Vauvanvaatteet eivät menneet kaupaksi :(
Varasin kirpparilta pöydän kahdeksi viikoksi. Myytävänä oli pelkkiä vauvanvaatteita, kokoja 56-86 cm. Bodeilla hintaa 0,50-1 euro. Housuilla sama. Lisäksi fleecehaalaria ym. vaatetta. Jäin koko hommasta 8 euroa voitolle!! Kyllä ärsyttää. Merkkeinä perus tutta, h&m, ciraf ym. Eikö nämä merkit enää mene kaupaksi kirpparilla? Pääkaupunkiseudulla asun.
Kommentit (43)
Se on jännä ilmiö, että aika ajoin saa lukea miten hyväkuntoisia mutta halpoja vaatteita ei mene kirpparilla kaupaksi. Kuitenkin kun itse kierrän kirppareilla, niin suurin osa myytävänä olevista vauvanvaatteista on törkeässä kunnossa tai ylihinnoiteltuja - tai molempia. Välillä myynnissä on sen näköisiä vaatteita, että voisi kuvitella niiden roikkuneen auton perässä vedettävänä sadan kilometrin matkan. Siis silkkaa lumppua.
Jotenkin siis tuntuu siltä, että nämä "hyväkuntoisia" vaatteita myyvät jotka eivät saa vaatteita kaupaksi, liioittelevat suuresti vaatteiden kuntoa tai ovat täysin sokeita omien roinien vioille, yliarvostavat joko tunnearvon tai ahneuden vuoksi.
Kirpparilla ei mene kaupaksi jos on yhtään tahraa, nukkaa, kulumaa, harmaantumista väärin pesun seurauksena, virttynyttä jne. Näitä näkee yllättävän paljon. Tai sitten hassun mallisia vaatteita 1990-luvulta. Jollekin voi olla ok pitää niitä mutta suurin osa ei halua lapsensa päälle niin vanhanaikaisia vaatteita.
Kälyni toi minulle säkillisen yllä kuvailtuja vauvan vaatteita ja oli loukkaantunut kun en niitä halunnut. Jos kuljen itsekin siisteissä vaatteissa niin pitää kulkea vauvanikin.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka paljon teillä oikein on vauvan vaatteita? Itse ostin kirppikseltä parikymmentä bodya ja housuja joka kokoa ja laitoin kierrätykseen kun jäivät pieneksi. Kustannukset ekalta vuodelta ehkä satasen verran sisävaatteiden osalta. Ulkovaatteet ostettiin uutena kuten myös kaikki kengät ja ruskovillan kamppeet.
Paljon.
Saatiin aika paljon vaatteita lahjaksi, joista suurin osa oli käytössä vain muutaman kerran. Kirpparilla sitten yritin myydä noita ja jäin tappiolle (myynnissä oli samaan aikaan noin 116-122 senttisiä tytön vaatteita sekä noin 150 senttisiä pojan vaatteita).
Roudasin kaikki sitten Hope:lle, siellä ottivat ilolla vastaan. Varsinkin kantoliinasta ja rintarepusta olivat kovin iloisia. Noitakin yritin myydä vitosen kappale mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Olivat itselläni olleet tosi vähäisellä käytöllä ja ajattelin myydä ihan polkuhintaan, ehkä joku vähävarainen saisi siitä esim. kantoliinan käyttöönsä mutta ei.
Kiinnostaisi tietää mikä kirppis pk-seudulla on ollut myyntipaikkana.
Nykyään saa hm Lindex kappahl jne alesta parilla eurolla uusia ihania vauvanvaatteita. Jengi myy eurolla pesunukkaisia, värit samentuneuta ja nähty on paskatahraa ja reikiä.
Kannatan kierrätystä. Ei tarvitse olla kallis merkki. Itse olen saanut 100-200 e helposti lasten vaatteilla: vain puhtaat ja hyväkuntoiset pestyinä ja silitettyinä halvalla niin kyllä kiertää. Onhan siinä iso homma, mutta palkkakin on huomattavasti parempi. Pesunukkaiset ym vaatteet olen lahjoittanut hopeen / vaatekeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, ei. Itse juuri sain kirpparilta 1100 provikan ja pöytävuokran jälkeen. En myynyt äitiyspakkauksen tai markettien kamaa. Hinnat bodeilla 3-20€. Melkein kaikki meni. Takaisin piti rahdata 4 bodya, 2 housut ja yksi talvitakki. Kaikki myytävä kokoa 44-86.
Tämä alapeukuttaminen on huvittavaa. Mikä tässäkin nyt taas on paheksuttavaa? Liki kaikki jo kertaalleen kierrätetyt menivät vielä meiltäkin uudestaan kiertoon ja rahaakin sai seuraavan koon hankintaan ruhtinaallisesti. Eipähän jää kaatopaikoille ja lumppukeräyspisteisiin pyörimään tulevien sukupolvien riesaksi. Välirahaa ei paljon tarvinnut niiden käytöstä maksaa.
En alapeukuttanut sinua, eivätkä kulutustottumuksesi minulle kuulu, mutta onhan se pikkuisen omituista käyttää pitkälti toista tonnia alle vuoden ikäisen vauvan vaatteisiin, vaikka sitten käytettyinäkin ostettuina. Vauvanvaatteita kun tosiaan saa puoli-ilmaiseksi.
Joko olet maksanut todella kovia hintoja käytetyistä vauvanvaatteista, mikä on toki oma asiasi, tai sitten sitä vaatetta on ollut aivan järjettömät kasat, mikä on ristiriidassa sen kanssa, että omien sanojesi mukaan vaatteet eivät jää kaatopaikoille tai lumppukeräyspisteisiin tulevien sukupolvien riesaksi.
Pöydässä ei saa olla liikaa tavaraa ja vaatteet pitää olla koon mukaan järjestyksessä esim yhdessä korissa vain yhtä kokoa. Mulla on se kokemus että ihmiset alkaa pyöriä kirppareilla vasta vauvan synnyttyä jolloin ne kaikkein pienimmät koot on jo ostettu joten ne ri liiku mihinkään.
Monesti törmää siihen että pöytä on tuoaten täynnä tavaraa ja jos sitä kouttaa varovasti käännellä niin puolet tippuu lattialle. Ei siitä voi mitään ostaa. jossei oo lappua mitä siinä myydään niin penkomatta jää.
Tietysti myös kuivutissa pilallekulutetut vaatteet jää kyllä mulla ostamatta.
Ihan pienet vaatteet kannattaa koittaa myydä pakettina vaikka huuto.net/tori siellä vois niitä ensimmäistään odottavia mammoja liikkua paremmin.totuus silti on että noista ihan pienistä on kovasti ylitarjontaa kun ihmiset hamstraa niitä yli tarpeen ja sit sukulaiset vielä ostelee lisää kun ne elat koot ei juuri ehdi kulumaan niin lähes kaikki menee uudenveroisina kirpparille.
Vekarakirppis on ainakin täynnä lumppuja myllätyissä kasoissa.
Kannattaa myydä pakettina torin kautta. Esim 5 €/kassi
Torin kautta on liikkunut minulla tosi hyvin! Sekä paketteina että yksittäisinä. Kokeile sitä! Ja onhan se nyt helppoa, että joku tulee rahan kanssa kotoa hakemaan..
Vauva käyttää vaatteita lyhyen aikaa (ne ei kulu) ja joka vuosi tuhannet ja taas tuhannet mammat ostaa niitä lisää, varsinkin tuoreet äidit. Onhan se nyt selvää, että niitä on liika tarjontaa. Meilläkin laatikollinen varastossa. Osa jopa mun vanhoja ja ollut siskoilla ja omalla lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Minä huomasin saman. Tosin Oulussa asutaan. Onneksi isommat vaatteet menivät kaupaksi. Varmaan päiväkotivaatteiksi! Vauvanvaatteet sain roudata kotiin. Lahjoitin sitten paikkaan, josta vähävaraiset perheet voivat käydä hakemassa. Saavat hyväkuntoista vaatetta :)
Ei Oulussa mene isompienkaan lasten vaatteet. Teinkin kesällä aloituksen, jossa ihmettelin asiaa. Ja kyse poikien todella hyväkuntoisista vaatteista. Stockmannilta ostettua suurin osa, ja ehkä pari kertaa päällä olleita. (Kummi ja isovanhemmat ostelee välillä jo valmiiksi liian pieniä...) Hinnat 1- 4 euroa. Ja se 4 euroa just niistä käyttämättömistä ulkohousuista. En kyllä enää jaksa nähdä kirpparivaivaa, hirveä homma käydä joka päivä järjestämässä pöytä ja sitten vaivanpalkaksi jää pari kymppiä. Mieluummin lahjoitan sitten hyväntekeväisyyteen.
Itse myyn netin kautta. Paikallisen Facebook - lasten kirpputorin kautta ns halpamerkit, usein settinä. Ostaja saa hakea meiltä kotoa. Muutama hakija on sitten ostanut kerralla kassillisen, kunto kun on vaatteilla hyvä ja kappalehinta edullinen. Merkkivaatteita myyn myös netistä, useimmat Facebookissa milloin minkäkin merkkivaatekirppariryhmän kautta. Tällöin hinta on sen verran korkeampi, että postituskulut ei haittaa. Joskus myyn myös huuto.netissä. Siellä vain ei yksittäiset lasten vaatteet niin hyvin mene välttämättä kaupaksi, mutta toisaalta omia vaatteita taas menee joskus jopa paremmin.
Huonokuntoisemmat vaatteet olen sitten lahjoittanut ilmaiseksi, kuka nyt on halunnut hakea pois. Ihan lumput menee roskiin (käytännössä alle kymmenen vaatetta tähän mennessä). Periaatteena pidän sitä, että jos en itse ostaisi tuotetta kirpputorilta, niin en minä sitä yritä myydäkään. Tämä periaate tuntuu toimivan.
Joku väittää että pieniä vauvan vaatteita ei menisi, koska ei olisi asiakkaita. Itse kiersin nimenomaan raskaana ollessa eniten kirppareilla. Tarjonta vain ei ollut hyvä, juuri ne pienimmät koot oli useita järkyttävän huonossa kunnossa. Isompia kokoja taas olisi löytynyt paremmin. Vain spr: n kirpparilla oli hinta-laatu kohdallaan ja sieltä ostinkin kassillisen kerralla. Mutta kamalan monessa paikassa juuri koot 56-68 oli todella oksettava näköisiä.
Itse odotan esikoista ja siksipä olen kierrellyt viime aikoina kirppareilla. Tosi paljon on myytävänä kulunutta, nukkaantunutta, harmaantunutta, jopa tahraista ja rikkinäistä lasten vaatetta. Tämä on kyllä sääli, ja ymmärrettävästi nämä eivät houkuttele ostamaan, varsinkin kun hinnat saattavat kuitenkin olla korkealla verrattuna uuteen vaatteeseen. Itse ostaisin mielellään siistikuntoista käytettyä vaatetta vauvalle, mutta harmittavan vähän sellaista näkyy olevan.
Olen samaa mieltä että paljon oli myynnissä myös huonokuntoista vaatetta. Tämän vuoksi oletin että oikeasti hyväkuntoiset, jopa käyttämättömät vaatteet menee hujauksessa. Turha toivo. Ehkä sitten kirppari oli väärä tai ihmiset eivät täällä yksinkertaisesti osta käytettyä kaikesta kierrätyspöhinästä huolimatta. T.33
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan esikoista ja siksipä olen kierrellyt viime aikoina kirppareilla. Tosi paljon on myytävänä kulunutta, nukkaantunutta, harmaantunutta, jopa tahraista ja rikkinäistä lasten vaatetta. Tämä on kyllä sääli, ja ymmärrettävästi nämä eivät houkuttele ostamaan, varsinkin kun hinnat saattavat kuitenkin olla korkealla verrattuna uuteen vaatteeseen. Itse ostaisin mielellään siistikuntoista käytettyä vaatetta vauvalle, mutta harmittavan vähän sellaista näkyy olevan.
Sama juttu. Kovasti ihmettelen, että missä ovat ne hyväkuntoiset ja myyjien väitteen mukaan jopa käyttämättömät ja silti edulliset vaatteet oikein on, kun niitä kuulemma oikein säkkitolkulla jää myymättä koko ajan. Villi veikkaus on, että se kunto nyt ei todellisuudessa ihan niin priimaa olekaan, ei kunto taida olla edes säädyllinen.
Itse olen esimerkiksi nähnyt kun nukkaiseen ja pukluiseen ulkohaalariin on iloisesti laitettu lappu "käyttämätön merkkihaalari, 40e". Jep jep.
Minä haluaisin tietää, että missä kolossa oikein piileksivät ne lukuisat ihmiset, jotka myyvät kirppiksellä likaisia vaatteita. Tällä palstalla ei ole kukaan koskaan tunnustanut niin tekevänsä, mutta elävässä elämässä on kaikkea ikiruokatahraisista paidoista kuraisiin haalareihin.
Ehkä se "uuden veroinen" viittaa siihen, ettei mamma ole ikinä pessyt vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, ei. Itse juuri sain kirpparilta 1100 provikan ja pöytävuokran jälkeen. En myynyt äitiyspakkauksen tai markettien kamaa. Hinnat bodeilla 3-20€. Melkein kaikki meni. Takaisin piti rahdata 4 bodya, 2 housut ja yksi talvitakki. Kaikki myytävä kokoa 44-86.
Tämä alapeukuttaminen on huvittavaa. Mikä tässäkin nyt taas on paheksuttavaa? Liki kaikki jo kertaalleen kierrätetyt menivät vielä meiltäkin uudestaan kiertoon ja rahaakin sai seuraavan koon hankintaan ruhtinaallisesti. Eipähän jää kaatopaikoille ja lumppukeräyspisteisiin pyörimään tulevien sukupolvien riesaksi. Välirahaa ei paljon tarvinnut niiden käytöstä maksaa.
En alapeukuttanut sinua, eivätkä kulutustottumuksesi minulle kuulu, mutta onhan se pikkuisen omituista käyttää pitkälti toista tonnia alle vuoden ikäisen vauvan vaatteisiin, vaikka sitten käytettyinäkin ostettuina. Vauvanvaatteita kun tosiaan saa puoli-ilmaiseksi.
Joko olet maksanut todella kovia hintoja käytetyistä vauvanvaatteista, mikä on toki oma asiasi, tai sitten sitä vaatetta on ollut aivan järjettömät kasat, mikä on ristiriidassa sen kanssa, että omien sanojesi mukaan vaatteet eivät jää kaatopaikoille tai lumppukeräyspisteisiin tulevien sukupolvien riesaksi.
Maksavat toki lindexin bodeja enemmän, mutta kun laskee osto- ja myyntisumman erotuksen, ei sitä hintaa jää sen enempää kuin markettivaatteillekaan. Itse asiassa loppujen lopuksi tulee jopa edullisemmaksi monen vaatteen kohdalla ja lopuillekaan ei jää todellakaan kymppiä enemmän hintaa. Minusta aivan ok hinta kauniille vaatteelle ja saa nauttia omaan silmään kivoista vaatteista, hyvästä laadusta ja sopivan mallisista vaatteista, sellaisista mistä itse tykkää. Jos sekin sitten tuntuu liian kovalta hinnalta, niin sitten varmaan kannattaa suosiolla pitäytyä sillä kirpparin 0,5-2€ vaatelinjalla ja jättää harmittelematta kun ei vaatteet mene kaupaksi.
Panostamalla hieman kalliimpiin ei kuitenkaan jää kassikaupalla rojua mille ei meinaa löytää seuraavaa käyttäjää, hyvä jos ilmaiseksi kelpaavat. Vauvan ja taaperon vaatteilla on sen verran lyhyt käyttöaika, että kun ostaa uutta tai hyväkuntoista käytettyä ja nykymuodin mukaista, myy aikailematta eteenpäin, saa suosituimmista merkeistä mukavasti vielä takaisin päin rahaa.Useimmilla muilla merkeillä arvo romahtaa heti ja niistä ei tahdo saada mitään kun myy. Miksi ei siis nauttisi samalla rahalla juuri itseään mielyttävistä vaatteista? Kukin tekee kuten tykkää, mutta on vähän lyhytnäköistä ivailla kalliimpia merkkejä ostavia törsäilystä ja rahanhaaskauksesta. Vaatteen todellinen hinta kun punnitaan vasta siinä kohtaa kun sen käyttö omalla kohdalla lopetetaan ja se joko myydään tai lahjoitetaan eteenpäin.
Nykyään menee paikallisilla FB-kirppiksillä kaupaksi. Näytti löytyvän FB kirppis Espoo /Helsinki.
Joskus säälittää, kun näkee jollakin myynnissä vauvanvaatteita ysäriltä. Hintaan 2-3 e/kpl. Ei saa edes pöytävuokraa maksettua :(