Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa te söitte raskauspahoinvoinnin aikana?

Vierailija
12.09.2016 |

Menee hermo! En syö, huono olo. Syön vähän ja huono olo. Juon vettä, huono olo.

Hanurista tämmönen!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehujäitä ja jogurttia. Ulos nekin tulivat mutta niihin ei jostain syystä tullut totaalista stoppia silti toisin kun kaikkeen muuhun..

Vierailija
22/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt suoraan vastaa kysymykseesi, mutta vissy, piparminttutee ja jostain syystä sitruunanpuolikkaan haistelu lievittivät pahoinvointia ja sai paremmin myös ruokaa alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikkajäätelöä, mandariineja, vauvan purkkisoseruokia, hipolta mm mansikka-omena, piltin päärynää. Tsemppiä ap!

Hippo-soseet 😂

Riisikakut oli kans jees. Mulla loppui muuten pahoinvointi kun lakkasin syömästä raskausvitamiineja.

Itse en syönyt mitään raskausvitamiineja, toisella kolmanneksella aloitin rautalisän mutta siihen mennessä alkupahoinvointi oli jo tipotiessä. Se olikin sitten parasta aikaa raskaudesta kunnes viimeisellä kolmanneksella alkoi kamalat invalidisoivat liitoskivut, unettomuus sekä supistukset. Yksi mitä unohdin listaani laittaa oli, että pieninä kulhoina sain alas myös corn flakes muroja jääkylmällä riisimaidolla. Aamukahvit loppui alkuraskaudesta. Olet murrosiästä saakka juonut joka aamu kahvit mutta tuossa tuli pitkä paussi. Kahvi maistui kamalalta. Kaupassa käynti oli kamalaa kun yrjötti kaikki liha- ja kalatiskien leijailevat hajut. Syö ap ihan mitä sinusta tuntuu että alas saat. Pienissä erissä. Vaikka se sitten olisi jäätelöä tai limpparia. Voimia tosiaan ja lohdutukseksi että valtaosalla pahoinvointi lakkaa alun jälkeen!

T: 1

Jäätelö ja limppari antaakin hyvät rakennuaineet lapselle.

Raskaana pitäisi syödä ravintotiheää ruokaa, varsinkin kun määrät menevät tosi pieniksi.

Tyhjät kalorit kyllä turvottavat, mutta ravintoa niistä ei saa.

Mä sinnittelin jäillä, sitruksilla, mustikkakeitolla ja piimällä.

Oksensin ensimmäiset 4 kuukautta.

Vierailija
24/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia.

Vierailija
25/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikkajäätelöä, mandariineja, vauvan purkkisoseruokia, hipolta mm mansikka-omena, piltin päärynää. Tsemppiä ap!

Hippo-soseet 😂

Riisikakut oli kans jees. Mulla loppui muuten pahoinvointi kun lakkasin syömästä raskausvitamiineja.

Itse en syönyt mitään raskausvitamiineja, toisella kolmanneksella aloitin rautalisän mutta siihen mennessä alkupahoinvointi oli jo tipotiessä. Se olikin sitten parasta aikaa raskaudesta kunnes viimeisellä kolmanneksella alkoi kamalat invalidisoivat liitoskivut, unettomuus sekä supistukset. Yksi mitä unohdin listaani laittaa oli, että pieninä kulhoina sain alas myös corn flakes muroja jääkylmällä riisimaidolla. Aamukahvit loppui alkuraskaudesta. Olet murrosiästä saakka juonut joka aamu kahvit mutta tuossa tuli pitkä paussi. Kahvi maistui kamalalta. Kaupassa käynti oli kamalaa kun yrjötti kaikki liha- ja kalatiskien leijailevat hajut. Syö ap ihan mitä sinusta tuntuu että alas saat. Pienissä erissä. Vaikka se sitten olisi jäätelöä tai limpparia. Voimia tosiaan ja lohdutukseksi että valtaosalla pahoinvointi lakkaa alun jälkeen!

Raskaana pitäisi syödä ravintotiheää ruokaa, varsinkin kun määrät menevät tosi pieniksi.

Vakavissaan sanot että jos AINOA joka pysyy sisällä on vaikka se jäätelö niin se täytyisi jättää syömättä?! Minulle ainakin lääkäri sanoi että saa syödä pahoinvoinnissaan mitä ikinä saa sisällä pysymään koska kyse valtaosalla vain alun kestävästä pahoinvoinnista, että kyllä vauva ottaa äidin elimistöstä sen mitä se tarvitsee. Minä söin alkuraskauden todella vähän määrällisesti ja juurikin mansikkajäätelöä, vauvan purkkiruokia hedelmäsoseita, maissimuroja, appelsiineja, ja toisesta kolmanneksesta palasin omaan terveelliseen ruokavalioon. Olen aina syönyt älyttömän hyvin ja myrkytöntä kemikaalivapaata luomua niin uskon että minuun oli varastoitunut ravinteita kamelin tavoin ennen raskautta joita alkio pystyi vaikean alun käyttämään. Toisella kolmanneksella palasin normaaliin luomu-kasvisruokavaliooni, ja pedissä päiväunilla tuhisee terve 4kk vanha poikavauva. Lopettakaa sormienne heristely ja oman kruunun kiillottaminen ja alkakaa ymmärtää että ihmiset on yksilöitä joilla menee raskaudet eri tavalla. Sinun tapasi toimia ei ole ainoa oikea. Sinun tehtäväsi tässä elämässä ei ole tuomita muita. Sinun tehtäväsi on kohdella muita kuten itse haluaisit tulla kohdelluksi. T: 1

Vierailija
26/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandariinejä (saattoi mennä 10 kpl päivässä), pekonia, kokista ja karkkia. Todella epäterveellistä juu, mutta mikään muu ei pysynyt sisällä hetkeäkään ja pakko oli jotain syödä.

Vierailija
27/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisiä viinimarjoja.

Vierailija
28/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 20 asti hapankorppua

Vierailija
29/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisiä marjoja suoraan pakkasesta.

Vierailija
30/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin nutridrinkkejä. Lisäksi välillä mietoja hedelmä- ja marjasoseita, itsetehtyjä mehujäitä. Myös maustamaton tonnikala auttoi itselläni jostain syystä pahoinvointiin.

Vierailija
31/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola auttaa huonoon oloon. En ymmärrä miksi niin moni vetää pahoinvoivana jotain sokerista oksetusta naamaansa. Itse söin ensimmäisenä aamulla muutaman siivun metukkaa, ja vähän ajan päästä pystyin jo syömään ruisleipää tai jotain ruokaa. 

Vierailija
32/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin syömään oikeastaan mitä tahansa ruokia, oleellista oli syödä todella usein jo ennen kuin nälkä tai pahoinvointi ehti edes kolkuttaa mahassa. Söin 1,5h välein.

Vierailija
33/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkylmää appelsiinituoremehua.

Laihduin usemman kilon, kun oikeasti oli niin pahaolo kokoajan.

Tuo jääkylmä tuoremehu oli ainoa mikä helpotti vähän oloa ja sitten pystyin syömään vähän jotain muutakin. Viili ja riiisipuuro oli helppoja syötäviä.

Mieleeni on jäänyt vain se, kun neuvolantäti sanoi ettei sitä appelsiini mehua saisi juoda jokapäivä, kun se on epäterveellistä :). ( enkä ollut ylipainoinen)

Paino oli tippunut 4kg edellisestä kerrasta, mutta siitä ei ollut huolissaan, ainoastaan liiasta tuotremehun juonnista.

Niin tai ainakin mehua olisi kuulemma pitänyt lantrata vedelle, mutta sitä taas en olisi pystynyt juomaan.

Vierailija
34/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kaikkea, mitä vähänkään teki mieli/meni alas. Sipsejä jne.

Meni sitten aikanaan ohi ja palasin ruotuun syömisissäni.

Vierailija
35/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hippo-soseet 😂

Mun lääkäri taas sanoi, että kaikkea mahdollista voi syödä, joka pysyy sisällä ja lopulta mikä pysyi sisällä, oli säilykeananas sokeriliemessä ja sekin pakasteena.

Oksensin ensimmäiset 7kk ja kävin välillä tipassa, mutta sen jälkeen söin kuin hevonen ja kaikki maistui ja paino rupesi nousemaan.

Vierailija
36/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolatikkuja ja jäisiä mustikoita.

Vierailija
37/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukeittoja, limsaa, maustamatonta jugurttia. Välistä aina jonkun hiilarimätön (pastaa tms.) kun vain sai pysymään alhaalla. Keittoja. Mandariineja. Appelsiinimehua.

Mulla joku ruoka-aine meni aina pari päivää, sit alkoi ällöttää ja ei pysynyt enää alhaalla niin vaihdoin seuraaviin. Eikä ne jo syödyt enää uppoa, esim. viinirypäleet, vesimeloni ja fanta meni aikansa mut nyt on ihan nou-nou.

Paras syödä vähän ja suunnilleen koko ajan.

Mulla kohta eka kolmannes ohi, sais pahoinvointikin sit mennä myös. Esikoisesta ei ollut yhtään näin kamalaa.

Vierailija
38/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea, missä oli etikkaa. Tai kaikkea, mikä oli hapanimelässä kastikkeessa.

Yleensä kyllä oksensin. Join vettä ja oksensin, vaikka aina ei ehtinyt edes vesi lämmetä sisuksissa.

Vierailija
39/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukeittoa ja juustonaksuja, ne olivat ainoat mitkä pysyivät kunnolla sisällä. Onneksi pahin vaihe kesti vain muutaman viikon, sem jälkeen pystyin hieman paremmin syömään. Kokonaan pahoinvointi loppui rv12. Tsemppiä!

Vierailija
40/60 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanirahkaa, niitä kultakala-suolakeksejä vai mitä lie ovatkaan ja perunamuusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä