Vauvanvaatteet eivät menneet kaupaksi :(
Varasin kirpparilta pöydän kahdeksi viikoksi. Myytävänä oli pelkkiä vauvanvaatteita, kokoja 56-86 cm. Bodeilla hintaa 0,50-1 euro. Housuilla sama. Lisäksi fleecehaalaria ym. vaatetta. Jäin koko hommasta 8 euroa voitolle!! Kyllä ärsyttää. Merkkeinä perus tutta, h&m, ciraf ym. Eikö nämä merkit enää mene kaupaksi kirpparilla? Pääkaupunkiseudulla asun.
Kommentit (43)
Vauvanvaatetta on niin paljon myynnissä, ettei välttämättä mene kaupaksi. Itse hinnoittelen yleensä 20 snt bodyt. Myyn isomman tytön vaatteita, joista voikin pyytää sen 1,50-2 euroa/kpl. Pelkkiä vauvanvaatteita ei kannata lähteä myymään.
Ei mene, ei. Itse juuri sain kirpparilta 1100 provikan ja pöytävuokran jälkeen. En myynyt äitiyspakkauksen tai markettien kamaa. Hinnat bodeilla 3-20€. Melkein kaikki meni. Takaisin piti rahdata 4 bodya, 2 housut ja yksi talvitakki. Kaikki myytävä kokoa 44-86.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, ei. Itse juuri sain kirpparilta 1100 provikan ja pöytävuokran jälkeen. En myynyt äitiyspakkauksen tai markettien kamaa. Hinnat bodeilla 3-20€. Melkein kaikki meni. Takaisin piti rahdata 4 bodya, 2 housut ja yksi talvitakki. Kaikki myytävä kokoa 44-86.
Lisään nyt vielä, että ehkä 3/4 vaatteista oli meille tullut käytettynä. Eipä paljon tullut käytölle hintaa ja liki kaikesta pääsi eroonkin vielä :)
Kaiken pitää olla näitä Gugguita ym. Hienoja ja kalliita uutena, mutta kirpparilta sitten eurolla. Muut merkit ovat muijien mielestä wt.
Pakko kysyä että millä kirpparilla myit?
Ei tollaset merkittömät paskarätit mene kaupaksi edes polkuhinnoilla pk-seudun kirpuilla. Kyllä pitäisi olla sitten Gugguuta, Mini rodinia, Vimmaa, Moloa tms.
En nyt uskalla sanoa kirpparin nimeä, mutta Helsingissä ja lastenvaatekirppari. Ihmetyttää vaan tosi paljon, kun joku h&m pitsibody, joka ollut pari kertaa päällä, ei mene edes 50 sentillä :/ Meneekö vaatteet paremmin esimerkiksi koosta 92 cm ylöspäin? Menisivätkö paremmin normaalilla kirpparilla, jossa ei niin paljon tarjontaa lastenvaatteista? Ap
Itse en tätä ymmärrä, ettei perusmerkit mene edes pienien vauvojen vaatteissa. Kuinka monta kertaa koko 56 mahtuu vauvan päälle?! Miksi sekin pitäisi olla merkkiä?!
Minä huomasin saman. Tosin Oulussa asutaan. Onneksi isommat vaatteet menivät kaupaksi. Varmaan päiväkotivaatteiksi! Vauvanvaatteet sain roudata kotiin. Lahjoitin sitten paikkaan, josta vähävaraiset perheet voivat käydä hakemassa. Saavat hyväkuntoista vaatetta :)
Harvoin olen kyllä löytänyt kirpparilta hyväkuntoista markettibodya. Yleensä vain virttyneitä nukkaisia. Ja silti hintaa euron. Mieluummin ostan sen vitosen merkkibodyn.
Vauvanvaatetta on tarjolla niin paljon ihan ilmaiseksikin, ettei niistä huvita maksaa kirpparilla edes sinänsä pieniä summia, jos eivät ole ihan superkivoja. Meille syntyi esikoinen alkukesästä ja yllättävätkin ihmiset ovat tarjonneet vanhoja vauvanvaatteitaan meille. Osaan tarjouksista on tartuttu, osaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tätä ymmärrä, ettei perusmerkit mene edes pienien vauvojen vaatteissa. Kuinka monta kertaa koko 56 mahtuu vauvan päälle?! Miksi sekin pitäisi olla merkkiä?![/quote
Minulle ei tarvitse olla tietty merkkiä, mutta omaa silmää miellyttäviä kuitenkin. En ota edes ilmaiseksi vastaan vaatteita jotka ovat mielestäni rumia ja jäävät siksi käyttämättä. Facekirpuilta kun saan muutamilla euroilla niitä joista oikeasti tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä alapeukuttaminen on huvittavaa. Mikä tässäkin nyt taas on paheksuttavaa? Liki kaikki jo kertaalleen kierrätetyt menivät vielä meiltäkin uudestaan kiertoon ja rahaakin sai seuraavan koon hankintaan ruhtinaallisesti. Eipähän jää kaatopaikoille ja lumppukeräyspisteisiin pyörimään tulevien sukupolvien riesaksi. Välirahaa ei paljon tarvinnut niiden käytöstä maksaa.
Siis kuinka paljon teillä oikein on vauvan vaatteita? Itse ostin kirppikseltä parikymmentä bodya ja housuja joka kokoa ja laitoin kierrätykseen kun jäivät pieneksi. Kustannukset ekalta vuodelta ehkä satasen verran sisävaatteiden osalta. Ulkovaatteet ostettiin uutena kuten myös kaikki kengät ja ruskovillan kamppeet.
Harmi tosiaan, ettei vanhoilla lumpuilla pääse rikastumaan...
Just oli jonkun pöydässä oikeasti ihan kusi ja ripulitahraisia vauvan vaatteita. Hintaa 2-3 euroa. Siis mitä vittua joidenkin päässä liikkuu?
Jaa, mulla mennyt aina tosi hyvin! Henkkamaukkaa, lindexiä, kapphallia jne. Kirpparin valinta on kyllä ratkaisevaa. Kerran erehdyin menemään halvan pöytävuokran kirpparille ja mitään ei mennyt kaupaksi (vähäinen asiakaskunta ja nekin jotain mummokansaa).
Asun turussa ja myyn aina kirppis-center länsikeskuksessa (ei manhattan, se on lumppuromupaikka) tai sitten Kaarinan seesamissa (lastenkirppis).
Kunto on tottakai tärkeä, meillä pestään kaikki väreittäin, nurinpäin, pesulapun asteissa ja kuivaan narulla. Eihän kukaan niitä harmaantuneita, sekapyykissä pestyjä ja kuivurissa nukkaantuneita rättejä osta. (näitä näkee valtavasti myynnissä)
Vinkkinä myös että kaikki vaatteet kannattaa silittää, henkaroida, sukat ja asusteet siististi omiin koreihin. Tuo ensin suosituimmat koot ja sitten pikkuhiljaa muitakin kokoja. Loosiin laput missä kerrotaan mitä koko myyt ja tytölle vaiko pojalle. Siivota kannattaa päivittäin ja tehdä täydennyksiä. Tosi moni ei viitsi, lopputuloksena epämääräisiä tavararöykkiöitä. Silloin parempi tapa voisi olla se uffin laatikko, kirppispöytä kun vaatii aina sen viikon vaivan.
-> jos ei toimi, vaihda kirppistä.
Voittoa saan yleensä 150-200€, ja se on ihan hyvin, sillä suurimman osan vaatteista ostan kirpparilta itsekkin joten hankintahintakin on ollut pieni :)
Kyllä itse aikanaan kaikki vauvavaatteet myin pääkaupunkiseudun lastenkirppiksillä. Mutta käytänkin vain laadukkaita pesuaineita (esim. Ecover), lajittelen huolellisesti väreittäin, käännän nurinpäin enkä rummuta. Toisaalta itse en osta kirppiksiltä markettivaatteita. Mieluimmin maksan se muutaman euron enempi laatuvaatteista. HM:ää yleensä vältän niin uutena kuin käytettynäkin. Vaikka on siellä välillä ihan hyviäkin.
Viisi vuotta sitten tutat sun muut menivät ihan hyvin kaupaksi. Eivät mene enää. Ihmiset ovat nykyään todella laatutietoisia.
Saman huomannut :( Itse jäin sentään 50 euroa voitolle, mutta vaatetta oli PALJON! Odotin vähintään sataa euroa vaivanpalkaksi. Luultavasti nuo markettimerkit eivät mene enää kaupaksi. Jatkossa lahjoitan ilmaiseksi.