Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu meni todella hyvin, nyt paikan hakuaikaa jatkettu

Vierailija
12.09.2016 |

Enkä ole kuullut paikasta mitään. Ottivat oikein kopiot todistuksistani ja pyysivät täyttämään lomakkeita ym. ja hetken jo tuntui siltä, että paikka on minun. Lupasivat ilmoittaa muutaman päivän sisällä. Eivät ilmoitaneetkaan mitään ja nyt paikan hakuaikaa on jatkettu. Kuulostaako normaalilta käytännöltä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne työpaikkaan ja kysy töistä.

Vierailija
2/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan enemmän hakijoita. Tai joku on valittanut prosessista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noista hakija itse voi tietää vaikka menisikin haastattelu hyvin. Ei voi tietää ensinnäkään toisista hakijoista, voi olla vaikka kuinka hyviä. Lisäksi ei voi aina tietää minkälaista henkilöä halutaan johonkin tehtävään kovin tarkasti, hakeva organisaatio ei välttämättä kerro kaikkea hakijalle. Olen käynyt monissa haastatteluissa, ikinä en ole tiennyt haastattelun perusteella olenko saanut jonkun paikan vai ei. Tai kerran olin varma koska olin ainoa hakija kyseiseen tehtävään.

Vierailija
4/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä päättelet että haastattelijoiden mielestä meni nappiin?

Vierailija
5/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nelikymppinen tai yli? Silloin ei yleensä ole väliä, vaikka haastattelu menisi kuinka hyvin. Nuorempia hakijoita kaivataan.

Vierailija
6/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää sitten luvata ilmoittavansa, jos ei ole aikomustakaan ilmoittaa? Työnantajat ovat nykyään todella ylimielisiä.

Vierailija
7/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää sitten luvata ilmoittavansa, jos ei ole aikomustakaan ilmoittaa? Työnantajat ovat nykyään todella ylimielisiä.

Tarkoittavat, että ilmoittavat, jos henkilö tulee valituksi. Muussa tapauksessa ei kuulu mitään.

Olin entisessä työpaikassani yhdessä esimieheni kanssa pitämässä työhaastatteluja, ja esimieheni todella aina sanoi haastatelluille noin: "Me ilmoitamme kolmen päivän kuluessa." Kun sitten varmistelin, onko ilmoitettu, hän sanoi, että tuo tarkoitti tietysti sitä, että ilmoitamme jos valitsemme henkilön, ei muuten. Siis ihan tosissaan keski-ikäinen mies ajatteli näin.

No onhan se tietysti pinnallisesti kustannustehokasta. Mutta minkälainen maine firmalle pitkällä aikavälillä syntyy, kun vuosittain haastatellaan kymmeniä, jopa satoja ihmisiä...

Vierailija
8/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä päättelet että haastattelijoiden mielestä meni nappiin?

Minulle sanottiin suoraan, että olen paras ja pätevin hakija tähän mennessä. Ilmoittaa luvattiin muutaman päivän sisällä, kunhan kaikki asiat oltaisiin saatu selvittyä. Tämän takia ja koska halusivat kopiot todistuksistani heti, kuvittelin olevani vahvoilla. Ap

Vierailija
9/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänmennessä joo

Mutta jokin tökki ja yrittävät vielä löytää paremman. Oletko nainen synnytysiässä?

Vierailija
10/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et täyttänyt jotain toivetta työntekijän ominaisuuksista (eikä kukaan muukaan hakijoista), joten avasivat haun uudestaan siinä toivossa, että saisivat vielä täydellisen hakijan. Se että olit sopivin, ei tarkoita että olit sopiva.

Vierailija
11/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin luulin että paikan saan mutta syy taisikin olla että olin hedelmällisessä iässä ja naimisissa, oletettiin heti että vauvaa pukkaa:/

Olen VELA kai se pitää kirjottaa hakemukseen.

Vierailija
12/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan yleistä. Hakuaikaa jatketaan, koska halutaan lisää hyviä hakijoita tai jos siihen mennessä haastatelluista kukaan ei ole ihan täydellinen valinta. Siellä haastattelussa nyt voidaan sanoa mitä vaan, en ottaisi todesta noita "paras ja pätevin"-juttuja. Voivat sanoa sen vaikka kaikille haastatelluille.

Vierailija
13/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat vielä paremman tai sitten prosessi on tökännyt johonkin ylempään portaaseen. Jos eivät löydä uudessa haussa parempaa, niin sitten ehkä soittelevat sulle - tai jollekin muulle.

Vierailija
14/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ammattini harjoittajista on naisia ja suurin osa hakijoista nuoria naisia, jotka siis kaikki ovat lisääntymisiässä. Kuka tahansa voi olla jo valmiiksi raskaana, eikä sitä voi aina päällepäin nähdä, eikä asiaa saa kysyä haastattelussa. Ehkä he sitten etsivät sitä yhtä miestä satojen ammattilaisten joukosta. Ap

Vierailija
15/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititko sinä ja kysyikö duunista?

Vierailija
16/16 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka oli laitettu uusintahakuun heti haastatteluani seuraavana päivänä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi