Miehellä on oikeus lähestyä ketä tahansa naista
Ja tietenkin myös naisella miestä. Mutta jotkut tuntuvat kuvittelevan, ettei vaikkapa nelikymppinen mies saisi lähestyä parikymppistä naista. Kyllä saa. Inhottava ei saa olla minkään ikäinen, minkään ikäiselle.
Rohkeasti vain juttusille, miehet. Eivät ne naiset pure.
Kommentit (114)
Häirintää ei oteta nykymaailmassa riittävän vakavasti.
Kuvitellaanpa maailma, jossa ei ole mitään rajaa sillä, kuinka paljon viranomaiset, yritykset ja toiset ihmiset voivat korvauksetta aikaasi käyttää... Eiku aijoo, mehän elämme siinä jo. Tuloksena on, että ihmisillä on jatkuvasti vähemmän aikaa ja pinna kireä, koska aikavarasta ei sakoteta mitenkään.
Mitähän siitä tulisi, jos oikeasti kaikki miehet pörräisivät ihan rajoittamatta sen himoitun kauniin nuoren naisen ympärillä? Sehän tarvitsisi vartiokaartin voidakseen elää normaalintapaistakaan elämää.
Onneksi valtaosalla meistä on joku järki siinä, ettei mennä lähestymään kaikkia vastaantulijoita noutajakoiran tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko naisille se parempi tapa, et antais vaik jonku sometilin osoitteen, et "hei, mä oon tällänen tyyppi, joka haluis mielellään tutustuu suhun, mut en haluu et nolaan sut tai stressaan, et katso kotona ihan rauhas ja lähetä viestii, jos haluisit tutustuu kahvin ääres. Hyvää päivän jatkoo, moi moi :)"
Ku teihin haluis niiku ihan oikeestikin tutustuu, mut jos oletatte, et oon sit se pleijeri tai muu hörhö heti.
No ei, kyllä mua ainakin saa lähestyä, mutta lähestyjän pitää olla varautunut, että en ole kiinnostunut. Esim. kukaan mies, joka näyttää yli 30-vuotiaalta ei kiinnosta mua. Ja todella ikäviä kommentteja olen kieltäytyessäni saanut jopa varmaan viiskytvuotiailta miehiltä. Mikä miehiä oikein vaivaa, miksi ette etsi seuraa oman ikäisistänne? Fakta nyt on, että juuri kukaan nuori nainen ei ole kiinnostunut reilusti itseään vanhemmista miehistä. n21
"Juuri kukaan". Tajuat siis itsekin että et voi yleistää sitä kaikkiin naisiin? Ja koska kuitenkin joitain naisia kiinnostaa vanhempi mies, niin tekemällä riittävän monta aloitetta löytää riittävän tasokas vanhempi mies jossain vaiheessa nuorta seuraa. Joten ainoa syy miksi vanhempi mies joka haluaa nuoria naisia, ei iskisi nuoria naisia, olisi se että hän ei tee mitä haluaa vaan yrittää miellyttää toisia. Ja se nyt ei ole hyvä peruste millekään.
No se yks 10 000:stä naisesta tekee kyllä aika varmasti itse aloitteen vanhaa miestä kohtaan, jos on kiinnostunut. Se nyt vaan on ällöttävää, kun vanhat miehet pyörii ympärillä. en vois kuvitella itseäni nelikymppisenä kärttämässä parikymppistä miestä. Koska sitä kärttämistähän se näillä vanhoilla miehillä yleensä on, epätoivoisia kun ovat.
Niin ja mun mielestä kans kaikki seksiä vonkaavat läskit muijat on ällöttäviä, mutta eipä ole mun asia. Vongatkoot.
Sulta tuskin on kukaan ikinä seksiä vongannut. Jos edes yks olis, et olis täällä ruikuttamassa.
Mistä tietää että av-mammalla otti tunteisiin? Siitä että tämä alkaa vihjata miehen seksuaalisesta ei-kiinnostavuudesta tai neitsyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko naisille se parempi tapa, et antais vaik jonku sometilin osoitteen, et "hei, mä oon tällänen tyyppi, joka haluis mielellään tutustuu suhun, mut en haluu et nolaan sut tai stressaan, et katso kotona ihan rauhas ja lähetä viestii, jos haluisit tutustuu kahvin ääres. Hyvää päivän jatkoo, moi moi :)"
Ku teihin haluis niiku ihan oikeestikin tutustuu, mut jos oletatte, et oon sit se pleijeri tai muu hörhö heti.
No ei, kyllä mua ainakin saa lähestyä, mutta lähestyjän pitää olla varautunut, että en ole kiinnostunut. Esim. kukaan mies, joka näyttää yli 30-vuotiaalta ei kiinnosta mua. Ja todella ikäviä kommentteja olen kieltäytyessäni saanut jopa varmaan viiskytvuotiailta miehiltä. Mikä miehiä oikein vaivaa, miksi ette etsi seuraa oman ikäisistänne? Fakta nyt on, että juuri kukaan nuori nainen ei ole kiinnostunut reilusti itseään vanhemmista miehistä. n21
"Juuri kukaan". Tajuat siis itsekin että et voi yleistää sitä kaikkiin naisiin? Ja koska kuitenkin joitain naisia kiinnostaa vanhempi mies, niin tekemällä riittävän monta aloitetta löytää riittävän tasokas vanhempi mies jossain vaiheessa nuorta seuraa. Joten ainoa syy miksi vanhempi mies joka haluaa nuoria naisia, ei iskisi nuoria naisia, olisi se että hän ei tee mitä haluaa vaan yrittää miellyttää toisia. Ja se nyt ei ole hyvä peruste millekään."Yhyy, olen riittävän tasokas vanhempi mies, nuoret naiset ovat ilkeitä minulle eikä kukaan tajua miten hyvä saalis olen, säälikää minua!"
Ei millään pahalla, mutta siltä tuo kommenttisi kuulostaa. Ei riitä, että näissä ketjuissa toistuvasti kerrotaan, etteivät nuoret naiset välitä vanhoista miehistä, mutta koska on pienikin mahdollisuus että joku joskus jossain ehkä kenties, niin se oikeuttaa jatkamaan sitä samaa epätoivottua käytöstä.
En ole vanha mies vaan alle 30 ja lähinnä säälittävää että sä yrität kertoa miten ihmisten pitäisi käyttäytyä. Hanki joku elämä tai jotain? :D Ei ne vanhat miehet tartte mitään oikeutusta tuntemattomille ihmisille jutteluun. Mitä helvettiä sä soperrat?
Pitäisikö sinun itsesi hankkia elämä tai jotain.
Kolmenkympin kriisikö jo nostaa päätään, kun näytät pelkäävän vanhenemista noin paljon?Ihan jokainen joutuu tehdä kompromisseja sen suhteen mihin omat rahkeet riittää.
Ei kai siinä mitään jos vanhempi mies haluaa ja saa nuoren naisen kunhan on rehellinen eikä lupaile jotain mitä ei ole aikamustakaan pitää jne.
Valehtelu ja huijaus on aina väärin mutta nuoren ihmisen elämänkokemuksen puute voi aiheuttaa kuvitelmia ja väärintulkintoja.
Kyllä selkärangan omaava ihminen ottaa sen huomioon.
Yritäpä keskustella asiasta äläkä henkilöstä. Aina menee tälle linjalle että "sulla on vissiin oma lehmä ojassa?" Sitten on vissiin sullakin kun vaivaudut tänne kommentoimaan? Olet kärttyinen kurppa jonka mies kattelee nuorempia naisia. Kerro tuntuuko tää keskustelu nyt kovinkin fiksulta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole omassa kaveripiirissäni yhtään, kenen mielestä ei ole oksettavaa kun vanha ukko lähestyy parikymppistä. Ei silloin kun itse oli parikymppinen, ei nyt 10 vuotta myöhemmin kun katsoo sitä touhua sivusta.
Itse en usko että näiden miesten tarkoitus on edes iskeä ketään, haluavat vain päästä haukkumaan naisia KUN nämä antavat pakit. Eikä tässä välttämättä ole kyse edes naisista, vaan nuorista. Vanhat ukot ihannoivat nuoruutta ja ovat kateellisia. Nuori nainen pönkittäisi omaakin statusta. Itse olen kolmikymppinen siis jo enkä todellakaan haluaisi olla tämän nuorempi. Ei johonkin asiaan elämässä voi jämähtää, pitää antaa elämän virrata eteenpäin.
Tätä se on kun vihaa miesten seksuaalisuutta...
Saa lähestyä, kunhan tajuaa painua swidduun, jos sanoo selkeällä suomen kiellelä, ettei kiinnosta.
Mun mielestä joku tollanen lappulähestymistapa voisi itseasiassa olla ihan ok... Jos joku tulis mulle vaan kadulla juttelemaan niin luultavasti haluisin vain äkkiä pois tilanteesta enkä tosiaan haluais ihan tuntemattomalle antaa mitään puhelinnumeroa tai muuta.
Samalta se tuntuu kaksikymppisestä miehestä, kun viisikymppinen mummo lähestyy.Nuori nainen kokee ällönä, kun vanha äijä tulee selittämään.
On oikeus joo, mutta moni mies ei tunnu ymmärtävän, että hyvä osa vastaukseksi tulleista tylyistä pakeista johtuu siitä, että niitä lähestymisiä tehdään tilanteissa, joissa nainen on jo etukäteen antanut kaikki mahdolliset sanattomat viestit siitä, ettei ole etsimässä seuraa. Esimerkkejä omalla kokemuksella:
Nainen on panimoravintolassa iltapäiväneljältä edessään keskeneräinen ruokalautanen ja päivän lehti, johon hän on keskittynyt. Ei ota katsekontaktia keneenkään paikan päällä, vaan keskittyy ruokaan ja lehteen. Etsiikö juttuseuraa?
Nainen istuu julkisessa kulkuvälineessä. Seuraa kännykkänsä ruudulta videota selkeästi näkyvät kuulokkeet korvissa. Ei ota kontaktia keneenkään ympärillä olevaan. Etsiikö juttuseuraa?
Ihan oikeasti miehet, vähän tilannetajua! Toki molemmissa tapauksissa oli yksin oleva nainen, eli potentiaalinen iskettävä, mutta silti: seuraa etsivät naiset eivät ensimmäisenä kaiva esiin kuulokkeita ja luettavaa ja välttele katsomasta muihin kun istuvat johonkin missä on ihmisiä. Eikä kenenkään mielestä ole kivaa, jos tuntematon ihminen änkeää pöytään kun itsellä on ruokailu kesken.
Säästytte monilta harmittavilta pakeilta, kun vähän luette tilannetta etukäteen, että näyttääkö siltä että kannattaa edes yrittää. Ja sitä tilanteen lukemista kannattaa jatkaa myös seuraan änkemisen jälkeen: jos nainen ei vieläkään ota katsekontaktia, vastaa yhdellä tavulla ja jatkaa keskittymistä siihen mihin keskittyi ennen kuin tulit paikalle, niin luovuta.
Vierailija kirjoitti:
On oikeus joo, mutta moni mies ei tunnu ymmärtävän, että hyvä osa vastaukseksi tulleista tylyistä pakeista johtuu siitä, että niitä lähestymisiä tehdään tilanteissa, joissa nainen on jo etukäteen antanut kaikki mahdolliset sanattomat viestit siitä, ettei ole etsimässä seuraa. Esimerkkejä omalla kokemuksella:
Nainen on panimoravintolassa iltapäiväneljältä edessään keskeneräinen ruokalautanen ja päivän lehti, johon hän on keskittynyt. Ei ota katsekontaktia keneenkään paikan päällä, vaan keskittyy ruokaan ja lehteen. Etsiikö juttuseuraa?
Nainen istuu julkisessa kulkuvälineessä. Seuraa kännykkänsä ruudulta videota selkeästi näkyvät kuulokkeet korvissa. Ei ota kontaktia keneenkään ympärillä olevaan. Etsiikö juttuseuraa?
Ihan oikeasti miehet, vähän tilannetajua! Toki molemmissa tapauksissa oli yksin oleva nainen, eli potentiaalinen iskettävä, mutta silti: seuraa etsivät naiset eivät ensimmäisenä kaiva esiin kuulokkeita ja luettavaa ja välttele katsomasta muihin kun istuvat johonkin missä on ihmisiä. Eikä kenenkään mielestä ole kivaa, jos tuntematon ihminen änkeää pöytään kun itsellä on ruokailu kesken.
Säästytte monilta harmittavilta pakeilta, kun vähän luette tilannetta etukäteen, että näyttääkö siltä että kannattaa edes yrittää. Ja sitä tilanteen lukemista kannattaa jatkaa myös seuraan änkemisen jälkeen: jos nainen ei vieläkään ota katsekontaktia, vastaa yhdellä tavulla ja jatkaa keskittymistä siihen mihin keskittyi ennen kuin tulit paikalle, niin luovuta.
Ne kuulokkeet kannattaisi ihan oman turvallisuuden vuoksi ottaa ainakin liikenteessä pyöräillessä vaihteeksi korvilta pois,että pystyisi myös kuuloaistillaan havainnoimaan ympäristöään,vaikkapa takaa ja sivusta tulevia autoja...
Siihen en puutu,että onhan se nyt vaikka bussissakin istuessa kyllä periaatteessa aika epäkohteliasta koko ympäristöään kohtaan kun niillä eristäytyy,voihan joku esim.takaa pyytää vaikka väistämään että pääsisi käytävällä eteenpäin.Ja eihän sellainen kuuntelija välttämättä huomaa omia kavereitaankaan tiellä kävellessään ,jos nämä sattuvat häntä tervehtimäänkin.
Pitäis kai olla joku valtakunnallinen av-palstalaisen rintanappi,niin tietäis sitten aina väistää kaikkia sitä takissaan tms. näkyvässä paikassa vaatteissaan kantavia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuulokkeet kannattaisi ihan oman turvallisuuden vuoksi ottaa ainakin liikenteessä pyöräillessä vaihteeksi korvilta pois,että pystyisi myös kuuloaistillaan havainnoimaan ympäristöään,vaikkapa takaa ja sivusta tulevia autoja...
Siihen en puutu,että onhan se nyt vaikka bussissakin istuessa kyllä periaatteessa aika epäkohteliasta koko ympäristöään kohtaan kun niillä eristäytyy,voihan joku esim.takaa pyytää vaikka väistämään että pääsisi käytävällä eteenpäin.Ja eihän sellainen kuuntelija välttämättä huomaa omia kavereitaankaan tiellä kävellessään ,jos nämä sattuvat häntä tervehtimäänkin.
No enpä tainnut sanoa, että kuljen luurit päässä liikenteessä, enkä tajua muusta liikenteestä mitään? Kyse oli tilanteista, joissa istun alas ja haluan istua rauhassa. Jos bussi uhkaa kun istun junassa, ei vika ole minun kuulokkeissani.
Siitä en välitä piiruakaan, onko se "periaatteessa aika epäkohteliasta". Olen introvertti, eikä etenkään pitkän työpäivän jälkeen kiinnostaisi paljon nähdä niitä omia kavereitakaan. Ja siis edelleen: ne luurit on päässä kun olen istunut alas, ei siis esim. keskellä käytävää kaikkien tien tukkona ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Samalta se tuntuu kaksikymppisestä miehestä, kun viisikymppinen mummo lähestyy.Nuori nainen kokee ällönä, kun vanha äijä tulee selittämään.
Sellaisen nuoren naisen ei siten kannata hakeutua ainakaan sairaanhoitajaksi, eikä itseasiassa paljon mihinkään yleisöpalvelualoillekaan ,ei sen enempää kirjastoon kuin mihinkään liikkeeseenkään myyjäksi, ei turistioppaaksi, eikä taksinkuljettajaksi. Aika paljon tuollainen 'vamma' itseasiassa haittaa ja rajoittaa mahdollisuuksia hänen työmarkkinoille sijoittumisessaan ja hänellä työtarjousten hyväksymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tainnut sanoa, että kuljen luurit päässä liikenteessä, enkä tajua muusta liikenteestä mitään? Kyse oli tilanteista, joissa istun alas ja haluan istua rauhassa. Jos bussi uhkaa kun istun junassa, ei vika ole minun kuulokkeissani.
Siitä en välitä piiruakaan, onko se "periaatteessa aika epäkohteliasta". Olen introvertti, eikä etenkään pitkän työpäivän jälkeen kiinnostaisi paljon nähdä niitä omia kavereitakaan. Ja siis edelleen: ne luurit on päässä kun olen istunut alas, ei siis esim. keskellä käytävää kaikkien tien tukkona ollessa.
No sanoin vaan kun olen liikenteessäkin pyörän päällä tai suojatien yli hölkkäämässä teitä korvalappuisia nähnyt,mutta omapa on asiasi,tee ihan niinkuin teet. Samapa tuo minulle.
Korvalaput taisivat muuten tuossa viime keväänä olla viimeksi päässään niillä junan alle Kesälahdella jääneillä tytöilläkin...
Eli Hanska on hukassa?