3-kymppiset! Millä nimityksellä kutsut seurustelukumppania
Seurustelen, mutta ei asuta yhdessä. Poikaystävä kuulostaa mielestäni liian teiniltä ja miesystävä liian vanhalta... etunimellä toki voisi kutsua, mutta tuntuisi oudolta alkaa töissä yhtäkkiä puhumaan vaan Markosta. Millä nimityksellä te muut kolmikymppiset kutsutte seurustelukumppaneitanne?
Kommentit (68)
Eikö miesystävä ole sopiva? Muistelen kyllä itse vielä alta kolmekymppisenä kutsuneeni seurustelukumppania ihan poikaystäväksi tai poikakaveriksi.
Mies
Ei olla kyllä naimisissa vaan avoliitossa.
Eikö se riipu enemmän sen seurustelukumppanin iästä?
Mies. Avoliitossa ollaan.
Joskus puhun myös "meillä asuvasta miehestä" tai tutummassa seurassa käytän etunimeä, kyllä ne ihmiset nopeasti hiffaa kenestä on kyse :-)
Poikaystävä. Toisinaan mies (ollaan kihloissa). Hengailen yleensä itseäni nuorempien kanssa, joten poikaystävä kuulostaa ihan normaalilta mun korvaan :)
Mies. Miesystävä tuntuu vähän vieraalta nimitykseltä, mutta eipä neljääkymmentä lähestyvää oikein enää poikaystäväksikään osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tyty-yde tai töttö-öttö
M31
Hyi saatana
Kun joku puhuu puolisostaan sanalla mies, oletan heidän olevan naimisissa.
Emäntä, vakipillu, kassientyhjentäjä, horatsuseni, pimppiolio..
Olenko ainoa, jonka mielestä mies tarkoittaa nimenomaan aviomiestä, ei mitään avomiestä tai miesystävää? Minun korvaan aina särähtää, jos joku puhuu miehestään vaikkei ole naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ollaan aika saman ikäisiä, niin automaattisesti laitoin sitten aloitukseen noin. Menköön nyt.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ollaan aika saman ikäisiä, niin aloitus meni nyt jotenkin automaattisesti noin. Menköön.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kun joku puhuu puolisostaan sanalla mies, oletan heidän olevan naimisissa.
Sitten oletat.
Oliskin helppoa, jos oltaisiin avoliitossa. Sitten vois helposti sanoo vaan avokki.
Tyty-yde tai töttö-öttö
M31