Muistakaa miehet aina 2 asiaa - avioehto ja isyystesti
Älkää jättäkö noita kahta tekemättä, koska muuten voi jälkikäteen harmittaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet unohtakaa 2 asiaa - avioliitto ja lapset.
Mites naiset keskenään niitä lapsia sitten hankkivat?
Voi ne lapset unohtaa tekemisen jälkeenkin.
Mielestäni ihan järkeviä ehdotuksia kaikille osapuolille.
T: naispuolinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Älkää jättäkö noita kahta tekemättä, koska muuten voi jälkikäteen harmittaa.
Aivan varmasti miehet noin tekee. Oikeasti ne vaan valittaa vaimolle, että mikset sä ole tehnyt avioehtoa ja mikset sä ole järjestänyt isyystestiä. Ei, helpompi on vain valittaa marttyyrinä mitä tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosta on jo yli 10 vuotta aikaa ja olen yrittänyt unohtaa avioliittoa ja toista lasta, jota kasvatin omanani yli 12 vuotta.
Pitikö se sille lapselle kostaa ja hävitä hänen elämästään?
Lapsi voi tossa syyttää äitiään, sekä tietty biologista isää jos tämä on ollut tietoinen lapsen olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, muistakaa sanoa isyystestistä jo lasten tekoa suunnitellessa eikä vasta loppuraskauden aikana.
Itse kerroin vaativani isyystestiä jo ennen kuin lasten suunnittelu edes oli ajankohtaista ja tämä kuulemma oli ok. Siitä huolimatta kauhea huuto kun vaimolle selvisi että aion tosiaa pitää kiinni vaatimuksestani. Eikä tosiaan tullut yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosta on jo yli 10 vuotta aikaa ja olen yrittänyt unohtaa avioliittoa ja toista lasta, jota kasvatin omanani yli 12 vuotta.
Voi kamala :( naisena kun lukee näitä juttuja, niin kyllä täytyy ihmetellä joidenkin ihmisten moraalia ja ajattelemattomuutta, voihan käydä esim. niin että lapsi sairastuu ja tarvitaan luovuttajaa ja se sopiva luovuttaja olisikin se biologinen isä. Toisekseen mitä tuskaa aihettaa puolisolle ja lapselle, kun asia paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa naiset se avioehto myös! Ettei käy niin kuin minulle, miesloinen vei kaiken. Ei ne ole muuta kuin rahan perässä pirulaiset verenimijät!
Varmasti näin juuri sulle kävi ja näin ne pirut vaan verta imevät.
Miehet muistakaa, että naimisiin ei ole pakko mennä, mutta lapsen kulut ja hoitovastuu on jaettava puoliksi. Isyystesti on hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet muistakaa, että naimisiin ei ole pakko mennä, mutta lapsen kulut ja hoitovastuu on jaettava puoliksi. Isyystesti on hyvä asia.
Kulut ja hoitovastuun voi jakaa ihan miten vaan sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, muistakaa myös kolmas asia: sopimus välirikon varalta. Sillä voidaan sopia mm. kuka jää asumaan yhteiseen asuntoon ja kuka on vastuussa lapsista.
Kirjallinen sopimus, että mies jää yhteiseen kotiin ja vaimo lähtee lasten kanssa pois? Eikö? Että mies saa tuoda uuden naisen saman tien tilalle.
Tuollaiset sopimukset eivät onneksi ole päteviä :)
Meillä avioehtosopimuksesta olisi ollut vain haittaa miehelle, sillä mä olin koko avioliiton ajan varakkaampi ja mulle kertyi enemmän omaisuutta. Mies olisi siis jäänyt osituksessa vähemmälle, jos avioehto olisi ollut. Ja kun oltiin naimisissa, niin olisi joutunut turhaan maksamaan 3 isyystestiä omistaan.
Ihan totta?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ollut tarvetta kummallekaan.
Avioehdosta keskusteltiin. Olimme molemmat köyhiä vastavalmistuneita kun menimme naimisiin ja kummallekaan ei ole tulossa suuria perintöjä. Tulimme siihen tulokseen että kaikki omaisuus mikä avioliiton aikana tavalla tai toisella tienataan on eron osuessa kohdalle yhteistä. Kaikki puoliksi niin pääsee helposti ja nopeasti eroon toisesta eikä tarvitse omaisuudesta tapella.
Isyystestille ei ole tarvetta koska miehelläni oli onni saada vaimoksi minut ja olen uskollinen 100%. En ole pettänyt enkä petä. Rakastan miestäni.
Silläviisii! Että sellanen tappaus.
Toi oliskin ollut hyvä:) Nimittäin minä (vaimo) olin se jolla oli rahaa ja omaisuutta kun aloimme olemaan yhdessä;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, muistakaa myös kolmas asia: sopimus välirikon varalta. Sillä voidaan sopia mm. kuka jää asumaan yhteiseen asuntoon ja kuka on vastuussa lapsista.
Kirjallinen sopimus, että mies jää yhteiseen kotiin ja vaimo lähtee lasten kanssa pois? Eikö? Että mies saa tuoda uuden naisen saman tien tilalle.
Meillä avioehtosopimuksesta olisi ollut vain haittaa miehelle, sillä mä olin koko avioliiton ajan varakkaampi ja mulle kertyi enemmän omaisuutta. Mies olisi siis jäänyt osituksessa vähemmälle, jos avioehto olisi ollut. Ja kun oltiin naimisissa, niin olisi joutunut turhaan maksamaan 3 isyystestiä omistaan.
Sopimus välirikon varalta sitoo sopimuksen osapuolia kuten mikä tahansa muukin sopimus ja ne ovat täysin päteviä niin kauan kun sopimus ei ole tai ei johda lainvastaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, muistakaa sanoa isyystestistä jo lasten tekoa suunnitellessa eikä vasta loppuraskauden aikana.
Ettei tule ikävänä yllärinä petturille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta?
Kannattaa myös kuitenkin muistaa, että avioehto koskee omaisuutta, joka on avioliiton hetkellä, ja siitä generoitunutta omaisuutta. Ihan normi palkasta avioliiton aikana hankitut jutut on kuitenkin eri juttu.
Ja testamentissa kannattaa AINA (jos ei siis aidosti toisin halua) sulkea pois perillisten puolisot, niin ettei esim suvun mökki olekin yhtäkkiä osittain jonkun exän omistuksessa. Sen takia kannattaa harkita jopa testamentin tekoa vaikka perintö jäisikin ihan normi perintökaaren mukaisille perillisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, pitäähän muistakin periaatteista puhua ennakkoon. Jos vaikka toinen onkin sitä mieltä, että avioiduttua ei kumpikaan saa juoda alkoholia tai haluaa välttämättä jossain vaiheessa ostaa omakotitalon maalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan nyt vaikka näin, että jos minun mieheni olisi isyystestiopissa vaatinut vaikka minä olen luvannut olla hänelle uskollinen niin voisipa olla, että minä en moisen ukon kanssa olisi lähtenyt lapsia hankkimaan. - jos hän epäilee minun uskollisuuttani voinko minä koskaan luottaa hänen uskollisuuteensa??? Ja kaikki kolme ovat siis takuuvarmasti hänen. Kannattaa myös miehet ja naiset vähän miettiä minkä luonteisesti ihmisen kanssa lähtee ylipäätänsä yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan nyt vaikka näin, että jos minun mieheni olisi isyystestiopissa vaatinut vaikka minä olen luvannut olla hänelle uskollinen niin voisipa olla, että minä en moisen ukon kanssa olisi lähtenyt lapsia hankkimaan. - jos hän epäilee minun uskollisuuttani voinko minä koskaan luottaa hänen uskollisuuteensa??? Ja kaikki kolme ovat siis takuuvarmasti hänen. Kannattaa myös miehet ja naiset vähän miettiä minkä luonteisesti ihmisen kanssa lähtee ylipäätänsä yhteen.
*siis isyystestejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitikö se sille lapselle kostaa ja hävitä hänen elämästään?
Kyllä se oli tämän käenpojan äiti joka näin järjesti.
Mies ei tosin voi tietää että petätkö vai et, hänen näkökulmastaan lapset ovat 1-3% todennäköisyydellä toisen miehen.