Voinko jättää 10v isoveljen vahtimaan 10kk pikkuveljeään,kun käyn kaupassa?
Kommentit (27)
Miksi et voisi? Minä olen olut yksin kotona jo 7-vuotiaasta lähtien, kun äiti teki iltavuoroa sairaalassa.
Naurettavaa tämä nykyajan hysteria, jossa lapseen pitäisi kiinnittää joku seurantasiru ja pitää sitä huoneessa jossa on kameravalvonta 24/7.
Kyllä voit, jos lapsi osaa hoitaa sisartaan. Kyllä mun 10v katsoo vuosikkaan perään, kun olen suihkussa,tupakalla yms.
Mä voisin EHKÄ jättää nukkuvan vauvan isojen sisarusten kanssa kotiin JOS kauppareissussa menisi max 15min. 45min on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Osaako isoveli soittaa hätäkeskukseen, Heimlichin otteen jne? Eli pystyykö toimimaan kaikissa hätätilanteissa? Esim. tilanteessa, jossa joudut kauppareissulla onnettomuuteen etkä tulekaan kotiin?
En osaa tota otetta ja mul on lapsi. Pitääkö antaa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako isoveli soittaa hätäkeskukseen, Heimlichin otteen jne? Eli pystyykö toimimaan kaikissa hätätilanteissa? Esim. tilanteessa, jossa joudut kauppareissulla onnettomuuteen etkä tulekaan kotiin?
En osaa tota otetta ja mul on lapsi. Pitääkö antaa pois?
En usko että kyseistä otetta edellinen tarkoitti täysin osattava, enemmänkin osaako toimia oikein tukehtumistilanteessa.
Itse en jättäisi. Harkittavana olisi jos olisi ihan kerrostalon naapurissa osaava aikuinen jolta pyytää apua jos jotain todella pahasti kävisi.
Riippuu lasten luonteesta. Itse tunnet ne hyvin ja tiedät parhaiten miten homma toimii. Mutta puhelin oltava molemmin puolin käytössä jos jotain pääsisi sattumaan sinä aikana.