta, ja päällyskumin irrottamiseen pari ruuvimeisseliä tai erityiset sitä varten suunnitellut melko kätevät välineet. Lisäksi reikä pitää edelleen etsiä ämpäriä tai pesuvatia käyttäen, jolloin poreilu paljastaa reiän. Paikkojen kanssa sährääminen on vielä oma lukunsa. En lainkaan ihmettele, jos joku ei osaa tätä homma tai halua siihen ryhtyä.

Paitsi että esim. kaikissa paremmissa maastopyörissä on pikanavat edessä ja takana. Näinollen kiekot saa irti parissa sekunnissa ja sopivalla pienellä "vanneraudalla" tiukemmankin ulkorenkaan helposti vanteelta pois. Eikä se kunnollinen, kevyt sisärengas nyt ihan halpa ole, kyllä ne jotain maksavat. Varsinkin paremmat jotka eivät ole tavallista kumia.

Vierailija
30/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paitsi että esim. kaikissa paremmissa maastopyörissä on pikanavat edessä ja takana. Näinollen kiekot saa irti parissa sekunnissa ja sopivalla pienellä "vanneraudalla" tiukemmankin ulkorenkaan helposti vanteelta pois. Eikä se kunnollinen, kevyt sisärengas nyt ihan halpa ole, kyllä ne jotain maksavat. Varsinkin paremmat jotka eivät ole tavallista kumia."

- Mä huomasin tuon ongelman juurikin, että millä ilveellä saa tiukemmin kiinni olevan sisärenkaan irti, ellei ole työkalupakissa varattuna moisia työkaluja. -Veitsen kärjillä -sopivan ohuita- taas pelkäsin telovani vain itseni ja saaden renkaan lisää paikattavaa...  

Vierailija
31/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kovin ovat vajavaiset taidot nykynuorilla, ei osata edes meisseliä käyttää, saatikka ei omistetaan yhtään lenkkiavainta eikä työkaluja muutenkaan. 😂

Vierailija
32/50 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. En mä paikkaa rengasta, kun sen saa muutamalla eurolla....

Mulla ei ainakaan ole varakumeja himassa, mutta paikkarasia on. Ja kyllä jokaisen naisen ja miehen pitäis osata rengas paikata. Varsinkin eturengas. Monivaihteisen takarenkaankin olen paikannut, mutta täytyy sanoa, että perkeleitä ja tuskanhikeä pukkasi.

Vierailija
33/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikea voi oppi jos haluaa. Eihän tuo kummoinen juttu ole, mutta vaatii tietysti muutamat työkalut. Jos niitä ei ole niin aika hankala on kumi saada vaihdetuksi.

Itseni oli pakko paikata sisäkumi, koska en heti löytänyt oikeankokosta sisärengasta lapsen pyörään ja pyörä oli saatava kuntoon seuraavaksi päiväksi.

Vierailija
34/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kukaan täysjärkinen mies ei enää paikkaa pyöränrenkaita kun niitä sisäkumeja saa parilla eurolla kaupasta.

Vain tosinuija vaihtaa varsinkin takarenkaan jos paikata voi. Niin paljon nopeampi tapa.

Vierailija
35/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Olen nainen, enkä minäkään varmaan osaisi. En tiennyt, että pyörän renkaan paikkaaminen on sukupuolisidonnainen askare. 

Vierailija
36/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies osaa tehdä ihan kaikkea. Mutta ei sitä voi olettaa kaikilta. Opettele itse paikkaamaan se rengas, ei se ole rakettitiedettä.

Vierailija
37/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimo pitää taas junttiutena sitä, että osaan tehdä ja myös teen mm. Autonkorjaukset. Teetpä mitenvaan niin se on jotenkin väärin☺

Vierailija
38/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi siis ei osaa katsoa asiasta youtube-videota, ja oppia tuota.

Mitä tulee itse paikkaamiseen, niin kumin vaihtaminen on halpaa ja nopeaa verrattuna paikkausprosessiin. Itse olen ns. tarkan markan mies, mutta kumeja en jaksa itse paikkailla. Aikaa menee liikaa ja kerran puhjennut sisuskumi ei välttämättä paikkaamalla korjaannu, pian pihisee uudelleen.

Vierailija
39/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä enää kannata paikkailla, kun kokonaan uuden sisäkumin saa parilla eurolla. Paikkaussetit + liima maksavat paljon enemmän

Minusta on hölmöä vaihtaa koko sisäkumi jos syynä on pieni, paikattavissa oleva reikä. Työläämpäähän se koko kumin vaihtaminen on ja tuottaa turhaa jätettä.

Vierailija
40/50 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi siis ei osaa katsoa asiasta youtube-videota, ja oppia tuota.

Mitä tulee itse paikkaamiseen, niin kumin vaihtaminen on halpaa ja nopeaa verrattuna paikkausprosessiin. Itse olen ns. tarkan markan mies, mutta kumeja en jaksa itse paikkailla. Aikaa menee liikaa ja kerran puhjennut sisuskumi ei välttämättä paikkaamalla korjaannu, pian pihisee uudelleen.

Nuijjaa tekstiä. Samassa ajassa paikkaa n. neljä takarengasta kuin vaihtaa yhden. Eikä työkalujakaan tarvita ;-) Ja ei todellakaan pihise, jos vähänkään osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi