Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuotantoeläinkuljetusten kauheudet - miten pystytte suhtautumaan ahdistumatta?

Vierailija
13.09.2016 |

Maailmassa tapahtuu paljon kauheuksia. Itseäni ahdistavat kaikista eniten eläimiin kohdistuva julmuus ja erityisesti järjettömät elävien eläinten kuljetukset ympäri maailmaa. Eli teruraseläinten rahtaus esim. Etelä-Amerikasta teuraaksi Turkkiin ja muualle Lähi-Itään. Ymmärrän kyllä, että itsekseni asian itkeminen on hukkaa heitettyä energiaa, mutta joka kerta kun näihin uutisiin törmään, tulee itku ja toivottomuus ihmisten julmuudesta. Miten te pysytte suhtautumaan näihin asioihin? Oletteko ajattelematta? Hyväkyttäkö sen, että julmuuksia tähän maailmaan vaan mahtuu vai miten? Teettekö jotain asioiden muuttamiseksi?

Välillä tuntuu, että ei pysty iloitsemaan päivän positiivista asioista, kun ahdistaa ajatus, että koko ajan tapahtuu niin paljon eläimiin kohdistuvaa kärsimystä maailmassa.

Tämän aloitukset tarkoitus ei ole väheksyä ihmisiin kohdistuvia julmuuksia, mutta jostain syystä ihmisistä riippuvaisten eläinten kärsimykset tuntuvat itsestä kaikista pahimmilta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä edes rajojen ulkopuolella. Suomessa eläimiä kuljetetaan maan päästä päähän aina sen mukaan, missä niiden kasvattamisesta ja teurastamisesta saa parhaat tuet. Logistiikka on halpaa.

Vierailija
2/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti pystyn suhtautumaan ja en todellakaan ole ajattelematta. Lopettanut itse lihansyönnin juuri tästä syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti on epäeettistä. Vasta uutisoitiin siitä, kuinka suomalaiset syövät reilusti yli suositusten lihaa. Se on omallekin terveydelle haitallista.

Vierailija
4/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hämmennyn aina, kun ihmiset asettavat jotkut tiety eläimet ja niihin kohdistuvat kauheudet inhimillisen kärsimyksen edelle.

Miksi se ahtaasti kuljetettava nauta on jotenkin arvokkaampi kuin kihomato? Miksi hyttysen saa houkutella ansaan ja polttaa sähköllä kuoliaaksi? Miksi rotan saa myrkyttää niin, että se kuolee janoon? Tai miksi rottia saa loukuttaa kauppojen varastoissa, miksi niitä ei sallita elintarvikkeiden lähellä?

Miten moni itkee sitä, että oravat syövät linnunpoikasia? Ja kissat oravanpoikasia?

Tänääkin moni myrkyttää turkiskuoriaisia aivan kuin niillä ei olisi oikeutta elää!

Vierailija
5/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt Kiinassa, miten verkkoseinäisessä kuormurissa kuljetetaan lavantäydeltä kiljuvia sikoja, enkä ole koskenut sianlihaan sen jälkeen. Se huuto kuuluu korvissa aina kun tilanteen muistaa. Siat oli lastattu päällekkäin ilman mitään välitasoja.

Vierailija
6/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus.... ole onnellinen ettei sulla ole mitään oikeita ongelmia elämässäsi.7

Vierailija
7/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiehuu nämä asiat kans niin pahasti yli että on lihat jääny kauppaan jo useamman vuoden ajan. Vielä kun maitotuotteista luopuisi...

Vierailija
8/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa. Tiedän silloin, että en ole osa ongelmaa. Muiden ihmisten toimiin en voi vaikuttaa, mutta omiini voin ja itseni takia eivät teuraseläimet kärsi. Ainut tapa jolla olen pystynyt jotenkin lieventämään tuollaista ahdistusta :/

Vierailija
9/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö lihaa. Tiedän silloin, että en ole osa ongelmaa. Muiden ihmisten toimiin en voi vaikuttaa, mutta omiini voin ja itseni takia eivät teuraseläimet kärsi. Ainut tapa jolla olen pystynyt jotenkin lieventämään tuollaista ahdistusta :/

Ajattelen juuri samalla tavalla. Mutta sekään ei lievennä ahdistusta. En kestä ajatusta siitä, miten possut tapetaan "kaasuhississä". Sen näkeminen tv-ohjelmassa oli liikaa.

Vierailija
10/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystykään suhtautumaan ahdistumatta. Olen ahdistunut ja järkyttynyt ja joudun tietoisesti painamaan näitä ahdistustunteita taka-alalle, jotten vaikuttaisi epänormaalilta. Yritän myös olla paasaamatta muille, koska olipa kyseessä uskonto, politiikka tai eläinsuojelu, paasaaminen aiheuttaa yleensä vaan vastareaktion.

Kun näin videon missä elävä kulkukoira heitettiin jäteauton murskaimeen, olin lähes itsemurhan partaalla, se teki niin pahaa ja kummittelee edelleen mielessäni. Myös inho ihmiskuntaa kohtaan on toisinaan todella vahva ja joudun työstämään sitä, että yksilöt tekevät mitä tekevät.

Syön kyllä jonkin verran lihaa (luomua, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa) sekä käytän vähän luomumaitoa ja luomumunia, sekä hitusen kalaa. Tosin luomulihan kulutustakin olen vähentänyt sen teurasvideon jälkeen.

Mä yritän itse tehdä sen minkä pystyn, olen ystävällinen ja auttavainen muille koska todennäköisesti välittäminen lisää välittämistä. Olen erittäin pienituloinen, joten en voi hirveästi antaa rahaa keräyksiin, mutta pyrin antamaan ne kymmenykset tuloistani  silti. Eli noin kymmenen prossaa palkasta lahjoitan erilaisiin eläinsuojelukeräyksiin, sekä vanhusten ja työttömien juttuihin. 

Mutta kyllä pitäisin ihanteellisena sitä, että ihmiskunta häviäisi kokonaan maan päältä.

Vierailija
11/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoistan vastuun yläkertaan ruokarukoksella.

Vierailija
12/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää suomalaista niin ei tarvitse tuollaista miettiä. Ja sinulle joka luulet että eläimiä kuljetellaan Suomessa päästä päähän olet väärässä! Suomessa eläin kuljetetaan lähimmälle teurastamolle, kuljetuksilla on tarkka lainsäädäntö muun muassa enimmäiskeston kohdalla (8h) ja eläimiä ei todellakaan kuljetella juuri muualle kuin sinne teurastamolle.

Vierailija
13/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ihmisten kärsimys maailmassa. Niin paljon, että en edes halua tietää kaikesta pahasta, koska arvioin, etten voi vaikuttaa asiaan ja tietäminen ahdistaisi liikaa.

Olen unicef-lahjoittaja, siihen rajoittuu oma osuuteni.

Aino

p.s. olen maanviljelijän vaimo, ja mielestäni meillä eläinten olot on ok.

Vierailija
14/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Suomessakaan niin ruusuista ole, kun teurastamoja lopetetaan niin viimeisen matkan rekka nyt vaan joutuu ajamaan satoja kilometrejä possutorni kyydissään.

15/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan miettineet, miksi ISISIn mestausvideoilla uhrit vain istuvat polvillaan rauhallisesti? Miksi he eivät yritä paeta tai tapella vastaan?

Syy on se, että ISISillä on tapana marssittaa teloitetettavat kameroiden eteen ja takaisin selliin useita kertoja ennen todellista teloitusta, jopa useiden päivien ajan. He tietävät, ettei rimpuilevien uhrien hakkaamisesta miekalla tule hyvää propagandaa. Kun uhreille annetaan toivo siitä, että ehkä tälläkin kerralla kyse on vain harjoituksesta, he pysyvät paikallaan viime hetkeen saakka tekemättä vastarintaa.

Vierailija
16/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ainoastaan suomeenkin leviävä islam!

Vierailija
17/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aihetta liipaten todettakoon, että Suomessa kehitettiin liikkuva teurastamo. Eli rekassa oli tilat ja välineet teurastukselle ja homma hoidettiin navetan pihassa. Näin ollen yhtäkään elävää elikkoa ei olisi tarvinnut kuskata mihinkään. Mutta kas kummaa, EU:n ja Suomen idiootit virkamiehet olivat sitä mieltä, että eihän noin saa tehdä ja sitten sekin homma loppui. Heidän mielestään on parempi, että niitä eläimiä rahdataan ympäriinsä.

Vierailija
18/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää suomalaista niin ei tarvitse tuollaista miettiä. Ja sinulle joka luulet että eläimiä kuljetellaan Suomessa päästä päähän olet väärässä! Suomessa eläin kuljetetaan lähimmälle teurastamolle, kuljetuksilla on tarkka lainsäädäntö muun muassa enimmäiskeston kohdalla (8h) ja eläimiä ei todellakaan kuljetella juuri muualle kuin sinne teurastamolle.

Juu, eikä niitä oikeastaan tapetakaan, te vaan luulette niin, höpsöt. Eikä varsinkaan rääkätä teurastamolla, vaikka ne videot ootte te kaikki nähneet, missä niitä kidutetaan, mutta ei ole totta!

Ei kun lihaa mussuttamaan, se on terveellistä, onhan se Suomesta!

😜

Vierailija
19/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin koin syvää ristiriitaa käsityksessäni oikeasta ja kunnioittavasta eläintekohtelusta verrattuna tositilanteeseen. Jonkin aikaa rajoitin lihansyönnin  riistaan, kunnes päättelin ettei suuri osa esim. poronlihasta enää ole riistaa vaan osa ns. lihateollisuutta.

Lopetin lihansyönnin, koska se on konkreettisin kannanotto minkä voin päivittäisessä elämässäni tehdä. En syö enää luomua enkä riistaa, koska se on sama kuin turkistenvastustaja käyttäisi tekoturkiksia.

Vierailija
20/40 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä, että kasvissyöjät ei kyseenalaista sitä, että kasvien kasvatuksessa käytetään eläinten lantaa, siis niiden teuraaksi menevien tuotantoeläinten. Kiertoviljely on kallista, joten vegaanin porkkanat maksaisi noin 15 e/kg, jos hän aidosti kieltäytyisi eläinperäisten tuotteiden käytöstä. Mutta ei, halutaan halpaa ja silloin kelpaa perinteinen lannoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä