tuleeko sakko kameratolpasta mp:lle?
eilen oli tilanne missä edellä ajavalle moottoripyöräilijälle välähti tolppa, siitä tulikin mieleebän että saako tuo moottoripyöräilijä siitä sakkoa kun eihän hänellä ole sitä kilpeä edessä? mies oli sitä mieltä että ei varmaan saa koska eihän häntä voitu tunnistaa? itse otin kilven ylös ja aion ilmoittaa poliisille , mutta rupesin miettimään että onhan se vähä tyhmää jos mp.t voi ajaa miten huvittaa, eikö kamera kuvaa takaata yhtään ?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, ettei niitä tolppasakkoja kannata maksaa autollakaan ajaessa. Poliisit ei lähde selvittämään kuka on kuvassa, jos kiellätte olleenne.
Parille kaverille on tullut tolppasakko ja he ovat nähneet kuvan. Ei ole ollut kyllä epäilystäkään, kuka siinä kuvassa on.
Idiootit ovat siis menneet katsomaan kuvaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, ettei niitä tolppasakkoja kannata maksaa autollakaan ajaessa. Poliisit ei lähde selvittämään kuka on kuvassa, jos kiellätte olleenne.
Parille kaverille on tullut tolppasakko ja he ovat nähneet kuvan. Ei ole ollut kyllä epäilystäkään, kuka siinä kuvassa on.
Se tuli kyllä postissa. Mitäpä jos vähentäisit tuollaista kielenkäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se tuli postissa ja idiootit menivät tunnustamaan ajaneensa? No, ehkä kannatti oppirahat maksaa.
Vai mitä sä luulet, että tapahtuu, jos ilmoittaa sinne, että en se minä ollut?
mua pelottaa ajatus siitä että edellä ajava mp. omien sooloilujen takia esim. kaatuukin taikka muuta vastaavaa ja tulee omasta auton tuulilasista läpi tai esim. mä en ehdi pysähtyä ajoissa :// :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se tuli postissa ja idiootit menivät tunnustamaan ajaneensa? No, ehkä kannatti oppirahat maksaa.
No olisi pitänyt mennä paikan päälle ilmoittamaan, että en se minä ollut. Olisihan se ollut vähintään kiusallista, kun kuvasta selvästi näki, että oli.
-
Edelleen, kielenkäyttö. Mitä ajattelet saavuttavasi tuolla haukkumisella? Vai etkö osaa ilmaista itseäsi muuten kuin riehumalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi pitänyt mennä paikan päälle ilmoittamaan, että en se minä ollut. Olisihan se ollut vähintään kiusallista, kun kuvasta selvästi näki, että oli.
-
Edelleen, kielenkäyttö. Mitä ajattelet saavuttavasi tuolla haukkumisella? Vai etkö osaa ilmaista itseäsi muuten kuin riehumalla?
Nyt opit sinäkin jotain uutta: "unohtaa" mennä. Vai mitä luulet, että tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos, ettei MP:t saa sakkoa tolpista. Mä olen niin kypsynyt tohon ping-pong peliin kameratolppien ja nopeusrajoitusmerkkien välillä, että auton vaihto ja moottoripyörän osto on lähellä. Talvella ei tuu kuitenkaan ajettua kuin kolmannes siitä mitä kesällä. Ehkä talven yli vois kituuttaa julkisilla ja taksilla ym. Mitä muuten sakko on nykyään ja mihin se aiotaan nostaa 500 €? Yhdellä tielläkin taivastelin, kun pikkutieltä päätielle olevan liittymiskaistan päähän oli laitettu kameratolppa?? Siis wtf? Alkaa olla jo hengenvaarallista touhua, jos ei saa edes asetalla auton nopeutta niin, että pääsee turvallisesti liittymään muuhun liikennevirtaan. Samalla kun yritit liittyä tiehen, pitäisi pelata pingispeliä auton nopeusmittarin, valvontakameran ja muun liikenteen kanssa.
Turhaa ulinaa. Kameratolpista ei tarvitse huolehtia hetkeäkään eikä pelata mintään pingiksiä, kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan. Jos se on sinulle liian vaikeaa, kannattaa tosiaan siirtyä julkisiin tai taksiin.
Yllä oleva vastaus on perussettiä sellaisella jolla ei ole ajokortti tai ei autoa aja. Niin mitenkä ajattelit liittyä tiehen, jossa autojen väli on 10 metriä ja normaalin liikennevirran nopeus on esim. 10 kilometriä nopeampi kuin nopeusrajoitus? Tai kun autot iskevät edessäsi äkkijarrutuksia kameratolpan takia, kun yrität liittyä tiehen? Katsos, kun emme elä umpiossa ja voi täysin itsenäisesti päättää ajonopeuttamme aina. Siinä joutuu huomioimaan myös muun liikenteen, jonka huomioiminen on tärkeämpää kuin mitä nyt sattuu juuri sillä hetkellä olemaan nopeusrajoituksena. Joskus voi tosiaan olla turvallisempaa ja liikenteen kannalta sujuvampaa ajaa esim. 5-10 km/h ylinopeutta. Ohitukset ovat turvallisempia oikeasti myös kun painetaan vähän reippaammin kaasua vastaantulevien kaistalla eikä jäädä sinne roikkumaan. Liikennevirtaan liittyminen on turvallisempaa kun liikenteeseen liitytään muuta liikennevirtaa vähän nopemammalla vauhdilla kuin töksähdetään muun liikenteen eteen alinopeutta. Liikennevirta on joustavampaa jos nostaa vain jalan kaasulta nopeusrajoituksen vaihtuessa pienemmäksi eikä paina jarrua. jne. tätä listaa voi jatkaa. Ja vasta-ulinaa asiaa ymmärtämöttämiltä varmasti löytyy.
vrt kirjoitti:
eilen oli tilanne missä edellä ajavalle moottoripyöräilijälle välähti tolppa, siitä tulikin mieleebän että saako tuo moottoripyöräilijä siitä sakkoa kun eihän hänellä ole sitä kilpeä edessä? mies oli sitä mieltä että ei varmaan saa koska eihän häntä voitu tunnistaa? itse otin kilven ylös ja aion ilmoittaa poliisille , mutta rupesin miettimään että onhan se vähä tyhmää jos mp.t voi ajaa miten huvittaa, eikö kamera kuvaa takaata yhtään ?
Ei tietenkään tule, minä kiihdytän aina tolpan kohdalla, että saan sen välähtämään:)
vrt kirjoitti:
mua pelottaa ajatus siitä että edellä ajava mp. omien sooloilujen takia esim. kaatuukin taikka muuta vastaavaa ja tulee omasta auton tuulilasista läpi tai esim. mä en ehdi pysähtyä ajoissa :// :)
Voin "lohduttaa" sua, että suurin syy yleensä on kun mp ja auto törmää, siinä autossa.
Lisäksi moottoripyöriä ei tarvitse katsastaa,mun mielestä systeemi asettaa tienkäyttäjät täysin eriarvoiseen asemaan.
t.M
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi moottoripyöriä ei tarvitse katsastaa,mun mielestä systeemi asettaa tienkäyttäjät täysin eriarvoiseen asemaan.
t.M
Motoristi tietää, että joka kerran kun starttaa pyöränsä, niin ajaa hengensä uhalla. Kyllä silloin pidetään pelit kunnossa, vain montako sellaista pyörää olet nähnyt, että hylkäisit katsastuksessa? t:N
Eipä tule kamerasakkoja, kun mp:llä välkyttelee salamavaloa.
Ihan tahallaan tulee mm. Kehä1:llä napsittua kuvia.
Vierailija kirjoitti:
t.M
Katsastaminen ei ole kollektiivinen rangaistus, josta kaikkien pitäisi tasapuolisesti kärsiä yhtä paljon. Sen tarkoitus on parantaa liikenneturvallisuutta. Moottoripyörien kohdalla tekniset viat ovat niin harvoin onnettomuuksien syynä, ettei katsastamalla saataisi aikaan muuta kuin lisää rahaa katsastuskonttoreille.
Eivät kaikki Vauvapalstan idiootit ole naisia. Myös idioottimiehet kirjoittelevat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.MMotoristi tietää, että joka kerran kun starttaa pyöränsä, niin ajaa hengensä uhalla. Kyllä silloin pidetään pelit kunnossa, vain montako sellaista pyörää olet nähnyt, että hylkäisit katsastuksessa? t:N
Kyllähän niitä näkyy ja etenkin kuuluu. Pääsisköhän puoletkaan läpi jos jokainen syynättäisi. Ja veroja paukkuisi myös monille.
Moottoripyörällä pääsee lujaa kirjoitti:
Eipä oo tullu kirjettä vaikka esim. Espoon Lahnuksen jälkeiset tolpat välkkyy kohdallani päivittäin kun testaan missä pöntössä se kamera on milloinkin...
Mielenkiinnosta: miten paljon ne vaihtelevat niiden kameroiden paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.MMotoristi tietää, että joka kerran kun starttaa pyöränsä, niin ajaa hengensä uhalla. Kyllä silloin pidetään pelit kunnossa, vain montako sellaista pyörää olet nähnyt, että hylkäisit katsastuksessa? t:N
Kyllähän niitä näkyy ja etenkin kuuluu. Pääsisköhän puoletkaan läpi jos jokainen syynättäisi. Ja veroja paukkuisi myös monille.
Ai kerropa mistä ne jäisi kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki Vauvapalstan idiootit ole naisia. Myös idioottimiehet kirjoittelevat täällä.
Huomasin mm. 31:n viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluvimmat pyörät, jotka olen itse kuullut ja nähnyt, ovat vanhempia customeja, jotka ovat aikakaudelta, jolloin moottoripyöriin ei sovellettu melurajoja. Ovat siten täysin laillisia.
Mä ajan aina Putin-anaalitappi perseessä.