Miehellä on oikeus lähestyä ketä tahansa naista
Ja tietenkin myös naisella miestä. Mutta jotkut tuntuvat kuvittelevan, ettei vaikkapa nelikymppinen mies saisi lähestyä parikymppistä naista. Kyllä saa. Inhottava ei saa olla minkään ikäinen, minkään ikäiselle.
Rohkeasti vain juttusille, miehet. Eivät ne naiset pure.
Kommentit (114)
Oisko naisille se parempi tapa, et antais vaik jonku sometilin osoitteen, et "hei, mä oon tällänen tyyppi, joka haluis mielellään tutustuu suhun, mut en haluu et nolaan sut tai stressaan, et katso kotona ihan rauhas ja lähetä viestii, jos haluisit tutustuu kahvin ääres. Hyvää päivän jatkoo, moi moi :)"
Ku teihin haluis niiku ihan oikeestikin tutustuu, mut jos oletatte, et oon sit se pleijeri tai muu hörhö heti.
Miehellä on laillinen oikeus lähestyä naista, jonka lähestymiseen hänellä ei ole lain asettamia esteitä
Miehellä on moraalinen oikeus lähestyä naista, jota hän itse katsoo olevansa moraalisesti oikeutettu lähestymään
Nainen jota lähestytään (tai henkilö. joka kommentoi tapausta paikanpäällä, jälkeenpäin, hypoteetisena tapahtumana jne.), on oikeutettu pitämään lähestyvän miehen moraaliista oikeutusta oikeana/vääränä oman moraalisen näkemyksen perusteella.
Näistä moraalisista näkemyseroista voidaan keskustella/väitellä/riidellä.
Eri sidosryhmät voivat pitää yhdessä "oikeana" pitämäänsä moraalista kantaa "yleisenä" moraalisena kantana/oikeutuksena (esim. joku av-palstailija lukee deittailuohjeita netistä ja toistaa niitä palstalla ohjenuorina)
Oman/"yleisen" moraalisen näkemyksen julistaminen totuutena on argumentaatiovirhe.
Vierailija kirjoitti:
Olen suosiosta tyly lähestyviä miehiä kohtaan, niin pääsen nopeasti eroon. :)
N25
Tää on oikeesti noloa touhua. Tiedän monta tarinaa kun tämä tyly käytös tuntematonta kohtaan saa nolon lopun. Koskaan et voi tietää milloin tapaat seuraavan kerran sen miehen...
Vierailija kirjoitti:
Oisko naisille se parempi tapa, et antais vaik jonku sometilin osoitteen, et "hei, mä oon tällänen tyyppi, joka haluis mielellään tutustuu suhun, mut en haluu et nolaan sut tai stressaan, et katso kotona ihan rauhas ja lähetä viestii, jos haluisit tutustuu kahvin ääres. Hyvää päivän jatkoo, moi moi :)"
Ku teihin haluis niiku ihan oikeestikin tutustuu, mut jos oletatte, et oon sit se pleijeri tai muu hörhö heti.
Jos lähestyt näin ekologisesti tiedostavaa naista, voit helpommin laittaa viestin suoraan paperinkeräykseen tai olla kirjoittamatta sitä. Kaikissa on sama tulos, kaksi jälkimmäistä säästää luontoa.
Jos lähestyt naista, joka ei ole kovin "vihreä" arvoiltaan, voit pudottaa viestin maahan itse. Tulos on sama.
Miehet on niin _säälittäviä_! Olen 20v tyttö/nainen ja melko paljon jotkut nelikymppiset pienessä maistissa tulee yrittämään, eikä luovuta vaikka kerron ettei kiinnosta, ikäni, ja että olen varattu. Nauran näille plösöille ällötyksille, jotka kuvittelee omaavansa jtn mahiksia. Hah :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanska, oletko siis sitä mieltä, että 60+ poliitikon tekstiviesteily 16v tytölle oli ihan ok? Haluatko lukita vastauksen?
Puhuin naisista, en tytöistä. Älä ole ällöttävä.
Siis 60+ poliitikko voi lähestyä 18 v:tä? Ja se on ihan normaalia.
Itse asiassa kyllä. Lain mukaan 60+ vuotias poliitikko voi harrastaa seksiä 16 vuotiaan nuoren kanssa, mikäli ei ole auktoriteettiasemassa tähän nähden. Sekin on laillista.
Älkää sotkeko laillisuutta ja moraalikäsityksiänne. Laki on paljon sallivampi kuin monen ihmisen moraali. Monella on varsin ahtaita käsityksiä siitä, mikä on oikein ja mikä väärin ja nuo käsitykset saattavat olla täysin ristiriitaisia kahden eri henkilön kesken verrattaessa.
Nyt puhuttiin kuitenkin ilmeisesti ihmisten moraalikäsityksistä eikä laista, laki on selkeä mutta väärässä monenkin tahon mukaan. Laista sinäänsä ei ole mitään keskusteltavaa, mutta sen muuttamisessa voi olla.
Lakia ei missään nimessä pidä muuttaa vastaamaan ahdasmielisten ihmisten moraalikäsityksiä. Meillähän on aviorikoskin onneksi poistettu rikoslaista kun tuossa asiassa ei valtion kuulu kytätä makuuhuoneessa kahden ihmisen vapaaehtoisesti keskenään toisilleen tekemiä asioita.
Lakeja muutetaan jatkuvasti. Vai mitä varten eduskunta on?
Ja muslimi saa panna ketä haluaa. Olet rassisti jos et anna.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on niin _säälittäviä_! Olen 20v tyttö/nainen ja melko paljon jotkut nelikymppiset pienessä maistissa tulee yrittämään, eikä luovuta vaikka kerron ettei kiinnosta, ikäni, ja että olen varattu. Nauran näille plösöille ällötyksille, jotka kuvittelee omaavansa jtn mahiksia. Hah :D
Ja sille urheilulliselle 45+ annat pimpulia ja sitten itket kaverille "mix se ei vastaa", kun se pokaa jo seuraavaa. Se mies nauraa sulle, kun luulit, että haluaa sut sen takia, kuka olet.
Vierailija kirjoitti:
N25
Olet (tai siis olit) Anttilassa töissä asiakaspalvelijana?
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Kysyähän aina voi. Opettakaa lapsillenne tämä niin hyvin pärjää tässä elämässä.
Jos tiedät olevasi vanha ja ruma, älä lähesty naisia ollenkaan! So very simple.
Mä ainakin sanon näille setämiehille "Mee pappa bingoon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanska, oletko siis sitä mieltä, että 60+ poliitikon tekstiviesteily 16v tytölle oli ihan ok? Haluatko lukita vastauksen?
Puhuin naisista, en tytöistä. Älä ole ällöttävä.
Siis 60+ poliitikko voi lähestyä 18 v:tä? Ja se on ihan normaalia.
Itse asiassa kyllä. Lain mukaan 60+ vuotias poliitikko voi harrastaa seksiä 16 vuotiaan nuoren kanssa, mikäli ei ole auktoriteettiasemassa tähän nähden. Sekin on laillista.
Älkää sotkeko laillisuutta ja moraalikäsityksiänne. Laki on paljon sallivampi kuin monen ihmisen moraali. Monella on varsin ahtaita käsityksiä siitä, mikä on oikein ja mikä väärin ja nuo käsitykset saattavat olla täysin ristiriitaisia kahden eri henkilön kesken verrattaessa.
Nyt puhuttiin kuitenkin ilmeisesti ihmisten moraalikäsityksistä eikä laista, laki on selkeä mutta väärässä monenkin tahon mukaan. Laista sinäänsä ei ole mitään keskusteltavaa, mutta sen muuttamisessa voi olla.
Lakia ei missään nimessä pidä muuttaa vastaamaan ahdasmielisten ihmisten moraalikäsityksiä. Meillähän on aviorikoskin onneksi poistettu rikoslaista kun tuossa asiassa ei valtion kuulu kytätä makuuhuoneessa kahden ihmisen vapaaehtoisesti keskenään toisilleen tekemiä asioita.
Lakeja muutetaan jatkuvasti. Vai mitä varten eduskunta on?
Jotta ex-urheilijoilla, "julkkiksilla" ja populistisia mielipiteitä omaavilla ihmisillä olisi mahdollisuus päästä kovapalkkaisiin töihin, joihin heillä ei ole minkäänlaista pätevyyttä/kykyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Kysyähän aina voi. Opettakaa lapsillenne tämä niin hyvin pärjää tässä elämässä.
En tiedä mitä minulle on opetettu, mutta opin että on väärin ja häpeällistä pyytää jotain mihin ei suostuta tai suostutaan vastahakoisesti.
Vierailija kirjoitti:
No ei, kyllä mua ainakin saa lähestyä, mutta lähestyjän pitää olla varautunut, että en ole kiinnostunut. Esim. kukaan mies, joka näyttää yli 30-vuotiaalta ei kiinnosta mua. Ja todella ikäviä kommentteja olen kieltäytyessäni saanut jopa varmaan viiskytvuotiailta miehiltä. Mikä miehiä oikein vaivaa, miksi ette etsi seuraa oman ikäisistänne? Fakta nyt on, että juuri kukaan nuori nainen ei ole kiinnostunut reilusti itseään vanhemmista miehistä. n21
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä minulle on opetettu, mutta opin että on väärin ja häpeällistä pyytää jotain mihin ei suostuta tai suostutaan vastahakoisesti.
Totta, et taida itsekään tietää mitä sinulle on opetettu, koska tuo ei oikein sovellu tähän tilanteeseen. Tai JOS mielestäsi soveltuu, niin sitten kenenkään ei enää pidä pyytää puhelinnumeroa vastakkaiselta sukupuolelta, koska kauneimmatkin ihmiset saavat toisinaan pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, kyllä mua ainakin saa lähestyä, mutta lähestyjän pitää olla varautunut, että en ole kiinnostunut. Esim. kukaan mies, joka näyttää yli 30-vuotiaalta ei kiinnosta mua. Ja todella ikäviä kommentteja olen kieltäytyessäni saanut jopa varmaan viiskytvuotiailta miehiltä. Mikä miehiä oikein vaivaa, miksi ette etsi seuraa oman ikäisistänne? Fakta nyt on, että juuri kukaan nuori nainen ei ole kiinnostunut reilusti itseään vanhemmista miehistä. n21
"Juuri kukaan". Tajuat siis itsekin että et voi yleistää sitä kaikkiin naisiin? Ja koska kuitenkin joitain naisia kiinnostaa vanhempi mies, niin tekemällä riittävän monta aloitetta löytää riittävän tasokas vanhempi mies jossain vaiheessa nuorta seuraa. Joten ainoa syy miksi vanhempi mies joka haluaa nuoria naisia, ei iskisi nuoria naisia, olisi se että hän ei tee mitä haluaa vaan yrittää miellyttää toisia. Ja se nyt ei ole hyvä peruste millekään.
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, et taida itsekään tietää mitä sinulle on opetettu, koska tuo ei oikein sovellu tähän tilanteeseen. Tai JOS mielestäsi soveltuu, niin sitten kenenkään ei enää pidä pyytää puhelinnumeroa vastakkaiselta sukupuolelta, koska kauneimmatkin ihmiset saavat toisinaan pakkeja.
Juuri noinhan minä olen tehnytkin, eli jättänyt tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät olevasi vanha ja ruma, älä lähesty naisia ollenkaan! So very simple.
Mä ainakin sanon näille setämiehille "Mee pappa bingoon."
Jos hän haluaa lähestyä naisia ja hänellä joskus jopa tärppää, niin kerro että mikä on syy sille että hänen pitäisi lähestyä? Samalla tavallako jonkun ruman miehen pitäisi vetäää joku raja, että "sen ja sen näköisiä naisia en saa lähestyä"? :D
N25