Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvanvaatteet eivät menneet kaupaksi :(

Vierailija
12.09.2016 |

Varasin kirpparilta pöydän kahdeksi viikoksi. Myytävänä oli pelkkiä vauvanvaatteita, kokoja 56-86 cm. Bodeilla hintaa 0,50-1 euro. Housuilla sama. Lisäksi fleecehaalaria ym. vaatetta. Jäin koko hommasta 8 euroa voitolle!! Kyllä ärsyttää. Merkkeinä perus tutta, h&m, ciraf ym. Eikö nämä merkit enää mene kaupaksi kirpparilla? Pääkaupunkiseudulla asun.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut :( Itse jäin sentään 50 euroa voitolle, mutta vaatetta oli PALJON! Odotin vähintään sataa euroa vaivanpalkaksi. Luultavasti nuo markettimerkit eivät mene enää kaupaksi. Jatkossa lahjoitan ilmaiseksi.

Vierailija
2/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanvaatetta on niin paljon myynnissä, ettei välttämättä mene kaupaksi. Itse hinnoittelen yleensä 20 snt bodyt. Myyn isomman tytön vaatteita, joista voikin pyytää sen 1,50-2 euroa/kpl. Pelkkiä vauvanvaatteita ei kannata lähteä myymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene, ei. Itse juuri sain kirpparilta 1100 provikan ja pöytävuokran jälkeen. En myynyt äitiyspakkauksen tai markettien kamaa. Hinnat bodeilla 3-20€. Melkein kaikki meni. Takaisin piti rahdata 4 bodya, 2 housut ja yksi talvitakki. Kaikki myytävä kokoa 44-86.

Vierailija
4/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene, ei. Itse juuri sain kirpparilta 1100 provikan ja pöytävuokran jälkeen. En myynyt äitiyspakkauksen tai markettien kamaa. Hinnat bodeilla 3-20€. Melkein kaikki meni. Takaisin piti rahdata 4 bodya, 2 housut ja yksi talvitakki. Kaikki myytävä kokoa 44-86.

Lisään nyt vielä, että ehkä 3/4 vaatteista oli meille tullut käytettynä. Eipä paljon tullut käytölle hintaa ja liki kaikesta pääsi eroonkin vielä :)

Vierailija
5/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pitää olla näitä Gugguita ym. Hienoja ja kalliita uutena, mutta kirpparilta sitten eurolla. Muut merkit ovat muijien mielestä wt.

Vierailija
6/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä että millä kirpparilla myit?

Vierailija
7/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollaset merkittömät paskarätit mene kaupaksi edes polkuhinnoilla pk-seudun kirpuilla. Kyllä pitäisi olla sitten Gugguuta, Mini rodinia, Vimmaa, Moloa tms.

Vierailija
8/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt uskalla sanoa kirpparin nimeä, mutta Helsingissä ja lastenvaatekirppari. Ihmetyttää vaan tosi paljon, kun joku h&m pitsibody, joka ollut pari kertaa päällä, ei mene edes 50 sentillä :/ Meneekö vaatteet paremmin esimerkiksi koosta 92 cm ylöspäin? Menisivätkö paremmin normaalilla kirpparilla, jossa ei niin paljon tarjontaa lastenvaatteista? Ap

Vierailija
9/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tätä ymmärrä, ettei perusmerkit mene edes pienien vauvojen vaatteissa. Kuinka monta kertaa koko 56 mahtuu vauvan päälle?! Miksi sekin pitäisi olla merkkiä?!

Vierailija
10/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin saman. Tosin Oulussa asutaan. Onneksi isommat vaatteet menivät kaupaksi. Varmaan päiväkotivaatteiksi! Vauvanvaatteet sain roudata kotiin. Lahjoitin sitten paikkaan, josta vähävaraiset perheet voivat käydä hakemassa. Saavat hyväkuntoista vaatetta :)

Vierailija
11/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin olen kyllä löytänyt kirpparilta hyväkuntoista markettibodya. Yleensä vain virttyneitä nukkaisia. Ja silti hintaa euron. Mieluummin ostan sen vitosen merkkibodyn.

Vierailija
12/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanvaatetta on tarjolla niin paljon ihan ilmaiseksikin, ettei niistä huvita maksaa kirpparilla edes sinänsä pieniä summia, jos eivät ole ihan superkivoja. Meille syntyi esikoinen alkukesästä ja yllättävätkin ihmiset ovat tarjonneet vanhoja vauvanvaatteitaan meille. Osaan tarjouksista on tartuttu, osaan ei. 

Vierailija
13/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tätä ymmärrä, ettei perusmerkit mene edes pienien vauvojen vaatteissa. Kuinka monta kertaa koko 56 mahtuu vauvan päälle?! Miksi sekin pitäisi olla merkkiä?![/quote

Minulle ei tarvitse olla tietty merkkiä, mutta omaa silmää miellyttäviä kuitenkin. En ota edes ilmaiseksi vastaan vaatteita jotka ovat mielestäni rumia ja jäävät siksi käyttämättä. Facekirpuilta kun saan muutamilla euroilla niitä joista oikeasti tykkään. 

Vierailija
14/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alapeukuttaminen on huvittavaa. Mikä tässäkin nyt taas on paheksuttavaa? Liki kaikki jo kertaalleen kierrätetyt menivät vielä meiltäkin uudestaan kiertoon ja rahaakin sai seuraavan koon hankintaan ruhtinaallisesti. Eipähän jää kaatopaikoille ja lumppukeräyspisteisiin pyörimään tulevien sukupolvien riesaksi. Välirahaa ei paljon tarvinnut niiden käytöstä maksaa.

Vierailija
15/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka paljon teillä oikein on vauvan vaatteita? Itse ostin kirppikseltä parikymmentä bodya ja housuja joka kokoa ja laitoin kierrätykseen kun jäivät pieneksi. Kustannukset ekalta vuodelta ehkä satasen verran sisävaatteiden osalta. Ulkovaatteet ostettiin uutena kuten myös kaikki kengät ja ruskovillan kamppeet.

Vierailija
16/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi tosiaan, ettei vanhoilla lumpuilla pääse rikastumaan...

Vierailija
17/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli jonkun pöydässä oikeasti ihan kusi ja ripulitahraisia vauvan vaatteita. Hintaa 2-3 euroa. Siis mitä vittua joidenkin päässä liikkuu?

Vierailija
18/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla mennyt aina tosi hyvin! Henkkamaukkaa, lindexiä, kapphallia jne. Kirpparin valinta on kyllä ratkaisevaa. Kerran erehdyin menemään halvan pöytävuokran kirpparille ja mitään ei mennyt kaupaksi (vähäinen asiakaskunta ja nekin jotain mummokansaa).

Asun turussa ja myyn aina kirppis-center länsikeskuksessa (ei manhattan, se on lumppuromupaikka) tai sitten Kaarinan seesamissa (lastenkirppis).

Kunto on tottakai tärkeä, meillä pestään kaikki väreittäin, nurinpäin, pesulapun asteissa ja kuivaan narulla. Eihän kukaan niitä harmaantuneita, sekapyykissä pestyjä ja kuivurissa nukkaantuneita rättejä osta. (näitä näkee valtavasti myynnissä)

Vinkkinä myös että kaikki vaatteet kannattaa silittää, henkaroida, sukat ja asusteet siististi omiin koreihin. Tuo ensin suosituimmat koot ja sitten pikkuhiljaa muitakin kokoja. Loosiin laput missä kerrotaan mitä koko myyt ja tytölle vaiko pojalle. Siivota kannattaa päivittäin ja tehdä täydennyksiä. Tosi moni ei viitsi, lopputuloksena epämääräisiä tavararöykkiöitä. Silloin parempi tapa voisi olla se uffin laatikko, kirppispöytä kun vaatii aina sen viikon vaivan.

-> jos ei toimi, vaihda kirppistä.

Voittoa saan yleensä 150-200€, ja se on ihan hyvin, sillä suurimman osan vaatteista ostan kirpparilta itsekkin joten hankintahintakin on ollut pieni :)

Vierailija
19/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse aikanaan kaikki vauvavaatteet myin pääkaupunkiseudun lastenkirppiksillä. Mutta käytänkin vain laadukkaita pesuaineita (esim. Ecover), lajittelen huolellisesti väreittäin, käännän nurinpäin enkä rummuta. Toisaalta itse en osta kirppiksiltä markettivaatteita. Mieluimmin maksan se muutaman euron enempi laatuvaatteista. HM:ää yleensä vältän niin uutena kuin käytettynäkin. Vaikka on siellä välillä ihan hyviäkin.

Vierailija
20/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta sitten tutat sun muut menivät ihan hyvin kaupaksi. Eivät mene enää. Ihmiset ovat nykyään todella laatutietoisia.