Nostalgisin kappale?
Onko sinulla biisiä /laulua /kappaletta, joka on niin nostalginen ja voimakkaasti tunteita ja muistoja herättävä, ettet pysty edes kuuntelemaan sitä aina, koska saattaisit joutua pois tolaltasi tai alkaisit itkemään hillittömästi?
Kommentit (19)
Kuuntelin Beatlesia teini-ikäisenä, joten monet Beatlesin kappaleet on sellaisia, joista tulee mieleen teini-iän parhaat ystävät, teini-ihastumiset, ekat alkoholikokeilut ja muut sen ajan tapahtumat. Olen 70-luvulla syntynyt. Myös Ultra Bran ensimmäinen levy on tunteikasta kuultavaa samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin Beatlesia teini-ikäisenä, joten monet Beatlesin kappaleet on sellaisia, joista tulee mieleen teini-iän parhaat ystävät, teini-ihastumiset, ekat alkoholikokeilut ja muut sen ajan tapahtumat. Olen 70-luvulla syntynyt. Myös Ultra Bran ensimmäinen levy on tunteikasta kuultavaa samasta syystä.
Minulle Ultra Bran viimeinen levy Vesireittejä on tunteikasta kuultavaa. Niinä vuosina, kun kuuntelin sitä melkein joka päivä, tapahtui mullistavia asioita elämässäni. Kokeilin kuunnella sitä vähän aikaa sitten, mutta totesin, etten vieläkään pysty.
The Doorsin kappaleissa on joitain sellaisia. En tnyt tiedä alkaisinko itkeä hillittömästi, mutta tunteita nousisi pintaan.
Kun jossain soi Harry Nilsonin Without you, palaan aina ensirakkauden suloisiin päiviin.
Anna Abreun tulkitsema joku kappale, en muista, joku luopuminen jostain, vai mikä se oli?
aika moni CMX:n biisi.
Myös Scandinavian music groupin Hölmö rakkaus-levy. Ei ehkä pysty kuuntelee.
Autumn Leaves. Tavattoman kaunis kappale upeasta War of the Worlds -musikaalista. En voi kuunnella sitä vaimon kuullen, koska hän luulee että kapaan jonkun muun luo ja raivostuu silmittömästi.
Hitaat biisit jotka soi nappuladiscossa aikoinaan :D Viaton nuoruusaika, eka poikaystävä jne... Näitä oli ainakin Movetronin Voikukkaseppele, Madonnan You'll see, Rednexin Wish you were here ja Scooterin Break it up.
On kyllä, mutta tunnistumisen pelossa en sitä kerro. Esittäjänä kuitenkin 70-luvun suomalaisyhtye.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää.
-ap
Älä viitsi penätä siellä, kun itse et ole kertonut mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää.
-ap
Olen kertonut kyllä, en vaan ole laittanut perään, että se on ap. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää.
-ap
Olen kertonut kyllä, en vaan ole laittanut perään, että se on ap. ;-)
Hyvä sinun nyt on sanoa. Arvaa vaan uskonko!
Twin Peaksin loppumusiikki eli se Laura Palmer's theme. Katsoin 90-luvun alussa Twin Peaksia. Kun kuulin loppumusiikin ekaa kertaa aikuisena, meinasin "romahtaa"... Se tunne oli sanoinkuvaamaton.
Siis tämä:
Myös Twin Peaksin alkumusiikki on totta kai nostalginen 90-luvun nuorelle.
Coldplay: Scientist. Tykkään siitä, mutten enää ikinä halua kuulla sitä.